Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemiddag.

Ik vind dat de planten op hydrokorrels erg traag groeien en ze reageren nog steeds slecht zodra ik het wattage maar een fractie opvoer en enkele beginnen weer af te takelen. Zodoende heb ik besloten de twaalf besten er uit te selecteren die ik terug in - jawel - de vermaledijde kratten heb geplaatst.

IMG_9151.jpg
    We zijn dus terug bij af maar het zijn geen afjes. Als ze binnen nu en twee weken niet op 12/12 kunnen dan neem ik een rigoureus besluit.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Misschien is de voedingslijn waarmee je veel succes hebt op aarde en steenwol net niet passend op de korrels, dat er in steenwol en aarde toch iets zit dat niet in de korrels en huidige voeding zit🤷‍♂️

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik let meestal op visgraat patroon.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja dat zou zeker mee kunnen spelen Snuitje mijn huidige voorraad Biosevia grow is net op dus ik zal weer eens Floranova grow proberen.

Gisteren heb ik de lamp verlaagd en aan het einde van de avond stonden de planten er allemaal nog triester bij dan de meest trieste op bovenstaande foto. De aanblik was te teleurstellend en dat de maximaal gedimde lamp 15 cm lager hangen zo'n impact leek me eerlijk gezegd sterk. Desondanks de lamp toch maar weer zo hoog mogelijk te hangen wat zelfs nog een schakel hoger bleek te kunnen. En vanochtend stonden ze er zo bij.

IMG_9152.jpg
    Van de trieste scheuten heb ik stekken gemaakt, die ik ditmaal eens geheel zonder kap zal laten proberen te wortelen.

IMG_9154.jpg IMG_9153.jpg IMG_9155.jpg IMG_9156.jpg
    Alhoewel ze er nog niet zijn, ogen ze alweer stukken beter dan gisteravond, waaruit ik gemakshalve concludeer dat de lichtintensiteit door de lamp drie schakels te verlagen alweer te veel was. Misschien moet ik gewoon maar schakelen met minder watt als het zo doorgaat. Want zodra ik de lamp maar enigszins laat zakken schieten ze in de stress. Ik laat het wattage voorlopig maar zo en de lamphoogte ook en zie wel wat er gebeurt. Extra calmag wordt ook toegevoegd en misschien dat ze dan beter tegen het licht kunnen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja mocht het nu weer niet lukken dan pak ik het helemaal anders aan. Maar goed, wellicht dat de calmag toevoegen soelaas biedt. Het is besteld dus we wachten het af.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      aan wat zit je dan te denken als dit niet wil die vloed tafel dr uit zodat je weer die speling hebt en ze het makkelijker kunne verdragen

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mocht dit weer niet lukken dan neem ik aarde en laat de stekken twee weken extern voorgroeien tot ze een bos wortels hebben en dan terug op de tafel eventueel in grotere potten.

Dat je die hydrofiele afwijking nog niet zat ben man

ehhh gem 90cm sinaasappels
    Attached Files

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Gavita 1000 DE

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      daar kan je ook wel wat leuks mee afhalen inderdaad

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb nog wel een Gavita pro 600 voor de liefhebber.

Goedemorgen deze middag.

Gisteravond stonden de stekken op nootjes er allemaal zo triest bij waardoor ik overwoog om de stekker er uit te trekken. Ik dacht nog eens goed na hoe dit toch kan komen. Dat ze zo slecht tegen een lamp van slechts 210 watt kunnen die op z'n hoogst hangt is toch helemaal niet logisch? Ik voelde eens in een bak met hydrokorrels en toen viel me pas op dat die enorm droog waren.

Vervolgens heb ik met een gieter het voedingswater uit het vat gelepeld en alle planten zeik- ende zeiknat gezet. Ook heb ik het aantal keer vloeden van een half uur per etmaal naar drie keer een half uur per etmaal. Te weten om 7u 14u en 21u. Toen heb ik een koude Belgische bier genomen die wat zurig was. Niet verkeerd maar geen karmeliet.

IMG_9159.jpg Vannacht goed geslapen ondanks dat ik reuze benieuwd was naar hoe de planten zouden reageren op al dat water.

Zijn jullie ook benieuwd? Net zo benieuwd als ik was vanochtend?

IMG_9160.jpg IMG_9161.jpg IMG_9162.jpg IMG_9163.jpg
    PH donner soms moet je je hydrofiele gevoelens volgen!

En laten we wel wezen: opgeven is zonde van de tijd! Hier gaat de vlag uit beste vrienden, nou doei!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Remco ik ga niet opgeven, dan is alle moeite voor niets geweest. Eerder lag het wel aan de lichtintensiteit maar nu niet meer nee.

