Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ben bezig mijn aarde hok aan het klaarmaken voor de volgende sinaasappeltjesronde en de trap af aan het leuren met metselkuipen gevuld met zestig liter aarde. Vandaag hoef ik niet meer naar fitness, tering jantje want een klus. Heb geen zin meer om ook nog weer met zware zakken aarde de trap op te moeten dus ook dat wordt steenwol. Te weten steenwol matten, slabs voor de ingewijden. Helaas geen big blocks meer want die zijn me te duur met 3,50 euro per stuk aangezien ik er wel dertig nodig heb. Nu was ik klaar voor 45 euro.

Later meer.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou, iets minder huiliehuillie in de knip.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja iets minder maar want 4,50 euro voor slabs is ook enorm duur. Ik weet nog wel dat ik in Leeuwarden de enige was die er op kweekte en ze kocht voor een euro per stuk.

Goedemorgen.

Ik heb besloten dat dit de eindopstelling wordt van deze kweek. Eventueel dat ik er nog een of twee uitknikker dat gaan we zien. Zonet heb ik voor de tweede keer gevloed sinds deze kweek. Niet zozeer omdat ze droogstonden, maar om de waarden in het medium te resetten.

IMG_9925.jpg IMG_9921.jpg IMG_9917.jpg IMG_9922.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Tijnie82 zo'n twee weken geleden, ik heb de exacte datum niet genoteerd. Maar heb alles bijgehouden in dit topic.

Corleone1933 ja de nodes zijn mooi zo en dat met slechts 200 watt!

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Die onderste foto gaat wel gelijk op met de bubble gum van mij

De sour diesel groeit bij iedereen snel hoor ik grote planten ken die soort niet heb jij al eens sour diesel gerookt

De meeste soortjes die jij altijd zet kwa smaakjes met wiet houden we wel van de zelfde soortjes

Die skunk die jij al eens hebt gekweekt moet ik ook nodig eens zetten

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee nog nooit Sour Diesel gerookt of gekweekt want ik houd niet van zuur en niet van diesel. Wel heb ik een keer een Skunk 1 stek gekweekt van Sensi en meerdere keren Super Skunk van Sensi. Vond Super Skunk lekkerder dan Skunk 1.

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Op mijn bladeren zijn het opgedroogde druppels water die ik er bij het langs boven geven op heb gemorst.

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ok top , niks aan de hand dan 🥳👍🏼

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het lijkt er wel een beetje op maar het vliegje op jouw foto is geel en die op de mijne grijs. Varenrouwmug ontstaat altijd in de natte steenwol vandaar dat ik nootjes op de toplaag heb. Maar die houden ze niet tegen en ik had ze overigens ook in de nootjes alleen.

Gelukkig geen spint of tripsen, dan zou ik gaan huilen!

Remco hier gemakshalve even een kiekje van boven.

IMG_9927.jpg
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Heb 20 Sinaasappelstekjes geplant in slabs, maar helaas zitten er ook hele slechte stekken tussen. Als die het niet gaan redden ga ik brainstormen over een plan b. Bijvoorbeeld de stekken die wel aanslaan met mat en al lossnijden en in kratten planten met de rest van de mat als extra medium. En mochten er slechts een of twee niet aanslaan dan vervang ik die.

IMG_9928.jpg

Het water heb ik 24 uur laten staan en daarna teruggepompt. Van de 40 liter hebben de matten zo'n 35 liter opgenomen. De dompelpomp is ietwat overdreven voor deze setting maar die had ik nog. Zal 'm binnenkort vervangen voor een aquariumpompje.

IMG_9931.jpg IMG_9930.jpg IMG_9933.jpg

Hoe die wesp daar is gekomen is me een raadsel evenals waar die nu is heengegaan.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik ook daarom heb ik er twee van gemaakt!

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Wespen zijn dacht ik veganisten eens ze volwassen zijn, en leven dan van vruchtensuiker. Ze jagen dan nog wel op prooi voor hun larfjes

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        In het begin moeten ze nog wortelen en moet je even de slab tillen voor je gaat vloeden.

Goedemorgen.
      Het gaat allemaal volgens schema met de zaailingen en de stekken ook. Alleen de laatst geplaatste Amnees heeft het wat zwaar. Maar om een achterblijver gaan we de lamp natuurlijk niet hoger hangen.

IMG_9942.jpg IMG_9938.jpg
      Neen integendeel om de rest heb ik die juist verlaagd.

IMG_9941.jpg IMG_9940.jpg Merk op hoeveel impact slechts 200 watt aan Samsung ledstripspower heeft op de planten. Ze blijven mooi kort en ontwikkelen dikke stammen die niet rood zijn, precies zoals ik het graag zie! Zijn meer lumen dan nodig of verspilling? Overigens geef ik ook geen extra Calmag meer over de basisvoeding heen en zie geen nadelige gevolgen.

En de Uruzgan genetica is gelukkig gered.

IMG_9937.jpg De nieuwe scheuten zijn niet meer rood en ze verdraagt de lumen met verve. Binnenkort snijd ik stekken en bereid me voor op een 20 x Uruzgan kweek op steenwol slabs.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        go goe zo , ze staan er mooi bij !!

De laatst geplaatste Amnesia Haze stek heeft het nog steeds wat moeilijk maar de rest gaat prima.

