Hi People,
Ik ben gestart met het ontkiemen van vijf Liberty's van Barney vandaag.
Ik heb alvorens deze ronde te starten een paar weken een studie gedaan waar het hokje komt want de plaats waar het tentje staat is niet zo heel warm. Ik stelde vast dat het er des nachts redelijk kan afkoelen.
Om de dagen aan de nachten te spiegelen zal ik de lamp aanzetten in de nacht.
Dankzij wat hulp van mede-growers ben ik aan de slag gegaan met een bodemverwarming om de wortels goed op temperatuur te kunnen houden als het onder de nul duikte buiten.
Ik maakte een frame om in de tent te zetten
image_387475.jpg
Dit frame volledig gevuld met piepschuim aan de vloerplaat en wanden
Daarna de vijverfolie op maat gesneden en aan het frame vastgemaak en een stuk kippengaas met een warmte kabel van 50 watt, daarover de kabel mooi aan een stukje gecoat gaas vastgemaakt en mooie lussen gemaakt voor de warmte verdeling en optimale werking van de kabel.
20201208_193656.jpg
Dan om het af te werken nog een zak zand van 25kg (helaas wat te weinig maar ik haal nog een zak bij)
20201208_195135.jpg
Het volledige gedeeltje in het kweekhokje.
Groeifase
Ik zal de zaadjes laten groeien onder een 24 watt DIY TL armatuurtje (cool white) dit in 1 l potjes
Eens ze sterk genoeg zijn en wat groter gaan ze onder een 240 Watt Led 5000 K, in 5 l potjes
Bloeifase
De laatste fase , de overgang van groei naar bloei, en de bloei gaan ze onder een dimbare Philips Greenmaster 600 Watt HPS
Setup + voeding image_387116.jpg
De temperatuur met de Led 240 watt aan zonder afzuiging
image_386960.jpg
De temperatuur met de HPS 600 watt met afzuiging op 75%
image_387115.jpg
Ik hoop dat mijn voorbereiding vrucht afwerpt.
Fijne Avond iedereen!
Waterval
Ik ben gestart met het ontkiemen van vijf Liberty's van Barney vandaag.
Ik heb alvorens deze ronde te starten een paar weken een studie gedaan waar het hokje komt want de plaats waar het tentje staat is niet zo heel warm. Ik stelde vast dat het er des nachts redelijk kan afkoelen.
Om de dagen aan de nachten te spiegelen zal ik de lamp aanzetten in de nacht.
Dankzij wat hulp van mede-growers ben ik aan de slag gegaan met een bodemverwarming om de wortels goed op temperatuur te kunnen houden als het onder de nul duikte buiten.
Ik maakte een frame om in de tent te zetten
image_387475.jpg
Dit frame volledig gevuld met piepschuim aan de vloerplaat en wanden
Daarna de vijverfolie op maat gesneden en aan het frame vastgemaak en een stuk kippengaas met een warmte kabel van 50 watt, daarover de kabel mooi aan een stukje gecoat gaas vastgemaakt en mooie lussen gemaakt voor de warmte verdeling en optimale werking van de kabel.
20201208_193656.jpg
Dan om het af te werken nog een zak zand van 25kg (helaas wat te weinig maar ik haal nog een zak bij)
20201208_195135.jpg
Het volledige gedeeltje in het kweekhokje.
Groeifase
Ik zal de zaadjes laten groeien onder een 24 watt DIY TL armatuurtje (cool white) dit in 1 l potjes
Eens ze sterk genoeg zijn en wat groter gaan ze onder een 240 Watt Led 5000 K, in 5 l potjes
Bloeifase
De laatste fase , de overgang van groei naar bloei, en de bloei gaan ze onder een dimbare Philips Greenmaster 600 Watt HPS
Setup + voeding image_387116.jpg
De temperatuur met de Led 240 watt aan zonder afzuiging
image_386960.jpg
De temperatuur met de HPS 600 watt met afzuiging op 75%
image_387115.jpg
Ik hoop dat mijn voorbereiding vrucht afwerpt.
Fijne Avond iedereen!
Waterval
Comment