Monkey Man natuurlijk word ik niet vrolijk van die trieste plantjes, maar als ik het opgeef blijf ik er een triest gevoel aan overhouden maar als het uiteindelijk toch lukt ben ik extra blij. Bovendien kweek ik in mijn grotere tent op safe dus kom ik niet zonder rookwaar te zitten. Maar het is wel zo dat de rek er wel bijna uit is, mocht het nu nog niet slagen dan kan ik in elk geval zeggen dat ik (voor mijn gevoel) wel alles geprobeerd heb.

Corleone1933 ik heb er al zoveel tijd en moeite ingestoken dat als ik opgeef allemaal voor niks is geweest. Dan krijg ik pas echt een brok in mijn keel.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Geuze is me dat lang geleden, lekker en chill

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja smaakte goed, leek wel wat op champagne. Er zat zelfs een kurk op de fles!

Aangezien de planten goed lijken te reageren op de extra watergift, heb ik de lamp meteen twee schakels laten zakken. Dat zouden ze dan ook aan moeten kunnen.

IMG_9165.jpg Zodra de Calmag binnen is krijgen ze dat over de voeding heen.

En de Maple leaf indica stekken die ik gisteren of eergisteren (daar wil ik vanaf zijn) gesneden heb, hebben de blaadjes al mooi overeind. Ze zijn diep met de steeltjes in de blokjes geplant en doen het prima zonder kap! Ben benieuwd of dat met de Sinaasappeltjes ook lukt.

IMG_9164.jpg Op deze wijze is de kans op schimmel veel kleiner dan met een kap. Het zal me benieuwen hoe snel ze wortelen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik heb de stekken gesneden in stekblokken gezet die goed nat waren in een keuken kastje net een pc ventilator geen kap niks 10dagen dikke wortels en 6 van de 6 allemaal goed gegaan zo hebben ze ook gelijk weerstand denk ik als ze het overleven vroeger hadden ze al die luxe dinge ook niet ja

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed bezig! Als het klimaat in orde is en die steeltjes nat blijven wortelen ze wel en zeker worden ze sterker zonder kap.

Gisteren heb ik de ledlamp van Samsung strips twee schakels verlaagd en daar reageren ze nog steeds goed op. Waar de stekken het eerder direct lieten zitten, blijven de blaadjes nu overeind.

Eerder was de oorzaak van de probleem teveel aan licht, dus zodra de stekken de blaadjes weer lieten zakken bleef ik ook in die hoek zitten wroeten. Echter waar ik de lamp weer hoger hing om de stekken terug op hun pootjes te krijgen, had ik het aantal keren vloeden moeten verhogen i.p.v. de lamp.

Dat moet ik allemaal zelf uitzoeken want documentatie is er niet. De verslagen van vaperke en philly heb ik beide bestudeerd maar voor mijn situatie ben ik er niet mee geholpen. De lampafstand, het progressieve vloeden en het aantal watts wordt niet behandeld wat essentiële info is. Geen verwijt maar een simpele constatering. Dus hopelijk klopt mijn theorie ondertussen zodat mijn verslag een leerschool kan worden voor kwekers die debuteren met korrels en de kostbare fouten die ik heb gemaakt voorkomen kunnen worden. Tegen die tijd zal ik een crowdfunding opzetten ten gunste van ondergetekende!

IMG_9169.jpg IMG_9171.jpg IMG_9170.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Of mapito vlokken misschien, ik heb er nooit mee gewerkt.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja die mapitovlokken houden ook goed vocht vast.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nadeel van mapito is dat het gauw een vieze bende wordt en ontzettend beestjes aantrekt. Het is eigenlijk vooral geschikt voor grootschalige teelt waar men wel wat middeltjes heeft tegen spint. Voor de hobbykweker zijn korrels een betere keus. Ze kosten wat meer moeite om in te dialen maar als dat eenmaal lukt krijg je daar flink wat voordelen voor terug.

Aangezien de planten nog steeds happy ogen, heb ik mij verstout en de lamp nog een schakel lager gehangen. Als gezegd is dat goedkoper dan het wattage middels de dimmer te verhogen, maar bereik je hetzelfde. Het heeft allemaal al genoeg gekost of niet Remco en dan ook nog tijdens de extreem dure periode! Ja, dat mag al eens afgelopen zijn zodat ik u de rekening kan sturen!

IMG_9175.jpg IMG_9173.jpg IMG_9176.jpg Het zal me benieuwen of ze de extra lumen kunnen waarderen. Als dit goed gaat laat ik de lamp nog wat zakken en dan moeten ze ook sneller beginnen te groeien.

