Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemiddag.

Toen ik zag dat de Neesjes het zo goed doen op de blokken heb ik eieren voor mijn geld gekozen en de laatste mooie groenen uit de hydrokorrels getrokken en verpot. Het vertrouwen in de borrelnootjes is tot het nulpunt gedaald, de zaailingen groeien zo traag als dikke stront door een trechter en stekken wortelen zo slecht dat negen van de tien het niet redt.

IMG_8600.jpg IMG_8604.jpg
    Mogelijk hadden de stekken nog onvoldoende wortel om in de kleikorrels te gaan, maar dat is dan ook meteen het beste argument tegen de korrels want in steenwol wortelen diezelfde stekken prima. Ik laat de planten in de hydrokorrels er nog even bijstaan voor de vorm, maar ben gestopt met vloeden. De blokken zijn namelijk nat genoeg en daar ga ik me nu op richten. Ik hoop dat ze het alle twaalf redden maar desgewenst zijn negen genoeg. Uruzgan komt er later ook nog bij, maar die kan dit licht vreemd genoeg nog steeds niet verdragen.

IMG_8603.jpg IMG_8602.jpg IMG_8601.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ๐Ÿซต๐Ÿผ ok nu het echte werk , kap die borrelnootjes maar in den hof , en laat nu maar eens zien hoe dat het echt moet ๐Ÿ‘๐Ÿผ

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Steenwol vs hydrokorrel 2-0

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Gaan we doen Remco de planten op borrelnootjes krijgen nu de kans nog zolang hun zusters op steenwol nodig zullen hebben!
      Wesley pipes dat heb je kort en kernachtig juist samengevat!

Ondertussen elders in het land.

De negen Sinaasappeltjes op aarde moesten geoogst worden. Als gezegd had een drietal te droog gestaan en dientengevolge zat daar weinig aan. De rest heeft het wel goed gedaan, maar ze waren allemaal te groot waardoor het net geen ondersteuning meer bood en ze instortten. Het zal geen knaller worden maar eerder een van mijn mindere ronden.

Sinds gisteren staat de nieuwe lichting klaar. Heb de ledlamp gedimd en nu laat ik de twaalf uitverkoren stekken acclimatiseren totdat de blokken nagenoeg droog zijn. Pas dan worden ze in 18 literpotten met hergebruikte aarde geplant.

IMG_8611.jpg

De veertien Sinaasappeltjes in de tent doen het goed, ook al hebben die natuurlijk eveneens een opdonder gehad doordat mijn nieuwe Aquamaster compleet afweek. Het is aan de blaadjes wel te zien maar de toppen zijn prima voor zes weken bloei.

IMG_8605.jpg IMG_8609.jpg IMG_8608.jpg IMG_8610.jpg IMG_8606.jpg IMG_8607.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ze beginnen vandaag aan week zes bloei, bij stekken tel je vanaf 12/12. Dank je!

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      da belooft

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Echt wel, als dit zo doorzet wordt het een van mijn betere draaien denk ik!

Goedemiddag beste kweekvrienden en vriendinnen.

Nog even over de borrelnootjes: resumerend is het medium voor mij ongeschikt om jonge stekken stekken op aan de praat te krijgen. Zelfs de enige stek die het heeft gered oogt niet happy.

IMG_8619.jpg
    De zaailingen staan er wel mooi bij maar groeien veel te traag. Ze zijn beide nu net 10 cm in de breedte waar ze bijna drie weken over hebben gedaan. Direct ontkiemen in de eindpotten heeft wat mij betreft dan ook voor dit medium gefaald.

IMG_8621.jpg IMG_8622.jpg

Doch kan die trage groei ook aan de kapotte Aquamaster combimeter hebben gelegen.

De stekken op de big blocks gaan prima, zelfs de slechte beginnen al wat op te knappen. Ik acht de kans zeer aanwezig dat ze het allemaal gaan redden.

