QnQ wat kan in het beste doen na het verhogen van lamp ??
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
11x amnezia haze
Collapse
X
-
Ik zou niet weten hoe ik het doe op dit moment....
ene kant denk ik jawel het gaat goed andere kant denk ik nee gaat niet zo goed, wegens dunne takjes of dat de bloei heel laat pas begint.
het is nu officieel 7 weken aan het bloeien, dan haal je 2 weken ervan af omdat dat voorbloei is. De planten staan dus ongeveer hele 5 weken in de bloei.
Op 1 foto zie je 2 planten een beetje slap naar andere kant zijn gebogen ofso. Mijn vraag is is dat erg ?
Heb eigenlijk nog een vraag moet je elke x wanneer je water geeft ook voeding gelijk meegeven, want ik lees heel veel verslagen dat ze soms tijdens een beurt de voeding overslaan.
als er iemand tips heb hoor ik het graag!!
Comment
-
Ze zijn best aan het klauwen he...
De planten doen het goed, maar er zit wel iets scheef.
Oorzaken kunnen zijn; veel stikstof (hoge EC in de bodem)
Hoe ontdek je dat ? Kijk naar de kleur van het blad. Donker=veel stikstof
De oorzaak van een oplopende EC (teveel stikstof) kan komen doordat ze te droog staan.
Hoe ontdek je dat ? Kijk naar de plant. Hangend blad, dof, slap, futloos. (en pot even optillen natuurlijk als het kan)
(op de 2e foto staan er ook een paar die hun blad wel goed horizontaal hebben, die staan dus niet te droog)
Meer oorzaken; pH.
Kweek je bio/organisch dan hoef je in principe niets aan de pH te doen.
Bij minerale voeding moet je bij elke waterbeurt met en zonder voeding de pH aanpassen. (Aarde +/- 6.2)
Meer oorzaken; Tocht.
Ventilatie in de ruimte is prima, maar zorg dat de toppen niet rechtstreeks in de luchtstroom staan, dat veroorzaakt problemen met de verdamping van het blad.
Allrite....dus check even die plant op de 1e foto, als die echt te droog staat, geef ze eens een flinke plens water.
Dan moet dat blad binnen een uur overeind komen.
Dat klauwende blad raak je misschien niet meer helemaal kwijt, maar het zal wel wat minder worden naarmate je verder in de bloei komt. (ook doordat je geen groeivoeding meer geeft)
Voeding hoef je niet bij elke waterbeurt te geven, maar je kunt natuurlijk de dosis zo aanpassen dat je wel elke keer voeding kunt geven.
Als je 3x per week 5ml/L geeft en tussendoor alleen water, kun je ook elke dag bijvoorbeeld 2ml/L geven zodat het constant blijft.
Daar kun je zelf wat mee experimenteren. De maximale dosis is niet voor elke soort het beste.
Comment
-
Ik geef de planten om de dag 400ML, waarvan 2 ML terra bloom, 0,4 ML green sensation en nog 0,25 ML sugar royal. Denk dat ik bij de volgende waterbeurt meer water ga geven en me voeding halveren kijken hoe de plant dan reageert. Ventilator zit beetje beneden lucht te blazen bij de steeltjes misschien dat ik die moet verplaatsen dan. De ph heb ik altijd op 6.0.
Bedankt voor je tips daar heb ik wat aan !!
-
-
Zijn er mensen die ervaring hebben met SOG methode, of iemand die linkjes heb van verslagen want ik kan niet echt goed afgemaakt verslagen vinden. Hoelang duurt eigenlijk de periode dat de plantjes klaar zijn omdat ik las dat het de bloei versnelt?!?!?
ik wil eigenlijk de hele periode van de kweek versnellen want gemiddelde duurt 1 kweek amnesia 4 maanden dat is voor mij toch iets te lang, ben geen voorstander van autoflowers. Misschien iets als de groeiperiode versnellen om de lamp langer aanzetten zoals 20 uur i.p.v 18 ??????
Last edited by Djams09; 12 March 2021, 23:41.
Comment
-
Helaas kan dit niet, je moet elke plant de tijd geven om te leven en te sterven, in haar bloei zal een amnees er tussen de 11 a 14 weken over doen om af te bloeien. Sogje doe je met veel plantjes in in kleinere mediums, een korte vegetatieve fase en dan bloeien. Maar je bent al te ver in jouw stadium... je planten zien er echt niet goed uit. Wat is er daar mislopen?
-
-
Waterfall420 beetje overdreven vind ik dat de planten er niet goed uitzien, maarja dat is jou mening en dat kan. Het was meer een vraag voor de volgende teelt. Naja jij zegt amnesia heeft 11 tot 14 weken nodig en dat klopt, maar hoe doen de commerciele kwekers dat dan met 9 weken en dan omhakken die hap dan wel met stekjes natuurlijk. Dus het kan wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djams09 View PostNog 6 weken te gaan en dan zijn ze hopelijk klaar !!
Comment
Comment