Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gezien de problemen in mijn kleine tent steeds met stekken, heb ik besloten mijn kleine zaadvoorraad te ontkiemen.

    Het zijn twaalf stuks vrouwelijk zaad, een drietal Afghani van Sensi en Marmalate van Delicious Seeds.

    Ik heb de ontkiem methode toegepast die jullie adviseren en hoop nu maar dat ik het natte koffiefilterzakje weer open krijg.

    Dag twee.

    IMG_9680.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      K heb het gezien maar heb dr nooit zoon probleem mee zeer zelden hoef ik een helmpje te helpen

      Maar als je het zo 100% goed gaat is dat beter natuurlijk

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja, ik merkte toch verschil met de helmpjes toen ik veranderde. Beide manieren werken uiteraard zoals je zegt en qua diepte boeit het ook niet heel veel. Zal hoogstens dagje langer duren voor ze opkomen als ze wat dieper in de grond gegaan zijn.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed om te weten!

    Volgens mij 100% ontkiemingsratio dus nu maar zien hoeveel er daadwerkelijk bovenkomen in de steenwol 4 x 4 cm blokjes!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      In die stekblokjes is ook makkelijk daar in te ontkiemen heb k ook wel.eens gedaan

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Deed ik eerst ook altijd maar de laatste paar keren ontkiemde er zo weinig dat ik het nu zo maar geprobeerd heb. Sensi Seeds geeft ook alleen je geld terug als je ontkiemt in natte koffiefilters.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ja wel meer uitval inderdaad met stekblokjes daarom deed ik eerst de zaden in glad water doe ik nooit meer nu

      Maar.koffie filters werkt 9 van de 10 x goed

    Goedemiddag.

    De Sinaasappeltjes op steenwol blokken zijn aan de eerste dag van week drie 12/12 begonnen.

    IMG_9683.jpg

    IMG_9685.jpg
    IMG_9687.jpg IMG_9684.jpg
    En de Sinaasappeltjes op aarde zitten in week acht van 12/12.

    IMG_9692.jpg IMG_9688.jpg IMG_9689.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee bij stekken tel je vanaf 12/12.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dat snap ik maar dag 1 op 12-12 staan ze nog lang niet in de bloei dan heb je als nog maar 8 week echte bloei zo nu lijkt me

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee na een week 12/12 bloeien ze al hoor, reken maar op negen weken bloei.

    90mc droogijshasj van Sinaasappeltjesknip.

    IMG_9693.jpg Dit is de kaviaar onder de hasj. Hier wil ik meer van hebben! Wat een geluk dat hier relatief in de buurt droogijs wordt gemaakt! Ja, dat heeft zo moeten zijn!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ah ja, de luchtbuks, dat daar geen ongelukken mee zijn gebeurt?

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Gelukkig niet Maar Joure is zo gek nog niet

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Snuitje ja in Joure is droogijs te koop, de ideale methode om hasj te maken als je het mij vraagt.

    Van de twaalf ontkiemde zaadjes zijn er zeven opgekomen. Misschien volgen er nog meer, ik hoop op nog een Afghani want daar heb ik maar drie van.

    IMG_9694.jpg
    De zaailingen zochten al naar licht onder de 8 watt led tl dus heb ik ze in het groeihok gezet onder 200 watt Samsung ledstrips er vrij dicht op. Eerst maar even zien hoe ze hier op reageren en dan stapsgewijs het wattage opvoeren. De rest staat nog in het stekkenhok.

    IMG_9695.jpg Ditmaal zet ik een plant per krat en ik wil zeven planten kweken op dit oppervlak van 120 x 100. Meer kratten passen ook niet op de tafel en twee per krat heeft wat nadelen.

    IMG_9696.jpg Ik heb genoeg materiaal dus we kunnen los. Het medium is een mix van 75% mapito en 25% hydrokorrels die ik heb toegevoegd omdat ik ze nog had liggen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb ik niet. Unsafe growing!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Niet zeuren als er straks een voetbal elftal uit rolt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zolang er niks te zeuren is zal ik de eerste zijn die zeurt!