IMG_8624.jpg IMG_8626.jpg IMG_8623.jpg IMG_8625.jpg
    Maar in het uiterste geval heb ik aan zes genoeg. Hoe het ook zij, ik denk dat nu wel duidelijk wordt dat de borrelnootjes in deze setting toch steeds roet in het eten gegooid hebben. Jonge stekken er op aan de praat krijgen is heel wat anders dan zaailingen zo is wel te zien. Want al groeien mijn zaailingen traag, ze zijn wel gezond i.t.t. de stekken. De zaailingen gaan meedoen maar krijgen elk een eigen pot.

Bij wijze van experiment probeer ik in mijn stekkenkast een stek te laten wortelen in de kleikorrels. Het d.i.y. dwc systeem bleek namelijk ook ongeschikt om jonge gewortelde stekken op te laten aanslaan.
    Last edited by Hork; 9 October 2022, 12:16.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat wil, geen gaten in de bak nodig en ook geen zuurstofsteentje, flink wat korrels eronder en voedingwater net onder het steenwol houden en elke dag beetje over het blokje gieten om niveau op peil te houden.

12 weken lukt mij, op stek/start/bigblok, gewoon pas bij bos wortels onderuit op groter medium plaatsen.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Met een bos wortels wil het wel ja.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maar dat zuurstof steentje zorgt wel voor de snellere groei en meer zuurstof met dwc is hetzelfde je wortels moeten het water raken is dat niet het geval gaat het lang duren voor de aanslaan

220 watt is eigenlijk nog teveel van het goede voor de stekken, gezien de beperkte hoogte waar 60 cm vanaf wordt gesnoept door de eb- en vloedtafel en nog een 40 cm voor het filter dat bovenin de tent hangt. Maar diezelfden in de big blocks groeien er wel overheen.

IMG_8633.jpg IMG_8637.jpg IMG_8631.jpg IMG_8635.jpg IMG_8632.jpg IMG_8634.jpg Ik zal zo toch eens kijken of ik de lamp niet nog een fractie kan dimmen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ow ik dacht dat je dr juistem zo over te vreden was

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja eerst leek het meteen goed te gaan maar die wortels zaten er blijkbaar al aan. Later gebeurde er niks meer.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Apart, onder tl en de bigblok op kleikorrels krijg ik een bonk wortels, zonder zuurstofsteentjes, op ec van 1 en ph 6.3.

Elke dag beetje water van boven.

Goedemiddag.

De enige stek die het geredt heeft in de hydrokorrels oogt niet bepaald happy.

IMG_8638.jpg Dit ziet er niet uit en hier kan men geen serieuze ronde mee draaien. Die kutkorrels en jonge stekken zijn geen vriendjes. Ergens zou je zeggen dat de voeding niet meer goed is, doch weerspreken de zaailingen dat. En dan kan ik wel weer het vat gaan verversen maar dat wordt me te duur.

IMG_8642.jpg Bovenstaande ziet er kerngezond uit maar haar zuster laat de blaadjes ook al voorzichtig hangen.

IMG_8643.jpg Bovenstaande zaailing verwacht ik dat de komende dagen alleen maar achteruit zal gaan, terwijl ze in dezelfde bak staat als haar gezonde zuster.

Voor de grap twee reserve Sinaasappelstekken die al aardig wat wortel hadden nog in een bak hydrokorrels gezet.

IMG_8646.jpg Het zal me benieuwen of dezen het wel gaan redden maar ik denk het niet!

De planten op de big blocks beginnen aan te slaan, maar ik vind ze nog wat sprieterig.

IMG_8639.jpg IMG_8641.jpg IMG_8640.jpg IMG_8644.jpg IMG_8645.jpg Uruzgan heb ik maar terug gezet in het stekkenhok, die kan niet tegen het licht. Ik denk niet dat die deze ronde gaat meedoen.

IMG_8647.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

De Neesjes zijn lekker aan het wortelen!

