Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hallo kweekvrienden en vriendinnen!

Het is een beetje stil hier Hork Fototototopic 2.0 want ik heb momenteel even wat andere bezigheden die voorrang hebben!

Zoals bekend komen ze hier in huize Hork binnenkort een keuken plaatsten bij Hork en dat vindt Hork nogal een horkenstreek!

Ik heb dientengevolge besloten de planten op borrelnootjes in de groei te houden op het laagste pitje want anders loopt het helemaal in de papieren! Op de dag dat de keukenplaatsers hier voet aan de grond zetten, schakel ik de klok naar 12/12. Of twee weken te voren maar dan moet ik eerst wel honderd procent zeker zijn dat ze de 25ste ook werkelijk beginnen. Zolang zij werken slapen de dames en voordat er ook maar iets te ruiken is zijn de heren alweer weg. En de deur naar de kweekkamer kan op slot, dus loopt er ook niet iemand quasi per ongeluk naar binnen! Dit lijkt me beter dan helemaal afbreken.

De dames op hydrokorrels zijn al even een keer naar de kapper geweest.

IMG_9319.jpg IMG_9318.jpg Hydro is toch wel de schoonste manier van kweken!

IMG_9320.jpg

IMG_9316.jpg IMG_9317.jpg

Zolang de Hulk niet op je kweektafel ejaculeert.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed dat je het aankaart want dat gevaar loert hier ook denk ik met een sterkere pomp. Zal de volgende ronde het afvoergat ook wat groter maken maar 13 mm moet toch wel voldoende zijn?

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Had ze nu beide 19 mm, om de aanvoer naar 13 te brengen heb ik alleen een nieuw koppelstuk nodig van 13 mm, heb er ook nog een kraan tussen zitten om de aanvoer te regelen

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Goede oplossing voor de keuken boer, zal dan weinig aan te merken. Deur afsluiten en andere uurtje 's draaien 💪

Even resumerend. Het kweken op hydrokorrels begon heel lastig voor mij en alhoewel ik nog steeds geen ronde volbracht heb - dus nog geen een opgestoken - begin ik er iets meer van op te steken.

- Veel wateren is heel belangrijk. Doe je dat niet, dan takelen ze af waar je bij staat.
    - Hoog genoeg vloeden. Mijn tank is groot genoeg om de overloop in de tafel aan te spreken maar zodra er 10-20 liter op is, komt het water al niet hoog genoeg meer. En de overloop in de tafel is ook te laag voor de huidige potten. Lager gaan kweken zoals ik eerst deed is zeker een goed alternatief, maar het nadeel van die kratten is dat je de planten niet onderling kunt verplaatsen. En pak je kleine potjes dan blijft er helemaal geen medium over als je ook nog laag kweekt. Maar misschien zijn netpotten in kratten wel een idee om laag te kunnen kweken bedenk ik me nu...

Nog iets waar ik nog geen uitsluitsel over heb, is dat sommige planten soms zomaar opeens aftakelen en de blaadjes laten hangen. Mijn vermoeden is dat dit met de watergift van doen heeft. Maar hierdoor heb ik toch drie planten terug moeten plaatsen naar de voorgroeikamer.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      het lijkt soms zo simpel kweeken maar als je problemen hebt is het niet altijd makkelijk om er achter te komen wat er mis is gegaan

heb ook wel eens 2kweekjes precies hetzelfde gekweekt en zelfde bewaterd 1ste kweek ging super met goed resultaat

2de kweek precies zelfde soort zaaden en zand en water gift met voeding precies het zelfde gekweekt de hele ronde is bagger verlopen raar is dat

maar net als in het echte leven dr is geen 2vrouwen gezelfde kwa karakter en groei hehehe en gedrag natuurlijk hahaha

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee oké maar dit zijn tweelingen dus dat type vrouw denkt overal hetzelfde over!

Hier zijn de sinaasappels om 8 weken 12/12
    De vele grote schut bladeren vertellen mij dat het een leuke ronde zal zijn
    Attached Files

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt als een bus PH donner deze Sinaasappeltjes moeten het echt hebben van de weegschaal, dat heb ik al keer op keer gemerkt. Vorige ronde dacht ik dat er hooguit drie of vier ons zou overblijven maar het werd meer dan een kilo.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Das ceker waar foto,s geven ook een wat vertekend beeld in het echt ziet het er altijd beter uit

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nou het lijkt ook in het echt vaak niet zo veel met deze soort, maar doordat de toppen zo extreem hard zijn wegen ze veelmeer dan wat je gewend bent. Een pond Sinaasappeltjeswiet ziet er uit als twee ons.

