Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    En Hork, ik hoop dat je weer verwarming hebt??

    Niet te doen zonder ketel, laatst ook gehad

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Helaas nog niet maat alleen wel weer water maar koud dus.

    Ik zeg vandaag tegen de stukadoor 'de voordeur gaat niet meer open met de sleutel, let je er even op dat je de achterdeur los laat?' Kom ik zonet thuis, zit de achterdeur op de dievenklem. Nog een geluk bij een ongeluk dat het keukenraam wijd open stond zodat ik daardoor naar binnen kon klimmen. Alleen jammer dat mijn elektrische kachel voluit draaide en ik vond dit op een stoel.

    IMG_9384.jpg Dus mijn kachel van 2000 watt die in de keuken voluit stond te blazen met open raam (niets afgesproken en niet het fatsoen hebben die uit te zetten nadat ze vertrokken) en ook deze stroomvreter hebben ze hier op gekookt.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Stroom rekening maae doorsturen die lui hebben maaar zo 4 a 5 duizend wat aan staan met gereedschap en apperateur

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Remco ze gaan wel die vier dagen volmaken vermoed ik. Tijnie82 ja ik stuur de rekening zeker door! Ze kunnen het beter betalen dan ik!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Het is moeilijk tegenwoordig....

    Toen ik vandaag thuiskwam zat de keuken er gelukkig in, alleen hadden ze alle plastic laten liggen en de vloer was ook nog afgeplakt. Aangezien het gas er ook weer opzit en er ook geen briefje lag met een boodschap, heb ik geen idee wat ze nog zouden moeten dus al die zooi er maar afgerukt en alles ingeruimd.

    Dat die kachel gisteren stond te blazen met het raam open was overigens om de specie sneller te laten drogen.

    Nou, dit waren me de dagen wel, doordat ik een herder heb was het extra lastig maar nu kan ik weer gaan quacken!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Ja snap ik maar moet niet te snel,

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dat snap ik als je het voorjezelf doet maakt het niet uit maar die bouwlui hebben maar dagen de tijd om alles te doen en moeten ze weer door 24 uur voor alles droog is normaal

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Tijd=Geld 😁

    Heb de Sinaasappeltjes droog. Er is iets fout gegaan met het drogen waardoor de oogst te droog was en de fluff gewoon verpulverde en er niks van overbleef. Met net geen zes ons van een ronde die minimaal een kiloknaller had moeten worden wel zuur.

    Wel heb ik a-kwaliteit knipsel dus zal binnenkort maar even hasj gaan maken.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      stukske appelsien schil èé

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Scheelt een hoop kruimelen als t al goed droog is ja te nat is niet goed en te nat ook niet het is ook nooit goed he hahaha


      Dr zal weel rokerij zijn en de potten weer gevult jammer dat het geen kilo is geworden als het iets natter was geweest zal je wel al makkelijk 700/750 gram hebben gezeten


      Dat gewicht gaat er helaas zo hard af met drogen en dr komt niks bij helaas wel jammer dat er nooit wat bij komt met drogen

      Of hoeveel watt heb je deze ronde gedraait

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dan is de sinas appeltjes toch geen gleu geworden

    Valt er vandaag een brief door de brievenbus dat er op korte termijn iemand met me door het hele huis gaat op zoek naar tochtgaten i.v.m. energiebesparing.

    Nu zal ik echt alles moeten afbreken en opruimen omdat ze door elke kamer moeten en ik weet ook niet of ik op deze wijze nog wel bezig wil. Er is elke keer wel weer wat waardoor er een instantie door mijn woning moet. Zodra het straks eenmaal klaar is word ik er uitgetrapt zal je net zien.

    Bedankt voor het volgen allemaal en de vele leuke reacties maar ik houd het voorlopig voor gezien.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      je kan er op wachten dat je woning nog verder gerenoveerd gaat worden dit alles in het kader van de energie label op de woning. Heb je nog geen dak isolatie, dubbel glas, rookmelders, zijn dingen die bijna elke woningbouw stichting gaat willen/moeten uitvoeren. Maar die plannen liggen al lang vast, en die info valt gewoon op te vragen.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Rookmelders: check, dubbelglas beneden: check dakisolatie nope. Zal eens contact met ze opnemen om te horen wat er nog op de planning staat.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Is dat een huurhuis?

    Goedemiddag.

