Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen.

    De planten in de testtent gaan met rasse schreden achteruit sinds die hoofdlamp brandt op 220 watt dus heb ik die maar weer uitgezet en de 80 watt voorgroei d.i.y. ledlamp weer aan. Kennelijk is de overgang steeds toch nog te groot. Het is erg vervelend dat mijn grote lamp niet verder gedimd kan worden dan 220 watt gezien de beperkte hoogte die ik heb en dat maakt hem eigenlijk zeer onpraktisch in deze set up. Voorheen kweekte ik in een open ruimte zonder tafel en geen filter boven de lamp zodat in beginfase de lamp ruim twee meter vanaf het gewas hing. Het was vanwege de geur dat ik de set up veranderd heb en sinds ik in deze Gorilla 120 tent kweek heb ik allemaal problemen. De tafel er uitzetten zou helpen maar dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling.

    Nu maar even brainstormen hoe ik dit ga oplossen. Andere dimbare drivers op de grote lamp zetten is misschien nog wel de beste optie.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      vorige x met de stekken had je toch ook niet.zoveel.problemen je doet het anders toch ook gewoon stekken pakken en in het hok met de grote lamp toch owja je zei al door de tafel de ruimte beperkt was zie het net staan

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      KnetterMug dat hangt het al maar de hoofdlamp is even groot als het filter dus hoger dan dit gaat niet. En uitblazen in het filter is ook niet ideaal omdat die dan op zolder moet staan waar af en toe onderhoud aan de cv wordt gedaan.

      Tijnie82 klopt helemaal, ik ben er ondertussen van overtuigd dat alle problemen die zich hebben voorgedaan te wijten waren aan te veel licht wat door de beperkte hoogte nog extra drukt op de stekjes.

      Ditmaal laat ik de stekken gewoon net zo lang onder 80 watt staan waar ze wel tegen kunnen, tot ze voldoende wortels hebben om meer licht aan te kunnen. Mocht het dan om wat voor reden ook nog niet lukken dan gaat de tent in de verkoop en bouw ik een hok met meer hoogte.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Hmmm dat is het ook niet dan 😬

    Goedemiddag!

    Zoals ik in de comments al schreef heb ik gisteren de Amnees stekken op big blocks er uitgetrokken én de Super Skunk zaailing op nootjes en die vervangen met nieuwe stekken. Eentje was ik vergeten en heb ik net na het maken van de foto nog voorzien van een verse Nees stek. De oude stekken deden gewoon niks (meer) en waren ook dof van kleur zoals atmosphere1 terecht opmerkte. Deze rigoureuze keuze bleek de juiste want de oude stekken waren nauwelijks geworteld en pas net begonnen met nieuwe aan te maken. De Super Skunk zaailing had het misschien wel gered maar daar zat spint op. Die ene zaailing is mij het risico niet waard om de anderen mee te besmetten dus dan maar exit.

    IMG_8955.jpg Op de andere zaailing kon ik geen beestjes ontdekken maar die houd ik ook maar even in de gaten. Doordat ik geen clipfans gebruik is de kans dat ze elkaar besmetten gering zolang de bladeren elkaar niet raken. En helaas zit er ook spint op de twee Uruzgan stekken maar die vind ik wel speciaal genoeg om te behandelen. Ik overweeg er een van de twee te behandelen en de andere apart te houden omdat het mijn laatste twee zijn en er niet meer aan de genetica te komen is zonder dat ik weer afreis naar Uruzgan. Indien dat nodig is gaat Kunichika mee vernam ik in de wandelgangen van dit forum. Ze hebben prachtige witte worteltjes Remco die ik vergeten ben maar later nog even voor u op de kiek zal zetten. Wel heb ik er een genomen van de eerste zichtbare worteltjes van een Maple Leaf indicastek.

