Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn we weer,

LV 40-63
    temp 18-23

het groeit als een malle. mn kast raakt veel te vol... IMG_1422.jpg

vandaag een paar foto's geprobeerd te nemen met een goed toestel maar ik merk dat ik compleet vergeten ben hoe ik die normaal nabewerk. kut is dat

zo donker groen als ze er nu uitzien zijn ze in het echt ook, dus ik hoef nog geen haast te maken met bijvoeden.

ik heb ruim 150 ml water gegeven. ik zou meer willen geven want tensios stonden beiden boven de 400 maar na 150 ml staan ze zeiknat en staan de tensio's op 40.
    misschien later vanavond nog even kijken. ze doen het zo goed dat ik ook niet al teveel durf te wijzigen.

ik kom bijna niet meer bij de achterste planten, dus daar moet ik iets op bedenken. onderlangs water geven lijkt me niet handig met die stoffen potten. ik zal iets met een slangetje moeten proberen denk ik.

hier nog een bovenaanzicht van de LA widow:

IMG_1438.jpg

en dit is de achterste peppermint kush:

IMG_1435.jpg

Alle planten zijn enorm aan het ontwikkelen. ik kan me niet voorstellen dat dit goedkomt, zo vol is het. we gaan het beleven
    veel nieuw groen in iedere plant. beginnende toppen zo lijkt het (?)
    verder geen nieuws
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Langs onder watergeven gaat perfect met stofpotten. Zuigen alles snel op.

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh ik dacht dat dat gaat schimmelen wanneer het altijd nat staat. ik ga eens zoeken voor bakjes want dat zou wel ideaal zijn

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ze zien er zeer gelukkig uit!

daar zijn we weer.beetje rare drukke dagen..

lv 40-73
    temp 17-24

het wordt vol. heel vol:
    IMG_4632 2.JPG

vandaag wel 2,5 liter water verdeeld over de dames. ze staan nu even zeiknat want tensios liepen iedere dag op tot boven de 400..

onderschotels zijn onderweg dus water geven moet makkelijker worden straks.
    verder geen nieuws. het gaat domweg te goed. er is geen ruimte meer

IMG_4630.JPG

maar overal nieuw groen en overal beginnende pruikjes.

blad is mooi donker dus voeding is er nog zat. ik neem gewoon een biertje en geniet er even van. fijne avond mede-stoners
    Attached Files

Comment

• Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      mooi veldje weer!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Tequilla

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Nice

zijn we weer.

lv 40-78
    temp 17-25

na de enorme plons water van gisteren stond net de tensio op 210. dus het lijkt er op dat die plons wel op zijn plek was. vandaag iets minder gegeven .
    onderschotels zijn onderweg dus dan zal watergeven minder slordig gaan en de LV hopelijk wat dalen.

ook vandaag weer heel veel nieuw groen te zien:
    IMG_4635.JPG

ik zal het snoeien moeten voorbereiden. wat ik er over kan vinden op jd is nogal wisselend. de 1 zegt niet doen , de ander wel maar voor de bloei enz enz.

hier een paar zijaanzichten waaruit helaas moeilijk blijkt hoe vol het is .

IMG_4636.JPG IMG_4639.JPG

heeft iemand een betrouwbare tutorial of tip die ik kan volgen bij het snoeien? ik probeer liever wat te snoeien dan dat ik er 1 uit moet kiepen..
    maar ik ben bang dat ik het verkeerd doe, heb geen idee meer hoe ik dat de vorige ronde heb gedaan

voorlopig zet ik er een klein ventilatortje bij voor wat extra luchtstroom. niet direct op de planten weet ik nog.

dat was hem weer.
    Attached Files

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zie nunet dat je wel een wat hoge lv hebt, en snoeien kan dat verlagen ja. Alleen snoeien doet niet zoveel, je zult bij een erg hoge lv (>60% in de BLOEI) meer acties moeten ondernemen

70% wordt vaak als grens gegeven, ik zit daar liever onder

• Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Je kan best wat van die grote oudere bladeren die aan de hoofdstam zitten verwijderen.
      Doe dat meestal ook paar dagen na het toppen.
      Dan krijgen de onderste takken ook wat meer licht.
      Takken zijn inmiddels groot genoeg om zelf genoeg licht te verwerken om verder te gaan.