Het moment van 12/12 nadert nu met rasse schreden. En de wortelende stekjes maken het ook goed!

IMG_9177.jpg

Ditmaal heb ik de steeltjes extra lang gelaten zodat eventuele uitvallers niet aan droogte zullen liggen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb het aantal keren vloeden verhoogd naar 5 x per dag. So far so good.

Vloed jij eigenlijk ook als het licht uit is?

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Dat kan je doen, 1 x snachts.

• mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      als het heel warm is, doe ik ook 1x vloeden in de nacht.

Sinds gisteren heb ik de lamp nog een schakel laten zakken en het aantal keren vloeden verhoogd naar vijf keer per dag een half uur. Te weten om 7u, 11u, 14u, 18u en 22u voor het laatst.

IMG_9183.jpg IMG_9184.jpg IMG_9186.jpg IMG_9185.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ik ben ook altijd tevreden met OTG en waarom zou je meer betalen voor hetzelfde artikel?

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ook bij growland in Duitsland besteld laatste keer. Was er na 4 dagen. Zending gaat van Gronau eerst naar Hamburg, vind 4 dagen in kerstperiode dan toch nog snel. Het is via DHL, je kan kiezen of je het thuis laat afleveren of op een DHL servicepunt. Prijzen ook ietsje lager dan in NL. Vanaf € 100 geen bezorgkosten.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Had ook wel schrik gekregen van https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...had-van-popo-s

Is natuurlijk lang geleden, is België, en heb maar 5 plantjes, maar toch. Dan is bestellen net over de grens ietsje beter misschien. Had m'n tentje, lamp, eerste smak voeding, kokos, ook afgehaald en cash betaald. Als ze in mijn gemeente voor de 2e keer ook maar 1 plantje vinden gaat je huis 3 maanden dicht naar het schijnt. Maja, wel zaden online in Nederland besteld. Als ze willen vinden ze me wel
      Last edited by Snuitje; 17 December 2022, 11:20.

Net nog even bij de planten op nootjes gekeken en ik slaakte een zucht van verlichting. Dit experimenteertentje is bijna een obsessie geworden, ik kijk wel honderd keer op een dag!

De hoge stroomrekening die hoe dan ook gaat komen blijft natuurlijk zonde, maar wat ben ik blij dat er nu sprake is van een doorbraak en dat het niet voor niks is geweest. Ja, ik vier feest elke keer dat er een nieuwe scheut aan een plant is gegroeid en het leuke is: die hebben geen rode stelen!

IMG_9189.jpg IMG_9191.jpg IMG_9192.jpg IMG_9190.jpg Ziet u? Na zo'n lange tijd van trail and error durf ik dit wel een doorbraak te noemen als in een langlopend onderzoek. Voor sommigen op dit forum alreeds een cold case geworden en terecht ook!

Maar goed, het begint nu (weer) interessant te noemen. O en kelderkastje je hebt me wel op kosten gejaagd met je Belgische bier hoor! Ik ontdek nu ook Belgisch blond, waarmee ik van mijn pils gewenning dreig af te geraken. Mogelijk smaken die blonden me nog beter dan tripels.

IMG_9198.jpg

Proost!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Alsof de duvel er mee speelt zenne!

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Not even once...

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee? Ik vind 'm erg lekker!

Goedemorgen. Het gaat eindelijk lekker met de planten op nootjes! De Ec zit op 1.2 en aangezien het val alweer vol is, blijft die daar op. De pH was opgelopen naar 6.8 en die heb ik teruggebracht naar 5.7

IMG_9222.jpg
    Ik heb de lamp nog twee schakels laten zakken sinds vanochtend.

IMG_9220.jpg
    De groei zit er nu zo goed in dat het moment van schakelen steeds dichterbij komt.

IMG_9223.jpg IMG_9218.jpg IMG_9221.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      jup - da ziet er al vèél beter uit èé

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Nice gaan met die nootjesbanaan!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Neen geen bananen please!

Ik heb het wondermiddel ook binnen, hiermee verloopt elke kweek geheel probleemloos. Het is binnen net nadat ik de problemen had opgelost..... Altijd lekker mosterd na de maaltijd en voorlopig heb ik genoeg met vijf liter!

IMG_9229.jpg
    Nu maar even uitvogelen wat ik ga doen. Geef ik het over de Ec heen of lepel ik het vat voor een kwart leeg en en vul ik het vervolgens aan met Calmag? Een vers vat maken kan ook maar dat heeft zeker niet de voorkeur. De voeding lijkt me nog prima gezien hoe de planten het nu doen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

De Calmag is toegevoegd, gewoon 1,5 ml per liter naast de voeding adviseert T.A. dus dat scheelt een vat! Als de planten nu achteruit gaan ga ik naar Groningen om verhaal te halen!