    IMG_8957.jpg Zoals te zien is is deze dus duidelijk aangeslagen in de nootjes en de wortels zijn mooi wit van kleur. Om dat voor elkaar te krijgen is mijn stellige overtuiging na enige schade en schande: weinig licht in den beginne, dat zo hoog mogelijk boven het gewas hangt én weinig voeding. Dat is de sleutel tot jonge stekjes laten wortelen in de korrels en dat die grondig gespoeld moeten worden voor gebruik benadruk ik nogmaals.

    IMG_8953.jpg
    En of je dan één of tweemaal per etmaal vloedt is niet zo spannend en zal geenszins het verschil maken. Uiteraard moeten de blokjes waar de stekjes in wortelen in geen geval droog komen te staan maar dat lijkt me logisch. Zelf heb ik het vloeden nu op eenmaal per etmaal gezet edoch is dat meer om de steenwol blokken te ontzien die eigenlijk helemaal niet zo vaak gevloed hoeven worden.

    IMG_8952.jpg IMG_8954.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Impliceer je nu dat mijn Uruzgan geen goeie shit is? Als je zo begint blijf je maar thuis!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi land, Iran.....

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      1 x per dag van boven water geven is het best i.m.o. , de wortels volgen de flow.

    Geen idee ik heb er nooit van mogen snoepen🙀. Mooie regio dat midden oosten en omstreken. Goeie documentaires van kefah; oases in de oriënt, of van nablus na ninevé. Echte aanraders zal vast nog wel te zien zijn op de npo app of online.

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Hupla beschreef de Uruzgan als een “Donker” wietje. En daar bedoelde hij niet de kleur mee…..
      Goed bezig pik!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd, begin straks met behandelen. Dat kan ik nog een van de beide meenemen deze ronde.

    De achtentwintig Sinaasappeltjes op steenwol gaan goed, maar ik krijg ze helaas niet allemaal mee.

    IMG_8958.jpg

    Alhoewel ik er liever achtentwintig had afgebloeid worden die koekjes niet gebakken. Er zullen een stuk of tien of meer afvallen maar met achttien stuks krijg ik het ook wel vol. Vorige ronde had ik er veertien en dat ging ook prima.

    IMG_8960.jpg IMG_8959.jpg
    We moeten roeien met de riemen die we hebben. De cobs zijn sinds gisteren opgeschroefd naar 250 watt en hangen nog steeds aan het plafond. So far so good.

    De twaalf Sinaasappeltjes op aarde zijn aan hun eerste dag van de tweede week 12/12 begonnen. De ledlamp brandt al een paar dagen voluit dicht op het gewas en dat vinden de dames helemaal prima zoals te zien is.

    IMG_8962.jpg IMG_8961.jpg IMG_8967.jpg
    Gisteren hebben ze voor het eerst een hapje Biosevia grow gehad en wat bloeistimulator, dit heb ik niet gemeten want ik weet wel dat er een halve maatbeker op twintig liter water gaat. Zal iets rond de Ec 1.0 zijn geweest. Voorts is het streven deze kweek de tensio's onder de 300mbar te houden wat vooralsnog goed gaat.

    IMG_8966.jpg IMG_8965.jpg
    De achterste zes planten staan in metselkuipen waar ik gisteren voor het eerst ook wat water in heb gegoten. Straks als het echte zuipen begint giet ik het alleen nog in de metselkuipen zodat ik beter kan voorkomen dat ze droog komen te staan.

    IMG_8963.jpg IMG_8964.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Mooi man komt hellemaal goed , hoeveel tensio meters heden gij steken ??

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Slechts twee stuks, een tensio in de grootste drinker en een in de kleinste en als de kleinste op 200mbar staat krijgen ze weer water.

    Alhoewel het nog steeds wat aftasten is op de nootjes, beginnen de stekken eindelijk te wortelen. De Ec in het vat loopt langzaam op en is nu Ec 1.0. De pH was 6.7 en slechts een drupje pH min deed die naar 4.3 zakken. Dat laat ik maar zo, na een paar keer vloeden loopt die toch wel weer op.

