Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe doe je dat toch voor zooön mooi aansluitende knoppen te krijgen.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mja terwijl mijn tapijtje vol met uitschieters zijn en ik de dikste soms heb moeten afsnijden bij u andersom. Terug een wijze raad die ik meeneem wat ben ik veel te lui geweest😮‍💨

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nou denk dat ik luier ben geweest dan jij deze ronde!

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik zeg doen, je zult hoe dan ook versteld staan.. in positieve of negatieve zin🤷🏼‍♂️

    Het is natuurlijk toch niet zo verwonderlijk dat de Uruzgan, een 100% Indica het minste opbrengt.!?

    Wacht maar tot dat ze in je longen danst 😊

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja uiteraard maar misschien dat ze onder led meer had opgebracht, dat lijkt echter tegen te vallen.

      Ben sowieso reuze benieuwd Uruzgan te roken want dat heeft lang genoeg geduurd!

    We bevinden ons op dag vier in week acht van 12/12. Dus het einde komt in zicht.

    IMG_0349.jpg

    Helaas nog meer rot ontdekt in de grote Afghani no1 top, die top geoogst en de rot er uitgeknipt. Denk dat 25-35% verloren is gegaan. De andere Afghani no1 top preventief ook geoogst maar helaas had dat niet gehoeven/ gemoeten want geen rot, prematuur en fluffy. Nu is niet te zeggen of dat anders was geworden na twee weken bloei want ik heb ze wel vaker gekweekt en toen was het overwegend fluff maar ja liever wat prematuur dan 25% moeten wegflikkeren.

    IMG_0351.jpg
    De top met rot was overigens wel keihard, hoe zou het ook anders want dat rot het beste. De Marmaladetoppen zijn wel mooi hard allemaal, tonen geen verdachte plekken en iets minder dik dan de Afghani no1 dus die durf ik nog wel even te laten staan. Overigens zijn de Marmaladeplanten behoorlijk amberkleurig wat beginnende rot spotten extra lastig maakt.

    IMG_0350.jpg
    Zien jullie iets verdachts? En hoe lang mogen ze nog? (Let niet op de lichtschade).

    IMG_0353.jpg IMG_0352.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      1 ding = trichomes checken !èé!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zal ze checken, heb nog wel zo'n zak microscoop ergens.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Weekje of 3 en oorzaak vd rot? Je giet er niet bepaald neffe man of toch stilstaande lucht ? Suckt hopelijk niet uit de hand🤞

    Heb gisteren nog meer rot ontdekt en er uitgeknipt. Ben nu aan het oogsten met bijna negen weken 12/12. De marmalade van Delicious seeds lijkt de mooiste genetica te zijn.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jammer van de rot, maar beter te vroeg als te laat👍🏻

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Niet eens veel te vroeg hoor, de Marmalade is al mooi hard. De minste brengers zijn de Afghani één van Sensi, dat is echt belabberde genetica. Die komt er hier niet weer in. Uruzgan valt niet eens tegen te voelen aan het gewicht. En PH donner ik kan je zeggen dat Ammie niks heeft ingeboet aan potentie want die weegt ook goed door.

    Ik heb de ledlamp even uit de tent gehaald en daar hangt nu de oogst in. Als er niets meer aan rot verloren gaat, denk ik dat het een hele mooie ronde gaat worden! Indien ik i.p.v. de Afghani no1 planten nog 3 Marmaladeplanten had gehad, zou het vermoedelijk wel eens mijn beste ronde kunnen zijn geweest. Elke Marmaladeplant van Delicious seeds was hard en zwaar, stuk voor stuk zonder uitzondering. Het waren freebees die een ander forumlid me heeft gegeven, maar het zet mij zeker aan het denken of ik niet een ronde moet doen met alleen maar Marmalade van Delicious seeds want het waren allemaal toppers en dat is met zaad altijd maar afwachten.