Snoei zelf ook altijd best veel blad weg.
      Komen hele wietplanten uit mijn kast na een snoeibeurt...

Zonde om 1 weg te doen.
      Gewoon volproppen die ruimte.
      Past veel op een kleine ruimte ben ik inmiddels achter

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik herinner me nu dat ik jouw verslag al eens gezien had. en dan maak ik me druk dat mijn kastje vol staat haha.
      zal eerst jouw verslag nog eens lezen om te zien hoe jij dat doet.

toch nog een keertje extra gekeken. normaal kijk ik iedere dag wanneer de lampen aangaan en staan ze er wat droevig bij.
    Dit is 3 uur na lampen aan. de achterste rij staat er dan heel wat opgewekter bij dus dat is een geruststelling.
    wel is de LV nu 80.. iets teveel geknoeid ook met watergeven lijkt het. snel snoeien en hopelijk ook makkelijker water geven langs onder anders doet mijn filter ook niks..
    IMG_4642.JPG

Comment

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja als ik het goed begrijp is dat erg enthousiast dieven? ik ga eens kijken wat ik er allemaal af durf te halen thnx

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Alzheimer ik was ook schuchter bij de eerste scrog maar kvin al bij al na dieven de planten goe herstellen, reken wel op een stilstand van een paar dagen en dief nie te laat, beter tot max de eerste 4 weken v/d bloei en beter in 2 keer denk ik. Bv week 1 omschakkelen naar 12/12 , en dan nog eens in week 4...

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ze staan nu volgens mij een dag of 9 op 12-12. zal vanavond een poging wagen

8 maart ze zijn bijna 5 weken oud

LV liep tegen de 80 dus er moest wat gebeuren..
    temp 18-25 dat lijkt prima

vandaag is de ontvochtiger die Donboe tipte binnengekomen en die heb ik geprobeerd op te hangen. dat vertrouwde ik niet dus hij staat eventjes in de hoek op de grond. moet ik nog wat op vinden
    een andere manier om de LV naar beneden te krijgen is wellicht dieven. dat is iig nodig om rot te voorkomen want mijn kast is veel te vol.

thnx Takketoelli en Canaboid voor de hulp en duidelijke foto's . heb een poging tot dieven/snoeien gedaan. hierbij heb ik per ongeluk 1 topje weggeknipt. de rest is volgens mij nog intact en krijgt meer ruimte nu.

hier een paar foto's "voor de schaar":
    IMG_4648.JPG IMG_4651.JPG IMG_4650.JPG

IMG_4647.JPG

en een paar foto's na de schaar

IMG_4653.JPG IMG_4654.JPG

en dit is de oogst..
    IMG_4655.JPG

de onderschotels die ik gekocht had om water onderlangs te geven waren te klein.. meten is weten. wat ben ik ook een klojo bij tijden.

mgoed we gaan kijken wat dit doet met de LV en vooral met de planten zelf uiteraard. de lamp heb ik iets verhoogd want die hing nog op 5 cm van de planten.
    alle planten even uit de kast gehad en de kast gelijk mooi schoon kunnen maken.

bedankt voor alle hulp, ik ga lekker liggen nu. kom maar op met die bloei
    Attached Files

Comment

• Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Zo die zijn flink opgeknapt van hun knipbeurt

Zelf zou ik denk ik die grote bladeren die aan de hoofdstam zitten bovenin ook verwijderen.
      Krijgen de scheuten eronder wat meer licht.
      Maar ik doe ook maar wat op gevoel

• Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok dank je. ja ik heb er wel een paar weggehaald, die blokkeerden al het licht van een top, maar was bang dat er dan te weinig overblijft. werd er nerveus van, zoveel kwam er af

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Moi werk

Ziet er goed uit Alzheimer, goed bezig.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

Comment

Ziet er goed uit hoor Alzheimer. Gewoon lekker doorgaan en niet te veel twijfelen. Je gaat 'n mooi rondje draaien.

Voor wat betreft die ontvochtiger. Ig gebruik gewoon 'n paar extra grote 'twraps. Gaatje er in boren kan ook en dan aan 'n haakje hangen. Gewoon rustig te werk gaan

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja verdomd dat kan natuurlijk ook. thnx!