IMG_8675.jpg Zo zie ik met eigen ogen dat jonge stekken met weinig wortels onder dezelfde omstandigheden relatief gemakkelijk aanslaan in steenwol, waar dat bij de hydrokorrels een onmogelijkheid is. Jammer dat ik daar zowat een hele zomer aan opgeofferd heb om dat uit te vinden, maar mogelijk dat andere stekkenkwekers die aan de slag willen met hydrokorrels iets aan mijn pogingen kunnen hebben.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Tja als je niks probeerd hork, jammer van de tijd een goed leer moment voor jouw en de rest van het forum. Nou verder met de stekblokken ๐Ÿ’ช

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        kan je ze niet met die big blocks als daar de wortels onder uit komen plaatsen tussen de korrels of denk je beter gewoon op die bigblocks afbloeien

Een goede (top) run begint met gezonde stekken
      Ik had allang de knuppel in de aarde gepot

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tja je probeert eens wat, maar in mijn grote tent kweek ik nog altijd veilig op aarde!

Goedemiddag.

Doordat de bigblocks nu de hoofdrol spelen en beter niet dagelijks gevloed kunnen worden, ben daar ik daar voorlopig mee gestopt. En ik was wel eens benieuwd hoe de planten op hydrokorrels daar op reageren, aangezien de nootjes geen capillaire werking hebben. Vooralsnog doen het die prima en de Super Skunk zaailing is zelfs niet verder afgetakeld.

IMG_8682.jpg Blijkbaar heeft die dan toch te nat gestaan, want waarom anders beginnen de blaadjes zomaar te hangen? Ik onthoud voorlopig alle planten eens van water totdat ik tekenen van dorst zie. De Sensi Skunk is beeldig al zeg ik het zelf en ze bespaart me knaken!

IMG_8681.jpg Een mooierd of niet dan! En ik verbaas me hoe gedrongen ze blijft bij slechts 220 watt ledpower! Hoe bespaart ze me geld? Wel, de twijfel of de voeding nog wel goed is neemt ze geheel weg, dus hoef ik het vat niet onnodig te verversen en blijkbaar is er niet meer dan 220 watt nodig voor 120 x 120 cm! Tel uit je winst! Dit is de Waarzegster die mij mededelingen doet over de kwaliteit van het voedingswater, ideaal zo'n vrouw en ze zeurt niet!

Ja, deze gaat zeker weten mee naar het beloofde bloeiland! Ook de twee Sinaasappeltjes op startblokken in de korrels maken het goed.

IMG_8680.jpg Deze twee heb ik gisteren alleen via boven ingewaterd en hebben sindsdien niks meer gehad. Mogelijk is dat de sweetspot of ligt het toch aan het wortelstelsel? Er zijn zoveel variabelen dat je nooit kan zeggen waarom het nou precies fout ging.

En de Neesjes op de bigblocks beginnen langzaam te komen. Het licht is ze gewoon nog te veel maar ze zullen het wel overleven!

IMG_8684.jpg IMG_8683.jpg
      Aangezien mijn ledlamp zich niet verder laat dimmen dan tot 220 watt, zal ik een volgende keer de stekken langer laten wortelen.
      De Uruzgan stek staat er niet meer bij. Ze verkeert in nood en daarom heb ik maar stekken gesneden om de kans dat ze het overleeft te spreiden.

IMG_8677.jpg IMG_8678.jpg Als ze het niet redt moet ik weer naar Uruzgan en zien of ik haar nogmaals onder mijn shirt kan meesmokkelen. Goed, het is wel een mooi land want cannabis is er legaal hรฉ. Net wat voor mij dus, eindelijk eens ervaren hoe een legale hobby voelt!

En nog twee reserve Sinaasappeltjes die over รฉn geheel vrij van beestjes zijn.

IMG_8679.jpg
      Misschien stuur ik ze wel terug naar Oranjestad!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Zal wel goed groeien daaro!! Ik heb me laten vertellen ๐Ÿ˜‰dat je meer guldens kunt krijgen voor goeie gram weed. Dan het andere geestverruimende product wat daar veelvuldig te krijgen is, jah is great!!!

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nooit gedacht dat jij je wat laat vertellen Kunichika maar laat me van de gelegenheid gebruikmaken: geen idee, ik was daar als toerist en de wietplanten groeiden overal dus heb ik deze stek gauw onder de brug vandaan gepikt en onder mijn shirt gestopt. Op straffe van weet ik veel wat want dat heb ik natuurlijk niet gevraagd!