    IMG_0360.jpg IMG_0358.jpg IMG_0359.jpg De hele kweek heeft maar 400 watt gebrand dus met 600 gram zit ik al op 1,5 gram de watt. En de Maramalade voelt hard en zwaar zoals je ze wilt. Nog even afwachten tot het droog is, maar ik heb echt de indruk dat 400 watt genoeg is voor 120 x 120 mits de lamp er dicht genoeg op zit. En die heeft er dicht op gezeten vandaar ook enkele brandplekjes bovenin bij enkele toppen. Vanaf het begin ben ik al een advocaat van de lamp er dicht op en ik ben er om verfoeid maar een ieder die het interesseert nodig ik van harte uit bij de ontknoping van deze kweek aanwezig te zijn. Want de weegschaal heeft het laatste woord nietwaar?

    Afgezien van de rot was het een hele arbeidsarme ronde. Met name vanaf week 3 van 12/12 heb ik weinig anders hoeven doen dan de ton aanvullen en de waarden regelen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Lamp te dicht ok maar dan is vanaf een bepaald punt de reikwijdte vd oppervlakte toch een stuk minder, bedoel minder licht aan de zijkanten?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Te dicht of dicht er op is een subtiel verschil, de weegschaal heeft het laatste woord hierover.

    Kennelijk is er toch een luchtje ontsnapt (wat ik me niet voor kan stellen maar goed) want terwijl ik afwezig was is de politie rondom mijn huis geweest op zoek naar hennep want een goeie buur bleek gebeld te hebben. Ik had een onbekende oproep gemist en toen ik terugbelde bleek het de mobiele van een agent. Een bijdehante kwal trouwens.

    Heb de stash in vuilniszakken gedaan en ergens verstopt en ben nu mijn kweekruimte aan het opruimen. Het is niet anders. Ze kunnen elk moment weer komen en dan zeggen dat ik ettelijke malen geoogst heb.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Met deze hobby neem je grote risico's. Ik heb ooit in een doc dat je det voor lief moet nemen of niet aan beginnen

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Is ook risico, maar dit is wel nsb gehalte beetje buur belt aan En gaat het gesprek aan. Het is geen komen en gaan van mensen voor zijn deur. Dan zou je kunnen denken die doet wat handel.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het is zeker nsb gedrag KnetterMug want er komt hier nooit iemand aan de deur en de betreffende buurman zijn eigen huis staat blauw van de tabaksrook!

    Was dit dan de laatste ronde?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voorlopig wel, ik woon in een huurhuis waarbij bij ontdekking van hennepteelt van zoveel als slechts één plant direct de uithuiszettingsprocedure in werking wordt gezet.

    Ojo wat erg. Maar goed dat je alles op ruim hoop dat je het nog ergens kan drogen.
    En ben benieuw of ze langs gaan komen.
    Ik heb ook zitten knippen en er hang hiet en lucht niet normaal meer. Ik ga even vuurtje stoken om de lucht te verdrijven.Hier ok woningbouw 1plant en je kan gaan.
    God was never on your side..

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb niet eens zitten knippen juist om die geur niet te hebben maar ook als je de planten afknipt ruiken ze meer dan normaal.

    Het lijkt overigens een prima ronde te worden als er niet meer verloren gaat aan rot. Dat ik gister alles in vuilniszakken moest doen is natuurlijk niet ideaal maar uit vrees voor politiebezoek heb ik de oogst in de auto gedaan en ben weggereden. Zodoende heb ik alles ook door elkaar moeten gooien maar de Amnezen haal ik er sowieso wel uit. De planten waren loodzwaar toen ik ze oogstte met uitzondering van twee of hooguit drie. Een Afghani zat helemaal niks aan zowat, dat leek wel stro en een van de twee Amnezen zit ook helemaal geen gewicht aan. Dat had ik ook wel wanneer ik er 12 op aarde had. Ik denk dat die in de verdrukking is gekomen door de Afghani achter haar die er overheen was gevallen. Die Afghani is redelijk zwaar maar neigend naar de fluffy kant. Van de drie Afghani was alleen diezelfde die helemaal is verrot keihard. Maar die zou bij een goed klimaat zonder te rot te oogsten moeten zijn. De afzuiger was gewoon te krap en dan ook nog de lucht naar boven moeten blazen. Ik kreeg de lv amper onder de 70% terwijl dat in mijn andere tent met 1000m3 afzuiging peanuts is.

