Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De stekken op steenwol zijn nagenoeg hersteld van de behandeling tegen spint. Ze zijn me helaas wel wat teveel gestrekt maar snoeien is geen optie meer want dan blijft er alleen tak over.

IMG_9538.jpg Een zestal kon het licht niet meer aan na de behandeling tegen beestjes dus die heb ik er uitgezet. Daar zaten helaas vier Amnezen en twee Uruzgan stekken bij. Maar eens zien of ik die er nog bovenop krijg. Dit wordt nu een ronde met Sinaasappeltjes en een paar Super Skunk stekken.

Met de andere Sinaasappeltjes gaat het wel goed. Als gezegd geschiedt de bewatering langs onder.

IMG_9539.jpg IMG_9545.jpg
    Er wordt 65 liter in de lekbak gekiept dat ik na een uur terug in de metselkuip pomp. Wat ze hebben opgedronken vul ik weer aan met schoon water.

IMG_9541.jpg IMG_9544.jpg IMG_9542.jpg

Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja zeker weten, dan zijn ze op hun mooist!

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      De ietwat grotere stekken knappen rapper op of denk ik dat maar? Gaat mooi he, ze hebben er duidelijk zin in!

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt, de grootste stekken met de meeste wortels hebben nauwelijks last gehad van de behandeling tegen beestjes. Van degenen met de minste wortels heb ik ze er allemaal uit moeten zetten. Die knappen nu wel weer op onder minimaal licht maar die ga ik niet meer meekrijgen vrees ik. Eens zien wat ik daar mee zal aanvangen.

Goedemiddag.

Na de behandeling tegen spint liet een aantal planten het afweten waaronder de twee zeldzame Uruzgan stekken. Deze heb ik uit de tent gezet onder minimaal licht waarna ze wat zijn opgeknapt. Echter blijven deze planten zwak dus heb ik de genetica maar veiliggesteld.

IMG_9561.jpg IMG_9563.jpg Links staan de Uruzgan stekken en rechts een vijftal Amnezen. Zodra ze geworteld zijn en voldoende wortels hebben zal ik een kweek met alleen Uruzgan doen. En misschien dat ik er een of twee Amnezen bij zet.

En ziehier een stek van een dure Monstera Variegata. De plant oogt nog niet zo happy dus voorlopig maar met rust laten.

IMG_9559.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Monstera doet het goed een paar meter weg van je raam. Ervoor mss ook maar als je meerdere kamerplanten hebt kan je deze spots gebruiken voor de zonbehoevende...

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Snuitje halfschaduw wordt voor alle soorten monstera's aangeraden volgens mij maar dat is met kunstlicht dan 'gewoon' wat minder wattage dunkt mij.

Wesley pipes een paar meter van het raam om ze in huis te houden schijnt optimaal te zijn maar ik heb ze om van te stekken en dan is wat meer licht nodig denk ik om de groei te stimuleren. Maar voorlopig staat ze nog onder 'slechts' 8 watt cool white led.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik heb de Monstera Variegata weggegeven, het duurt mij te lang en bovendien heb ik er eigenlijk geen ruimte voor en in de woonkamer is geen optie i.v.m. mijn kat voor wie de bladeren giftig zijn.

Toch opmerkelijk dat een versgesneden cannabis stek in een glas water welke direct in de volle zomerzon gezet wordt, gewoon overeind blijft staan !

Daar valt heel veel uit te halen wat betreft stekken en licht. Stekken zijn te wortelen in 4 of 5 dagen!! Met veel licht. Maar goed , dat is een meer algemeen verhaal.

Comment

Wegens een ernstig tanende voorraad heb ik maar weer eens een wasje gedraaid.

IMG_9592.jpg Verschillende microns en uiteraard is er van de a kwaliteit het minste. Maar indien die grote blokken niet groener worden dan troost ik me voorlopig voorzien!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam, ik ben pas begonnen met dat zeven. Met zo'n doosje. Het werkt erg goed. Maar de 3e keer schudden komt er eigenlijk al niks meer vanaf, en schud maar 30-60 sec. per keer. Soms ververs ik het na de 2e x al. Misschien schud ik te hard per keer? Schud het best wel zo snel als ik maar kan🤷‍♂️

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Snuitje , met snel ga je ook hard en dan sla je het groen kapot, sommige soorten kan je uit de zeef halen en weer crushen, soms tot 5 keer toe, sommige laten na de eerste zeef bijna niks meer los.

