Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog steeds niks boven, dus dat wordt 'm vermoedelijk ook niet meer. Pfff wat een kutzooi zeg.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Harry vermegen en henk spaan!
      Koud he!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als je nou nog een keer koud hé zegt Harry, dan doe ik je waaaat!!!!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Popi jopi jopi
      Popi jopi yeah


    Gelukkig had ik er een paar reservestekken bij te staan die alle tegenslagen overleefd hebben. Deze Maple Leaf Indica is de enige overlevende van de stekken waar ik plastic folie overheen heb gespannen een paar weken geleden en het lijkt er op dat ze het gaat redden.

    IMG_8334.jpg IMG_8336.jpg En een stek van de Northern Light is ook aangeslagen.

    IMG_8332.jpg
    Het is voor mij van groot belang dat het kweken op hydrokorrels lukt, want dan ben ik niet meer afhankelijk van een growshop.

    Groeten en fijne zondag gewenst allen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Toch nog wat licht tot einde van de kweek....

    Goedemiddag!

    De Ec is alweer opgelopen naar 1.7 zonder dat ik daar iets voor heb hoeven doen. De pH blijft stabiel rond 5.5.

    Als ik maar weet dat het kweken op hydrokorrels lukt neem ik de gemaakte onkosten voor lief!

    IMG_8346.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Dien gaat bijna bloeien , hoe oud is dit pubertje eigenlijk ?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lol ja kan bijna geoogst worden! Hoe oud exact durf ik niet meer met zekerheid te zeggen, maar ongeveer een week of drie. Ze staat sinds een dag of twee in de korrels en de worteltjes kwamen al onderuit het blokje.

      Voordat ik met hydrokorrels begin in mijn grote tent, wil ik het wel werkend hebben.

    Ik heb het vat ververst en de Ec verlaagd naar 0.6 en de pH zit op 5.6.

    Geen idee of het vorige vat nog goed was. Het stonk nog niet maar was al meer dan twee weken oud. Wat denken jullie? Ik heb de inhoud maar even bewaard gemakshalve, want alles is al duur genoeg!

    Er wordt tweemaal per dag een half uur gevloed, net als bij de echte getijden ongeveer.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zal het dan maar weggooien. Blijft jammer dat je het niet kan meten wanneer het niet meer goed is.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Is ook zonden, maar als ze het er fout op doen ben je nog verder....

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja klopt, dat is ook waarom ik het vat toch maar ververst heb.

    Hey bekende am ehhh setup
    Je had toch een 100% Indica jongeh?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Haha ja die moest van ver komen maar staat er sinds vanochtend bij!

    Nice!
    Ben benieuwd wat ze brengt onder je led!

    Comment


      PH donner hier hebben we haar, helemaal uit het verre Uruzgan naar Friesland gekomen!

      IMG_8347.jpg Ze staat nog even in quarantaine want het blad ziet er wat verdacht uit.

      En de Northern Light stek lijkt er ook zin in te krijgen.

      IMG_8348.jpg Ook heb ik mijn Super Skunk zaadje terug gevonden dat in een krat was gevallen.

      IMG_8349.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        van die kleine bleutooth camera bij de tensio zetten achter in jammer dat die tensio meter niet digitaal kunt aflezen met je telefoon ofzo of laptop zou veel makkelijker zijn net als met een normale temp meter dat je zoon zonde hebt die je in de grond steekt en extern kunt aflezen hoop dat zoiets nog komt wand eerder hoef ik de tensio meters niet

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zoiets schijnt er wel te zijn Tijnie82 maar die tensiometers willen nogal eens fluctueren waardoor ik er niet zo veel gebruik meer van maak.

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat zou wel handig zijn maar dan betaal je er ook voor denk ik vind ze nu al redelijk prijzig

      Goedenavond.

      De kratten waar de eb- en vloedtafel op stond waren toch niet helemaal stevig genoeg. Derhalve ben ik vanmiddag even naar de bouwmarkt gegaan om wat balkjes en thuis aan het klussen gegaan. Was een behoorlijk karwei want alles moest weer even uit de tent.

      IMG_8350.jpg
      Helaas is de tafel tien centimeter te breed maar dat is later nog wel te fiksen. Of dat voor of na deze kweek wordt ben ik nog niet over uit.

      Ben ook even naar het tuincentrum gereden om wat vijvermandjes te halen. Die blijken ze daar te verkopen zo kwam ik op het spoor wat natuurlijk ideaal is. Ze hebben ze niet kleiner dan 10 x 10 cm maar dat is geen probleem. Hier heb ik de zaailing in verpot en nog een tweede die ook nog was opgekomen in een ander vijvermandje.

      IMG_8351.jpg IMG_8352.jpg Vermoedelijk is die andere ook Super Skunk, of Afghani maar het is sowieso indica.

      De Ec heb ik een fractie verhoogd naar 1.0 (ze moeten toch wát eten) en de pH zit op 5.5. En het klimaat is mijn maat!

      IMG_8354.jpg
      De Maple Leaf Indica knapt ook op, check de nieuwe scheuten. Als die doorzetten weet ik zeker dat het systeem nu werkt.

      IMG_8353.jpg En de Northern Light stek lijkt ook nieuwe scheuten te maken.

      IMG_8356.jpg De stek uit Uruzgan maakt het ook goed, maar die staat op steenwol. Ik overweeg haar morgen toch nog even te dompelen in pyrethrum.