    Ondertussen hangt de oogst hier weer te drogen want de politie komt niet meer en zo wel dan ben ik gauw verdwenen via de achterdeur met twee vuilniszakken. Dat is wel ideaal aan deze woning. Als ze voor mijn deur staan aan te bellen kan ik ongezien langs de achterkant wegrijden of fietsen. Kan ook nog wegrennen via de andere kant, kan allemaal maar ik laat me niet gek maken om een paar plantjes. Ik verdom het gewoon mijn vruchten van mijn gedane arbeid aan de belasting te verspillen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Wacht je pompt 1000m3 door een 120x120? Kom ik aan met mn 250... Vandaar dat ik die waardes dus niet onder controle krijg

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De grootte van de slangen telt ook mee, maar een 250m3 afzuiger is inderdaad te krap. Met voldoende flensmaat kan je het klimaat in een dr120 met een 700m3 wel onder controle kunnen krijgen. Ik heb er nog een over zonder filter, dus als je belang hebt mag je die wel overnemen.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Lijkt me toch niet veilig met dat ze een toer gedaan hebben van uw huis zullen ze nu wel weten van uw achterdeur

    Aangezien iemand me liet weten de hd opstelling ook wel interessant te vinden, heb ik een paar kiekjes gemaakt van mijn versie van deze old-school wijze van kweken. Het kan ook met twee pompen, een in het vat en de andere in de lekbak maar zelf geef ik de voorkeur aan deze opstelling. Men neme een tafel die een beetje overhelt i.v.m. de afvoer van de eb en vloedbak. Maar dat kan natuurlijk ook anders opgelost worden. Misschien heb je een tafel waar een metselkuip onder past én die hoog genoeg is zodat er nog een slang langs kan. Dat is dan nog beter en dan hoef je er zelf geen te maken.

    IMG_0361.jpg IMG_0364.jpg

    Even kijken of ie waterpas leg en ja hoor!

    IMG_0363.jpg

    Nou ja, goed genoeg!

    Maar helemaal waterpas mot niet, want dan blijft het water er opleggen. Dus men nemen een paar oude Bob en Bobettes en die plaatst men er onder. Denk er aan niet per ongeluk klassiekers te gebruiken van de blauwe reeks! Of vooroorlogse spotprenten van Vandersteen! Niet doen hoor!

    IMG_0365.jpg Deze zaten in een paar dozen coke eh waspoeder genaamd witte neus! Troep dus!

    IMG_0368.jpg

    IMG_0367.jpg Zo mot dat, nu loopt het water mooi terug de ton in!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wellicht hebben ze dat nog van het vorige bezoek Remco maar dat mogen ze hebben hoor. Wat gaan ze doen, me plat bellen?

      Thanks Greyvol ben niet helemaal grateful met de minimaal afwijkende waterpas maar het huis is misschien ook niet 100% recht!

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Rustiek noem ik dat, en dat is mooi. Je moet zien dat je het met je eigen klauwen gemaakt hebt! Mooi man

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Lijkt me handig die tafel hoer moet ik op mijn knieën tuinieren

    Ondanks dat ik een afzuiger heb gekocht, heb ik toch besloten voorlopig toch nog maar even niet te gaan draaien. Een agent berichtte me weliswaar dat ze niet weer komen, maar voor hetzelfde geld staat de politie volgende week toch voor de deur.

    Gelukkig heb ik net geoogst dus als het meezit voorlopig genoeg te roken om het even aan te zien!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het maakt wel degelijk verschil wanneer iemand met dezelfde hoeveelheid planten is gepakt en vrijgesproken. Ons rechtsysteem doet immers niet aan aanneming van de persoon (mag ik hopen).

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Er staat zoiezo een notitie op je naam/adres !
      Nog een keertje een melding en ze gaan het serieuzer nemen….

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het probleem is dat iedereen zomaar willekeurig melding kan maken en kan roepen dat ze wat ruiken zelfs zonder dat er wat te ruiken is. Edoch zolang de agenten ter plaatse zelf niks ruiken kunnen ze je niks maken. Ditmaal heb ik ook nadrukkelijk gezegd 'regel maar een huiszoekingsbevel en een kopie want eerder kom je er niet in' dus als ze dat rond hadden gekregen waren ze heus wel komen kijken.

      Maar kweken wordt er niet relaxter op zo, dus als ik weer begin dan maar met 4.

