Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik heb de slang aanzienlijk ingekort en de softbox op de Gorillatent gezet.

    IMG_8317.jpg IMG_8316.jpg
    Dat paste maar op een manier, let op de balken. En om te voorkomen dat de softbox door het tentzeil zakt laat ik die rusten op twee tentstokken.

    IMG_8318.jpg

    Ook heb ik de passieve inlaat vergroot en ben nu aan het proefdraaien om te zien of een actieve inlaat benodigd is.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat is me bekend, goed lezen 'let op de balken'.

      Edit: misschien past de softbox er 90 graden gedraaid tussen, zo ja dan verander ik dat nog.

      Edit 2: bij nader inzien heeft dat geen zin want het gat voor de slang links in de hoek zit en de softbox daar dus niet kan staan.
      Last edited by Hork; 11 September 2022, 16:17.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geen ander afvoergat te bekennen in die tent?

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Kan 4 haak in je balk draaien en in je softbox. Rubber 's er tussen en hangt ie boven je tent...

    Ik ben het wel eens met @Repp dat uitblazen in een bocht niet optimaal is.

    Een optie is de tent een kwartslag te draaien. Het 'enige' nadeel is dat ik dan een ingang opoffer en natuurlijk het werk dat er van komt is ook jammer.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Na enig overpeinzen onder het genot van een bong heb ik besloten de tent een kwartslag te draaien. Dan zitten er geen bochten meer in de slang en kan ie nog korter. En ik heb even gemeten: de softbox past een kwartslag gedraaid nog tussen de balken.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je hebt toch wel een ander gat in zo'n joekel van een tent?

      Maar je bent wel al 100 meter slang kwijt in de afvoerstraat.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Niet in het dak van de tent (is maar een Gorilla 120) en als ik een gat van de zijkant gebruik verplaats ik het probleem. Nee, de tent een kwart slag draaien is (helaas) de enige optie om van de bochten in de slangen af te raken als ik niet een tweede gat in het plafond wil hoeven boren.

    Kn je die box niet draaien dan is die bocht weg

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      @Repp achteraf kun je een koe in de kont kijken.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou moeoeoeh, ik denk dat je in een vergelijkbare situatie, nu andere oplossingen gaat vinden.

      Die lange slangen weten we nog maar pas.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Door de hittegolf was het klimaat gewoon lastig te monitoren, maar dit overkomt me zo niet weer.

    In het cv hok zetten en alle problemen zijn weg, k.i.s.s.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Boeien

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hehehe


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lol.

    2x45 graden bocht met pvc pijp er tussen remt minder af dan de flex slang
    paar beugels om op te hangen en misschien een verloop
    pen kaar is Hork

    Comment


      Waarom gebruiken jullie allemaal die flex slang
      het is makkelijk maar het is voor lucht stroom niet optiemaal
      pvc is glad dus meer doorstroom en sneller afvoer van onder andere warmte
      en voor in de winter als nodig is bouw je gelijk een regelklep in

      Comment


        kan je niet zo uitblazen naar buiten zo heb ik het teminste works like a dream
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          daarom doe ik max 3kweekjes ongv met een filter better safe than sorry

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Als je sefe wil doen zou je ieder jaar een nieuwe filter opgang

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik ruik liever even bij het gat op zolder alvorens ik mezelf op kosten jaag. Beter safe and nog een rondje mee dan safe and broke!

        Heb vandaag nog een paar aanpassingen gedaan en kreeg het 25 graden in de tent met de lamp aan. Dus het klimaat zou nu in orde moeten zijn.

        IMG_8319.jpg Het past net en ophangen was niet nodig.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het is Dombo! Zal ik eens kijken of hij borrelnootjes lust?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Je laatste rollo bedoel je?

          Maar stukken beter zo zonder de rest van de slang.

          Enneh ........ de inlaat!?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          De inlaat heb ik passief gelaten en nog wat groter gemaakt.

        Hoi mafferd ik wou hier nog graag even op reageren.
        Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
        je kan ook prima gelijk van start met een stek plug in de hydrokorrels, daar zou ik het niet zoeken. Het is enkel wel zaak dat je zorgt dat het voedings water wel bij je stek plug komt en je wortels wel water ontvangen.
        Dat heb ik gedaan en ik kan je verzekeren dat de blokjes steeds goed nat werden! Dus daar heeft het dan niet aan gelegen. Wel heb ik de indruk dat elke drie uur vloeden wat vaak is te oordelen aan de alg onder mijn kratten. Hoe vaak en hoe lang vloed jij?
        In je huidige opzet met de speciekuip als reservoir en met die maat vloed bak kom je niet veel hoger als 6-7cm meer water zit er simpelweg niet in je reservoir. Alle hydrokorrels daarboven zit er enkel voor de sier en zullen mee werken aan het sneller uitdrogen van de korrels die nog wel wat water kregen. Zet je vloed bak ook schuin zodat al het water weg loopt naar je res zo zul je die alg groei grotendeels voorkomen.
        Daar heb je gelijk in, de nootjes die niet nat worden zijn decoratie maar met de kratten op de tafel en de speciekuip tot de rand gevuld, kom ik nog net aan de 10 cm en laat ik 11 of 12 cm borrelnootjes in de kratten hebben. En ik meen gelezen te hebben dat vaperke ook niet hoger vloedde dan een centimeter of 10. Dus volgens mij zit het hem daar ook niet in bij mij. Maar corrigeer me gerust als ik mij hierin vergis!