IMG_9231.jpg Met 1,5 ml Calmag per liter kom ik met 90 liter voedingswater uit op 135 ml in totaal. Let niet op de coke, het was laat gisteren (geintje is bloem). Het zit in het vat, dus verzuurd het niet!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Eff samenschrapen dat spul en in de kliko mikken of hoe zeggen jullie dat
        Last edited by Rietslang; 17 December 2022, 17:38.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja goed gezegd!

Goedemorgen.

Sinds ik gisteren de extra Calmag heb toegevoegd, gaan de planten weer met rasse schreden achteruit! Bedankt hé Rreppellsteeltjam kan ik weer van voren af aan beginnen!

Nee grapje hoor, ze lijken het wel te waarderen!

IMG_9244.jpg IMG_9246.jpg IMG_9247.jpg IMG_9250.jpg IMG_9249.jpg IMG_9245.jpg De Ec is opgelopen naar 1.6 wat vanzelfsprekend door de extra calmag komt. Dat is niet erg, want vanaf nu doe ik bij elke liter voedingswater die ik toevoeg 1,5 ml Calmag nadat ik de Ec heb geregeld. En de pH zit op 6.2 dus die laat ik nog even zo.

Verder heb ik de lamp weer twee schakels laten zakken en ook dat vinden de planten prima. Vanaf morgen begin ik het wattage ook middels de dimmers op te schroeven. Nog een paar dagen en dan schakelen.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        En unsubscribe!!!

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké, niemand is wat verplicht!

Zoals al een paar keer ter sprake kwam baal ik wel van die stroomrekening die gaat komen in Mei en erg hoog gaat worden i.v.m. dit experiment dat steeds mislukte.

Ik zat er nog eens over na te denken onder het genot van een bong en misschien is er toch een manier om die stroomrekening wat te drukken. Nee, geen schep in de grond o.i.d. hoor maar gewoon creatief kweken tegen een minimaal tarief! Hoe? Door vanaf nu constant op 12/12 te draaien. Zodoende heb ik nog eenmaal e..e.a. veranderd.

IMG_9256.jpg

Als ik vanaf nu de lamp steeds op 12/12 houd en elke stek die wortelt erbij zet op de tafel, dan kan ik mogelijk 10 gram per stek oogsten. Op deze tafel passen in theorie wel een stuk of honderdtachtig dus reken maar na. Om te voorkomen dat de nieuwe aanwas direct de volle mep licht krijgt, heb ik het volgende bedacht.

IMG_9257.jpg Later vandaag zal ik het wattage verhogen naar ongeveer 350-400 watt en zien hoe ze daar op reageren. Als dat goed gaat, schakel ik meteen.

IMG_9251.jpg IMG_9252.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        denk dat als je schakelt ze wel snel vooruit gaan vind dat zelf ook mooiste moment hoe ze tekeer gaan naar schakelen mooi om.te zien never give up heeft het toch eindelijk doen slagen nu gaat alles goed vooruit k ga ook maar wat cal mag geven

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo is dat maat! En met wat ik geleerd heb vermoed ik dat het meteen goed was gegaan als ik vaker had gevloed. Maar gelukkig ben ik daar nu achter gekomen!

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Je hebt het eindelijk voor elkaar zij het je al de aanhouder wint

Goedemiddag.

Mijn voorgroeihok is zover gevorderd dat het alvast in gebruik genomen kan worden. Het bewateren zal middels eb en vloed gaan evenals in de tent maar wat minder vaak denk ik. Maar even kijken hoe het loopt zei de lamme.

IMG_9261.jpg IMG_9265.jpg Ik heb gewoon een kast gebruikt die al in dit huis zat, dat scheelt weer een tent aanschaffen.

Er moeten nog ff wat gaatjes in de wasmachinelekbak geboord worden een voor het vloeden en de andere voor een overloop maar de tci lamp hangt er al boven. Dit heb ik alvast gedaan omdat een aantal planten het te zwaar hadden in de tent.

IMG_9263.jpg Dit zal de plek worden waar de plantjes worden klaargestoomd om in de 12/12 tent te gaan.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        goed bezig ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan kast is dikke prima ja

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Geen aarding ??

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo is dat Tijnie82 en nee Remco in dit huis is op de bovenverdieping niets geaard, maar hier kan niks mee gebeuren.
    Bezig...
    X