Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Praatte ook nog even met een buurvrouw die zei dat ze wel eens wat rook in de tuin. Dat kan nooit mijn kweek zijn want ik zit helemaal op de andere kant maar ik vraag haar over twee weken nog eens.​ Ruikt ze dan nog wat, dan is het de bong want er staat niks in bloei bij mij. Het kan natuurlijk ook iemand anders zijn die aan het kweken is en de geur niet goed heeft aangepakt en dat ik er op wordt aangekeken. Dat is al vaker gebeurd en daar is geen filter tegen opgewassen. Anyways, if you can't take the heat stay out of the kitchen is mijn motto in goed Hollandsch.

    Heb nu een afzuiger van 1000m3 en een bijpassend filter dus toch maar besloten weer op te bouwen. Here we go!

    IMG_0371.jpg
    We hebben van alles wat te staan, Amnesia Haze, Sinaasappeltjes en twee zaailingen, te weten Jack Herrer en Super Skunk beide van Sensi.

    IMG_0373.jpg IMG_0372.jpg
    Ook is er nog wat reservespul maar dat staat niet op de foto. Er brandt een van de drie armaturen op 175watt en die hangt hoog.

    IMG_0375.jpg IMG_0374.jpg Het begin is altijd een bietje moeilijk met led. Hoe langer ik met led kweek, hoe meer ik er van overtuigd raak dat je zeker met stekken, met weinig begint. De 175watt is alweer wat veel van het goede voor sommige achterblijvers.

    Ook had ik nog vijf Sinaasappeltjes in 18literpotten met steenwol te staan. Dit is mijn stealth kweek die ik nooit opruim bij politiebezoek.

    IMG_0376.jpg

    Mooi niet? Indien ze mijn huis helemaal omkeren vinden ze deze kweek uiteraard, maar het zijn er slechts vijf.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja lijkt me wel wat, lekker high in de heuvels!

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Hork de heuveltjes van Erika, maar die zijn intussen ingezakt vrees ik, ergens aan haar knieën
      Last edited by TegridyRandy; 15 August 2023, 17:25. Reden: spellingsfout FAUWT

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      heading south, love it!!

    De vroegtijdig geoogste wiet is droog en ik ben uitgekomen op net geen 600 gram dus met 400 watt net geen 1,5 gram de watt gedraaid.

    Toegegeven, 500 gram mooie harde toppen en een onsje fluff tot zeer fluffy. En dan heb ik nog twee planten die ook vrij fluffy waren nog niet gewogen, die moet ik nog even knippen. Denk dat die samen nog een ons of 50-75 wegen dus al met al een prima score voor een vroegtijdig geoogste ronde met heel veel rot.

    Door eerder besproken omstandigheden heb ik alles op een hoop moeten gooien en dus kan ik niet meer met zekerheid zeggen wat wat is, afgezien van de Amnees natuurlijk die er altijd makkelijk uit te halen is. Dus wederom kan ik de Uruzgan niet roken, althans niet bewust. Heb de genetica niet meer want ze bracht me te weinig op.

    Momenteel kom ik er niet aan toe om mijn topic bij te houden, maar zo lekker gaat mijn kweek ook niet dus dat nodigt ook niet bepaald om kiekjes te maken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Die vroeger geoogste wiet vind ik altijd wel lekker, de high is wat minder sterk en da's niet altijd slecht als je puur rookt

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik vind 'm erg lekker smaken die Marmalade, zeker een soort die ik wel weer eens wil zetten! Dat ie wat minder sterk is door de vroegtijdige oogst vind ik niet als pure roker inderdaad niet erg, na een tijdje wen ik ook altijd wat aan het effect. De smaak blijft uiteindelijk het meeste bij, qua effect vind ik het allemaal vaak niet zo gek veel verschillen. Misschien ligt dat aan mij hoor maar zo ervaar ik het! En de smaak van deze Jam is echt subliem! Máár het kan evengoed Uruzgan zijn want ik moest alles op een hoop gooien.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik kan me behoefte er aan laten voldoen maar heb toch liever een heftiger stonder

    Mooie voorraad weer toch en dat t lekker smaakt is t belangrijkste.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Smaken doet het zeker, ik zocht naar indica en dat heb ik gevonden! Niet een couch lock soort en toch de smaak, wat mij betreft + en + want ben niet zo'n couch locker!

    Uruzgan?
    Zoek de zure toppen ☺️

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zuur? Hmm dan was het sowieso geen blijvertje geworden. Ik smeer mijn 'brood' voorlopig wel met Jam van Delicious seeds. En drink daarbij gekoelde uilenzeik, proost!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      😄👍🏼

    Ik ben helemaal weer overnieuw begonnen met zeven S.O.G. stekken en twee zaailingen, een Super Skunk en een Jack Herer, beide females van Sensi.