    Ondertussen zijn er negen zaailingen opgekomen, natuurlijk 'nog' niet de derde Afghani 1. Dat zul je altijd zien. De kleintjes verdragen de 200 watt prima, zo goed zelfs dat ik het wattage misschien maar moet opvoeren. De vroegste vogels zijn al bezig met hun eerste bladpaar. Qua opstarten is dit heel wat makkelijker dan met jonge stekken.

    IMG_9697.jpg Over stekken gesproken, het doet me deugd dat ik de Uruzgan stek er zo goed als zeker weer bovenop krijg.

    IMG_9698.jpg Zodra deze groot genoeg is om van te stekken zal ik dat meteen doen om de genetica veilig te stellen. En voordat ik ze in de toekomst weer ergens mee behandel, zorg ik eerst dat een aantal collega's haar krijgt én dat ze een bos wortels heeft. Want deze soort heb ik meegenomen uit Afghanistan net zoals degene die Space Cees voorzag van Santa Maria. Ze is dus gepikt maar van leden van de vermaledijde Taliban!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Ammie is het bewijs wat mij betreft, de stek is er al sinds 1997 en blijft gewoon goed presteren.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Femm stekken worden snel slechter na een paar rondes

      Hoe dat zit met de clone only weet ik niet maar lijkt me dat het niet beter word na al die jaren maar als ze ook niet slechter worden zijn het verdomt goede stekken

      Met regulier stekken heb k geen ervaring mee maar als jij zecht dat ze niet slechter worden naar al die jaren zal het wel kloppen

      Het klinkt alleen niet logies wand normaal word alles slechter naar mate de jaren behalve wijn en whisky hehehehe

      Maar ik geloof je wel hoor dat is het niet

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      mafferd zo is dat!

      Tijnie82 stekken worden alleen maar slechter als er niet goed voor gezorgd wordt. Ammie wordt al sinds de vorige eeuw gestekt en dat zijn allemaal stekken van stekken van stekken. Ook fems kan je prima stekken en al zouden ze hypothetisch na een paar ronden slechter worden - wat niet zo is - dan bespaar je dat alweer op duur zaad.

    Het doet me deugd om jullie te kunnen mededelen dat de derde Afghani nummer 1 van Sensi seeds ook is opgekomen!

    Dat maakt de score maar liefst 3/3 en van Delicious seeds 7/9 máár misschien komen de andere twee nog. Alhoewel ik denk dat ik sowieso een worteltje van die beide beschadigd heb maar we gaan het zien.

    Als ik weer eens een kweek uit zaad doe, dan zal ik zeker weer in een nat koffiefilter ontkiemen want dan heb je duidelijk de hoogste opkomst.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Met koffie filtere is ook niet altijd 100% ontkieming vooral als het wat kouder is komen ze niet altijd uit

      Maar of je 100%ontkieming hebt licht ook ceker een groot deel aan het zaadje of ze goed ontkiemen is mijn mening heb vaak genoug zaden gehad wat je ook doet ze niet zullen ontkiemen

      Het zal vast wat helpen de monty manier maar denk persoonlijk dat het geen zak uitmaakt welke kant je het worteltje doet het plantje en moeder natuur vinden hun weg sws wel naar boven de grond

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Koffiefilter zijn voor watjes, zaad voorweken en in de grond schieten moet je doen. Plantjes houden van de directe tegendruk, worden ze lekker sterk van

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Corleone1933 dat is wel een strak plan, stekblokjes door de midden knippen en daarin ontkiemen want ik mag blij zijn dat ik niet meer penwortels beschadigd heb.

      Tijnie82 nu is ook niet alles opgekomen met 10/12 maar de vorige keer had ik nog veel minder opkomst toen ik ze direct in de stekblokjes deed.

      Rietslang mee eens doch ga ik niet op grond maar op mapito kweken en dat droogt aan de bovenkant te gauw uit om direct in te planten of ontkiemen. Met grond wil dat wel, daar had ik 100% opkomst toen ik het zo deed.

    De zaailingen maken het goed en zijn nog steeds met 10 stuks van de 12 en daar zal het ook wel bij blijven.

    IMG_9708.jpg IMG_9710.jpg IMG_9709.jpg Ze hebben al wat rode stelen. Zou het wattage toch te veel zijn?

