Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweek - Safari Mix, Xhaze en LemonSkunk.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2e kweek - Safari Mix, Xhaze en LemonSkunk.

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik heb nooit echt een kweekverslag gedropt, altijd alleen maar wat vragen. En aangezien ik wel tijd over heb, kan het nu wel een keer denk ik.

Me 1e ronde was mooi gelukt, niet zoveel als ik had verwacht maar voor een beginner moet het goed zijn.
    Hoeveel ik precies had weet ik niet zo. Maar lekker was die wel, als spacecake, als waterhash en als een gewoon lekker blowtje

29Dec. had ik Safari's Mix (Mandala Seeds) in sproutpadjes gedaan voor ontkieming, van de 10, 7zaadjes die opkwamen (geen feminized dus vandaar 10zaadjes!!)
    In het nieuwe jaar (datum weet ik niet meer ) heb ik een paar Xhaze (WhiteLabel Seeds) erbij gevoegd voor de 3 die afgevallen zijn.
    25jan. heb ik er nog eens 5 LemonSkunk (Greenhouse seeds) bij gekregen.

De plantjes DEDEN het goed todat ik ze had getopt (Safari Mix), volgens mij totaal verkeerd. Maar sindsdien heb ik vage bladeren en beetje roestvlek achtige plekken op me bladeren. Geef nog niks mee, alleen kraanwater met pH van 6,4.

Volgende keer toch maar eerst een beetje in de stekgrond denk ik.
    Tips&hulp ALTIJD welkom! omdat ik best wel newb ben nog

SetupGrond:
    Compo sana + Plagron wormenmest (70%/30%)

Voeding:
    HESI

7 week1.jpg14 week2.jpgday0 Safari - Xhaze.jpgIMG01003-20110129-1817.jpgIMG01005-20110129-1817.jpgIMG00991-20110127-0858.jpg

Ohja de LemonSkunk staan nog niet op de foto, zal wel foto maken als ze 1week zijn

Re: 2e kweek - Safari Mix, Xhaze en LemonSkunk.

Beste StickArt,

Wanneer je in NL woont bestaat kraanwater met een PH van 6,4 niet. Volgens de wet moet deze minimaal 7.0 zijn. In Utrecht en omgeving is deze 7.4 en is al vrij laag voor kraanwater.
    http://www.vitens.nl/overwater/water...0Groenekan.PDF

Comment

Hoi Quattro,

had ik kunnen verwachtten zo een reactie .. Ik zuur mn water af, en check het met een pH-meter Van die pH downer zout gebruik ik

Groeten,
      Stick

Comment

ik zuur helemaal niet af ik geef ze regenwater en nemen daar voldoening mee

grtz

Comment

Wat is de pH van regenwater dan? En als je voeding meegeeft? Doet dat de pH van regenwater niet veranderen?

Comment

regenwater heeft een ph van 6,5 ongeveer , jah ik weet niet wat voeding doet met je ph , ik denk dat groeivoeding je ph doet stijgen en bloei voeding doet dalen heb dat nooit gemeten , als ik leidingwater zou geven hier in belgie en voeding zou het wel kunne mislopen maar heb nog nooit te klagen gehad met gewoon regenwater en voeding , heb altijd mooie toppen

grtz

Comment

Ga binnekort ook een micro kweek proberen, en zal die eens regenwater geven. Eens kijken hoe dat gaat

Ga de volgende keer ook gewoon met zaai- stekgrond beginnen, weet iemand hoe lang ik me plantjes daar in kan laten staan voor ik het naar voorgevoed grond doe?
              En kan ik na ontkiemen van zaad direct op 12/12 ? Want mijn Safari zitten al een tijdje in de groei, Xhaze ook. Lemon wou ik 2weken groei geven maar dan worden de Safari al wat ouder (4,5week ongeveer), kan dit kwaad?

Groeten,
              Stick

Comment

En nog een vraag, hoop hier wel snel antwoord op te hebben want, ik weet niet zo goed of het nou goed of fout is

IMG01007-20110130-1944.jpg

Heb deze 2 vriendjes uit 1 van me potten gevist, ze zaten samen naastelkaar net paar onder de aarde. Maar kunnen deze kwaad? Zorgen deze beesten nou voor mn bladproblemen?

Groeten,
                Stick

Comment

Jaman ik dacht t al toen je thad over roestkleurige bladeren
                  Ff wat doen...
                  Pz

Comment

Wat kan ik hieraan doen? 1 van de vriendjes is weer zoek geraakt in de tent, ik zie em nergens, de ander is weer buiten ergens waar die hoor

Groeten sticks

Comment

Niet echt een update maar, heb me tent een beetje schoongemaakt. Tijdens het schoonmaken veeeel wormen tegen gekomen.
                      Alles een beetje ook uit me aarde proberen te verwijderen.

IMG01011-20110131-1915.jpg

Weet iemand wanneer ik ongeveer de LemonSkunk in de bloei kan zetten? Want de Safari's staan nou al 3weken, en wou ze eigenlijk al op 12/12 zetten maar de lemon's zijn nog best jong?

Comment

Gewoon op formaat inschatten besef dat ze zeker nog 1/3e doorgroeien in lengte tijdens bloei soms zelfs de helft....
                        Maar hoe komen die beestjes in je tent man? Hoop niet dat ik ze ooit tegenkom... Of doen ze bij plagron wormenmest de wormen er gratis bij??of eitjes ofzo??denk dat ik die wormenmest maar ff skip dan...
                        Succes met de kweek,ik hou je in de gaten...
                        Pz!

Comment

Heey, bedankt voor je reactie man!

Ik heb gisteren maar de klokkie al op 12/12 gezet. aangezien ze toch wel doorgroeien, vind ik het niet zo erg als ik eindig met 40cm lemons
                          Gisteren ook een beetje rond zitten lezen op internet, wormen blijken niet zo slecht voor je planten te zijn, integendeel goed zelfs. Het zorgt voor een luchtigere grond

"Wormen zorgen niet alleen voor een luchtigere structuur van je substraat.
                          Ze verwerken ook dood organisch materiaal tot humus vol beschikbare elementen en enzymen. "

Vandaag even een beetje rond kijken op internet hoe ik moet dieven, en dit maar eens uitproberen op een paar Safari's

Groeten,
                          Stick

Comment

En nog een vraag, hoop hier wel snel antwoord op te hebben want, ik weet niet zo goed of het nou goed of fout is

[ATTACH=CONFIG]61760[/ATTACH]

Heb deze 2 vriendjes uit 1 van me potten gevist, ze zaten samen naastelkaar net paar onder de aarde. Maar kunnen deze kwaad? Zorgen deze beesten nou voor mn bladproblemen?
                            neen die doen enkel goed ze beluchten je pot en maken wormenmest, prima voeding. niks mis mee lakker laten zitten een compost en of regen worm eten enkel dood plant materiaal ze schaden je plant niet ze helpen juist.

Comment

Bezig...
                            X