Gaat niet om hard of snel, het gaat om de kief, beschouw het als meditatie.

En ik schud ook niet, ik klop de buis pollinator tegen mijn andere hand aan, 200 keer en dan weer een uurtje in de vriezer.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik ga wat variaties zoals jij die nu noemt proberen, thanks!

Ondanks dat de hasj wel bruin van kleur is en goed werkt, is het helaas niet van die mooie vette geworden, zelfs niet wat 60 en 90mc gezeefd is. Het is rookbaar maar niet die tripple a kwaliteit tot mijn spijt die ik ook wel eens heb gehad.

Heeft iemand enig idee waar dat door kan komen? Is de knip misschien te oud of door de tumble trimmer te fijn? Of ligt het aan de wasmachine?

Het effect is overigens wel prima.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Miss het toch maar eens met droog ijs maken dan moet de smaak vele malen beter zijn en de opbrengst is een stuk meer dan met ijshasj maken

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Is mss een gevolg ervan maar zeker weet ik niet... was een gevoel een keer met mijn oudere ali bags.

• Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Die echte triple a wordt in Marokko geproduceerd met gekuurde wiet toppen en daarna nog flink slaan en persen.. dat is tenminste wat de strain hunters er over zeggen.

Droogijs hash 😎
    Attached Files

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Creatief met kurk. Maar mooi

• sprinterke
      sprinterke commented
      Editing a comment
      Filmpjes van "Frenchy Cannoli " es bezien 🤔 of op de Facebook pagina de "guides" es doorlezen 🤔😉

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Sodeju!

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Goedemiddag.

Na de behandeling tegen spint liet een aantal planten het afweten waaronder de twee zeldzame Uruzgan stekken. Deze heb ik uit de tent gezet onder minimaal licht waarna ze wat zijn opgeknapt. Echter blijven deze planten zwak dus heb ik de genetica maar veiliggesteld.

IMG_9561.jpg IMG_9563.jpg Links staan de Uruzgan stekken en rechts een vijftal Amnezen. Zodra ze geworteld zijn en voldoende wortels hebben zal ik een kweek met alleen Uruzgan doen. En misschien dat ik er een of twee Amnezen bij zet.
    Nu twee weken later zijn de meeste Uruzgan stekken geworteld.

IMG_9611.jpg IMG_9612.jpg IMG_9610.jpg IMG_9613.jpg Vandaag heb ik de stekken behandeld tegen beestjes en nu laat ik ze in het donker even bijkomen.

Over een paar dagen begint mijn 100% indica kweek en een of twee sativa's op steenwol hier in dit topic met bovenstaande stekken.

stay-tuned-coming-soon-yellow-and-black-spray-brush-abstract-advertising-roadside-free-vector.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      t'och mooi he die worteltjes , nog altijd spint of wa ??

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee tripsen al een hele tijd, erg lastig om van af te geraken.

Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
    Droogijs hash 😎
    Ben me wat aan het inlezen. Was in de veronderstelling dat droogijs gewoon inhield ijs zonder water. Echter is dat dus niet zo lees ik nu.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Bevroren co2, zit ook in brandblussers.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zal eens kijken of ik het er uit krijg!

Ben me wat aan het inlezen. Was in de veronderstelling dat droogijs gewoon inhield ijs zonder water. Echter is dat dus niet zo lees ik nu.
    Op de site droogijs.nl las ik:

'Droogijs wordt ook wel 'koolzuursneeuw' genoemd. Het ziet eruit als ijs, maar het smelt niet en er blijft dus geen vocht over!​ Droogijs is bovendien ruim drie keer kouder dan waterijs; het koelt veel sneller dan ijsblokjes én droogijs houdt de temperatuur constant.​'

Na het bekijken van dit filmpje ben ik helemaal overtuigd dat ik de droogijs methode ga proberen. De hoeveelheid kief die vrijkomt bij het schudden met de zak is onvoorstelbaar. Het lijkt wel een suikerpot.

