Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom je die lampen altijd zo dicht op het gewas zet. Je weet dat ze dat niet kunnen hebben.
    Advies: gebruik een agenda net als Donner. Je weet dan wanneer te schakelen
    Advies: gebruik een voedingsschema. Je hebt dan geen voedingstekorten/overschotten
    Advies: Discipline

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Eens
      Een whitebord om het overzicht te houden, onmisbaar in de kweekkamer van Takketoelli
      Voeding is beter aan de lage kant en een lamp wat beter aan de hoge kant. Vind ik dan, wat veiliger

Waarom de lamp er dicht op? Omdat ik dan met 400 watt i.p.v. met 500 watt kan volstaan Martin, maar dat heb ik al tig keer uitgelegd. Ik begrijp niet dat je dat nog niet begrijpt.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Tja het leven is hard PH donner en dan zeggen ze size don't matter! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ja, dat โ€œzeggenโ€ ze ๐Ÿ˜‚

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ze hebben tegen me gelogen dus!! Verdorie dat is niet zo netjes! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Ik heb de Pc aangepast en beschik nu over meer mogelijkheden.
    Excuses voor mijn pissige opmerking. Zo ben ik ook weer
    Last edited by Martin1970; 20 November 2023, 19:48.

Comment

Zal de komende ronde de lamp wel eens wat hoger laten hangen omdat jullie er zo op hameren. Wat er dan minder aan gewicht van afkomt verhaal ik op Martin1970 en Takketoelli want die vullen dat zonder morren aan natuurlijk als hun advies niet bindend is!

Genoeg gelachen alweer, tijd voor serieuze zaken!!

De twaalf Ammies op aarde hebben voor het eerst sinds het inwateren ieder 3 liter voedingswater langs boven gekregen. Voor groeivoeding gebruik ik ditmaal plantenvoeding van Action. Waarom? Nou, ik vind die bekende merken gewoon idioot duur dus probeer ik dit eens.

IMG_8752.jpg De plant linksboven in vind het wat veel van het goede zo te zien. Vreemd genoeg is het nagenoeg altijd de plant in die hoek die moeilijkheden heeft als die er zijn. De lamp brandt op 300 watt en hangt zo'n meter boven het gewas.

De stekken op steenwol gaan hun gangetje. Na inwateren met alleen aangezuurd kraanwater (pH 5.5) kwam de Ec maar liefst met 2.0 terug. Heb het wat weer aangevuld met kraanwater waarna de Ec 1.6 was. Uiteraard is die waarde biased maar het is wel genoeg voor de eerste weken.

IMG_8749.jpg IMG_8751.jpg IMG_8750.jpg Mogelijk dat ik er nog twee vervang, morgen maar even bekijken.

Twee van de drie Cobs armaturen branden nu in totaal op 200 watt en hangen hoog.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik deel graag mijn wiet met jou Hork, geen probleem! ๐Ÿ˜€

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      En precies daarom volg ik graag jouw advies op Takketoelli dat weet je toch? Een soort kwekersverzekering! Een dekking gaat me te ver, daar hebben we de gleufdieren voor!

• Martin1970
      Martin1970 commented
      Editing a comment
      Is dat Action voeding vergelijkbaar met de merk-voeding?
      En 5 liter DutchPro A&B kosten samen โ‚ฌ30,- Is dat duur? Doe je zo 3 keer een ronde mee!! โ‚ฌ10,- per ronde !!!! Wat is het werkelijke argument...
      Last edited by Martin1970; 21 November 2023, 18:55.

De Ammies konden de stevige slok van gisteren wel waarderen. Zal morgen het wattage weer wat verhogen. De lamp brandt nu op 300 watt.

IMG_8758.jpg En twee van de zeventien stekken op steenwol vind ik wat achterblijven. Ik denk er sterk aan die nog te vervangen.

IMG_8757.jpg Wie kan raden welke twee wint een geheel onverzorgde voetreis naar de maan en krijgt een rondje van me op de eerstvolgende Cannafair beurs als ik mijn beurs dan bij me heb en dan kan.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Uiteraard!