    Ik heb die kerel die hier zou komen om mijn huis te controleren op tochtgaten weten af te poeieren dus heb ik voorlopig even tijd om te kweken. Een kweek op borrelnootjes houden jullie nog tegoed van me want ik heb geen tijd voor variabelen zo blijkt wel uit de praktijk. Ook vind ik het nadelig dat er zo vaak gewaterd moet worden Γ©n zo hoog zodat ik toch maar weer de oude vertrouwde big blocks gepakt heb.

    IMG_9400.jpg
    We zijn aanbeland bij de tweede dag. Ter voorbereiding heb ik met een leeg omgekeerd flesje pils de gaten in de blokken wat dieper gemaakt. Dit omdat die standaard niet diep genoeg zijn voor als je langs onder bewaterd. Vervolgens heb ik de stekken er zo diep mogelijk ingeplant om zeker te zijn dat ze bij het water kunnen dat naar onderen zakt. Toen een metselkuip van 65 liter bijna tot de rand gevuld met lauwwarm kraanwater. Hier heb ik Floranova grow en GHE pH min poeder aan toegevoegd tot ik uitkwam op Ec 1.3 en pH 5.0. Daarna heb ik de blokken er stuk voor stuk met de achterkant ingehouden waarbij de bovenkant droog wordt gehouden tegen alg.

    IMG_9401.jpg
    Er staat van alles wat tussen, het merendeel zijn Sinaasappeltjes, dan een aantal Amnezen, een aantal Maple leaf indica's, een paar Super Skunk's en twee Uruzgan stekken. Een van de drie armaturen met elk drie cobs brandt op 150 watt en hangt hoog. Hier maak ik later een eb- en vloedtafel van zodra de planten toe zijn aan hun eerstvolgende waterbeurt.

    IMG_9402.jpg IMG_9403.jpg En de zestien Sinaasappeltjes op aarde staan sinds gisteren op 12/12. Normaal wacht ik altijd iets langer tot ze helemaal zijn bijgetrokken met vaak als resultaat dat ze toch weer wat te groot worden. Dus daarom besloten een keer niet te wachten.

    IMG_9406.jpg
    Denk wel dat dit volkomt. De lamp brandt nu op 720 watt en wordt nog opgeschroefd tot 800 watt. De irrigatie heb ik nu zo gedaan maar dat verander ik toch nog even.

    IMG_9405.jpg
    Ik ga later de pvc buizen voor de middelste twee achter aan een bamboestok bevestigen die ik in de voorste planten prik i.p.v. aan de wand. En ook zal ik af en toe het voedingswater in de lekbak kiepen en na een half uur er weer uitpompen. Op deze wijze hoop ik eindelijk de achterste rij eens net zo mooi te krijgen als de voorste.

    Dat was 'm weer!

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Wat een gezeik elke x, nou voorlopig opdonderen kan je nog door draaien voor een voorraad mocht het wel zowe van komen...

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Die sinas sappels zijn snel bijgetrokken

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Inderdaad KnetterMug moet snel wat meer voorraad aanleggen zodat ik tenminste stoned ben tijdens het gezeik!

      Ja Tijnie82 na anderhalve week in aarde met een minimaal wattage van zo'n 200 watt waren ze aardig opgeknapt. Nu brandt de lamp al op 750 watt en ze doen het prima. De klok staat alweer bijna een week op 12/12.

    Goedemiddag.

    De stekken op big blocks in de Gorillatent doen het prima. De temperatuur is 23 graden en de lv 45%. Ik laat een 1000 watt kacheltje in de inlaat blazen zodat de warmte mooi verdeeld wordt over de tent en de dames weten het te waarderen!

    Twee van de drie armaturen met ieder drie cobs branden er nu op in totaal 240 watt. Ze hangen tegen het plafond. Hierbij een kiekje van het vooraanzicht van de tent en het achteraanzicht.

    IMG_9441.jpg IMG_9442.jpg Ze zijn allemaal goed aangeslagen en zolang de blokken nog zwaar zijn doe ik niks behalve het wattage progressief opvoeren.

    En de Sinaasappeltjes gaan ook lekker. Heb ze vandaag allemaal aan een bamboestok geprikt.

    IMG_9445.jpg
    Dat vind ik lekkerder werken dan een netje en toch ook netjes!