    Ook heb ik er drie stekken bij gezet die wat mij betreft voldoende geworteld zijn om het te proberen.

    IMG_9714.jpg Twee neesjes, de rechter heeft al 24 uur onder led vertoefd.

    IMG_9715.jpg En een Uruzgan, ja daar is ze weer.

    IMG_9716.jpg
    Als ik die meekrijg heb ik sneller wat meer stekmateriaal.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Hier een comment van LR2 uit 2016

      Google even op cannabis zaailing (of seedling) en dan zie je bij afbeeldingen dat vrijwel elk jonkie rood/paars in de steel heeft. Ze zeggen dat dat pigment helpt om schimmels te weren, dat kan ik niet bevestigen. Maar het lijkt me logisch, zo onder de grond. Wellicht dat die kleur ook beter op licht/warmtestraling reageert, waardoor het kiempje toch al energie kan gaan opwekken.
      Hoe dan ook, het is gewoon normaal. Niets aan de hand.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Top heren, dan hoef ik me daarover geen zorgen te maken!

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Te koud zou mij trouwens verbazen kuni, hier zakt het niet onder de 21 dus lijkt me eerder ter bescherming tegen het licht.

    Voor de liefhebbers van Sensi genetica: ze geven momenteel 50% korting.

    Ik heb maar eens Jack Herer, Shiva Skunk en Super Skunk besteld. Allemaal van Sensi en allemaal fems. Die Jack Herer is peperduur dus heb ik 't maar bij drie zaadjes gehouden. Die gaan we stekken!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      ? Meen je die. Honing van 2 straten verder heb ik zo in huis 😮

    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Bo$wachter jawel, rauwe honing, niet die van de supermarkt. Die van bij de lokale imker is een eerlijk natuurproduct met bijhorende natuurkrachten. Die van de supermarkt is meestal niet meer dan vloeibare zoetstof.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee dat klopt, haal ook altijd m’n honing bij de imker, maar omdat je lokaal zei moest ik aan die boer hier om de hoek denken. Jrijg nu de honing via een collega

    Goedemiddag.

    De zaailingen maken het wel goed volgens mij, alleen blijven de twee achterblijvers wel heel klein. Inzonderheid de laatst opgekomen Afghani nummer één.

    IMG_9753.jpg Wel heel erg rode steeltjes, met 23 graden lijkt het me niet te koud dus vermoedelijk is het wattage ze toch wat te veel ook al deert het kennelijk niet. Maar ja, ik kan de led niet verder dimmen en ook niet hoger hangen en de zaailingen terug onder 8 watt led tl zetten lijkt me contraproductief. En nu nog de helft van de leds uitschakelen heeft ook geen zin. Kortom, ze moeten het er maar mee doen!

    En de stekken gaan goed, behalve een van de twee Negentienzevenennegentig Neesjes. Die heb ik terug gezet onder de 8 watt led tl. Maar de andere twee maken het goed en gaan als de welbekende banaan.

    IMG_9755.jpg IMG_9756.jpg Ja, ik heb goeie hoop dat ik de beide dames nog wel meekrijg deze ronde. Als dat nu ook slaagt met de twee kleinste zaailingen, dan brengt dat het totaal op twaalf deelnemers voor de komende ronde. In dat geval zou ik er twee in elk krat kunnen planten zodat ik er verder geen werk meer van heb. We wachten even af hoe e.e.a. zich ontwikkelt, maar indien ik ze alle twaalf meekrijg, dan mogen ze allemaal een krat met een ander delen. Dan wordt de opstelling:

    Negentienzevenennegentignees en Uruzgan
    Marmalade en Afghani nummer één
    2 x Afghani nummer één
    3 x 2 x Marmalade.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Helder!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Die rode steeltjes had ik ook wel eens onder de led tl 2 x 4 watt dus aan wattage kan het niet liggen dan zover ik het begreep vaak iets van stress

      Net zo als onze vrouwen in het echte leven kunnen ze net zo stressen om de kleine dingetjes hahahahaha

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad en die lopen ook rood aan om de zoveel tijd!

