Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Normaal had ik de klok nu al op 12/12 willen hebben maar ditmaal wil ik eens wat langer voorgroeien en meer dieven.

    IMG_9988.jpg
    Kan in principe al beginnen het kleine spul onderuit wat te snoeien. Het wordt voor mij een uitdaging om niet overal stekken van te maken, maar ik kijk enorm op tegen al het labelwerk dat daar achter vandaan gaat komen.

    IMG_9990.jpg

    Edoch als ik het niet doe zal je net zien dat ik daar later spijt van krijg als haren op mijn kale kop.

    IMG_9989.jpg

    Uruzgan linksvoor en Nees daarnaast maak ik sowieso wel stekken van.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zal me er vanmiddag maar eens toe zetten.

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Paarse Uruzgan blad steeltjes is iets wat je binnen niet kan voorkomen! Het is iets onverklaarbaars dat buiten in de volle grond met alle temperatuur schommelingen zich totaal niet toontโ€ฆโ€ฆ ๐Ÿคท

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat zijn de oude steeltjes PH donner de nieuwe hebben het niet meer.

    Ben meteen maar begonnen en was van zins stekken te nemen. Echter zag ik geen een tak die me overbodig leek. Derhalve besloot ik maar om alle groot blad te verwijderen voor een beter zicht. Na een kwart emmer blad te hebben verwijderd ziet dat er zo uit.

    IMG_9996.jpg Een emmer voor een kwart gevuld met blad en dat heb ik bij wijze van late 1 aprilgrap uit het slaapkamerraam in de voortuin gesmeten.

    'Maar edelachtbare het was maar een scherts. Daar hoef ik mijn woning toch niet voor uit met mijn hond en poes en poezenhond?'

    Uiteraard is men niet geรฏnteresseerd in een emmer bladafval!

    IMG_9998.jpg Nadat alle grote blad is verwijderd is meteen te zien dat nu schakelen te vroeg zou zijn geweest. Maar zelfs na het verwijderen zie ik nog steeds niet welke takken ik zou kunnen snoeien. Kan iemand mij daar misschien in adviseren op basis van de volgende foto's?

    IMG_9993.jpg IMG_9992.jpg
    Voor toppen lijkt het me nog wat vroeg of niet?

    Heb wat stekken van de stekken gemaakt.

    IMG_9997.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      inderdaad alles korter geschakeld !!

      iedere tak dien ge onder mijn net ziet vertrekken is nen top - kop !!

      Mor ge zet goe bezig toch , go een mooi vol tentje worden !!

      En den lv is dat onder controle te houden gedurende de teelt ??

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je weet zelf wel wat een stek kan worden of niet.

      Het gaat er om dat je wat snoeit, en dat de rest dan stek materiaal kan worden in 1 of 2 weken.

      Zo niet dan kan dat nu al weg.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Okรฉ dank voor de adviezen!

      Remco ja het klimaat heb ik met die nootjesronde al zo hard aangepakt dat is op en top.

    De meeste stekken op slabs zijn aangeslagen. Ben er nog over uit of het plan b wordt of niet.

    En de lamp brandt op 200 watt en hangt nog vrij hoog.

    IMG_0003.jpg IMG_0001.jpg IMG_9999.jpg IMG_0002.jpg Plan b is zo gek nog niet want dan snijd ik gewoon de mat in vieren met de stekken er nog op.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Niet alle zijkanten.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zucht.

      Te vroeg.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voorlopig laat ik het nog even zo, want de meesten zijn aangeslagen.

    Goedemorgen.

    De dames zijn mooi hersteld van de ontbladering van gisteren. Nu is ook duidelijk te zien hoe goed die twee onderste twee takken ontwikkeld zijn.

    IMG_0008.jpg IMG_0010.jpg IMG_0011.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank je! Wat is jouw idee nu van de laagste twee takken? Laten zitten of er af?

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ja laten staan mmm รจรฉ

      ja binnen een weekje gaat ge wel zien of dat ze mee kunnen of ni
      misschien toch voor de 5 nodes gaan dan kun je ze nog altijd
      liquideren als ze niet doen wat je er van verwacht !!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Okรฉ ga ik doen! We zijn nu aanbeland bij node vier als ik correct ben toch?