Ik sluit me aan bij wat hierboven wordt gezegd, puik snoeiwerk ga zo door.

Comment

Maar doe 't niet overhaast Alzheimer Een foutje is zo gemaakt en dan zit je met de gebakken luchtontvochtiger

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Jeugd herinnering , lekker !!

• Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Zie je ik wist dat ik wat fout zei. Thx @Takketoelli

Ja ik heb wel eens gebakken peertjes gehad. Maar, kan me om eerlijk te zijn, de smaak niet meer herinneren. Was trouwens ook bij m'n oma

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Hehehe, leuk man

howdy stoners

LV 40-70 het heeft iets geholpen maar niet veel
        temp 18-23 prima

de ontvochtiger doet helaas geen kloot. heeft 24 aangestaan maar er zaten drie druppels in de opvangbak. zo eerst een manual opsnorren. zou kunnen dat ik iets verkeerd heb gedaan maar de kans acht ik vrij klein mdat het ding maar 1 knop heeft

Nou had ik me zojuist voorgenomen om de Gorilla Glue vooraan te zetten omdat QnQ aangaf dat die vaak herma's worden. dan kan ik haar beter in de gaten houden, maar dat ben ik vergeten realiseer ik me nu.

ik had verwacht dat er niet veel gebeurd zou zijn na het vele snoeiwerk van gisteren. Verwachtte dat ze daarvan moeten bekomen, maar ze zijn enorm de lucht in geschoten en staan er opgewekter bij dan andere dagen. je blijft je verbazen iedereen dus maar een kleine 200 ml gegeven.

IMG_4656.JPG

als je zo kijkt lijkt er niet veel blad verdwenen, maar hier zie je dat er flink blad verdwenen is :
        IMG_4658.JPG

ze hebben het naar hun zin en beginnen te ruiken. ik ga zo eerst eens zoeken vanaf wanneer ik bloei mag/moet rekenen, want dat ben ik compleet kwijt.

dat was hem weer

Attached Files

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok maar is daar dan de kans op herma’s ook zo groot? ik las dat QnQ ze afraadde of is dat alleen van een bepaald merk? gorilla glue is het enige dat op de factuur stond

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Das meer in het algemeen genomen, de GG heeft wat dat betreft nou eenmaal geen goede naam. De zaden van RQS hebben ook een reputatie wat dat betreft, maar ik zie hier en daar fantastische resultaten daarmee.
          Niet al te letterlijk nemen dus, zoals met bijna alles rond de kweek.

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok nou ik zet haar vooraan zodat ik ze extra goed op de foto kan zetten en bij twijfel maak ik dan ruimte in de kast
          thnx

Zijn we weer

LV 40-70. De ontvochtiger doet niks. hij staat nu ter controle in huis even te draaien. wellicht is ruimtetekort de oorzaak waardoor hij geen lucht aan kan voeren. we gaan testen

Temp 18-22 dat lijkt me prima

de ene tensio geeft 0 en doet moeilijk, die maar gereset in een bak water en teruggestoken. de andere geeft 235 aan. Dat bevestigt me in het gevoel dat het water geven nu wel goed gaat. iedereen 200 ml erbij

IMG_4673.JPG

het wordt alweer gezellig vol, alsof er eergisteren niet gesnoeid is..

nieuwe onderschotels zijn binnen, deze zijn te groot, ik kon geen juiste maat vinden. dus de buitenste vier staan nu in een schotel en de middelsten staan ertussen op de randen van de buitenste schotels.
        die kan ik dus onderlangs geen water geven maar belangrijkste waren de twee in de hoeken achterin dus ik vind het eerst wel prima. nog eens even over nadenken hoe we dat op kunnen lossen. hopelijk geen ramp wanneer de onderkant van de pot deels niks raakt.

Hier de White widow:
        IMG_4672.JPG

en de LA widow:

IMG_4670.JPG

de Gorilla van boven:

IMG_4674.JPG

ze hebben het naar hun zin volgens mij. dus ik dan ook

dat was hem weer, laat de bloei maar komen

Attached Files

Comment

• Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Dus om de ontvochtiger te testen moet je em weer in je kweekruimte zetten en even je afzuiging uitzetten.