    Ik zie dit topic nu pas voor het eerst maar wat een genot! Ik zet even een stoeltje bij!

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Welkom!

    Goedemorgen.

    Het gaat goed met de zaailingen, ik heb jullie advies opgevolgd en ze gisteren al teruggezet onder 200 watt.

    IMG_9763.jpg Die kleinste Afghani nummer één blijft wel erg klein, is dat normaal?

    De twee stekken doen ook vrolijk mee maar de foto's waren onscherp dus geen kiekjes.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ow dus daarom groeit ie niet!!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Blokje te nat, til em es op?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Valt mee. De zaailing is als laatste opgekomen, misschien ligt het daar aan.

    Goedemiddag.

    Ik heb besloten de kratten te vervangen met vijvermanden omdat twee planten in een krat erg nadelig is als er een achterblijver is of eentje doodgaat.

    IMG_9769.jpg
    Wel dure krengen met 3,25 per stuk. Het is niet anders.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb mijn 11literpot eens naast zo'n mandje gehouden en die is maar een paar cm hoger! Het worden dus 11literpotten i.p.v. die dure vijvermandjes.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ben net bij de action geweest maar bij ons hebben ze de vijvermanden niet.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee hier ook niet, alleen de Welkoop heeft ze. Maar het worden 11literpotten die ik nog heb. Vind 3,25 euro per stuk toch te gek.

    Goedemorgen.

    De zaailingen en de twee stekken maken het goed. Aangezien de blokjes van de grotere zaailingen al bijna waren uitgedroogd heb ik die een drupje water gegeven (Ec 1.4 en pH 5.5).

    IMG_9775.jpg Links is de Negentienzevenennegentignees en rechts de Uruzganstek. Voor de foto heb ik ze er even bij gezet. Op de oude bladeren zie je nog de sporen van beestjes, edoch houd ik ze voorlopig maar uit de buurt van de zaailingen. Behandelen doe ik ze voorlopig niet want dat heeft me de laatste keer nagenoeg mijn hele stekkenvoorraad gekost. Dit is het restant:

    IMG_9771.jpg IMG_9772.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      En hebben de zaailingen al wortels aan de onderkant?
      En ik zou die uruzgan en die nees wat nieuwe aarde geven en een grotere pot, die gaan er wel doorkomen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dus de 2 kleintjes hadden teveel water?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja Corleone1933 de zaailingen hebben wortels aan de onderkant, behalve de twee kleintjes. Ik wacht nog heel even met die stekken verpotten tot ik wortels zie want die word ik nog niet gewaar.

      @rreppellsteeltjam te veel water kan haast niet, want ik houd het blokje altijd maar kort met de onderkant in het water zodat de bovenkant droog blijft. En ik water pas weer zodra het blokje licht is. Er zit nog steeds weinig groei in, ik moet nog zien of ze het gaan redden. Die kleintjes ga ik dus ook nog niet verpotten.

    Ik heb de eerste vier Marmalade zaailingen naar 11literpotten verpot. Onderin zit 90/10 steenwol en nootjes en vanaf het steeltje ongeveer alleen nootjes.

    IMG_9778.jpg
    Daar komt het water toch niet gezien de beperkte vloedhoogte van mijn tafel en het is een mooie buffer tegen vliegjes. Voorlopig water ik langs boven met de gieter tot ze echt beginnen te groeien.

    IMG_9777.jpg Met een totaal aantal van 12 planten laat ik ze niet te groot worden, hetgeen gezien de beperkte hoogte sowieso nodig is. Maar zover is het nog lang niet!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Echt wel, de voorraad is al behoorlijk tanende!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Gaat altijd te snel op vooral als het je eigen kweek is

      Normaal als ik moet kopen rook ik 10 gram in de week

      Maar van me eigen kom ik wel toe aan 3 gram per dag hahaha het smaakt altijd naar meer

      Die 3 gram rook jij in een x in de bong of niet hehehe

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      3 gram in een bong? Lol dat nog niet maar 3-5 gram per dag gaat er wel doorheen normaal. Nu ik geen wiet meer heb en aan de selfmade hasj zit is dat wel beduidend minder.
Bezig...
X