Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Shackzilla's onder 600watt in een DR120 Bungalo

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 9x Shackzilla's onder 600watt in een DR120 Bungalo

High!

@thc dude nee ben niet zo bang dat ze 4 meter hoog worden dat doe je altijd nog zelf hou gewoon netjes je lamp lekker laag en ze zullen echt niet je tent uit groeien.
    Normaal zouden mijn dames nu ook al veel groter zijn maar heb expres de tneon er net boven gehangen door ze een beetje te drukken.

Ook denk ik dat je het verkeerd gelezen hebt van die smartpots want die potten zijn 1 en al gaten het is een poreuze stof.
    Maar ik plaats zometeen even wat info en foto's

En ik heb net nieuwe foto's erop gezet hoor ze zijn niet ineens een meter gegroeit na een dag

@heaven Ze laten wel degelijk water door want je kan ze gebruiken voor eb en vloed. Je zal het wel zien in de info die ik zometeen ga plaatsen.

@paffy Ja bij mij groeide ze een beetje raar ik denk omdat er een fan op stond te blazen die heb ik nu maar iets omhoog gezet. Door haar te toppen op de plek waar het mis ging denk ik dat het nog wel goed komt.
    Ze is nu alleen al getopt bij de eerste internode inplaats van na de 4e maar dat is geen probleem komt wel weer goed het probleem bij het ''mongooltje'' is opgelost.

@tumble trimmert De stoffen potten zijn idd niet goedkoop maar je gebruik ze gewoon net zo lang en vaak als een plastik pot. Wat betreft overal gaatjes dat klopt jij hebt je huiswerk goed gedaan
    Dus je kan ze idd gewoon her gebruiken. Ik zelf heb voor buiten ook hele grote smartpots.

Ik heb met Roy Gomes gesproken van Humbolt op een meeting en die gebruikte ze ook buiten en die liet resultaten zien die verbluffend waren. Daarom werd ik zelf ook nieuwsgierig ernaar en kon ze via via krijgen.
    Ik kan niet wachten tot ik ze kan gebruiken dus ik hoop dat die lemon haasjes even opschieten en anders pleur ik ze gewoon uit de tent

Bedankt voor jullie reacties ik vond het al aardig stil bij de kweekverslagen Hieronder drop ik wat informatie mocht je vragen hebben kan je ze hier stellen en anders even googlen

Comment

home-graphickkkk.gif

Smart pot nieuw in HOLLAND!

Het soort pot die je kiest om een plant in te laten groeien, heeft veel effect op hoe je plant zal gaan groeien. De Smart Pot is een vernieuwde en praktische manier om planten in potten te laten groeien.

De Smart Pot is een ademende pot, gemaakt van poreuze stof die een speciale hoog capillaire werking heeft, waardoor de waterhuishouding in de pot beter geregeld wordt. Een betere waterhuishouding en een ademende pot zorgen voor een betere en sterkere wortelontwikkeling waardoor de meststoffen in de aarde van de pot beter worden benut zodat ook het deel van de plant boven de grond groter, meer vertakt, mooier, voller en meer bloemen en meer vruchten zal dragen.

smart-pot-287.jpg

Voordelen Smart Pot

Ademende wortels ofwel Air Pruningroottypes.JPG

De wortels van een plant in een standaard plastic pot zoals we gewend zijn.

naamloos1.JPG

De wortels van een plant in de Smart Pot.

naamloos2.JPG
      Met aarde.

naamloos3.JPG
      Zonder aarde/medium.

Temperatuur managementHydro kweeknaamloos4.JPG

Comment

Thnx spikey voor the info, had idd al wat op google gezocht maar kon niet zo een duidleijke uitleg terug vinden.
        Lijkt mij wel leuk om in te kweken als het echt doet wat ze zeggen vaak zijn het de mooie verkoop praatjes gheheh

Ben wel benieuwd naar het resultaat in deze potten, is er ook een NL leverancier van deze potten want vond alleen sites uit de UK terug.

Succes verder ik volg je!

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Jep je kan ze in nederland krijgen ik stuur je wel een pm omdat ik geen reclame wil maken ook omdat ik diegene ken waar ze te koop zijn

Comment

Dit filmpje is gemaakt in Amerika bij Roy Gomes van Humbolt. Hier worden ze ook gebruikt maar dan de hele groters

Comment

Mooie potten spikey, ik had alvast wat gegoogled. Heb ze daarnaast al in werking kunnen zien op internationaal forum.
              Ze zitten inderdaad vol met gaatjes. Vooral het princiepe van air pruning lijkt me goed idee. Ik denk als je veel van die potten tegen elkaar aan hebt staan en er komt weinig licht onder bij de potten door veel planten op elkaar, groeien de wortels gewoon door de zijkant heen.