    IMG_0722.jpg

    De start ging wat moeizaam doordat ik de cobs alweer te vroeg feller had gezet. Het is mijn vierde of vijfde ronde met deze verouderde lampen die ik 2e hands voor een prikkie op de kop het getikt. Mijn lamp bestaat uit 9 cobs van elk 50 watt maar de cobs zijn dimbaar en kunnen gemakkelijk op 100 watt per stuk gezet worden. De warmte die er dan van afkomt is zodanig dat je de lamp niet beet hoeft te pakken.

    Het kweken met deze lamp is echter het meest lastig van alle lampen die ik gehad heb, met name het begin is gewoon kut zeg maar. Voor je het weet krijgen ze teveel licht met gigantische achterstand als gevolg.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Heb nooit met hps gekweekt, maar toen ik paar jaar geleden begon had ik het ook moeilijk met de goeie hoogte te vinden. Het probleem was dat ik niet beter wist toen en heb later pas gemerkt dat het met ledstrips idd een pak makkelijker is dan met die cobs. Ik denk persoonlijk dat je ze beter iets te hoog hangt en het beetje strek erbij neemt want als ik ze te laag hing had ik soms stilstand.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja die ervaring heb ik ook, hang je de cobs te vroeg te laag dan groeien de planten niet meer.

    Er is nog weinig groei te bespeuren als ik de planten vergelijk met bovenstaande foto. Ik zie het nog even aan maar als er niks gebeurt dan stop ik met deze kweek. Het wil steeds maar niet met die cobs, ondanks dat ik ze maximaal dim in het begin en hoog hang. Vermoedelijk voer ik het wattage te gauw op uit vrees planten met dunne stammen te kweken. Als ik weer overnieuw moet beginnen voer ik het wattage pas op als de planten twee nieuwe blaadjes hebben.

    Ben ook overnieuw begonnen in mijn hok met de ledstripslamp die ik maximaal kan dimmen en waar het altijd prima mee wil. Zoals al eerder ter sprake kwam is kweken met ledstrips veel gemakkelijker dan die kutcobs. De cobs zijn de hydrokorrels onder de lampen kun je wel stellen.

    Later volgen wel even wat pics, dat praat wat makkelijker.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ok adem in adem uit - vooruit met de geit èé
      Cobs buiten ->💨

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb maar weer voorbemeste aarde gepakt want een paar weken alleen aangezuurd water geven is toch wel erg makkelijk!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Misschien een rare tip... maar start eens met de cobs op vol vermogen op 60cm.. Ik snap goed dat het tegen je ideeën in gaat maar ik heb er uitsluitend positieve ervaringen mee. Vertrouw je het helemaal niet start je op 80cm.. Ik heb dit letterlijk al eens vanaf zaad gedaan (1200W op 60cm) boven 5 plantjes... wellicht heb je het verslag gelezen maar dun waren de stammetjes zeker niet.

    Boven de stekken op aarde brandt 200 watt aan Samsung ledstrips er zo'n 40 cm vanaf. Heb ze ingewaterd met aangezuurd kraanwater (pH 5.8) en nu maar afwachten. Ook staan er een paar reserve bij i.v.m. eventuele uitvallers.

    IMG_0734.jpg IMG_0735.jpg
    In de tent brandt nu 450 watt aan cobs die hoog hangen. Heb beperkte ruimte in de tent dus ik laat de planten naar het licht toegroeien en voer het wattage stapsgewijs op i.p.v. dat ik de lamp laat zakken. Vooralsnog heb ik steeds langs boven gewaterd.

    IMG_0736.jpg IMG_0737.jpg Ze beginnen nu wat aan te slaan. Ben al een beetje begonnen met defoliatie maar het echte werk wachten we mee tot ze groot en sterk zijn.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Iemand moet het doen als niemand het zal doen, wie zal het doen als wij het niet doen?

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Gaat weer de goede kant op, komt weer helemaal goed hier👌😎

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      We gaan weer in een opwaartse spiraal maat!!

    Aangezien mijn NSB buurman eindelijk weer aan de arbeid is, heeft hij mij vrijgemaakt (lol) om eindelijk mijn 2e hands 1000m3 afzuiger te installeren. De kleinste van 500m3 hang ik in de woonkamer zodat ik ook niet weer bang hoef te zijn dat mijn bong dampen aangezien worden voor een hennepkwekerij.

    Morgen de kleine tent opbouwen en dan kan ik daar ook weer wat inzetten. Ja we kloten lekker door met de betwetertjes op ignore!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hij bedoelt de geur voor z’n nitwit buurman

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Toch effe stiekum checken of ik ook op de ignorelijst sta.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Goeie zet!

