Aangezien ik wat spint ontdekte op de moeders van de vijf nieuwe stekken, heb ik de jonkies behandeld met pyrethrum. Verre van ideaal natuurlijk zo vroeg, maar als ik dat pas doe nadat ze geworteld zijn, krijgt de spint veel te veel tijd om zich uit te breiden. Eigenlijk betwijfel ik of het er dan nog af te krijgen is. Op de kleintjes zit zo weinig dat het niet eens te zien is en ze hebben maar een paar blaadjes. Derhalve is vroeg behandelen - ondanks het risico - in mijn optiek het beste.
IMG_6559.JPG
Het is duidelijk dat ze er een klap van hebben gekregen, doch was dit de biologische versie van pyrethrum dus ze zouden het moeten kunnen hebben. Gaan ze onverhoopt toch dood is dat ook geen ramp want ik heb de moeders nog die eveneens behandeld zijn.
En het laagje water onderin de kweekbak heb ik toch maar in de gootsteen gegoten. Ik houd wel in de gaten of ze water nodig hebben.
IMG_6559.JPG
Het is duidelijk dat ze er een klap van hebben gekregen, doch was dit de biologische versie van pyrethrum dus ze zouden het moeten kunnen hebben. Gaan ze onverhoopt toch dood is dat ook geen ramp want ik heb de moeders nog die eveneens behandeld zijn.
En het laagje water onderin de kweekbak heb ik toch maar in de gootsteen gegoten. Ik houd wel in de gaten of ze water nodig hebben.
Comment