    Groeten vanuit de geheime binnentuin waar geheimenissen uit de doeken worden gedaan.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Als je met mineraal kweekt heb je toch sws een dood bodem leven of je het nou hergebruikt of niet

      In de natuur staat alles toch ook ze hele leven in de zelfde grond

      K heb nog nooit grond hergebruikt al heb k dat bij de stekken wel.gedaan bedenk ik me net maar lijkt me ook niet slecht hergebruiken dan weet je teminste dat er goede voeding inzit

      met normale ph en ec geen ec 7.9 hehe zoals met sommige zakken

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Als er bodemleven aanwezig is , zijn er ook minerale voedingsstoffen , ook al kweek je niet met minerale voeding.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik ga uit van geen bodemleven, want ik ben een minerale kweker. Maar als er toch bodemleven blijkt te zijn, dan is dat mooi meegenomen!

    Gisteren hebben de Sinaasappeltjes voor de derde keer in hun leven water gehad. Zo te zien heeft het wel gesmaakt!

    IMG_9451.jpg
    Normaal geef ik tot dit stadium alleen aangezuurd kraanwater (pH 5.5) maar omdat ze bij de dood vandaan moesten komen krijgen ze steeds een beetje Floranova grow (Ec 1.3)

    IMG_9454.jpg IMG_9457.jpg Dit klimaat is mijn maat, al heb ik de kachel een fractie zachter gezet om op 26 graden uit te komen. En de lamp brand bijna op het volle wattage.

    IMG_9455.jpg IMG_9456.jpg Later kijken we bij de stekken op steenwol.

    Ik groet u allen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Scheelt hem dat zoveel in lv met die paar graden? Ben eigenlijk pas laatste 1.5w beginnen temp/lv meten deze ronde. Heb het jaren zonder gedaan aangezien ik in de living bezig ben en het dus altijd wel minstens 20+ is, ook tijdens de nacht. LV nooit gemeten maar zal het binnenkort is in de gaten houden als mn sensors toekomen. Anders zal de thermostaat hier rap 2-3 graden hoger staan als het voor de planten ook beter is

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Met kachel aan had ik ook lv 35% max 40

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      jaja ze voelen zich wel goed zo te zien !!
      Kèép it grèén èé

    En dan nu een kiekje van en in de Gorillatent waar de stekken vertoeven.

    IMG_9446.jpg Als gezegd is het van alles wat. De meeste stekken zijn Sinaasappeltjes (alles waar niks op is geschreven) daarna Amnezen, dan Maple Leaf Indica, Super Skunk en slechts twee Uruzgan. De twee Sensi Super Skunk op de voorste rij met het vreemde blad herstellen nog wat van de behandeling tegen spint. De volgende foto is van een Uruzgan.

    IMG_9449.jpg Deze heb ik bij de dood vandaan moeten halen. En hier een kiekje van de andere.

    IMG_9450.jpg Ook die blaakt nog niet van gezondheid, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

    IMG_9448.jpg Heb de kachel een tikje hoger gezet, want dit is iets te fris.

    IMG_9447.jpg De Amnees linksvoor en de Maple Leaf Indica staan op hergebruikte blokken omdat ik er niet meer nieuwe had. Dat wil ook wel maar zo goed niet.

    Zodra de planten toe zijn aan de volgende waterbeurt installeer ik de eb- en vloedtafel die ik gemaakt heb. Op zich wel klote dat alles er dan weer uit moet maar dat is even niet anders.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      In dit stadium kan 23 graden er nog wel op door.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Lekr meiden πŸ’ͺ

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank u namens de kippetjes!

    Goedenavond mannenbroeders!

    Het is de elfde dag 12/12 voor de Sinaasappeltjes op hergebruikte hergebruikte aarde gemengd met oud metselzand, stukken steenwol en hier en daar wat hydrokorrels door de grond heen. Maar het meeste is hergebruikte aarde en wortels van de vorige ronde. Al zal er van die oude wortels niet veel meer over zijn ondertussen!

    IMG_9482.jpg IMG_9481.jpg Het is al aardig dichtgegroeid. Om de groei wat te stimuleren geef ik ze iets vaker water dan normaal tijdens de groei en per keer wat kleinere beetjes. Gemiddeld 1,7 liter per plant om de drie dagen ongeveer.

    IMG_9483.jpg De luchtvochtigheid is enorm laag, dan krijg je dit te zien. Onder de 30%.

    Ook de planten op steenwol maken het goed. Er is sprake van een heuse groei explosie nu de cobs steeds feller gaan branden.

    IMG_9484.jpg IMG_9485.jpg Ik overweeg nog een selectie te houden en de achterblijvers er uit te knikkeren. Daar zit Uruzgan niet bij zie je PH donner dat ze er eindelijk is? Binnenkort stel ik alle mooie genetica veilig door meerdere stekken te maken.