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Oh jawel je kan me alles vertellen, of ik er wat mee doe is het 2de. Ben erg meegaand hoor.

Zaailingen zijn vele malen efficiรซnter in voeding opname dan stekken. Onderschat dat niet.
      En over de nootjes , die krijgen pas een capillaire werking als het voldoende wortels zijn aangemaakt.

Hopelijk gaat de Uruzgan niet verloren

Comment

• PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Las trouwens dat je in de zomer last had van dat ze zuipen en er niet tegen aan kon plompen . Al eens van Bentoniet gehoord? Het wordt grotendeels voor de kattenbak gebruikt maar er is ook een categorie voor de tuin. Een kilo kan 8liter water absorberen dus met 200/250 gram kan je twee dagen bewateren besparen

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Leipe nickname heb je, kan je net zo goed rappen als hem!!?๐Ÿคญ

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        PH donner dank voor de tip, deze zomer was er inderdaad niet tegenop te gieten op 18literpotten. Zo jammer dat ik ze niet heb kunnen geven wat ze wilden, dan was het een superronde geworden en nu was het maar 1 op 1 met krap 800 gram.

Goedemorgen.

De Sensi Skunk zaailing is de mooiste die er tussen staat en gaat de Super Skunk vandaag of morgen voorbij. Maar gelukkig is de Super Skunk niet verder achteruitgegaan alhoewel ik dat vreesde met grote beven!

IMG_8708.jpg IMG_8709.jpg
      Ik overweeg hen beide een eigen pot te geven. Dat ze met slechts 220 watt zo weinig strekken geeft de burger moed in deze dure tijden. Stel je voor dat men met dat geringe wattage 450 gram van 120m2 afhaalt. Dan is uw gram de watt ratio meer dan 2 gram.

De S.O.G. stekken die ik gisteren in de hydrokorrels heb gezet tonen aan dat een goed wortelstelsel aanslaan op nootjes vergemakkelijkt.

IMG_8711.jpg Links was goed geworteld en rechts niet. De Neesjes groeien gestaag maar ondanks dat missen ze nog wat glans.

IMG_8712.jpg IMG_8710.jpg Ik vind ze wat dof ogen, hetgeen kan komen doordat het voedingswater al te lang staat. Over een week moeten ze toch wel sprankelen anders gaat er wat mis.

En de Uruzgan stekken trekken al wat bij, zelfs de moeder knapt wat op. Dus ik denk dat die het wel gaat redden! Hoef ik niet weer alleen naar Uruzgan want dan gaat Kunichika met me mee want die is meegaand!

IMG_8706.jpg IMG_8707.jpg IMG_8705.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik zie een stijgende lijn in al je processen dus de aanhouder wint. Al is het miss nog niet 100% maar het gaat de betere kant op. Lekker man

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Op die blokken zijn de stekken in het begin nooit echt mooi, dus dat hoeft niks te zeggen. Het enige waar ik nog wat aan twijfel is of de voeding nog wel goed was waar ik ze mee heb ingewaterd, zo ja dan loopt het wel los.

Stel je voor dat men met dat geringe wattage 450 gram van 120m2 afhaalt. Dan is uw gram de watt ratio meer dan 2 gram.
      Maar in hoe veel tijd haalt men dat ? zonder dat te vermelden zegt gram per watt nog niets, toch ?

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Normale bloeitijd met 225 watt aan gbars 50 watt.

Ze hebben nu 40 watt bars.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mijn huidige kweek is niet exemplarisch atmosphere1 maar de zaailingen strekken nauwelijks bij 220 watt dus dat zegt mij iets.

Ja dat zijn hele mooie lampen @Rrepp en met de huidige stroomprijzen is het meegenomen als het met minder wattage ook lukt.

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Kennelijk genoeg licht inderdaad.