        We kunnen nu een aantal zaken uitsluiten waar het dus niet aan ligt:

        - De hydrokorrels
        - De hoogte van vloeden

        Dus het zal dan toch ergens anders aan gelegen hebben wat vermoedelijk het klimaat was.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          👍🏼👍🏼👍🏼

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          En het starten met onvoldoende aangeslagen stekken misschien, wat je zelf ook aangaf?
          De realiteit is vaak dat het lag aan een combinatie van meerdere factoren.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja de stekken waren ook niet alles meer wat zeker ook heeft meegespeeld en ook de recente hittegolf heeft de start niet vergemakkelijkt.

        Hoi,
        Hoe vaak en hoe lang vloed jij?
        Heb er geen vast gegeven voor, dat zit hem in de verschillende soorten opzetten die ik heb en de daarbij behorende pompen. De tijdsduur van vloeden word dus bepaald door de pomp en hoe snel deze de max hoogte van vloeden kan bereiken.

        Ik kijk vooral goed wat er gebeurd, dus als zoals jij zegt dat de stek plug goed nat werd dan kijk ik in het begin vooral hoelang blijft deze stek plug nat en zo bepaal ik hoe vaak ik moet vloeden. Doorgaans zon is dat zon 3-4 vloed momenten als de stekken nog maar net geworteld zijn en nog op 18h licht staan. Als je de stek pluggen telkens weer zeiknat zet willen ze ook niet van start gaan. Als de plug eenmaal goed vol geworteld is kun je deze eigenlijk niet meer te nat zetten. En dan is het ook tijd om het aantal keer vloeden op te gaan opvoeren, dit ook om juist de wortel groei te bevorderen en je ook echt snelheid winst uit je hydro setup gaat halen.. DWC-groeikracht is haalbaar als je alles goed op elkaar hebt afgesteld.

        Ook speelt het klimaat wel een rol in het aantal vloed momenten, zo als onlangs met die hitte dan moet ik vaker vloeden omdat de korrels ook sneller droog trekken.

        de korrels die je extra erboven op hebt zou ik juist weg laten.. zo zie je de stek plug nog en heb je een betere indruk of deze droog/nat is.

        vindt ze zelf geniaal de hydrokorrels, enkel voor mn moeders overweeg ik toch nog weer RFx of bigblocks te pakken.. dit meer met gemak van doen.. dan hoef ik wat minder vaak te wateren. En groeien ze wat minder snel ook.. nu blijf ik maar aan het snoeien

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Als je blijft snoeien , gewoon korter voorgroeien toch ?

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ik zweer ook bij direct inzaaien , want als dat goed lukt win je tijd .

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nog steeds niks boven helaas, mogelijk heb ik ze te diep geplant.

        Mooi dat je gewoon liet zien wat er niet goed ging, want dan komt er vanalles naar boven aan informatie/discussie, en heb je een waardevol verslag.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Het is mooi dat het hier getoond kan worden zonder afgebrand te worden zoals op andere niet nader te noemen of relevante fora door perfecte kwekers.

          En had ik beter kunnen weten? Ja natuurlijk, dat is de definitie van iets dat fout gaat.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Een schroeiende lucifer vind ik al genoeg.

          Maar wat heeft hork nu met die andere 100 meter gedaan, is de vraag?

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nou 100 meter, weet je wel wat dat kost? Overdrijven is een vak dat jij verstaat!

        Wifi spaart het vinyl van mijn plaat.

        IMG_8330.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          Die kijkt relax en droog
          Wat voor gitaar staat daar ?

          Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere1 View Post
          Die kijkt relax en droog
          Wat voor gitaar staat daar ?
          Deze:

          IMG_8331.jpg
          Maar speel meestal op mijn akoestische Cort.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Dat is een Fender strat USA

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            mooie 1984
            gitaar is ook wel lekker :p

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank je!

          Er was nog steeds niks boven dus ben ik gaan graven in de hydrokorrels en vond in ieder krat een ontkiemd zaadje met het staartje er nog aan. Heb ze alle zes iets minder diep geplant. De andere zes kunnen evengoed ontkiemd zijn maar die laat ik voor wat het is.

          Zul je net zien dat ik ze nu weer niet diep genoeg geplant heb....
          Horks Fototopic 2.0

          Comment

          Bezig...
          X