Ik ben alleen aan het twijfelen over die temperatuur regulatie, ik denk dat planten in gesloten potten juist beter zelf de temperatuur kunnen reguleren, mogelijk scheelt het niet zo veel. Doordat er veel lucht doorheen kan, zal de temperatuur van de grond sneller gelijk zijn aan de omgevingstemperatuur.

Overigens gaan ze volgens een info/verkoop site 4-5 jaar mee. Dus dat is wel netjes. Maar ja, ik zit in Limburg, zal wel 8 jaar duren voordat die techniek eens daarbinnen komt wandelen, met andere woorden; voordat het wordt geaccepteerd.
              Ben in ieder geval zeer benieuwd om eens een kweek met die smart pots te zien op een Nederlandstalig forum.

Dit zijn dus de Air pots.

http://aphongqi.en.made-in-china.com...Container.html

http://root2success.co.uk/index.php?...roducts_id=226

Hier gaat het ook om meer lucht en air pruning. Maar er wordt gewerkt met uitsteeksels om te voorkomen dat de hoofdwortel(s) zich door de pot gaan draaien, maar dat ze meer zijwortels aanmaken. Zitten aardig grote gaten in.

Hoe gaat het nou met het plantje met die beetje lichte bladeren, al wat beter?

Comment

Het mooie is dat inderdaad de wortels er door heen groeien en heb je de potten tegen elkaar aan staan kunnen ze zelfs door groeien naar de andere pot

Die air pots heb ik volgens mij welis gezien ja maar niet in het echt. Wat betreft de techniek in limburg ach je kunt ze ook gewoon online bestellen

Comment

Hallowa,

Tijd voor een kleine update
                  Heb gisteren mijn 2e Tneon setje erbij gehangen en heb hem door gekoppeld aan de andere.
                  Ik dacht dat de dames dit wel zullen waarderen wat extra licht boven hun koppies.

Dag 26
                  18/6
                  Temp 22/26gr
                  LV 30/40
                  2x 2x55 watt Tneon

Hier zijn ze te zien de 2x 2x55watt Tneon armaturen.

Afbeelding 005.jpg

Afbeelding 004.jpg

Dit is het ''mongooltje'' het is nog steeds moeders mooiste niet maar ze knapt al lekker op

Afbeelding 007.jpg

Afbeelding 008.jpg

Totaal overzichtje van de dames

Afbeelding 006.jpg

Ze groeien goed en geef nog niks aan voeding mee ze hebben tot nu toe 2x Gold label roots mee gekregen.
                  Ik wou niet echt lang voor groeien maar heb me vergist in me ronde Super Lemon Haze die staan langer als verwacht en omdat ik voor kwaliteit ga knip ik ze dus nog niet om.
                  Maar goed het lange voorgroeien komt de dames wel ten goede denk ik. Ik verwacht monsters van bomen straks als ze eenmaal op 12/12 staan in mijn tentje

Tot zover dit nieuwsbericht!

LAterrr

Comment

Hallowa,

Nou daar zijn ze dan de foto's
                    Omdat jullie maar blijven zeiken tegen me, nu wil ik even een week niks meer horen

Dag 43
                    30 dagen groei
                    Dag 13 op 12/12

Ik geef alleen nog maar water en 1x in de week 5ml Vermaplex (15ml max dosis)
                    De planten gaan prima en maken vrij veel zij scheuten aan
                    Op de foto lijken de planten behoorlijk licht van kleur maar dat valt in het echt wel mee.
                    Het ''mongooltje'' is nu een normale plant geworden gelukkig en groeit net zo hard als de rest.
                    Ik heb de aller grootste al getopt de rest wacht ik nog even mee.

Ze stonden wel een beetje droog ik was vergeten water te geven gisteren ze staan nu weer netjes omhoog

Afbeelding 023.jpgAfbeelding 024.jpgAfbeelding 025.jpgAfbeelding 022.jpgAfbeelding 026.jpgAfbeelding 027.jpg

Het ''mongooltje'' is waar de 2 stokken in staan

Tot de volgende keer!!!!