Aangezien je je bubblehasj zakken kunt gebruiken bij de droogijs extractie, heb ik alleen wat droogijs nodig. Zal wel even een verslagje posten tegen die tijd in dit topic.

Dus bedankt voor de tip PH donner ik ben heel benieuwd of dit voor mij ook dé manier zal blijken maar het ziet er veelbelovend uit!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb al een adres dat het bezorgt maar wel duur spul dat droogijs!

• Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      De prijs van droogijs zit hem vooral in het transport. Het ijs zelf kost misschien 1 euro per kg. Daarom zei ik bewaar de doos en dan neem je dus die doos mee als je het ergens kan afhalen.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja heb de doos toch maar bewaard maar nog geen leverancier in de buurt gevonden die reageert.

Goedemiddag kweekvrienden en vriendinnen.

Na 36 uur in het donker is het tijd geworden voor de twaalf uitverkoren stekken om deel te nemen aan een nieuwe kweek.

Ziehier 12 verse Uruzgan stekken onder 200 watt Samsung ledstrips. Alhoewel er zijn zes te zien en de overige zitten onder het plastic. Het wattage wordt stapsgewijs opgevoerd naar maximaal 465 watt. Idealiter zitten we daar net voor of na 12/12 op.

IMG_9622.jpg

Het medium is 75% steenwol en 25% hydrokorrels. De enige reden dat ik de hydrokorrels nog gebruik is omdat ik ze nog had liggen van afgelopen zomer. Want ik ga er zeker niet weer op kweken, dat is me uitermate slecht bevallen. Op een gegeven moment was ik erdoor geobsedeerd en wou de planten er kostte wat het kost op aan de praat krijgen (de rekening volgt nog). Uiteindelijk is dat ook wel gelukt maar nu ik in retrospectief ernaar kijk zie ik helemaal geen voordelen meer in die kutnootjes. Geen capillaire werking, geen water vasthoudend vermogen en er wil ook niks in groeien. Vandaar dat ik ze gemakshalve maar tussen de steenwol heb geflikkerd. Nut hebben ze verder niet, het staat alleen wel gezellig en zo hoef ik ze niet te dumpen. Steenwol heeft alle voordelen die hydrokorrels niet hebben en het enige nadeel is eigenlijk dat het gauw een vieze teringbende wordt. Maar dan gooi ik er nog wel een laag nootjes overheen, dan krijgen ze nog een functie ook!

IMG_9621.jpg

Ik heb elk van de kratten ingewaterd met 3 liter langs boven maar verder niets gemeten nog. Dit omdat de stekken toch nog moeten wortelen in het nieuwe medium. De komende dagen zal ik ze af en toe even langs boven bewateren totdat ze zijn aangeslagen. Vanaf dan slinger ik de eb- en vloedtafel aan.

IMG_9620.jpg
    De kratten zijn voorzien van afdekfolie om te luchtvochtigheid wat op te krikken, zodat de stekken de lumen beter kunnen verdragen. Met zaailingen zou dat overbodig zijn.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Je kan die noten nog mixen door je aarde voor meer luchtigheid als je ervan af wilt. Ik merk dat ik nu bijna niet meer kan overwateren sinds ik dat gedaan heb omdat ze geen vocht ophouden zoals je zegt..

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed plan mocht ik nog weer op aarde gaan kweken. Maar of ik dat wel ga doen ben ik nog niet over uit.

Properkes
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

Comment

24 uur later hebben een paar een slokje op het blokje gehad om uitdroging te voorkomen.

IMG_9625.jpg IMG_9624.jpg IMG_9626.jpg IMG_9627.jpg IMG_9629.jpg IMG_9628.jpg IMG_9623.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Steenwol .... ieder zijn fetisj. Minder pijnlijk als glaswol.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja maar dit moet je ook niet in je kussen doen hoor!