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zijn er twee.rechtsboven en die andere. Komma's waren geen goed idee ๐Ÿ˜€

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb er al vier vervangen, de cobs brandden feller dan de wattmeter aangaf.

Jack Herer female seed van Sensi. Had er maar een van. De opbrengst viel wat tegen maar de wiet en het effect doen me deze soort serieus heroverwegen. Het is heel anders qua smaak en effect dan andere soorten. Bijna alsof je een andere drug rookt.

jack herer.jpg
    Last edited by Hork; 23 November 2023, 19:54.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik geloof je wel maar het is gewoon helemaal niet logisch. Zoveel verschillen de soorten nou ook weer niet, er zijn zelfs kwekers die beweren dat het onderscheid tussen sativa's en indica's een mythe is en daar kan ik best ver in meegaan. Immers, je hebt legio hybdrides en dat is met andersoortige niet mogelijk. Er is wel geprobeerd tijgers en leeuwen (ligers) te kruisen maar zelfs dat wou ook niet. Kortom, dat het niet lukte met jouw sativa's was vermoedelijk gewoon dikke pech, want de Amnesia Haze die ik al jaren kweek is sativa dominant en een van de makkelijkste soorten. Momenteel geeft de huishoudster ze water en leest de instructies van een briefje. Ze belde net en vroeg 'wat bedoel je met blow me down?'

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zeker niet logisch nee, snap het zelf ook niet

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee daarom, gewoon behandelen als een indica dan komt het wel goed. Je watert automatisch dus wat kan er misgaan?

Goedemiddag.

Zo update ik nooit en dan opeens elke dag en is het als gras zien groeien!

Als gezegd heb ik vier stekjes vervangen, zodat er nu ook vier Sinaasappeltjes the party gejoind hebben! Wat is een ontbijtje zonder jus d' orange nietwaar?

IMG_8770.jpg IMG_8771.jpg
    Nummer vijf staat nog op de nominatie, maar dat is nog niet uitgegeten! De reservebank kan ook nog! Hoe dit kan? Doordat de wattmeter een lager wattage aangaf hebben de cobs veel feller gebrand dan wenselijk. Nu branden ze werkelijk op 200 watt en hangen hoog.

En de Ammies doen het super, ze zijn ontploft na de royale waterbeurt van eergisteren (elke plant kreeg 3 liter) zodat ik het wattage verhoogd heb naar 400 watt en de lamp een fractie heb laten zakken. Hiermee rem ik de strek en groeit het onderste spul de hoogte in.

IMG_8769.jpg Nog een dikke week denk ik voordat ze op 12/12 gaan.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Ik heb even gekeken bij mijn kweek die me destijds maar liefst 1200 gram opbracht en zie tot mijn schrik dat ik toen al geschakeld had.

Dit was de derde dag 12/12 al.

derde dag 12 12 led.jpg
      En het leidde tot dit:

IMG_5831.JPG.df534b579fda151d6573ca2afa27b3d5.jpg

IMG_5879.JPG.9a5d0e12cc2a0a2c94794c164d5a7a82.jpg En dat wil ik het liefst weer natuurlijk!

Zodoende heb ik besloten de lamp morgen nogmaals flink feller te zetten naar 600 watt, de planten ietsje snoeien en dan schakelen naar 12/12. Bovenstaande kweek was uit 2020, mijn eerste kweek nadat ik overging op led en ik heb die score nog niet weer overtroffen. Zo lang kweek ik nog niet met led.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Martin1970
        Martin1970 commented
        Editing a comment
        ik zie allemaal wit op de vloer tussen de potten. wat is dat?

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zoutafzetting van de voeding vermoedelijk.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nope gemorst metselzand dat op de toplaag zat.

Sinds vandaag 25 november staan de Ammies op 12/12.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Misschien dat het werkt, maar heb nu alle bladeren er al af!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zonlicht is tegenwoordig ook kankerverwekkend

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Laat ik ze maar niet in de zon zetten!

