Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen.

    De vier zaailingen die een etmaal in hun nieuwe schoentjes hebben vertoefd maken het goed. Na de foto heb ik toch maar even een slokje langs het stammetje gegeven om zeker te zijn dat het blokje nat blijft. Maar of dat ook nog nodig was weet ik niet.

    IMG_9786.jpg En de andere zaailingen maken het ook goed. De grootsten worden vandaag ook verhuisd naar 11literpotten aangezien hun zusters het zo goed doen. De twee kleintjes beginnen ook wat te groeien maar er komt nog geen worteltje onderuit het blokje dus daar wachten we nog even mee. Ook de twee stekken maken het goed maar eveneens nog geen wortels

    IMG_9790.jpg .
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      De volgende vier zaailingen hebben ook nieuw schoeisel gekregen dat bestaat uit 90/10 steenwol en kleikorrels. Voor steenwol heb ik gebruikte big blocks in stukken gescheurd en daar bovenop een laagje nootjes geschept.

      IMG_9792.jpg

      IMG_9793.jpg

      Elke pot die niet gelabeld is bevat een Marmalade van Delicious Seeds. Een freebee die iemand me een jaar of twee geleden eens gegeven heeft. Schijnt het beste van het beste te zijn, net als elk zaadje dat je koopt. Ik kreeg hulp.

      IMG_9794.jpg Ze kroop in de passieve inlaat en zat onder de eb en vloedtafel. Ik had een foto moeten maken maar was te boos daar aan te denken.

      Nadat de pokkenklus gedaan was zag het er zo uit:

      IMG_9795.jpg IMG_9796.jpg IMG_9797.jpg Het is overigens behoorlijk vochtig, misschien moet ik de afzuiger iets hoger zetten.

      IMG_9798.jpg Maar ja, in deze fase kan het ook geen kwaad.

      Nog vier te gaan, dan is het werk gedaan en slaan ze aan gaan we ebben en vloeden voortaan.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De nootjes voorkomen dat er alg groeit op de toplaag maar zonder kan ook prima. Ja water geven wordt op een gegeven moment vervelend, je kan er niet goed bij en giet de helft er naast etc etc. Eb en vloed is de oplossing.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Je met oudjes kan je nooit voorzichtig zijn elke zal potgrond die volgens hun te veel is misdaad anoniem

        Die kan je beter een paar geraniums geven en lekker daar achter laten zitten bemoei zuchtige buuren houdt niemand van

        En met kweeken zelf kan je nooit voorzichtig genoug mee zijn

        Beter iets te veilig dan niet

        En die nootjes zijn daar wel goed in en die steen wol kan je vaak hergebruiken dat scheelt een hoop zakken grond tillen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Steenwol kan je hergebruiken tot het van ellende uit elkaar valt. Hetgeen dat je nodig hebt zijn wat flessen voeding en zaad, dus je buren zien niks, horen niks en als je het goed aanpakt ruiken ze ook niks. En vrienden: stealth is wealth.

      Goedemorgen.

      De zaailingen in de 11literpotten hebben allemaal een slokje langs het stammetje gehad om te voorkomen dat het blokje uitdroogt. Maar of het nodig was?

      IMG_9799.jpg

      IMG_9800.jpg

      De temperatuur is 24,5 graden en de lv is 47%, helemaal prima wat mij betreft!

      IMG_9801.jpg En de laatste twee achterblijvers hebben nog steeds geen zichtbare worteltjes dus die mogen nog even wachten op hun eindpotten.

      IMG_9802.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Normaal als een zaailing boven is zou je binnen een paar dagen onder een wortel moeten zien, deze laten wel erg lang op zich wachten,
        Die ik buiten heb gezet die groeit ook niet, al een keer eruit getrokken, geen wortelgroei, weer teruggezet, blijft leven maar geen vorderingen, hoop dat ze bij jou nog wel wat gaan doen, we gaan het zien.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het duurt inderdaad lang maar ze worden wel wat groter. Nou ja, desnoods volbreng ik deze run met tien stuks.

      Dit is de voorlopige opstelling maar ik verwacht dat er zeker nog twee bij komen.

      IMG_9804.jpg

      Zonet zag ik dat de wortels onderuit de pot van de Amnees stek komen. Die kan dus ook verpot worden vandaag of morgen. Ook werd ik een worteltje gewaar bij de linker zaailing.