      IMG_8355.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja staat een fractie hoger, zo loopt ie wel goed leeg.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        das wel beter die vijver mandjes kan je zo ook makkelijker verplaatsen en al voorgroeien met de vijver mandjes word het een stuk makkelijker van hork

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad Tijnie82 ik ga er een dwc systeem voor maken waar ik een aquariumpomp in hang om mee voor te groeien onder 8 watt led tl. Dan kan ik beginnen met planten die al zowat op 12/12 kunnen zodra ze in de eindpotten gaan. Scheelt weer stroom.

      Die zaailingen gaan goed !

      Comment


        Goedemiddag.

        Gisteren schreef ik immers dat de d.i.y. tafel tien centimeter te lang was en na het er nog even over gehad te hebben met mij, mezelf en ik kwam ik op een geniaal idee! Namelijk, de tafel een kwartslag draaien en de voorstel balk achter de poten schroeven! Dat de hele tent hier nogmaals voor ontruimt mocht worden en daarna weer ingeruimd bespaarde mij vanochtend een loop naar de sportschool.

        IMG_8366.jpg Hierdoor heb ik 10 centimeter gewonnen waardoor de eb- en vloedtafel nog een stukje naar achteren kon.

        IMG_8367.jpg De 90liter metselkuip staat onder de tafel zodat het licht er niet op schijnt. De Ec is 1.0 en de pH zit op 5.5. wat ik voorlopig mooi zo houd.

        Verder heb ik de Maple Leaf Indica verpot naar een vijvermandje en was blij om al een aardig bosje nieuwe spierwitte wortels gewaar te worden!

        IMG_8365.jpg Die heb ik helaas niet op de foto, want het verpotten is een delicate zaak! Nu ik even terugkijk naar de foto vind ik het blad onderin wat verdacht! Later maar even nader inspecteren. Ze is niet in contact geweest met de andere planten dus zit er spint op, dan is er nog geen man overboord.

        Niks saais aan de zaailingen! Ze lijken geen hinder te hebben ondervonden van de verhuizing van gisteren!

        IMG_8360.jpg IMG_8362.jpg Heb de stek uit Uruzgan nog even ontdaan van wat oud en verdacht blad. Deze staat nog steeds in quarantaine en wordt vermoedelijk behandeld tegen beestjes.

        IMG_8363.jpg En de Northern Light stek heeft een paar nieuwe blaadjes in de maak! IMG_8364.jpg

        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          👍🏼👍🏼👍🏼

        Uruzgan heeft het zwaar.
        Ze lust wel wat N hoor.
        Als ik der tussen me nees zet zorg ik altijd voor wat extra all mix in haar pot. Zou ik dat niet doen en mee laat eten met am zie je dat ze te licht van kleur de bloei in gaat

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Zal haar vandaag even een extra hapje N geven!

        De zaailingen zullen de stekken gaan inhalen .

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee, meegenomen onder mijn jas, het is een authentiek landras!

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Weggistan bestaat helemaal niet, weet niet welke bos-atlas jij hebt bekeken.

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          In de dark dos-atlas natuurlijk

        Zeer interessant en leerrijk topic man! Ik zoek komend najaar een x met moederplant en stekken te beginnen, veel info hier. Keep it up!

        Comment


        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Ben wel fan van stekken ook man. De volgende ronde ga ik 4 soortjes groeien en welke het beste en het meeste geeft. Daar ga ik stekken van maken en weer een 4x4 sog knallen. Heerlijk met stekken werken

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Stekken zijn zeker mooi, maar om ze aan te laten slaan kan wel eens een uitdaging zijn edoch de aanhouder wint!

        • highsky
          highsky commented
          Editing a comment
          Altijd leuk om iets nieuws te leren!

        Ben druk bezig met onderzoek naar stekken maken. Al na 3 dagen kunnen stekken beginnen te wortelen . Makkelijk is het niet maar het kan !

        Ik zit met het idee een stekkenbak / apparaatje te maken die dat voor elkaar krijgt , waar alles in zit ook verlichting , bevochtiging, en ventilatie.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat is ook de bedoeling @Rrepp ik heb vijvermandjes van 11 cm x 11cm besteld bij het plaatselijke tuincentrum. Het is de bedoeling die te vullen met borrelnootjes en in een d.i.y. dwc bak te zetten en te laten voor groeien. Vervolgens verhuis ik ze pas naar de eindpotten zodra ze al een flinke bos wortels hebben. Ik overweeg om de kratten te vervangen met 28 cm x 28 cm vijvermandjes (groter zijn ze er niet) want die draineren beter. Dat het al eerder gezegd is weet ik, maar toen wist ik nog niet dat vijvermandjes bij de plaatselijke tuincentra te krijgen zijn.

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Bij het blad kun je ook nog veel doen om sneller wortels te krijgen.
          Veel stekbakken zijn gesloten systemen om zo voldoende vocht vast te houden , dat voorkomt het slaphangen van de stekken, maar vertraagt de fotosynthese.
          Het is zaak de fotosynthese op gang te houden , en de stekken dus genoeg ventilatie (CO2) en licht te geven. En dat kan met behulp van zeer vochtige lucht die langs de bladeren waait. Zo kunnen ze veel meer licht verdragen omdat ze koel blijven zonder te veel te moeten verdampen en versnel je de fotosynthese die nodig is voor de aanmaak van wortels.

        • Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Je heb van die kant en klare start bakken met warmte mat enzo erin helemaal compleet.

        atmosphere1 dat kastje zou een kaskraker zijn !

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ik ben de mogelijkheden daarom ook aan het bekijken.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          We worden gillend rijk!
      Bezig...
      X