Dan loop je een week voor op mij, maar ik laat ze sowieso 8,5 week staan en misschien nog wel wat langer.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja Tijnie82 zolang ze nog drinken als zeerovers laat ik ze graag nog even staan. PH donner haha kan ik me ook wat bij voorstellen maar ik heb momenteel toch nog niet genoeg gewortelde stekken dus kunnen de Sinaasappels nog wel even blijven staan. En als gezegd drinken ze nog dus de kroeg blijft nog even open!

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Am uit zaad heb ik nu ook een ronde mee maar de verkoper zij ook 9.5 week bloei gemiddeld vind dat wel kort weet niet beter dat amnestie een week 12-13weekbloei ongeveer is dat dan zoon verschil met stekken dan de bloei weken

soortje van 8 week laat ik al vaak 11 week staan bloei dan he

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De clone only Amnees laat ik ook zo'n 9,5 week bloeien.

Keek ik gisternacht nog even bij de planten op nootjes en zag tot mijn spijt dat ze er allemaal enorm triest bij stonden. Het vat was nog vol genoeg, de Ec nog 1.6 en de pH slechts opgelopen naar 7.2. Dus dat alles kon het niet zijn en het aantal keren vloeden had ik op negen keer per etmaal. Men zou denken dat ze dan zeker niet te droog kunnen staan, maar als je bedenkt dat ze hiervoor 24/0 met de poten in het water stonden.... Dus ik heb het aantal keren vloeden niet verlaagd, maar verhoogd naar elk half uur een half uur per etmaal. Bijna net zo nat als DWC en vanochtend waren ze alweer flink opgeknapt.

IMG_9321.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Al doende leert men, het ging in begin niet van een leiedak maar gaan de weg gaat hier wel goeie weed van af komen..

Het is voor mij een eyeopener dat meer wateren steeds de oplossing blijkt. De planten op nootjes staan nu zeik- en de zeiknat en ziehier.

IMG_9322.jpg IMG_9324.jpg Ook heb ik weer even bij mijn stekken gekeken en die beginnen allemaal te wortelen! Dus blad afknippen is alleen maar haastige spoed. Het stekje weet zelf het beste wanneer dat wortelen moet dus laat maar wortelen dat gaat wel goed.

IMG_9325.jpg IMG_9331.jpg IMG_9328.jpg IMG_9329.jpg IMG_9330.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Tijnie82, dat heeft denk ik met je medium te maken. Met standaard potgrond heb je alle beschikbare zuurstof verdrongen wanneer je teveel water toevoegt. Met andere mediums, ook bepaalde mixjes met echte aarde, kan je blijven wateren en er blijft zuurstof voor de plant. Dat is wat ik denk, hoor graag van anderen als het anders zit.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k heb er normaal ook coco door maar dat heb k nu niet gedaan wel spijt van heb er wel perliet in gedaan maar heb de zelfde grond als hork

maar had vorige ronde nog meer problemen dan nu en wat appart is dan denk je dat alle planten er last van zouden hebben maar nee

denk eerder dat het aan ph licht ofzo bij mij waardoor minder voedings stoffe opgenomen word en alles licht word het blad en geel dus morge dat ff uitsluiten en anders de grond spoelen en opnieuw gaan beginnen met voeden

ja die zuurstof is erg belangerijk inderdaad ik kan ook zo moeilijk ademen onder water hahahaha

dat is het mooie met deze hobby je kan fouten maken en hopelijk leer je dr van zodat je een knaller van een ronde er naaar draait

soms heb je wijze levens lessen nodig om te groeien letterlijk hehehe

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Te nat kan inderdaad wel als de planten niet gezond zijn Tijnie82 bij mij waren er toch ook twee die niet meer dronken zag ik bij het oogsten. De metselkuip was nog half vol en de planten waren ook veel geler dan de anderen. Op de laatste foto waren dat de twee planten links in de hoek.

Goedenavond beste kweekvrienden en vriendinnen.

De laatste loodjes voor de Sinaasappeltjes op aarde zijn ingegaan. Ben blij dat ik de takken al sinds de vroege bloei ondersteund heb met bamboestokken want deze toppen zijn weer als steen zo hard. Eerlijk: ik was te lui om iets te meten en heb ze per ongeluk steeds tussen de Ec 1.8 en 2.2 gegeven toen ik voor de gekkigheid wel even heb gemeten. En ik moet zeggen, volgens mij heb ik de Sinaasappeltjes niet eerder zo dik gehad.