    De zaailingen zijn alweer aardig gegroeid en ik heb de lamp wat feller gezet van 215 watt naar 315 watt en de lamp een fractie hoger gehangen. Dit om strek te voorkomen.

    IMG_0013.jpg IMG_0015.jpg
    Van de defoliatie van vorige week is niks meer te zien! En de drie voorste stekken heb ik op gelijke hoogte geknakt.

    IMG_0014.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank je!

      Ja die nootjes zijn niet baas!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Uhm je zegt dat je je lamp iets hoger hebt gehangen om strek te voorkomen. Normaal strekt de plant toch juist als de lamp hoger word gehangen of te hoog hangt? Typfout of ik zit te trippen ๐Ÿฅท๐Ÿผ

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik schreef toch dat ik ook het wattage verhoogd heb? Overigens heb ik beide teruggedraaid want ik vond de planten er slecht op reageren. Maar we zijn een week verder nu.

    Omdat een bong toch wel vrij hard op de keel is, bestaat er een carbon filter kwam mij op een ander forum ter ore.

    IMG_0016.jpg IMG_0017.jpg
    Het hijst een beetje als een bong waar niet genoeg water in zit. Dat is het enige nadeel dat ik er aan kan ontdekken. De rook is totaal niet hard op de keel en je proeft veelmeer het fruit. Dit is gevuld met carbon, wat je inhaleert bevat nog minder schadelijke stoffen dus dat is een voordeel dat ik gaarne meepak!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Gewoon vol stoppen merk je dr weinig verschil van denk ik hehehe

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      kelderkastje er zal zeker thc in het filter blijven hangen maar ondanks dat is het effect niet minder maar eerder sterker.

      Tijnie82 de eerste en tweede keer dat je de bong vult merk je het verschil nauwelijks behalve dat de rook veel minder brandt. Maar het filter verstopt wel gauw, en dat is een behoorlijk nadeel. Er zijn ook tussenstukken met alleen carbon er in, die ga ik ook nog eens proberen.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Na een week proberen kan ik zeggen dat ik deze filters toch ongeschikt vind voor een bong, ze worden te snel smerig en het trekt ook vrij zwaar. Echter zijn ze wel ideaal voor in een pijpje zoals de Rochit waar ik ze nu in gebruik. Dan kun je er ook langer mee en het hijst ook beter. Voor de bong is er pure carbon wat ik nog niet in huis heb. Zal dat later ook recenseren.

    Alhoewel ik het merendeel van de slechte stekken heb meegekregen op slabs, wordt plan b toch uitgerold. Van deze stekken selecteer ik de 12 mooiste. Die ik snijd ik inclusief slab uit en verpot ze naar een krat dat ik aanvul met meer steenwol.

    IMG_0020.jpg IMG_0019.jpg
    Gemakshalve had ik ze liever op slabs laten staan, maar dan kun je er geen uitvallers tussen hebben.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ok ik snap m - Die Sinaasappeltjes zijn precies wel uw ding !!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      @Rrepp valt mee heb 'm in die andere tent ook op steenwol. Was onvoldoende geworteld.

      Remco we houden van oranje!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    De 314 watt werd niet gewaardeerd zag ik aan de dames. Dus dit is een strafpunt voor mij. Vanmiddag waren ze even te zielig voor op de foto. Nadat ik het wattage heb teruggebracht naar 214 watt en heb gevloed beginnen ze nu weer wat bij te trekken.

    IMG_0022.jpg IMG_0024.jpg IMG_0023.jpg

    De planten zijn kennelijk al aan deze lichtsterkte gewend en vooralsnog groeien ze alsof ze de volle bak licht krijgen. Korte gedrongen planten met dikke stammen, precies wat we willen bereiken. Dus voorlopig laat ik het maar even zo en voer het wattage pas een beetje op als ze naar licht beginnen te zoeken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Daar kan Am niet tegenโ€ฆ. Ik zou altijd een nacht geven. Zeer dom , Scheelt doekoes jongeh :p

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nou ik wil niet drie keer op een dag dom genoemd worden dus zal ik de dames vanavond in bed doen!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Das dan weer wel verstandig, luisteren.