    IMG_8972.jpg IMG_8976.jpg IMG_8974.jpg IMG_8975.jpg IMG_8973.jpg IMG_8980.jpg IMG_8979.jpg En hier de wortels van de oude Shiva Skunk zaailing, je ziet de oude bruine en nieuwe witte,

    IMG_8983.jpg IMG_8981.jpg En hier nog de wortels van de Uruzgan, de blokjes waren alweer bijna droog zo beginnen die al te drinken.

    IMG_8977.jpg IMG_8978.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      van die vijver pompjes zijn het beste die met die fontijn ding er op als je dat er afhaalt heb je perfect pompje die niet snel kapot gaat zal zo ook wel.kunnen maar circulatie is vaak wel beter en je hebt ze ook speciaal voor.voedings vaten miss dat ze snel kapot gingen door de voeding ofzo de zouten

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Aquariumpompje van 100 liter kost een E15.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Jup een circulatiepomp is belangrijk, geeft levend materiaal minder kans blijkbaar.
      Ik heb ook deze issues gehad met een batch korrels van de Pelkmans, Ph niet goed te krijgen en met minste drupje Ph- meteen onder de 5.0 op een vat van 130l....
      Zat ook vol met rood stof, en de kleur van de korrels was donkerder dan wat ik gewoon ben. Na enige tijd spoelen, pak tegen week 5 na 5x verversen van het vat en nog eens extra te spoelen met water alleen elke verversing was het wel over gelukkig.
      ik wist niet dat het te maken heeft met de bicarbonaat balans, thanks voor die info mafferd

    Ik kweek natter…
    die 200 is op het meetpunt he. Daar boven is het droger…
    We gaan gelijk op met de sinaasappels, al ik meer strek heb en minder bossig zijn
    Attached Files

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik kweek ook natter maar laat ze niet droger worden dan 200mbar. Je Sinaasappeltjes staan er prachtig bij!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      daar is weer heel wat lekkere wiet opkomst
      het is een flink stonde wiet 1x gerookt hele avond van de kant

    Goedemiddag.

    De twaalf Sinaasappeltjes op aarde doen het goed. Een laagje water in de drie metselkuipen laten staan werkt prima, dus dat is de ideale verzekeringspolis tegen droogte! De bak rechts bij de kachel was de bodem alweer droog van dus heb er weer drie liter ingegoten. En de plant linksvoor zat alweer op 245mbar dus die heeft 1,7 liter gehad. De planten linksvoor zijn elke keer gigantische drinkers, dus kennelijk is dat een knus hoekje.

    IMG_8989.jpg
    Heb de uitschieters wat naar beneden getrokken met een extra bamboe en een tiewrap zodat er niet geknakt hoeft te worden en de lamp toch een paar cm lager kon.

    IMG_8990.jpg Allemaal blije blaadjes waar ikzelf ook blijblij van word!

    In de tent beginnen ze ook langzaam maar zeker bij te trekken. Ze krijgen rustig de tijd want er hangt maar 250 watt boven en ik wil er zoveel mogelijk meekrijgen.

    IMG_8992.jpg IMG_8993.jpg
    Gisteren dacht ik dat er wel tien zouden afvallen, maar zo heet wordt de soep niet gegeten denk ik vandaag.

    En het doet me deugd om te constateren dat de planten op nootjes nu eindelijk zijn aangeslagen. Heb de 80 watt tci strips nog een fractie feller gezet gisteren en het vloeden verhoogd naar tweemaal per etmaal i.p.v. een keer. De pH zit op 5.0 en de Ec is 1.0.

    IMG_9001.jpg IMG_8997.jpg IMG_8998.jpg IMG_8996.jpg IMG_8995.jpg IMG_8999.jpg IMG_9000.jpg

    Als het zo doorgaat durf ik over een dag of vier tot vijf de hoofdlamp wel weer eens aan te slingeren.

    En de twee Uruzgan stekken zijn behandeld en staat even bij te komen in het donker.

    IMG_9003.jpg Nou dat was hem weer.

