Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb het wattage in de hydrokorreltent verhoogd naar 325 watt. Als ze daar vanavond nog steeds happy mee zijn zet ik de klok op 12/12.

    IMG_9266.jpg IMG_9267.jpg IMG_9268.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      De klok staat sinds vandaag 19 december 2022 op 12/12.

      Krap een half jaar voorgegroeid en dan toch zulke korte planten. Het kan verkeren...
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké en jazeker de ondergrens houdt het vat schoon.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        maar de cal mag elke voederbeurt dus mee geven

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Doe ik momenteel wel, over de Ec heen. Ik regel die naar Ec 1.0 met groeivoeding, leg de meter weg en voeg 1,5 ml Calmag per liter water toe en daarna regel ik de pH.

      Goedemorgen.

      De dames hebben afgelopen nacht voor het eerst 12 uur donker gehad.

      IMG_9271.jpg IMG_9273.jpg IMG_9272.jpg Als gezegd hangt de lamp scheef, links laag en rechts hoog. Op die wijze probeer ik de verse aanvoer makkelijker te laten acclimatiseren onder het nieuwe licht en de bloeiende planten wat meer lumen te geven. Gisteren heb ik een aantal van rechts die het moeilijk hadden terug gezet in het nieuwe voorgroeihok en die zijn alweer aardig hersteld.

      IMG_9274.jpg Wanneer het systeem eenmaal goed draait, zal ik niet meer voorgroeien in zulke grote blokken en potten, maar deze had ik al en kunnen nog wel mee. Het voorgroeien zal voortaan geschieden in 7,5 x 7,5 cm startblokken. Derhalve is het mogelijk niet eens handig om er een eb en vloedsysteem van te maken. En ziehier de nieuwe stekkenkast waar ruimte is voor zo'n 120 stekken indien nodig.

      IMG_9275.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Knap werk man !èé!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank u!

      Ik heb nog even goed nagedacht over hoe ik het wil gaan aanpakken met de direct 12/12 doorschuifmethode.

      De kweekwijze zal bestaan uit vier sets als het ware. Op de tafel zullen in totaal veertig of vijfendertig planten komen, die allemaal in verschillende fases van de bloei zitten. Tien die bijna oogstrijp zijn, tien die nog even mogen etc etc. Edoch aangezien dit de eerste keer is dat ik hier mee aanvang en ik al wat meer planten heb dan tien, heb ik besloten te beginnen met vijfentwintig stuks. Te weten dezen:

      IMG_9276.jpg
      Om iets beter uit te komen zal ik in het begin wat minder veel planten toevoegen, maar misschien dat ik er nog vijf uit haal om het wat overzichtelijker te houden. Daar heb ik nog net wel plaats voor in de veg kamer.

      IMG_9278.jpg IMG_9281.jpg Nog geen eb en vloedsysteem dus voorlopig even het water erin laten staan. Heb alvast wat stekken gepakt van de Super Skunk dames van Sensi.

      IMG_9279.jpg Nog nooit afgebloeid dus ergens wel gevaarlijk. Zal de mamma er maar gauw weer bij zetten en dan zes anderen er uithalen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        omdat als je het zo een maal hebt draaien heb je bijna elke paar week een paar planten klaar

        en hoef je niet in een x 1kilo wiet te knippen en je zit nooit meer zonder stash omdat er altijd snel planten klaar zijn

        k zou ook liever elke x maar paar stekken hoefen te knippen dan je hok in een x moeten oogsten

        dat knippen is zulk k*t werk hehehe


        toeli doet het ook zo elke paar week 2planten
        oogsten hoef je niet elke x 17week te wachten tot je wiet klaar is

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        mike01 dit is goedkoper i.v.m de stroom. Er passen ongeveer veertig planten op de tafel en ik hoop op 20-30 gram per plant. Tel maar na.

        Tijnie82 ook dat maar knippen doe ik altijd machinaal met de tumber trimmer. Op deze wijze zijn er meer grammen de watt mogelijk en doordat het een doorlopend systeem is heb je geen moeders nodig. En 365 watt bloeihok + 80 watt voorgroei en dan 30 gram per plant x veertig stuks... Goedkoper wordt het niet.

