Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400w hps 4 x WW + testkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    400w hps 4 x WW + testkweek

    Korting op 420shop
    Beste medegroeiers,

    omdat alles beter begint te gaan hier met de plantjes en er meer en meer groeiers bijkomen, tevens omdat ik alles mooi op foto bijgehouden heb, ga ik trachten mijn kunst en onkunst met de beginnende en ervaren groeier te delen, zo draag ik toch mijn steentje bij aan alle kennis die ik uit dit forum heb kunnen vergaren.

    De opzet is een zelfgemaakte kast van 80*80*160, 400w hps, achteraf gezien was de aankoop van een tentje zeker geen overbodige luxe geweest en waarschijnlijk veel gemakkelijker. Heb men kast zelfs te groot gemaakt dat ik ze niet meer door de deur krijg, lach maar, maar ze moet dus terug uiteen, moest ze ooit verhuizen. Eerst had ik maar 120cm hoogte, met scroggen in het achterhoofd maar dat bleek snel te klein en heb ik er nog 40 cm bovenop geplaatst wat volgens mij toch een minimale hoogte is als je met hps groeit.

    Eerst heb ik getracht, ten koste van wat groen, om het klimaat binnenin de kast te optimaliseren, hoe kleiner de ruimte, des te moeilijker dat gaat. Een afzuiging, bevochtiger en verwarming 's nachts waren noodzakelijk en een laagje isolatie zeker, daar er geen verwarming in de kamer aanwezig is. Onderaan zitten er 2 120mm pc fans die als ze aanspringen op vol vermogen draaien en koude lucht de kast inblazen, eentje springt aan als het te warm word, de andere draait constant, ze blazen ook niet rechtstreeks op de potten, wat zeer nadelige gevolgen heeft. De afzuiging draait constant als de lampen branden, de verwarming; twee heatingrocks en een verwarmingsmat bedoeld voor terrarium springen enkel 's nacht aan (putje winter constant), verder is de afzuiging of inlaat regelbaar, met een thermostaat (koelen of verwarmen). De bevochtiger staat in de kast en heeft tevens een hygrostaat, de lv is perfect regelbaar, de temperatuur regelt zichzelf, alleen 's nacht durft het goed af te koelen. Heb er voor gezorgd dat men lampen overdag aangaan en 's nacht uit, had schrik dat ze te vaak ongewenst licht gingen krijgen, voor de factuur maakt dat niets uit, want zit met een enkelvoudige tarief.

    Ondertussen heb in er reeds een grapefruit tl/sp kweekje onder afgebloeit, die ik zodanig heb laten verbranden dat zo goed als al zijn okselbladeren verbrand waren, toen zaten we dus in te testfase, later nog twee bubblegummers bijgezet, overblijfsels van vorige zomer, en ervoor gezorgd dat die twee in een mooi constant klimaat stonden, met groot succes. Deze zijn beide geoogst en zalig verklaard, samen goed voor 120 gr, elks met +/-60gr droge weed.
    Nu ben ik White Widow van White label aan het groeien, regulier zaad, 6 geplant, waarvan 4 vrouwen, en 2 mannen, van alle vier de vrouwen heb ik stekken, zo kan ik mijn toekomstige moederplant selecteren, waar ik dan weer mee verder kan.

    Als medium heb ik goede aveve potgrond, aangevuld met perliet, koemest, hoornmeel, beendermeel, oergesteentemeel, kalk en beetje wortelhormoon, met het water gaat er nog plagron bloom en supertrife mee, maar ik moet oppassen dat ik niet overvoed. De bladeren van de WW's zijn redelijk tot zeer donkergroen en die groei is wat gestagneerd, dus vermoed dat ik de voeding wat moet afbouwen, aangezien ze op een rijke bodem staan. Eerst ga ik de helf van de aanbevolen dosis vloeibare voeding meegeven, wachten en zien wat dat doet, en eventueel verder afbouwen, zal met de tijd wel blijken.

    Verder probeer ik dit verslag zo up-to-date mogelijk te houden, dus medegroeiers, u hoort nog van mij!

    Gegroet Smokin' ace
    Attached Files

    #2
    Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

    vervolg, eerste foto staat laatst, krijg het niet goed.
    Attached Files
    Last edited by Smokin' Ace; 13 February 2011, 15:14.

    Comment


      #3
      Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

      Jow als medebeginner wil ik je een compliment geven !!! dat eene plantje van foto 3 is egt sick.
      zier er goed uit. wat voor verwarmings mat gebruik je ? kamp zelf ook met een te lage temperatuur savonds.

      groetjes
      sigpic

      Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
      May Jah Bless The Herbs

      Comment


        #4
        Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

        Oorspronkelijk geplaatst door CronicAronic View Post
        Jow als medebeginner wil ik je een compliment geven !!! dat eene plantje van foto 3 is egt sick.
        zier er goed uit. wat voor verwarmings mat gebruik je ? kamp zelf ook met een te lage temperatuur savonds.

        groetjes
        Attached Files
        Last edited by Smokin' Ace; 13 February 2011, 21:20.