    Even leek het er op dat de aanhouder niet zou winnen, maar de nootjes zijn niet de baas!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Yep, is aan de lage kant maar die loopt wel op.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      meestal waar de grootste drinkers staan bij de inlaat vaak bij mij ook elke x de mooiste planten staan pal naast de inlaat valt me wel op elke x miss dat 2 inlaaten te weinig is voor een tent weet nie hoe dat bij joun hok. zit met de inlaat

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee mijn inlaat zit helemaal aan de andere kant, denk dat het komt door de weerkaatsing van het licht die daar het beste is.

    Er is een vuistregel voor Tijnie82. 3 x de diameter van je uitblaas = inlaat (passief)

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dan heb ik te kleine uitlaat is rond 125mm
      en inlaat 150mm

      dus mijn uitlaat zou 375mm moeten zijn als ik het begrijp is maar voor een kleine tent 1m2

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik interpreteer het net de andere kant op. Bijv. met een inlaat van 150mm volstaat een uitlaat van 50mm, of met een uitlaat van 125mm is een passieve inlaat van 375mm (of dat oppervlakte verdeeld over meerdere inlaten) nodig🤷‍♂️

    Goedemorgen.

    Gezien de eerdere problemen die ontstonden nadat ik de hoofdlamp aandeed, heb ik besloten die nu in etappes in te schakelen, zodat de planten er stapsgewijs aan kunnen wennen.

    IMG_9005.jpg Dit is overigens niet Sensi's Skunk zoals ik schreef maar Super Skunk van Sensi. Hier heb ik geen spint op kunnen ontdekken dus doet ze mee.
    De hoofdlamp is tot het maximale gedimd, hangt op z'n hoogst en brandt vanaf vandaag op 220 watt zes uur per etmaal.
    IMG_9006.jpg IMG_9004.jpg
    Daarbij laat ik de kleine lamp 24/0 uur branden. Vloeden geschiedt voor en nadat de hoofdlamp heeft gebrand.

    IMG_9008.jpg IMG_9009.jpg
    Nu zal ik zien hoe de planten hier op reageren en als dat goed gaat doe ik er een paar uurtjes bij totdat de kleine lamp uit kan. En de pH is opgelopen naar 5.2 - stabiel dus - en de Ec zit op 1.0 en is dus ook stabiel.

    IMG_9010.jpg IMG_9011.jpg En de Uruzgan stekken maken het ook goed na de behandeling tegen beestjes.
    IMG_9012.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Gaat er steeds beter uitzien, gaat de goede kant op Hork

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Blijven klooien! Top altijd. Heb nu ook wat steenwol door de aarde heen gedaan. Eens zien wat dat geeft.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zo is dat Corleone1933 en als ze nu doorpakken kunnen ze eindelijk eens op 12/12 in de nabije toekomst!

      Hopelijk is het klooien nu gedaan kelderkastje maar ik hang de vlag pas uit als de oogst in de weckpotten zit. Wat steenwol door de aarde kan geen kwaad, wordt het lekker luchtig van!

    Vierentwintig uur nadat ik de hoofdlamp vier uur per dag heb ingeschakeld (zou eerst zes maar vier leek me beter) is de stand van zaken als volgt. Een plant vertoont precies dezelfde symptomen als de hele tent de afgelopen keren toen het steeds misging. IMG_9020.jpg Dit is wat er de vorige keren steeds met alle planten gebeurde en ik kon er telkens maar niet de vinger achter krijgen wat het nou was. Máár ditmaal heb ik toch de onderste steen boven. En ondertussen ben ik er vrijwel zeker van dat de overige factoren die ik de afgelopen weken heb uitgesloten, weinig tot geen invloed hebben gehad op het niet willen aanslaan van de planten.

    IMG_9016.jpg IMG_9021.jpg IMG_9017.jpg IMG_9022.jpg IMG_9025.jpg IMG_9018.jpg IMG_9024.jpg IMG_9019.jpg IMG_9023.jpg IMG_9026.jpg En de Uruzgan stekken heb ik nogmaals behandeld en met een scheerkwast onder de bladeren geborsteld en meteen daarna in schoon water gedompeld wederom met scheerkwast. Nu weer vierentwintig uur donker.