    Heb vandaag alles geknipt en ik moet eerlijk zeggen dat het lang zo hard niet meer was als tijdens het oogsten. Ook was duidelijk te zien dat de planten nog wel vier weken langer gemogen hadden, wat jij al zei Remco maar het onstabiele klimaat en het politiebezoek dwongen me te vroeg te oogsten.

    Het zal een high wietje worden maar thc zit er gelukkig genoeg aan. Kan er altijd nog hasj van maken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      En?? Hoe riekt de Uruzgan?

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Jammer van die smerissen maar beter dat ze je niet 'betrapt' hebben! Ik had ook de boel ff afgebroken en opgeruimd, die stress en paranoia is 't niet waard zeker als je nog een voorraadje hebt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bas Haze ja soms wordt het nog wel wat harder, maar dit was wel erg fluffy! Ik duim!!

      PH donner ja heerlijk, echt die indica geur waar ze me voor wakker mogen bellen!

      parakweker die stres heb ik ook geen zin in, elke keer dat de deurbel gaat je af moeten vragen of het de politie ook is.

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Ondanks dat ik een afzuiger heb gekocht, heb ik toch besloten voorlopig toch nog maar even niet te gaan draaien. Een agent berichtte me weliswaar dat ze niet weer komen, maar voor hetzelfde geld staat de politie volgende week toch voor de deur.

    Gelukkig heb ik net geoogst dus als het meezit voorlopig genoeg te roken om het even aan te zien!
    Wat iemand van de woningbouw mij vertelde is dat we dit te danken hebben, aan de kwekers die illegaal stroom aftapten en de lampen en dergelijke levens gevaarlijk aansloten.
    Ook dat ze dus schade aan de huizen aanbrachten, die dan weer gerepareerd moest worden.

    Niet dat jij daar veel aan hebt, maar ik blijf het belachelijk vinden, dat we niet in onze huizen, wat plantjes mogen kweken.
    Maak het legaal en voer desnoods een controle uit of een kweker het veilig aansluit.

    Verder ken ik een verhaal van een man en vrouw die voor een coffeeshop kweekte.
    Die werden gepakt, en om het kort te houden, was de uitspraak van de rechter dat ze niet hun huurhuis uit hoefde.
    Want ze hadden alle inkomsten gewoon opgegeven(belasting betaald), en dus niet illegaal stroom afgetapt.

    Probleem is wel dat je voor een rechter niets aan verhalen hebt, tenzij je een zaak nummer weet.

    Ik hoop dat de politie bij je weg blijft.

    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die zaken staan online maar ik denk nu toch dat het roken van pure wiet hier de boosdoener is geweest. Dat ruikt anders dan wanneer het vermengd wordt met tabak. De man die mij verlinkt heeft z'n huis staat overigens blauw van de tabaksrook, terwijl ik een paar bongs op een dag rook lol.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Jammer dat in zo een corrupte buurman hebt

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zeker jammer en van mij heeft ie helemaal geen last.

    Beste mensen ik ben er achter wie de snitch is. Het is mijn directe buurman zo kwam mij ter ore uit betrouwbare bron. Die rat heeft de woningbouw gebeld en de woningbouw de politie. Ik blijf het merkwaardig vinden dat hij wat van de kweek geroken heeft - aangezien ik dubbel filter en uitblaas naar zolder en de andere directe buurman niks heeft geroken - dus ik vermoed dat hij de geur van de rook van pure wiet verward heeft met die van een kweek.

    Ik pak het klimaat sowieso aan voordat ik weer begin, maar misschien moet ik dan toch ook maar een filter in de woonkamer ophangen. Anders blijf ik gelazer houden.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Je weet het zelfde natuurlijk het beste maar waar ik aan dacht, is vragen of hij last van je heeft.
      Vertel dat de politie langs geweest is en dat je wel eens een jointje rookt.
      En als hij daar last van heeft, je er best over praten wil.

      Natuurlijk ga je niet vertellen wat je echt gedaan hebt, maar dat als hij last van je joint heeft, hij langs mag komen?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed idee!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Benieuwd wat de buurman gaat zeggen daar over...





    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Super, heb toevallig Jack Herer zaden!
Bezig...
X