    De planten beginnen wat lichter te worden en krijgen rode stelen. Het lijkt me sterk dat dit het gevolg is van een etmaal 100 watt meer op hun donder. Bovendien heb ik dat gisteren al teruggezet naar 214 watt. De pH is goed dus het enige wat resteert is dat ze honger hebben. Derhalve heb ik de voeding verhoogd naar Ec 1.7 zonet en gevloed.

    IMG_0028.jpg IMG_0026.jpg IMG_0027.jpg IMG_0029.jpg Ik had nog wat Biosevia grow, vandaar de bruine kleur van het water.

    Heb gekeken of het al tijd is om te toppen, maar lijkt me nog niet. Voor zover ik het kan beoordelen zijn de eersten bezig met de vijfde node.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Slim

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb m'n momenten!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dit was een goeie tip PH donner want tegen 1u als het licht uit gaat kakken de planten al helemaal in. Ze gaan alvast in de rust.

    Het is heel simpel , https://pereglin.com/nl/groeien-plan...sche-pereglin/

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee ik denk alleen dat er meerdere factoren speelden.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Hetgeen inderdaad vaak het geval is ook .

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      We zullen zien of je de groei beter vind over een paar dagen.

    Na de voederbeurt van gisteren en 6 uur rust zijn de dames weer aardig hersteld. Binnenkort toppen en dan naderen we het schakelmoment.

    IMG_0031.jpg IMG_0033.jpg IMG_0032.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Remco van sommige planten kunnen ze mee en bij andere niet. Zou je nu al toppen?

      Tijnie82 vooral bij de achterblijvers komen ze bij mij niet mee valt op.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik had onderaan al gesnoeid, maar jij hebt stekken nodig.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja maar ik snoei geen takken weg die ik meekrijg en tot op heden was niet duidelijk welke dat zijn.

    De zaailingen racen de stekken voorbij zelfs na een snoeibeurt nog.

    Kun je niet beter stekken pakken wanneer de planten volwassen zijn ? of is daar te weinig ruimte voor?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Valt mee hoor, links voor is ook een stek en de tweede van rechts heb ik er later pas bij gezet. De plant die het meest achterblijft is juist Afghani (tweede links tweede rij) en dat is een zaailing.

      Ook heb ik de beide stekken links voor al eens geknakt nadat ze bijna twee keer zo hoog waren.

    Goedemorgen.

    Gisteren heb ik de planten nog wat extra calmag gegeven en vandaag zijn ze er weer helemaal!

    IMG_0038.jpg IMG_0037.jpg IMG_0036.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

    Ik was zonet in de natuur en wou even dat ik een smartfoon had om een kiekje te nemen. Wat ik zag was hoe prachtig groen de brandnetels er aan de waterkant bijstonden en dat zonder dat ze ook maar een hap voeding krijgen.

    Geeft je te denken nietwaar?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Stikstof puntje heโ€™ Daar waar ik altijd de guerrilla deed is overwoekerd met bramen, ook een stikstof junkie! Btw, brandnetels wil niet zeggen dat wiet het er
      ook goed doet! Brandnetels houden ook van klei(bestaat veelal uit lagen) en dat kunnen de
      wietwortels niet hebben! Ik heb het dus over Noord-Holland sommige delen vh land heeft minder klei grond.
      Last edited by PH donner; 19 May 2023, 13:01.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      @Rrepp nee toch mijn meters eens meenemen!

      PH donner de grond is hier wel geschikt alleen is de kans op ontdekking veel te groot om je de moeite te getroosten.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of leeg flesje en dan thuis meten.

    De planten zijn weer helemaal bijgetrokken en vertonen nog geen spoor van strek onder 215 watt er heel dicht bovenop. Het verbaast mij plezierig dat ze met zo weinig watts toekunnen en ik vermoed dat er in de bloei nog hooguit 25% bij hoeft.

    IMG_0041.jpg IMG_0042.jpg IMG_0039.jpg Vandaag of morgen maar eens beginnen met toppen en dan daarna z.s.m. schakelen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam: Daar geloof ik niet zo in . De onderste delen stelen geen energie van de bovenste.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Colas van 40/50 cm en 50 gram droog gehad, van onder snoeien en op 12/12.
      Wel weken voorgroei op steenwol slabs met open onderkant en onder 600 watt hps.
      25 jaar geleden.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Das al verjaard die telt niet meer๐Ÿ™ƒ
Bezig...
X