        Comment


          #5
          Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

          dag 32 bloei:
          voeding afgebouwd tot 3/5, bladeren worden lichter, maar nog te donker naar mijn gevoel dus ga ik verder afbouwen tot 1/3. Ze krijgen elks een goeie 500ml water per dag, soms meer, soms minder.
          Lv zit min op 50 of max op 75, temp min was 16.7, max 27.5, toen ik binnekwam in de kamer stond ze op 24.0 en lv op 55, dus zorgen dat ze het 's nachts ietsje minder koud hebben.
          Toppen beginnen duidelijk op te zwellen, na toch even stilgestaan te hebben en ookal komen de zaadjes uit hetzelfde doosje, het lijkt of er twee verschillende soortjes zijn, iig veel genetisch verschil.
          ik heb van allevier geslaagde stekken, dus daar komen moederplanten van

          Verder heb ik verschrikkelijke last van varenrouwmuggen. Ik denk dat de koemest in mijn potgrond voor hun iets onweerstaansbaar is, er is haast niets tegen te beginnen, alleen hopen dat ze ze snel mogelijk op al men 'sticky' lokgerief landen. In de toekomst op voorhand iets werends aan de potgrond toevoegen lijkt het beste. Heb ze al een kuur gegeven met 'soil attack liquid' van Bioshark en het heeft zeker geholpen, maar weg zijn ze zeker niet.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

            mooie planten manvolgende keer gewoon lightmix halen en biovoeding,dan voorkom je een hoop ongemak.ook zou ik je vsa op een stuk gips op je kast zetten.je zal niet de eerste zijn die met het watergeven in de fout gaat,en heel ze vsa nat zet

            Comment


              #7
              Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

              dank u voor de goede raad, volgende keer doe ik zoals jij het zegt, ben ik hopelijk van die kleine strontvliegen vanaf
              moet zeker me elektriciteit een keer organiseren, heb nog ergens een mooi tafeltje staan, ideaal voor alles op te zetten

              Toen ik net binne kwam had ik maar 22.4 graden, het is wat kouder geworden de laatste dagen en taktiek van klepje openzetten werkt niet meer, tijd voor wat knutselwerk.
              afbouwen van de voeding heeft een goed effect, toppen gaan lekker door, groeien is eindellijk gestopt, nu gaan ze lekker zwellen

              laters

              Comment


                #8
                Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

                ik zat net te denken, kan ik men dag-nacht omdraaien? nu gaan lichten om 10.00u aan en 22.00u uit, kan ik dit veranderen naar
                bijv. om 21.00u lampen aan en 9.00u lampen uit, en hoe pak ik dat het beste aan, in stappen op een week tijd, in 2 dagen of gewoon ineens omgooien?

                Comment


                  #9
                  Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

                  Als ze nog niet in bloei staan is dat geen probleem, dan kan je gelijk de klok op jouw tijd zetten dat je hem aan wilt hebben.

                  Maar als ze in de bloei staan, moet je wel zorgen dat ze die 12 uur donker houden, het aantal uren ligt maakt dan niet veel uit.

                  Maar hoe lang moeten ze nog??? Want als je nog maar een week of 2 heb zou ik het lekker zo laten en bij de volgende ronde je tijd aanpassen.

                  Ze krijgen wel ff een tikje omdat je dan minder uren licht heb maar dat is minimaal.

                  Ik hoop dat je er wat aan heb.

                  Grtz

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Last edited by Smokin' Ace; 20 February 2011, 13:37.

                        Comment


                          #13
                          Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

                          Ja 1 keertje moet wel gaan hoor.
                          Het zijn wel de laatste weken, als het echt moet dan gewoon doen, tenzij iemand anders nog wat daarover kan zeggen.
                          Je doet zoiet liever natuurlijk eerder in de bloei

                          Je wilt gemiddeld 12 uur verschuiven, met de klok mee 11 uur, tegen de klok in 13 uur.
                          Wat ik dan meestal deed, dan laat ik ze eerst langer donker staan en daarna wat langer licht. Dus je kunt een paar uur bij de nacht doen, en een paar uur bij dag. Langere dagen zeg maar, bijvoorbeeld: 14 uur nacht, 14 uur donker, heb je al 4 uur verplaatst. Je kunt ook bij de dag cyclus beginnen met meer uren licht. Doe je net of ze op een andere planeet staan. Deze methode gebruikte ik eigenlijk het meeste wanneer ik de klok veel uren moest verplaatsen bedenk ik me nu.
                          Last edited by heaven; 20 February 2011, 20:37.

                          Comment


                            #14
                            Re: 400w hps 4 x WW + testkweek

                            langer in het donker zetten bv 24 uur ipv 12 uur vinden ze minder erg dan langer dan 12 uur licht krijgen,dan krijgen ze stress en kunnen zelfs weer in de groei schieten.

                            Comment


                              #15
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X