    èé

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Eens!
      Maar niet van de buurman 🙃

    Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
    èé
    No it's a good story!!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      de buur wegpesten kakken op zijn voorhof!
      Of de motorkap van zijn wagen, de buurvrouw bezwangeren kan ook altijd! =D

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Komen teveel kindjes van!

    Nou het werk is bijna klaar. Ik kom een slangenklem tekort potdorie. Nou ja, misschien teep ik die eerst maar even vast vast alvast. Het filter leg nu onder de tafel zodat ik bovenin wat ruimte bespaar. Ditmaal mag ik absoluut niet morsen maar dat gaat toch gebeuren dus moet ik nog maar even iets verzinnen om het filter los van de grond te krijgen. Tips zijn welkom!

    IMG_0748.jpg IMG_0749.jpg In het vat links zit nog voeding van vorige keer dat ik steeds heb rondgepompt dus prima bruikbaar. Dat het bloeivoeding is nemen we maar voor lief, weggooien is eeuwig zonde!!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Greyvol een plastic dakje ontbreekt er nog aan ja, eens even over brainstormen hoe we dat gaan hebben. Ja het idee van sprinterke het filter onder de tafel te hangen was top maar zoals ik het nu heb scheelde me sjorren en ik ben liever lui dan moe!

    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Lache man en wat een kneiter van een filter

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja het is wat groot maar kon 't kopen voor een prikkie. Vorige ronde kreeg ik de lv nauwelijks onder de 70% maar nu zat ie al op 50%.

    Goedenavond.

    Na een actieve middag draaien we weer, te weten met vijf Sinaasappeltjesstekken. Ja, ik ga voor vijf om mijn kansen wat te spreiden mocht ik gepakt worden maar temeer omdat ik maar vijf stekken heb. Het medium is hergebruikte steenwol met her en der een hyrdrokorrel die er nog tussen zitten. Om het filter te verhogen heb ik het onderstel van een fan gebruikt waar ik twee balkjes op heb geschroefd. Daar heb ik het filter opgelegd.

    IMG_0752.jpg IMG_0751.jpg
    Mocht het water nu echt over de rand klotsen dan wordt het filter alsnog nat maar ja voorzichtigheid is grootmoeders porseleinkast/ Hork z'n kweektent. Eigenlijk ben ik een oud vrouwtje van 85 dat wou ik nog eens melden, bij deze dan! Ik merk overigens meteen al dat het klimaat stukken beter is. Het moet raar lopen zal deze afzuiger van 1000m3 voluit draaien. Wat een zuigkracht zeg! Zo maak je ze niet vaak mee, vrijgezelle gewillige dames met dezelfde zuigcapaciteit en dat is jammer!

    De Sinaasappelstekken hebben lekker lang geworteld, dus ik verwacht weinig bijzonderheden.

    IMG_0754.jpg Ja er zit een beetje spint op, dat pakken we later aan zodra ze op 12/12 gaan middels defoliatie. Dat is dé nieuwe methode van pestbestrijding, domweg plukken als een kip want blad wat er niet is, kunnen ze ook niet op zitten en dan ff douchen. Dan ben je 95% van de beesies kwijt zonder dat je met gif in de weer hoeft.

    IMG_0755.jpg IMG_0757.jpg De pomp is weer geïnstalleerd en ik heb de planten ingewaterd met het resterende voedingswater (aangezuurd naar pH 5.5 en Ec niet gemeten is nu nog niet zo boeiend) en de ledlamp maximaal gedimd (200 watt in mijn geval) en hoog gehangen. Heb de dames ingewaterd langs boven en het restant voedingswater op de tafel gekiept.

    IMG_0756.jpg En die tafel staat ietsje op het afwateren en loopt mooi leeg.

    IMG_0758.jpg Het vat is nu halfvol en de volgende keer vul ik het aan met kraanwater om de Ec naar beneden te brengen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat er geen alg op de tafel groeit komt omdat steenwol vrij lang water vasthoudt. Hierdoor komt de tafel maar een keer per dag een kwartier onder water te staan zodat alg geen kans krijgt. Ook dat is een voordeel. Het zijn er zoveel dat men gauw denkt dat ik het systeem aanprijs, maar nee ik benoem het alleen.

      Elk systeem heeft voor- en nadelen en wat die zijn ligt aan je eigen voorkeuren zeg ik altijd. Als ik maar een plant kweekte uit zaad koos ik waarschijnlijk ook voor DWC.

