Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

montys melange

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: montys melange

Ziet er weer lekker uit, in dat tentje van jouw!

Mooie sea off green, en zeer gezonde planten heb jij staan.

Je tentje had ook geen cm kleiner moeten wezen of wel?

succes verder man!!!

Grtz

Comment

Nice monty!
      Precies of tripsen op de bladpunten hebben gekauwd toen die nog klein waren en verscholen in de groeischeut. Komisch...

Grtz $iR
      sigpic

Comment

Mooi staaltje werk monty
        God was never on your side..

Comment

CIMG3926.jpgHigh again,

Op aanvraag even wat meer over het melken van stuifmeel van een mannelijke cannabis plant. Zoals jullie weten was de Duckfoot x Lowsnow een volle vent maar om zijn genen toch verder te geven heb ik besloten deze prachtkerel niet meteen de nek om te draaien maar hem buiten de tent in een andere ruimte voor het raam verder te laten bloeien zodat ik er stuifmeel van kan melken.

CIMG3927.JPGAls zijn ballen rijp zijn springen deze open als een parapluutje en er komen 4 stuifmeelzakken te voorschijn. Deze springen op hun beurt weer open en laten het stuifmeel vrij.

CIMG3917.jpgCIMG3918.jpgZodra de ballen dus beginnen open te springen en je de eerste gele plekken stuifmeel op je plant ziet kan je beginnen met het melken van het meel. Ik gebruik er een busje voor waar men een fotorolletje in opbergt. Dit is luchtdicht afsluitbaar en handzaam.

CIMG3923.jpgCIMG3924.jpg

CIMG3920.jpgCIMG3922.jpgCIMG3925.jpgGa heel voorzichtig te werk en zorg dat de ruimte windstil is. Het stuifmeel uit de opengesprongen stuifmeelzakken waait bij de geringste lucht werveling alle kanten op. Doe dus vooral rustig aan en neem de tijd. Je houd gewoon het busje onder de rijpe opengesprongen bal en tikt heel voorzichtig met het busje omhoog tegen het steeltje van de bal. Het stuifmeel (tenminste een deel ervan, grootste deel vliegt alle kanten op) valt dan in je busje. De rijpe ballen laten heel gemakkelijk los van de plant dus doe het voorzichtig. Niet met de gehele plant schudden of tikken want dan valt ook al het stuifmeel eruit waar je nog niet geweest bent. Begin bij de bovenste rijpe ballen en werk zo voorzichtig naar onder toe. De mannelijke balletjes met stuifmeel gaan niet allemaal tegelijkertijd open, maar geleidelijk een voor een. Je ziet tussen de trossen ongeopende balletjes er voortdurend iedere dag enkele die al open en eventueel al uitgebloeid zijn. Je Melkt dus dagelijks of twee maal daags je plant voor een twee tal weken tot hij helemaal is uitgebloeid. CIMG3919.jpgCIMG3928.jpgCIMG3921.jpg
          Soms kun je met wat behendigheid ook nog stuifmeel redden van een fanblad waar veel op gevallen is. De overrijpe ballen vallen bij de kleinste aanraking van de plant vang deze ook op in je busje er zit nog veel stuifmeel in vaak. Als je alle rijpe ballen hebt gehad. schud je het busje met deksel erop eens flink zodat dit stuifmeel uit de overrijpe ballen er nog uitkomt maar vervolgens moet je deze er wel uithalen voordat je het stuifmeel afgesloten en koel weg kan zetten. Deze plantendelen kunnen alleen maar gaan schimmelen en je stuifmeel bederven.

CIMG3932.jpgCIMG3934.jpgCIMG3935.jpg

Op kamertemperatuur bewaard blijft stuifmeel enkele weken vruchtbaar. In de koelkast enkele maanden en in de diepvries is het wel een jaar houdbaar.

Een andere methode is om de net niet rijpe mannelijke top er af te knippen en deze in een glas water verder te laten afr
          ijpen om de stam kun je dan een stuk aluminiumfolie doen waar het stuifmeel op kan vallen en waarvan je het verder verzameld. Deze methode wort wel toegepast als je man bijvoorbeeld in de volle grond staat.

Comment

Sehr shon... Rep+ kerel!!!

Grtz $iR
            sigpic

Comment

zeer goed uitgelegd , met wederom duidelijke foto's. Ik denk dat vele dit handig zullen vinden.
              thx hiervoor !

chrs
              --------------------------------------------
              Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
              ik voel me een geurillaboer

Comment

Prachtige planten Monty, spijtig van de mannen maar dat hoort er nu eenmaal bij! Welke dame zal de gelukkige ontvanger van het stuifmeel zijn?

Comment

aah allright duidelijk
                  sigpic

Comment

Jij bent een goed melker

Comment

zie er allemaal goe uit ben beniewt naar het eindresultaat
                      en de foto's mogen er ook wezen

rustig
                      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Dat heb je leuk in kaart gebracht ouwe!!!

Maar dat zal wel een paar 100 zaden worden, dat busje met poeier van je. Ben wel erg nieuwschierig naar het eindresultaat van de kruizing.

En ben het met gonzo eens betreft die foto's, very nice!!!

Grtz

Comment

High Again,

De zijscheut van de Durban Poison blijft me verbazen en intrigeren. Morgen bij daglicht zal ik de dames nog eens uit de tent jagen en her rangschikken in de tent. Ze krijgen dan tevens een diefbeurtje van onder op. Zal de dames dan nog eens individueel in zijn geheel op de gevoelige plaat zetten. Daar De Durban de gelukkige bevlekte moeder mag worden zal ze ook een plekje bij de deur krijgen zodat ik dat allemaal mooi kan volgen, en jullie natuurlijk ook.

Enkele nu al super geile budshots.
                          Attached Files

Comment

ziet er goed ui monty vol daar

Comment

heej monty

volg je op de voet, perfekte uitleg van het melken
                              kun je ook het bevruchten vastleggen?
                              zou wel gaaf complete package worden dan!!!
                              read ya next one

peace baf

Comment

Ja ik zal ook het handmatig bevruchten en zo vastleggen en uitleggen.

Comment

Bezig...
                                X