LAterrrrrrrrr

Comment

die gaa n lekker

Comment

Die gaan lekker bij jouw daaro, mooie planten en mooi gezond.

Ben ook benieuwd of die smartpots gaan werken zoals ze beschrijven.

Maar ik zou niet te lang wachten met het in de bloei zetten, want die shackzilla's gaan flink door groeien in de bloei, vanwege het grote sativa aandeel. Dus ik weet niet of je een scrog gaat zetten?? Maar zou niet lang meer wachten met het in de bloei zetten.

Veel succes verder met je kweek!!!

Grtz

Comment

Comment

Beter lezen jongens ze staan al 14 dagen ondertussen op 12/12

Comment

Je heb idd gelijk, er staat 13 dagen 12/12. Sorry!!!!

Daar heb ik over heen gelezen, zag alleen maar 30 dagen groei. LOL

Veel succes spikey, en ben erg benieuwd wat die smartpots gaan doen.

Grtz

Comment

Hallo Collega's,

Wegens drukte in me prive leven heb ik niet echt de kans meer gehad om te updaten.
                                Ik zal in ieder geval wat info geven van hoe en wat.
                                Ook zal ik fotos posten hoe ze er nu bij staan.

Dag 64
                                Groei 30 dagen (18/6)
                                Bloei 34 dagen (12/12)
                                Zichtbare bloei 10 dagen

Ik heb 2 weken geleden wat problemen gehad met de planten.
                                Het begon met trips en varenrouwmug die zijn nu voorgoed verdwenen.
                                Daarna merkte ik dat me planten steeds lichter groener werden dus vroeg me af wat dat was want er was genoeg voeding aanwezig.
                                Bleek dat ik iets te weinig water gaf waardoor de planten niet goed de voeding konden opnemen. Ook dit is verholpen ik geef nu bijna elke dag tussen de 6 en 10liter water.
                                Ik geef nu een paar weken van onderaf water inverband beestjes die op de vochtige grond af komen.
                                Ben geheel insect vrij en planten zien er weer goed uit. Heb op advies wat tabletten van Sannie gebruikt dit heb ik eerst kapot gemept en daarna verdeelt onder de 9 planten.
                                Moest even een week van boven water geven zodat de tabletten goed opgenomen konden worden. Sindsdien zien mijn planten er weer netjes en groen uit.
                                Ik was eerst niet echt overtuigt van die tabletten gaf ze al heel lang maar merkte nooit verschil maar nu weet ik wel beter mijn planten blijven langer mooi.

Ook heb ik een PH & EC meter gekocht want dat is toch wel makkelijk.
                                Het is eigenlijk niet echt nodig om te meten want me water + voeding zit meestal rond de PH 6.1 en EC 1.2
                                Best aardig zonder af te zuren.

Nou genoeg geouwehoert hier zijn wat foto's.
                                Ze zijn van de week gemaakt dus redelijk recent.
                                Ze staan in de bloei maar groeien nog steeds een beetje door.
                                Ook had ik een ''Mongooltje'' zoals jullie weten die heb ik vroeg moeten toppen omdat de bladeren door elkaar groeide en in de stam groeide.
                                Dit is helemaal goed gekomen ze is zelfs de grootste van allemaal geworden. Als je goed kijkt ken je het zien ze staat precies in het midden.

Afbeelding 049.jpg

Afbeelding 048.jpg

Afbeelding 047.jpg

Afbeelding 046.jpg

Afbeelding 045.jpg

De dames zijn allemaal getopt en zijn best wel breed geworden. Nu is het afwachten wat deze dames mij gaan opleveren. Ik hoop net zo veel als de vorige ronde.
                                Ik hoop minimaal 400gr te behalen en de rest daar boven is mooi meegenomen. Ben op zich met alles tevreden maar mijn doel is toch wel rond de 500gr of meer te zitten aan het eind van de ronde.

Ik ben ook een nieuw hok gestart afgelopen week dus daar ben ik ook druk mee bezig. Daar heb ik 9x Amnesia Haze in staan maar die zijn nog maar net 2 dagen oud. Misschien dat ik daar ook een verslag van ga bij houden maar eerst richt ik mij op dit topic.
                                Mensen allemaal een fijn weekend toegewenst het is mooi weer dus ga lekker op zoek naar een leuke buiten plek Ik heb de mijne al gevonden dus we zitten voorlopig niet stil!

LAterrrrrrrrr

Comment

Bezig...
                                X