    IMG_9030.jpg IMG_9029.jpg IMG_9027.jpg IMG_9028.jpg IMG_9031.jpg IMG_9035.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Zwarte kat, medium roast

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Way too fluffy and cuddable to roast!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ec 1.1 en pH 5.5. btw en mafferd je hebt gelijk, ze blijven groen. De Ammie krijgt nu al een fractie verbrande puntjes.

    Heb jouw topic hier de afgelopen 2 weken op mijn gemak doorgenomen en moet zeggen dat het idee van die stekken mij wel aansprak. Heb het vorige week eens geprobeerd en moet zeggen dat ik verrast ben met het resultaat van mijn test Had tijdens het opkuisen dus 1tje op water gezet met klein beetje voedingsstoffen in en er groeit zowaar wortel aan



    Mijn eerste poging heb ik een week in leven kunnen houden maar die stierf langzaam aan door geen voedingsstoffen denk ik want ze verdroogde langzaam aan. Bij deze merk ik echter dat ze het blijft volhouden. Ze staat samen met een andere plant die het niet gehaald heeft in die minitent onder groeilampje van 40W. Hoelang zou jij wachten voor ze in grond te zetten? Tot de wortels paar cm zijn of probeer ik het beter nu al?
    Er staat btw ook geen afzuiging in die mini dus denk dat het qua luchtvochtigheid wel snor zit.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kan ik geen antwoord op geven, ik zie het niet goed op de foto.

    Ik zou de Uruzgan in een klein potje met aarde zetten. Zodat ze wat kan groeien. Nu staat ze stil en neemt paars de overhand. Paarse houterige steken presteren beduidend minder…

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
      Ik zou de Uruzgan in een klein potje met aarde zetten. Zodat ze wat kan groeien. Nu staat ze stil en neemt paars de overhand. Paarse houterige steken presteren beduidend minder…
      Heb ze naar big-blocks verpot met een hapje Biosevia grow (pH 5.5 en Ec 1.1) en de een in het stekkenhok en de andere in de try out tent gezet.

      IMG_9036.jpg
      IMG_9037.jpg Kansen spreiden kwam me ergens ter ore!

      Maar zoals ik je eerder al schreef is het de bedoeling dat ze allebei meedoen deze ronde! Dat wordt prachtige duistereeeee!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Vandaag laat ik de hoofdlamp eens de hele dag aanstaan en de voorgroeilamp heb ik uitgedaan.

        IMG_9039.jpg

        IMG_9040.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ja normaal ging alles makkelijker leek het het inderdaad ja

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          of miss om en om de hooft lamp uur aan en uur uit enzovoort miss dat zoiets helpt

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja ben nu weer bezig met de hoofdlamp een aantal uren per dag aan en dat gaat vooralsnog goed. En anders bloei ik ze wel af onder honderd watt als het moet.

        Goedemorgen.

        Vanaf vandaag brandt de hoofdlamp vijf uren per dag op 220 watt naast de voorgroei lamp. Vloeden gebeurt tweemaal per etmaal en de Ec is 1.1 en de pH 6.2. Het vat is ondertussen voor een kwart leeg en ruikt nog steeds lentefris.

        IMG_9057.jpg IMG_9049.jpg
        De planten op nootjes doen het beter dan die op de steenwol blokken. Het kan verkeren!

        IMG_9052.jpg IMG_9050.jpg
        IMG_9054.jpg
        Beide Uruzgan stekken maken het goed.

        IMG_9055.jpg IMG_9056.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Voor je ledlamp heb je een dimbare driver nodig, dat is enige wat goed werkt.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          als je goed kijkt bij de beschrijving heb je ze ook voor kweeklampen of universeel

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Heb het in de gaten. Die heb ik al maximaal gedimd naar 220 watt in totaal.
      Bezig...
      X