    IMG_9486.jpg
    Het wattage heb ik nu zowat opgeschroefd naar 600 watt en ondertussen branden alle armaturen. Stapsgewijs voer ik het nog wat op. Ik kan tot over de 900 watt gaan als ik wil, maar meestal houd ik het bij 800 watt maximaal.

    Oude meuk is leuk. Deze oerdegelijke cobs hebben een dieptestraling vergelijkbaar met die van hps. De warmte die er van afkomt is ook bijna vergelijkbaar. In tegenstelling tot ledstrips heb je bij cobs maar een paar lichtbronnen.

    IMG_9487.jpg D.i.y. rules, zo maken ze ze niet meer!

    Het kacheltje ietsje zachter gezet, nu alle negen cobs branden kan dat wel.

    IMG_9488.jpg
    Last edited by Hork; 15 February 2023, 21:39.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De planten maken zelf wel enzymen aan, ik voeg het nooit toe.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Wist ik niet , goed om te weten. Ook al goeie resultaten gehad vooral snelle groei met hergebruikte grond.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het bevalt mij ook prima de grond hergebruiken en nog een voordeel is dat je er niet mee hoeft te sjouwen.

    Vandaag waren de stekken op big blocks wel toe aan een slok, dus het moment om de eb- en vloedtafel te installeren was aangebroken. Helaas ontdekte ik wat trips op de planten dus besloot ik ze meteen maar te behandelen aangezien ik ze toch door de handen moest hebben. Een rotklus en het blijft altijd wat link, maar ik heb geen zin aan een kweek met beestjes.

    Eerst heb ik alle planten gesnoeid en alle spul onderuit verwijderd. Vervolgens een emmer met pyrethrum aangemaakt en een met schoon water en daarna de planten achtereenvolgens in beide gedompeld. Je wilt niet dat die zooi er te lang op zit want dan blijft er niks van je bladeren over. De paar achterblijvers heb ik er uit geknikkerd.

    Daarna heb ik ze teruggezet en gevloed (Ec 1.4 en pH 5.0) en twee van drie cobs armaturen uitgezet totdat de planten zijn hersteld.

    Foto's volgen later want daar had ik geen tijd voor.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Je hebt je snapper kapot.
      Ik vind het kut voor je dat je beestjes hebt, das alles.....

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Blij dat te lezen Takketoelli gelukkig ben je dan geen takkentroel!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Natuurlijk niet, daar is of was toch ook geen enkele reden voor?

    Gauw even een kiekje gemaakt van de herstellende dames.

    IMG_9506.jpg IMG_9507.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe met de stofzuiger er door heen.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja Remco en die was vol, zoveel hebben ze gedronken!

      @rreppellsteeltjam even met de onderwaterstofzuiger.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe uit je zwembad lenen.

    En de zestien Sinaasappeltjes op aarde doen het ook lekker. Geen rode stelen en de blaadjes fier omhoog! Ook geen beestjes!

    IMG_9504.jpg IMG_9502.jpg IMG_9503.jpg Blije dames wat mij betreft en de hoogte is ook ideaal!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Prachtig

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank u!

    Nadat ik de stekken een etmaal heb laten bijkomen, branden nu alle drie de armaturen weer wat het totale wattage brengt op 600 watt.

    IMG_9514.jpg De planten direct in schoon water dompelen nadat ze behandeld zijn maakt het behandelen wat minder heftig. Doe je dat niet wil het wel gebeuren dat alle blad dat met pyrethrum in aanraking is geweest afsterft.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ziet er weer top uit kerel

    Goedenavond.

    De zestien Sinaasappeltjes gaan lekker, het hele oppervlakte is bijna dichtgegroeid terwijl de planten mooi gedrongen zijn gebleven.

    IMG_9527.jpg
    Ondertussen ben ik al begonnen met de groeivoeding 50/50 te mengen met bloei. Normaal laat ik de groei achterwege maar als gezegd moesten deze planten bij de dood vandaan komen.

    IMG_9529.jpg
    Ze hebben zich goed hersteld nietwaar? Bewatering geschiedt vanaf nu via onder. Er wordt 65 liter in de lekbak gegoten dat ik er na een uur weer uit pomp.

    De stekken op steenwol blokken zijn nog steeds wat aan het bijkomen van de behandeling tegen beestjes.

    IMG_9530.jpg
    In zo'n laat stadium moeten behandelen is niet ideaal, mÑÑr met deze blokken is het dompelen in pyrethrum an sich natuurlijk goed te doen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Dat word heel wat sinaasappel sap
Bezig...
X