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
      Sinds vandaag 25 november staan de Ammies op 12/12.
      Even voor eigen administratie. Ze hebben รฉรฉn nacht 12/12 gehad maar ik heb ze even terug in de groei i.v.m. defoliatie. Ik ben bang dat de groei toch wat stagneert hierdoor en dat het anders niet dichtgroeit.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

De Neesjes herstellen prima van de defoliatie en het blad groeit mooi terug aan. Als gezegd heb ik de takken besproeid met pyrethrum een dag na het ontbladeren dus ik hoop dat de tripsen op een lange trip zijn gegaan!

IMG_8780.jpg
        De lamp brandt op 650 watt, dus al bijna op maximale kracht. Over een dag of drie denk ik dat ze op 12/12 kunnen.

En de stekken op steenwol in de grote tent gaan ook lekker. Er gebeurt nog niet zo veel boven de grond, maar dat ze gedijen onder 400 watt cobspower is een hele goeie indicatie dat er onder de grond veel gebeurt.

IMG_8779.jpg
        Ik heb ze vier dagen geleden voor het laatste gevloed. Vandaag of morgen weer even, niet zozeer omdat ze alweer droogstaan maar om de waarden in het medium te resetten.

IMG_8777.jpg IMG_8778.jpg
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Na een paar dagen van herstel staan sinds vandaag 2 December 2023 de Amnezen op 12/12.

Foto's volgen later, dit wordt mijn laatste verslag.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Je kan altijd een andere manier van kweken eens proberen om het intressant te houden.

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Been there, done that ๐Ÿ˜€

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Kunichika jou verlaten? Natuurlijk niet en leuk weer eens van je te horen!

NewNoobie i.t.t. verslagen maken verveelt wiet roken me nog niet dus houd ik deze relatief onderhoudsarme manier van kweken maar aan.

Takketoelli een verslag houd je wel scherp maar ik geef toch bijna steeds dezelfde Ec. Als je een briefje in de kweekruimte legt kan je daar ook notities op maken die je scherp houden. In de praktijk doe ik zelden iets met mijn kweekverslagen. Nu heel toevallig probeer ik een kweek van mezelf na te doen en dan is het wel handig.

Hierbij de beloofde kiekjes. Er is al aardig wat blad terug aangegroeid bij de Ammies. Ik hoop dat ik niet te vroeg ben geweest met schakelen, want als gezegd probeer ik mijn beste ronde te evenaren waarbij ik ongeveer op dit moment schakelde. De lamp brandt op 750 watt en dat is bijna op het maximale wattage.

IMG_8792.jpg En ik heb vandaag de toplaag bedekt met metselzand om het de aanwezige beestjes in het medium lastig te maken zich voort te planten.

De stekken op steenwol doen het ook prima. Ik heb ze getopt en de lamp brandt nu op 400 watt.

IMG_8794.jpg De nieuwe uitgroei ziet er gezond uit, nu maar lekker laten groeien en stapsgewijs het wattage opvoeren.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Ben benieuwd of je je record gaat mogen evenaren, laat ons hopen

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Record voor langste kweek ooit?

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja het zou mooi zijn! Ik probeer zoveel te kopiรซren als mogelijk van die kweek (heb er een verslag van gemaakt) maar destijds heb ik niet ontbladerd. Echter was het nu noodzaak dus dat heb ik al anders moeten doen.

Goedemiddag.

Omdat het mijn laatste verslag is zal ik proberen wat vaker te updaten.

De stekken in de tent op steenwol beginnen er zin in te krijgen!

IMG_8799.jpg IMG_8798.jpg
          Alle drie cobs armaturen branden nu in totaal op 600 watt en hangen nog immer zo hoog mogelijk. Wellicht dat het verstandig is dat ik vanaf vandaag of morgen de lampen maar wat laat zakken om strek te voorkomen.

IMG_8797.jpg En de Ammies zijn begonnen aan dag twee van 12/12. De lamp hangt laag en brandt bijna op maximaal wattage.

IMG_8802.jpg De komende dagen zal ik het wattage nog opvoeren naar 800 watt en de lamp nog wat laten zakken.

IMG_8800.jpg Het ontbladeren heeft goed gewerkt tegen het ongedierte.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿผ

Ammie is ook weer droog, kan voorlopig weer even vooruit.

IMG_8803.jpg
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank!

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Tumble trimmer?

• Hork