Heb het vat toch maar ververst, want het zat me niet lekker. Wat een gedoe zeg, maar ja ik heb dan nu ook alles uitgesloten.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Beter gedoe en wat voedingskosten dan ellende en geen wiet.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Doordat de Sensi Skunk zaailing zo mooi is leek mij de voeding nog wel goed te zijn. Maar ja, de twijfel is nu samen met het oude voedingswater weg!

Het werkt wel.

IMG_8714.jpg IMG_8713.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Die heb ik ook gebruikt die biosevia is toch van GHE he?
        In alle geval kan je best minerale gebruiken, de bioseva gaat stinken want is bio (e.g. leeft) wat dus gaat reproduceren in overdrive als je vat water te warm is en dan kan je EC en Ph gaan schommelen. Als je dan zuurstofwater gebruikt gaat alles kabbelen want je vermoordt alles in je water.
        Ook zuurstofwater gebruiken

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ahaaa zou het daar aan gelegen hebben?

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ja dat kan, zelf ook bioseva gebruikt en ik had niks als problemen met de Ph en het vat dat ging stinken en troebel werd. Bij overmaat van ramp deed ik dan zuurstofwater bij waardoor alles sterft in het water dan dan heb je echt een vieze pap!

De ruimte tussen de korrels is zo groot dat het starten in dat spul erg moeilijk gaat lijkt wel.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ben al bezig op steenwol Tijnie82 en dat wil ook niet in deze tent!

De stekken waren wel gezond atmosphere1 maar vermoedelijk hadden ze te weinig wortels. Wat dat echter weer tegenspreekt is de Super Skunk zaailing die al aan het licht gewend was, voldoende wortels had maar toch zomaar ineens achteruit ging! Dรกรกr heb ik dus echt geen logische verklaring voor. Wat wel opviel is dat ze ontzettend traag groeide en op het laatste eigenlijk helemaal niet meer.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ja ik las het al ja inderdaad appart toch in de andere ruimte hen je cob hangen toch

blijft appart alles wat werkt in de andere ruimte dat het niet lukken wil zo in de tent zou toch geen verschil moete maken zou je zeggen

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja dat is vreemd maar het waren de laatste stekken met de minste wortels, kans is groot dat de trage start daar mee heeft te maken. Zonet nog even gekeken en zo slecht als de stekken op de korrels waren zijn ze niet en wortelen doen ze ook wel. Ik wacht het nog even af.

Beste kweekvrienden en vriendinnen.

Ik heb de stekker uit de hydrokorreltent getrokken en de mooiste planten in het stekkenhok gezet. Wat opvalt is dat de hydrokorrels nooit helemaal schoon te krijgen zijn, er blijft steeds toch weer een beetje troep van af te komen dat op de tafel blijft liggen en deels mee terugkomt in het vat. Misschien dat de smartpots waar vaperke mee werkt dat beetje troep filteren zodat het niet mee terugkomt.

Hoe het ook zij, de hydrokorrels zijn voor mij geen succes gebleken en dan druk ik me nog zacht uit. Ik ga weer focussen op mijn andere projecten en zie later wel wat ik hier mee doe.

Ontzettend bedankt allemaal voor de geboden hulp, het heeft helaas niet zo mogen zijn en de aanhouder heeft verloren. Ik kan het niet mooier maken!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Jammer ๐Ÿ˜‘ maar toch geprobeerd ๐Ÿ’ช๐Ÿ˜โœŒ๏ธ

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja Tijnie82 gezien de prijzen van stroom en goed hennepzaad, houdt het al gauw op. Remco zal er een nachtje over slapen, mijn deken bevlekken en mogelijk daar de korrels in wassen! Nee, ook dan krijg je zeker niet alle troep er af. Daarom gebruiken vaperke en philly vermoedelijk smartpots. Echt jammer dat geen van hen meer actief is om hun licht er eens over te schijnen, want die kweekten beide toch zeer goed op de nootjes.

Heb het geprobeerd KnetterMug maar financieel wordt het helaas hard afgestraft, de stroom loopt vermoedelijk in de honderden euro's.

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Als al wat heb draaien gaat dat wel in d e kosten lopen Onmacht. ๐Ÿ˜‘
    Bezig...
    X