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          hij staat nu op het aanrecht te draaien en er komt geen drup in..
          kan idd ook jouw suggestie nog ff testen maar ben bang dat ie terug moet

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Ik heb er een der in staan, met drogen maar er komt niks in het bakje. Dus maar uit gezet.

Dit is 'n ontvochtiger is bedoeld voor kleine ruimtes(je kweekruimte, kledingkast, etc) dus testen in grotere ruimtes zoals je keuken (weet niet hoe groot die is) heeft weinig zin

Comment

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Dan heb ik het verx gelezen. En begrepen sorry. Maar die ontvochter die ik gebruik in me verslag werkt wel in
          een sta caravan 4x zo groot als. Me hokje maar ik zet dat ding in me hok 4dagen niks. Alleen maar draaien.
          Of je huis is gewoon goed kwa LV heid.

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          niks sorry. ik kan er net zo goed naast zitten hoor. als het idd heel droog is hier doet hij niks terwijl het apparaat niet kapot is. in theorie hebben jullie ook gelijk

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Dan zou je kunnen wachten, paar dagen wat het apparaat doet.

Hoe lang heeft ie in je kweekruimte gestaan? Was dat na het watergeven?

Ik heb 'n bijna zelfde opstelling als jij en dat ding werkt gewoon goed.

En oh ja als je em test zet ff die afzuiging in je tent/kast uit en geef 't wat tijd. Na 'n uur of zo hoef je nog niets te verwachten
        Last edited by Donboe; 10 March 2021, 22:17.

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          heb hem 2x na het watergeven neergezet en na 24 uur geen druppel in de bak

daar zijn we weer

LV 40-70
        T 18-22

ze groeien als kool zeggen ze dan, maar volgens mij is die uitdrukking bedacht door iemand die nog nooit wiet heeft zien groeien.
        wat gaat dat hard zeg
        IMG_4682.JPG

2 liter water gegeven in totaal. het lijkt er op dat dit een heel klein beetje teveel is.moet ik in de gaten houden.

verder is het wachten op bloei. voor de komende week zit er zeker nog voeding genoeg in de grond. daarna eens kijken of ik heel langzaam wat bij kan gaan voeden
        wachten op bloei.. hier een close up van de LA Widow

wanneer de pruikjes wit worden rekenen jullie bloei? dan moet ik nog even wachten. het is nu meer gelig/ geelwit
        IMG_4686.JPG

verder geen nieuws. hier de White widow:

ze heeft het prima naar haar zin. wat een verschil met die 6 stakkers die ik verzopen heb in een plastic bekertje..
        IMG_4683.JPG

dat was hem weer
        fijne avond allemaal. Zometeen ff ajax kijken

Attached Files

Comment

• Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Weekje 12/12 komt wel
          Last edited by Waterfall420; 11 March 2021, 22:32.

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja morgen staan ze 2 weken op 12-12

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Massa is kassa

LV 50-63 het gaat langzaam beter
        temp 19-22

de lamp maar weer wat verhoogd vandaag. met name de LA widow heeft het op haar heupen en groeit vele centimeters per dag.
        drinken doen ze iets minder dus 1,5 liter in totaal.

de white widow heeft veel donker- maar ook blad dat een stuk lichter is. waarschijnlijk jonger blad maar ik hou het in de gaten, anders gaan we wat eerder met voeding aan de slag.
        voorlopig lijkthet nog goed.

IMG_4698.JPG

achter de white widow staat de Gorilla glue met het blad omhoog tegen de kast aan..

het lijkt er op dat ze drie hoofdtoppen krijgt heel dicht bij elkaar. dat wordt nog wat.
        IMG_4700.JPG

Hier de LA Widow: beetje kloterige foto, ze is in werkelijkheid veel minder licht van kleur
        IMG_4705.JPG

de peppermint kush begint ook door te krijgen dat er toppen verwacht worden
        IMG_4701.JPG

dat was hem weer.
        Attached Files

Comment

• Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          de ontvochtiger staat ingepakt om retour te gaan. hij doet echt niks dus moet haast wel kapot zijn.
          denk dat lv daling komt door minder knoeien en meer snoeien
      Bezig...
      X