      IMG_9806.jpg IMG_9805.jpg Die wordt ook spoedig verpot.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        De twee trage zaailingen hebben nog geen zichtbare worteltjes, het wordt met de dag onwaarschijnlijker dat die gaan meedoen.

        IMG_9808.jpg
        Vanmiddag zal ik de twee stekken verpotten. Ben er nog niet helemaal over uit of ik die eerst nog in een tussenpot plant of direct in de eindpotten.

        IMG_9809.jpg
        De zaailingen in de eindpotten gaan mooi, zo te zien kan ik stoppen met een slokje water langs het stammetje te geven 's ochtends. Dan kan ik me nu zorgen gaan maken over mogelijke hermafrodieten.

        IMG_9811.jpg IMG_9810.jpg IMG_9812.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De aanhouder wint inderdaad, maar als ik tevoren had geweten dat die nootjes geen capillaire werking hebben was ik er nooit eens aan begonnen. Voor ebben en vloeden is het juist handig dat je medium dat wel heeft.

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Wel leuk om te volgen leer er nog steets van

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Altijd mooi!

        De stekken op steenwol blokken bevinden zich op de 31ste dag van 12/12. Heb weinig ruimte rondom de tent en beperkte hoogte dus krijg ik ze niet goed op de kiek. We moeten het hier maar mee doen.

        IMG_9816.jpg IMG_9813.jpg IMG_9815.jpg IMG_9814.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Vind je? Dank je!

        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Jazeker, mooie plaatjes schieten valt nie mee

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee inderdaad dat blijft lastig en ik krijg bij deze tent het bovenaanzicht er niet naar wens op omdat ik het niet goed kan zien. Het is een Gorilla shorty tent met een eb en vloedtafel er in dus hoogte is er nauwelijks.

        Voorlopig even de laatste update.

        De beide stekken zijn ook verhuisd.

        IMG_9817.jpg
        Ik denk dat deze 10 het gaan worden. En Wifi is geslaagd voor haar praktijkexamen Kat B.

        IMG_9820.jpg IMG_9821.jpg IMG_9824.jpg IMG_9826.jpg Tot gauw!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          Goedenavond!

          Zowel de zaailingen als de stekken maken het goed. De achterblijvers heb ik naar een tussenmaat pot verpot wat ze duidelijk goed heeft gedaan.

          IMG_9852.jpg
          Doordat het hergebruikte steenwol is en de Ec was opgelopen tot 2.3 heb ik het kwart voedingswater dat resteerde voor de zekerheid maar weggepompt. Misschien had ik het evengoed weer kunnen aanvullen met kraanwater maar zekerheid is me ook wat waard.

          IMG_9851.jpg
          Daarna heb ik het vat weer gevuld met kraanwater en Floranova grow toegevoegd (Ec 1.2) en pH min (pH 5.8) en vervolgens gevloed. Mijn Ferplast aquariumpomp was alweer stuk dus heb er nu een andere die 800/l per uur wegpompt, gaat mooi zo.

          IMG_9856.jpg IMG_9854.jpg IMG_9855.jpg IMG_9853.jpg Als gezegd was de Ec veel te hoog en dat is te zien aan de stekken, maar die trekken wel bij.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Oké, mocht deze Sicce het begeven dan wil ik wel ff een linkje van je!

          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Pomp € 8,70 50%OFF | Svanur 25W Ultra-Stille Dompelpomp 220V Filter Visvijver Aquarium Fontein Waterpomp Tank Fontein is van aliexpress
            Kraan voor vloedtafel https://www.hortiinnovations.nl/cata...y/category/36/

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            2600 liter

            Gaat helemaal nergens over

          De zaailingen en de twee stekken maken het goed. Er is een zaailing die wat vreemde trekken heeft.

          IMG_9872.jpg IMG_9874.jpg IMG_9871.jpg IMG_9873.jpg IMG_9875.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            proper👍🏼 èé

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Bedankt!

            De problemen die ik had met de nootjes zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Edoch heb ik nu een paar zaken anders gedaan, zoals werken met zaailingen i.p.v. stekken en de eerste tijd langs boven wateren i.p.v. direct vloeden dus of het medium het verschil maakt of die andere zaken is eigenlijk lastig te zeggen. Misschien is het daarom wel interessant om een van de twee laatste zaailingen op nootjes te zetten om eens te zien hoe die het dan doet.