      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Hork ja dan blijft het inderdaad lekker doorlopen. Wel een idee zo ja.

      Ik heb het wattage verhoogd naar 354 watt en veel verder zal ik dat niet meer opvoeren.

      IMG_9285.jpg
      Vanaf nu laat ik de lamp stapsgewijs nog een paar schakels zakken en daar zal die dan blijven hangen.

      IMG_9283.jpg
      IMG_9282.jpg
      De lege plek is ingeruimd voor de batch volgende stekken die nu aan het voorgroeien zijn.

      IMG_9284.jpg Hieruit kies ik steeds vijf stekken die klaar zijn om in de 12/12 tent te gaan en tot die tijd fungeren ze als moeders.

      Uruzgan staat er tweemaal tussen zie je haar wel PH donner?
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Nice!

      Als ik nog eens kijk naar deze foto betwijfel ik of de planten links wel voldoende licht krijgen nu die lamp zo scheef hangt. Wat denken jullie?

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad, ledlampen worden ook steeds beter. Ik ben er echter nog niet over uit of het momenteel wel voordelen oplevert om in fases te kweken t.o.v. een tafel vol planten direct op 12/12 starten. Zeker momenteel niet nu sommige planten al best groot zijn. Maar het is ten alle tijd wel handig dat de lamp uit drie of vier losse onderdelen bestaat.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ja das voordeel van zelf bouw miss lamp in 2delen maken

        1deel die hoger en een deel die lager van elkaar kan zoveel opties en mogelijk heden soms een beetje te veel keus hehe

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Doordat de planten die er nu al staan groter worden dan die er nieuw bijkomen, moet de lamp sowieso al wat hoger dus lost het hoogteverschil zich voorlopig wel op. Mogelijk hang ik met de tijd mijn uit drie losse armaturen bestaande cobs in deze tent.

      Als gezegd heb ik de ledlamp gisteren weer recht gehangen en de planten over de hele tafel verdeeld.

      IMG_9287.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        jaja ze zijn vertrokken , goe bezig man !!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank u!

      Valt er vandaag een brief op de deurmat dat ze 25 januari a.s. de nieuwe keuken komen plaatsen en ik weet niet of de stroom er dan ook van af moet!

      Sowieso niet van de bovenverdieping dunkt me, maar hier word ik toch wel wat zenuwachtig van...
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        ik zou het er niet op gokken... er is maar een kleine kans dat ze niet bij je ketel hoeven. Hangt er een radiator in de keuken? vaak word deze eraf gehaald om te kunnen stuccen, dan moeten ze de cv aftappen en sws bij je ketel zijn om weer bij te vullen.. ontluchten door het hele huis etc etc Vaak duurt het bij elkaar ook zon beetje een werk week.. maandag slopen, dinsdag leidingen frezen, buisjes maken, draadjes trekken etc. woensdag stuccen donderdag tegelen, vrijdag keuken blok plaatsen en stopcontacten.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het enige wat er op zolder te zien is is de uitblaas. Die zou ik tijdelijk los kunnen maken en in de slaapkamer uitblazen. Maar goed, als de stroom er af moet dan begin je toch wat te ruiken vrees ik. De planten zullen dan krap een maand bloeien. Wat misschien ook een optie is is om nog twee weken te veggen zodat er nog niks te ruiken is op 25 januari. De slaapkamer waar de tent staat hebben ze niks te zoeken dunkt me.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        En je ging net zowe goed met de nieuwe kleintjes 😑.
        Kan niks kwijt bij goede vrienden. Voor nood!!!

      Heb de hydrokorreltent op 24/0 gezet en het wattage weer gedimd naar 220 watt. Op deze wijze kan ik stekken snijden van de planten die nu op de tafel staan voordat ik tijdelijk stop en nadat de keuken geplaatst is van start gaan met vers materiaal. Dat lijkt me gezien de situatie het beste, want ik heb er ook geen zin in om 'm een week te knijpen als een dief als ze hier bezig zijn.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Geen risico!
        Neem je verlies en ruim.