IMG_9335.jpg IMG_9337.jpg IMG_9333.jpg IMG_9332.jpg IMG_9334.jpg IMG_9337.jpg

En hier een geknakte top:

IMG_9336.jpg Mannekes dit gaat een knaller worden, want bij deze soort ziet een pond er uit als twee ons. Zet de champagne alvast maar klaar, of nee: de Duvel 6,66 en de gewone Duvel voor daarna!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Je ziet wel veel verschil bij de ene foto mooie bruine bloei haren bij de laatste foto’s maar bij de eerste paar foto’s zie je veel witte bloeiharen of is dat licht inval ofzo

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het bruin wat je ziet is meer de oranje kleur, deze hadden nog wel even mogen staan maar ja dat mocht niet zo zijn. Wat ik je liet proeven was ook met 9 weken bloei geoogst.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Die was ook erg goed voor 9 week bloei was er ook erg lang stoned van die voel je wel een flinke poos werd wakker in de ochtend met een paar rode ogen en nog steeds niet nuchter hehe

Goedenavond allen! Nog een dikke week tot ze komen voor de keuken.

De Sinaasappeltjes hangen ondersteboven as we speak en ik ben de borrelnootjestent aan het leegruimen. Heb toch maar eieren voor mijn geld gekozen toen iemand aanbood de planten asiel te verschaffen. Ze zullen daar blijven en afgebloeid worden en misschien valt er af en toe wel een kiekje te regelen. Bijkomende reden om ze weg te doen was dat de potten waar de planten in staan te hoog zijn voor mijn huidige set up.

Er komt nog een borrelnootjeskweek maar dan pak ik weer de kratten zodat ik laag in de breedte kan kweken. Geen kiekjes van de oogst? Dat zou pas een Horkenstreek zijn nietwaar?

Horks Fototopic 2.0

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Dus 1 februari nieuwe borrel ronden 😁

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      na de keuken komt er dus een andere kweekje omdat je de andere laat afbloeien ergens anders k dacht die heeft alles ergens anders neer gezet

met wat je geleerd hebt ben je straks niet meer te stoppen en gaat alles lekker snel goed bericht dus

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Begin februari gaan we borrelen mannen en ik trakteer!

Goedemiddag.

Ik heb de planten op borrelnootjes elders gehuisvest. Al spelenderwijs merkte ik dat hoe vaker ik vloedde, hoe mooier de planten het vonden. Op het laatst deed ik dat elk uur een half uur met gigantische alg groei op de tafel als gevolg en zo begon het ebben me eigenlijk onnodig te lijken. En aangezien op de nieuwe locatie geen eb- en vloedtafel staat heb ik besloten het anders aan te pakken.

IMG_9366.jpg Zo dus, ik heb het ebben gewoon geschrapt! (Let overigens niet op de twee Sinaasappeltjes op steenwol blokken, die zullen later het veld ruimen. Al hun zusters staan overigens in de aarde, maar daarover later meer.) In plaats van het voedingswater er uit te pompen, laat ik het staan en heb de pomp in de lekbak gelegd. Als je twaalf keer daags moet vloeden dan lijkt het water laten staan me logischer.

IMG_9371.jpg Zo blijft het water mooi in beweging en zal er niet zoveel alg op groeien als wat ik op de eb en vloedtafel had. Die zat onder de vieze groene zooi.

IMG_9368.jpg IMG_9370.jpg Ik zal er later nog wat meer water ingieten, maar ik moest eerst even zien of het zo wel wou. Twee van de drie armaturen met elk drie cobs branden nu, hangen vrij hoog en het totale wattage zit op 200 watt. Men zou denken dat de lv ontzettend hoog moet zijn met zo'n bak water, maar nee, dat valt reuze mee!

IMG_9372.jpg De camera heeft de planten scherpgesteld maar er staat 23,5 graden en 37% lv.

En wat is er gebeurt met de Sinaasappeltjes op steenwol? Die had ik wat verwaarloosd en deden het niet zo goed. Zodoende heb ik die verpot naar aarde en misschien dat ze nu wat opknappen.

IMG_9373.jpg Hoe zit het met de keukenzetters?

Wel, meer dan dat ze hier niks van zullen ruiken valt er niet over zeggen!

En als gezegd het vele malen dagelijks vloeden van de nootjes had ontzettend veel alg groei ten gevolg op de tafel wat uiteindelijk tot verstopping had kunnen leiden. Dit i.c.m. het gebrek aan capillaire werking van de borrelnootjes, heeft me doen besluiten ze te mengen met het restant steenwol van de planten die het niet deden. Don't mind the green shit!

IMG_9374.jpg
    En dit zijn de stekken die mee zullen doen met de komende ronde. Amnesia Haze, Maple Leaf Indica, Super Skunk en Uruzgan (zelf heengefietst en geplukt). Ze zijn vandaag behandeld want ik zag er beestjes op zitten.