          Ben weer droogijs aan het maken en aangezien ik een paar dingen veranderd heb post ik een tutorial.

          Net als bij bubblehasj neem je een emmer en doet daar een zak in. Trek 'm vrij ver over de emmer zodat nagenoeg alleen zeefdoek overblijft. Dan doe je er tussen de 100 en 250 gram knip in en vervolgens ijs er op.

          IMG_9885.jpg
          IMG_9882.jpg
          Plastic zak er over, elastiek, broekriem o.i.d. er omheen en schudden maar.

          IMG_9888.jpg
          Als eerste heb ik de fijnste zak van 38mc gebruikt. Alles wat daar aan hasj van overblijft, verdwijnt bij bubblehasj in het riool.

          IMG_9890.jpg

          IMG_9894.jpg
          IMG_9897.jpg

          10% hasj van de fijnste kwaliteit over je normale oogst heen als je de droogijsmethode toepast i.p.v. waterijs.

          Nu nog even door!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Die weegschaal heeft toch al veel gezien 😮

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Ik gooi de kief altijd door me.jointje heen wat wiet erbij en je hebt een lekkere dikke bom om te roken je word er altijd super stoned van

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Tijnie82 kief over je wiet heen wil wel maar puur geperst in de bong heb ik het toch liever.

          Heb ongeveer de helft van mijn knip gezeefd en de andere helft doe ik een andere keer want ik heb er geen zin meer in.

          Met 46,4 gram kwaliteitshasj heb ik voorlopig genoeg en zit ik op ongeveer 13% opbrengt. Daar kon ik met de bubblehasj methode alleen maar van dromen.

          Ik was 7,50 euro kwijt aan droogijs en ongeveer een tientje aan benzine. Dus 17,50 euro voor 46,4 gram superieure kwaliteitshasj.... Ik heb slechtere dagen!

          IMG_9899.jpg V.l.n.r. 90mc, 60mc, 90mc en 38mc. Dat was 'm weer, tot de volgende keer!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Je kan het ook online bestellen, dat heb ik de eerste keer gedaan.

          • Zabuza
            Zabuza commented
            Editing a comment
            Dat ziet er echt smakelijk uit. Zou er graag eens aan willen ruiken. Dat is knipafval van verschillende soorten Hork ?

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Voornamelijk van de Sinaasappelstekkenwiet en een beetje Amnesia Haze. Ben het nu aan het roken. Dank je!

          Dat hond uitlaten blijft nog ff moeilijk voor je maar ik zie dat je andere talenten lekker floreren..

          Enjoy!
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Hond uitlaten gaat ook prima hoor!

            Thanks!

          Goedemiddag.

          De laatste twee zaailingen zijn ook verpot. Heb de Marmalade van Delicious Seeds in 100% nootjes gezet bij wijze van test, maar ik denk dat ik ook die maar op steenwol zet.

          IMG_9906.jpg IMG_9908.jpg IMG_9907.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Gaat lekker zo te zien, goed bezig

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja ze beginnen er nu zin in te krijgen en ik heb de lamp ook al een flink eind laten zakken!

          knap om te zien hoe dat nen echten hobby teler te werk gaat 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 jij bent nen helen dag bezig , en ne kik ga 2 X kijken per dag en dat is ie dan !!

          Mooi man Mooi èé


          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank u makker maar je bent te bescheiden want jij noteert alle waarden van de meters meerdere keren daags wat ik dan weer nalaat!

            De laatste staat nu ook op steenwol met een laagje nootjes.

          Goedemorgen.

          Ik heb de ledlamp weer een paar schakels laten zakken. Wat stroomtechnisch goedkoper is dan de lamp feller zetten, aangezien die nog steeds gedimd is naar 200 watt.

          IMG_9914.jpg IMG_9913.jpg IMG_9915.jpg Dan heb ik ook nog een Amnees stek en twee Uruzgan stekken die vermoedelijk voldoende geworteld zijn om ook nog mee te krijgen... Zo heb je te weinig en dan te veel!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Ik was tijdje terug eens benieuwd of dimmen het licht spectrum ook verandert. Wel iets, wat ik gevonden had, maar zo minimaal dat het voor onze planten niet uitmaakt🌱😃

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Zolang mijn planten niet strekken zie ik geen enkele reden het wattage op te krikken.
        Bezig...
        X