        Mijn 2 cent


        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          snelle rondes draaien afjes zijn dan weer zo klaar

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dat isoleren zijn ze niet zo snel mee

          ceker niet met deze gas prijzen en dergelijke woningbouw stelt zulke dingen zolang mogelijk uit me vorige huis ook zouden ze ook alles gaan aanpakken uiteindelijk 5jaar verder en nog niks

          en zulke dingen gaan ook in overleg

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Misschien dat ik in wel meteen weer begin zodra de keuken er inzit, maar ja zie het even wat zwartgallig in nu.

        Beste kweekvrienden en vriendinnen. Ik wil niet al te dramatisch doen, maar hier komt het voorlopig wel op neer.

        wordt_vervolgd.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja dat is een uitstekend idee Corleone1933 om de planten mee in leven te houden! Zodra het volk weg is direct op 12/12 met die handel.

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          👍🏼👍🏼

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ze gaan lekker man netjes je bent weer een stap dichterbij wdc of tewel hydro siestemen

        Heb je al gebeld en gevraagd wat er allemaal gaat gebeuren en hoe lang het allemaal gaat duren en of het water en de stroom er af moet en je huis dieren uit logeren moeten en je savonds nog wel kan koken en of het een zooi of chaos word en paniek en stress en gedoe!!



        Oftewel, informeer en speel effe de stresskip, misschien valt het heel erg mee.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dat is treu straks hoefen ze niet zoveel te doen en heb je alles omgelecht

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik heb een brief gekregen dat ze vier dagen bezig gaan zijn, dus ik kan domweg geen planten in bloei hebben als ze hier rondlopen. En een krappe week dat vreemde volk op de koffie gaat mijn hond erg slecht tegen kunnen en ik zelf ook trouwens. Maar zeker een goed idee om even te bellen, ik wil ook een week huur terug. Ga zelf een week pleite want ik wil hier niet zijn met dat volk. De slaapkamer waar ik kweek kan op slot en daar hebben ze sowieso niks te zoeken.

        Einde week vijf 12/12 voor de Sinaasappeltjes op aarde. Mogelijk dat ik ze iets eerder oogst i.v.m. de nieuwe keuken.

        IMG_9308.jpg IMG_9303.jpg IMG_9306.jpg IMG_9307.jpg IMG_9304.jpg

        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hork hoe kom je bij z’n landrassen te recht? Dan moet je toch over de hele wereld mensen kennen die verbouwen? Of ben jij de undercover strainhunter van JD

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik spreek een aardig woordje Afghaans Bo$wachter en zo kom je nog eens ergens.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Nice! Nou zie ik m’n Afghaanse vrinden al meer als 15 jaar en ik versta dr nog steeds geen klote van😂 hoevaak heb je al ergens een land ras weten te bemachtigen?

        De dames op de hydrokorrels gaan nog steeds mooi. Ik ga ze vandaag of morgen maar eens goed kaal stekken. Maar ik merk wel dat een 90l metselkuip aan de krappe kant is. Zodra de dames 10 liter ophebben komt het water eigenlijk al niet hoog genoeg meer.

        IMG_9309.jpg
        Over stekken gesproken: ik ben gematigd enthousiast over het laten wortelen zonder kap. De blaadjes worden na een tijdje te droog en ze verliezen hun frisheid. Volgende batch wordt weer met kap voor mij sowieso de eerste twee weken.

        IMG_9312.jpg En de twee Uruzgan stekken beginnen eindelijk wat te groeien. Die laat ik nu even wat toenemen in lengte zodat ik mijn kansen kan spreiden om deze genetica te bewaren. Naar verluid ben ik de laatste die haar heeft!

        IMG_9311.jpg IMG_9310.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        Had gisteren voor het feestje nog ff snel wat sinaasappels op de foto gezet.

        week 6 dag 4. Geef al een week enkel af gezuurd
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Staan er mooi bij!
      Bezig...
      X