De bubble hasj die ik recent gemaakt heb, vind ik wederom teleurstellend van kwaliteit. Wat ik ook probeer, kort mixen of lang mixen, het eindresultaat valt tegen. En als je er over nadenkt spoel je het fijnste materiaal allemaal weg, alles onder de 25-60mc gaat door de gootsteen. Zonde eigenlijk want dat is net het fijne spul. De bubble bag voor de laatste bepaalt hoe fijn de kwaliteit is van wat blijft liggen en alles onder de laatste zak spoel je weg. Dat fijne materiaal wegspoelen en de teleurstellende resultaten van wat wel goed is (alles tussen de 120-30mc) deden mij besluiten eens droog te zeven.

IMG_9633.jpg
      Dit is na een paar minuten bevroren knipsel schudden met alleen een 90mc zak. En het leuke bij droog zeven is dat het fijne materiaal overblijft!

IMG_9630.jpg
      Dit alles heb ik gezeefd door een keukenzeef om eventueel restjes plantmateriaal en haar eruit te halen.

Zonet meteen even een gerookt en ja hoor, dit is wat ik zoek!

Morgen komt het droogijs, maar ik vraag me af of ik dat wel nodig zal hebben gezien dit resultaat.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Buispollinator in de vriezer bewaren, knipafval in de vriezer in plastic zak crushen, dan afval in buis tegen andere hand kloppen 200 keer, tussendoor de pollinator in de vriezer weer laten chillen.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Je hoeft het watet wat je over houdt niet weg te gooien heb het wel eens een dag laten staan en dan het water voorzichtig wegzuigen

En dan op de bodem licht als nog een flinke bult hasj

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tijnie82 wat op de bodem ligt is het echte goud en wat in de zakken blijft liggen is in feite de mindere kwaliteit. Dát is nog wel mijn grootste bezwaar tegen waterhasj. Het water er afzuigen kan maar dan gaat er alsnog veel hasj verloren. Het resterende water zou door een koffiefilter o.i.d. gegoten moeten worden. Dan heb je alleen een 90 en 60mc zak nodig en wat blijft liggen mieter je weg.

Dit is triple a kwaliteit.

IMG_9632.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Kief is goed te roken Remco het is lekker zacht op de keel!

@rreppellsteeltjam al geprobeerd maar dan brokkelt het alsnog af. Misschien moet ik even 500 kilo aankomen zodat ik geen hydraulische pers hoef te kopen.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        De plastic zak methode dan maar.

Neem een ziploc zak en knikker daar je kief in, de bedoeling is om er een staaf hash uit te krijgen, dus eerst een beetje samen drukken, als het lekker stevig aanvoelt onderin dan ga je de zak er omheen aandraaien en drukken en steeds strakker aandraaien.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat gaat redelijk!

24 uur later hebben een paar een slokje op het blokje gehad om uitdroging te voorkomen.

IMG_9625.jpg IMG_9624.jpg IMG_9626.jpg IMG_9627.jpg IMG_9629.jpg IMG_9628.jpg IMG_9623.jpg
      Haastige spoed....Toch weer te vroeg geweest. Zelfs de ledlamp geheel gedimd en voor de helft maar aan was nog teveel van het goede voor de jonge stekken. Ik hoopte dat de stekken het wel zouden aankunnen doordat ik plastic folie over de kratten had gespannen maar dat werkte niet. Een aantal heeft zelfs verrotte bladeren gekregen door de hoge lv, dus dat doe ik niet weer. Doordat ik beperkte hoogte heb i.v.m. de eb- en vloedtafel en de lamp niet meer kan dimmen dan naar 100 watt, staat ie er gauw te dicht op wat voor zulke jonge stekken ondanks de wortels toch steeds te veel blijkt. In mijn andere tent waar ik de lamp tot 0 watt kan dimmen, heb ik deze problemen niet en krijg ik zelfs stekken met amper wortel aan de praat. Ik heb alle stekken er uitgehaald en in kleine potjes met steenwol terug onder de 8 watt led tl gezet. Ik zal zien hoeveel het overleven en met diezelfden begin ik overnieuw pas als ze een bos wortels hebben.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Klopt, in de bak werd het een lv 90% of meer, domweg te vochtig. Terug naar de tekentafel.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        31 % is presies wa weinig !!

Ik meet hier in huis al nen lv van 55%

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zodra de stekken genoeg wortels hebben is 31% lv geen probleem!
    Bezig...
    X