    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Spint.... ellendige pleurismijt
      Vroeger had ik vertimec
      2weken behandelen op de bob manier elke 4 dagen met mijn gasmasker
      En niks overleefd
      Nu niet meer
      Ik hou wel 1x dompelen aan en om de 4 dagen spuiten (als ik spint constateer)
      Maar nu gebruik ik propanal van de welkoop
      Werkt ook goed
      En ook die, spuit ik niet meer wanneer de 1e bloemvorming te zien is
      Mocht het nodig zijn Zolang door te behandelen
      Ik dacht te herinneren dat de cyclus 4a5dagen was van uit een ei tot geslachtsrijp
      De gedachte is dus spuiten en voor de eersten weer geslachtsrijp zijn weer spuiten en dat herhalen
      Ik spuit liever niet
      Maar ik wil al helemaal geen kutwiet
      Dus tja, dan weet je wel tussen welke 2 ik kies

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Vertimec heb ik ook goeie resultaten mee gehad maar het blijft troep. Wat ik tegenwoordig doe tegen spint is niks meer dan de planten ontbladeren (want daar zitten ze op) en daarna afspoelen. Dit doe ik een keer een paar dagen voor 12/12 en later nog een keer in week drie van 12/12. Alle blad er af en de lege takken goed afspoelen onder de douche en voorzichtig afvegen met een spons. Dan zijn die vieze beesies weg hoor, de nieuwe bladeren groeien er spoedig aan en zijn dan schoon.

    Na 24 uur hebben de vijf Sinaasappelstekken de blaadjes fier overeind! We kunnen wel spreken van een prima start! Derhalve heb ik de dames ook geen water meer gegeven na gisteren, laat die wortels maar op zoek gaan.

    IMG_0765.jpg IMG_0761.jpg Doordat de stekken zeer goed geworteld waren, hebben ze totaal geen problemen met aan te slaan, ook al kan deze lamp maar tot 200 watt gedimd worden.

    IMG_0762.jpg IMG_0763.jpg IMG_0764.jpg IMG_0766.jpg En kijk eens hoe mooi het klimaat is. Zo laag heb ik de lv de vorige ronde niet gehad totdat ik de kachel op 30 graden heb aangezet terwijl de afzuiger voluit zoog. Nu draait ie op 15% misschien.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      😀👍🏼

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Heel mooi 👍🏻

    Deze tijd vh jaar en jij gelooft dat ding echt!?
    Zit je vlak bij een woestijn ofzo?
    Hier staat die op.
    🤦
    Attached Files

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      PH donner lijkt me eerder dat jij naast een woestijn woont met een lv van 25%

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Klopt parakweker, gemeten met zo een cheap ass metertje
      Later heb ik de analoge opgezocht en realiseerde me dat ik er al eerder in trapte 🤫

      Wat er buiten is zal niet zoveel met binnen verschillen en als alles op slot is en je leeft er in gaat het nog hoger

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mijn hygrometer gaf de vorige kweek steeds een lv aan van 75-90% en met het vocht op de wanden lijkt me niet dat die er ver naast zat.

    Ik zou het deze ronde bij vijf houden, maar ik struikelde over een twaalftal hele mooie SSK stekken uit regulier zaad van Sensi. Drie daarvan zijn al zo mooi geworteld, dat die wel mee moeten en ik heb nog een Jack Herrer female zaailing over van Sensi die 20 euro per zaadje kost en een SSK zaailing van Sensi eveneens female. Het heb niet zoveel zin die erbij te zetten maar ik had die al dus kan net zo goed mee. Kortom, de opstelling is nu als volgt:

    IMG_0784.jpg De twee zaailingen stonden op aarde, dat heb ik eerst uitgespoeld voor ze in de steenwol gingen anders wordt mijn voedingswater zwart. Morgen gaan de onderste twee ook nog in grotere potten.

    Dit is de dure Jack Herrer met helaas wat trips er op. Maar dat is niet zo'n ramp, we pakken dat later aan als we ze gaan plukken als een kip en dieven en toppen en de hele mikmak. Daarna krijgen ze een warme douche en dan zijn ze vrij van de beessies.

    IMG_0786.jpg IMG_0791.jpg En het is een lekker weertje in de woestijn hier!

    IMG_0790.jpg Buiten is de lv hier 63% en dit zegt de hygrometer PH donner lijkt me toch vrij accuraat. Desnoods tel ik 6 graden bij de waarde op.

    IMG_0782.jpg Dit is een Sinaasappeltje, een beetje bleek van de bloeivoeding maar als gezegd verwijder ik toch alle blad. Dat heeft voordeel op voordeel zo zie je maar! Zijn ze geel? Zitten er beestjes op? Pluk ze er af spoel schoon die plant (verhoog de voeding) en het nieuwe blad is schoon én groen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment

    Bezig...
    X