IMG_9375.jpg IMG_9377.jpg

Heb mijn stekkenkast afgenomen met antispint en de kieren afgeplakt met plakband. Dit is het grootste nadeel van stekken, maar er is wat tegen te doen zodat alleen de voordelen overblijven.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      die stekken die maar niet wou wortelen
      heb ik er uitgetrokken vandaag niks geen wortel

maar precies wat jij al zij als ze er niet diep genoug inzitten gaan ze niet wortelen

klopt als een bus de ene helft had ik diep in de stekblokken

en de andere helft niet en ja hoor geen wortels hehehehe

dit x heeft het bijna een maand geduurt met de amnesia haze de lemon haze had al wortels na 9dagen verschil moet er zijn

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Er vallen altijd wel een paar uit ook als je ze diep in het blokje plant (maar dan wel minder veel) edoch is dat geen probleem als je er twee of drie keer zoveel snijdt als je nodig bent. Ook dat is weer een voordeel t.o.v. duur zaad waar er soms een aantal niet ontkiemen.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K wist ook wel dat die niet goed zouden gaan wortelen

K heb normaal als ik 10stekken maar had niet zoveel stek materiaal
      Had sws maar 6 goede en de andere waren gewoon te kort maar nu op aarde hebben ze liever dan het stekblokje

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Geen kiekjes van de oogst? Dat zou pas een Horkenstreek zijn nietwaar?

Bij deze dan (let op het rek).

IMG_9365.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Lekr struiken die weeg zwaarder als een gewassen trui 🥳

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Haha inderdaad maar er is al een stuk gewicht van af!

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Dat gebeurt nou een maal, maar genoeg om te smoore 👌

Zo wordt de wiet in Marokko gedroogd, gewoon op elkaar gestapeld.

Morocco-Rethinking-Po_Horo-2-e1412667845300-640x400.jpg
    marokko.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Vergeet niet te vermelden dat er geen mannen uit het veld worden verwijderd he . Het zaad wat er uit word gehaald is voor het volgende jaar

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Tijnie zegt dat die weedtakken troep is. Dat de grond vies is maakt inderdaad geen hol uit.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ook raar he dat zaad direct hergebruiken , heb je dan niet zeer veel kans op herma of is dit een fabeltje? Of niet van toepassing bij reg zaad?

Sinaasappels zijn droog schoon en in zak, 859 gr Geen slechte score omdat
    Ik de wattage bijna de gehele run op 825 gehad.

Op spannabis maar eens kijken welke led ik ga aanschaffen

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou tof zijn een tweede lamp voor de grote tent voor de helft vd prijs met dezelfde footprint dan. Ik ga op onderzoek, thx !

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Cre.science eens googlen, heb daar laatst mijn set besteld en kwam op minder dan 1€/W.
      Als je de verdeling NOG beter wilt neem je bv zo een setje en neem er nog 1 a 2 vd zelfde strips bij. Komt iets duurder uit maar gaat dan nog efficiënter zijn en lamp kan er nog dichter op omdat je ze op lagere wattage draait.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Of gewoon een goede bouwen voor je tent heb k ook gedaan ik kan zelf de footprint aanpassen hoe ik het wel hebben

Morgen om 7.30u komen ze de nieuwe keuken plaatsen. Ik vroeg of ik de zolder ook even moest opruimen maar is niet nodig want ze komen niet boven.... Dus, dat valt alweer mee maar toch blij dat er niks te ruiken is.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja als ze weer weg zijn gaat hier de Jamaicaanse vlag uit met een wietblad er op.

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ghehehe snap ik

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Succes met de verbouwing!

Ze hebben de eerste dag er op zitten en nu moet ik het stellen zonder gas en water. Dat betekent dat ik de keutel de komende twaalf uur sowieso niet kan doortrekken.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Net als dat standaard is dat ze daar van te voren een melding van moeten maken🤷🏼‍♂️

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Heb k ook nog nooit gehad van te voren dat zeggen ze pas als ze beginnen zet maar paar emmers klaar wand het water gaat de af zeiden ze hehhee lekker makkelijk he die lui

• mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      ben zelf zon monteur geweest die je keuken of badkamer, toilet noem het maar kwam renoveren. Wij moesten altijd weer zorgen dat je ergens water kon pakken en zorgen dat ze niet in de kou zaten.. soms wel met een elektrisch kacheltje als het gas om wat voor reden niet weer hersteld kon worden voor het einde van de dag. Geen idee wat overal de standaard is maar klinkt niet best als ze je zeggen red je maar met een emmer water.

Topic even doorgelezen, zeer leerzaam! Succes man.’

Comment

Bezig...
    X