IMG_9946.jpg De Marmalade zaailingen van Delicious seeds groeien het snelst.

IMG_9948.jpg IMG_9949.jpg En de Uruzgan stek is mooi bijgetrokken.

IMG_9950.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        🥳👍🏼👍🏼

De Sinaasappeltjes die ik op aarde heb gekweekt zijn droog.

Heb de opbrengst niet gewogen, ik zie zo wel dat het kwantitatief niet mijn beste ronde is, maar de kwaliteit is weer vanouds!

IMG_9951.jpg IMG_9952.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank jullie wel!

Tijnie82 ja deze soort is standaard bikkelhard!

• SteamBoat
        SteamBoat commented
        Editing a comment
        Knip je dit allemaal met de hand weg of heb je er een machine voor?

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik knip het droog met de tumble trimmer.

Sommige stekken waren gewoon te slecht en zullen het vermoedelijk niet halen.

De allerslechtste heb ik vervangen met een van de twee mooie resterende stekken.

IMG_9954 red.jpg De stek die ik er uitgetrokken heb staat links onderin tussen de twee onderste slabs. Die daar rechts van is de laatste mooie reserve. Ik zie het nog een paar dagen aan voordat ik mijn laatste kruid verschiet.

IMG_9956.jpg IMG_9953.jpg Mocht ik ze niet allemaal meekrijgen dan heb ik twee opties: die slechte nog vervangen met de drie resterende Uruzgan stekken. Of optie twee: de slabs in vier stukken van 25 cm snijden met de stekken er op en de goeie in de kratten zetten. En het medium van diezelfden die het niet gehaald hebben in stukken snijden en over de kratten verdelen.

In het geval van optie twee verwijder ik de lekbak, dus dan krijg ik wat meer oppervlakte.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

De zaailingen gaan lekker maar de achterblijvende Amnees is nog steeds niet helemaal happy.

IMG_9963.jpg IMG_9966.jpg
      Vandaag weer gevloed, Ec 1.7 en pH 5.0. De Ec is zo hoog doordat er nog restanten voeding in de steenwol zat. Geen probleem, voorlopig het vat gewoon aanvullen met kraanwater.

IMG_9965.jpg IMG_9967.jpg Een hele ouwe Fransiscus en Louise dient als onderzetter voor de eb en vloedtafel.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Even opgezocht, die is uit 1984. Speciale uitgave t.b.v. reclamecampagne van Dash (Witter dan wit) Die slogan zou nu niet meer kunnen😄

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Dat is wel mooi met steenwol. De voeding hecht zich niet heel sterk, het is zo weer weg met een keertje spoelen. Met kokos heb je al snel vele malen de potinhoud nodig, laat staan echte aarde, als dat al kan

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        batmeid helemaal goed!

Snuitje nee lol dat zou racistisch zijn in deze tijd!

Gisteren heb ik de twee grootste stekken geknakt en vanochtend zijn ze weer mooi hersteld.

IMG_9968.jpg IMG_9969.jpg

En ik heb de lamp die nog steeds brandt op slechts 200 watt twee schakels hoger gehangen.

IMG_9970.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Nice!! Ziet er goed uit man. Hoe hoog hangt je lamp nu?

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Sinds gisteren op 35 cm nadat ik 'm twee schakels heb verhoogd. Ik wil een beetje strek creëren.

• Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Okidoki, top

De stekken op slabs beginnen wat op te knappen en ik heb goeie hoop dat het merendeel het wel zal halen. In totaal heb ik er nu vier vervangen met twee Uruzgan stekken en twee Sinaasappelstekken maar een van de twee Sinaasappeltjes laat het wat afweten.

IMG_9975.jpg IMG_9973.jpg IMG_9971.jpg IMG_9972.jpg IMG_9974.jpg

Het is nog even afwachten of het plan a of plan b wordt. Eigenlijk neig ik al naar plan b als er slechts één niet meekomt.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

Een heel verschil met de minkukels op slabs is de aanblik van mijn Dertien Deftige Dames! Ja vrienden, het zou een Fransiscus en Louise strip kunnen zijn!

IMG_9976.jpg Ja het zijn er echt dertien stuks, tel maar na! Tien saaie trienen en drie die geen verstek lieten gaan!

Waarom nou dertien precies en je kweek op een vrijdag aanvangen? Tja, vraag dat maar aan de vogels!

IMG_9978.jpg IMG_9977.jpg Yes yes, geen spoor van stres!
        Niet in mineur we beginnen in bes!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Whaaaw ze zen lekker bezig , zalig tempo zo èé

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja echt wel, ik heb ze zelden zo zien groeien en dat met maar 200 watt!

200 watt??? Wat voor lamp heb je erboven hangen dan? En ik wou upgraden naar 400 maar twijfelde of dat wel genoeg was hahaha

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Mijn lamp brant ook veel feller full power dan gedimt

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Hoe feller de lamp brandt hoe meer hitte er afkomt zodat je de lamp verder van het gewas moet hangen = minder efficiëntie.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Je kan ook app downloaden om met lux of ppdf de sterkte te kunnen meten en daarmee perfect je lamp ophangen kwa hoogte

K heb met mijn lamp al gekeken hoever k kan

K heb met mijn lamp op fullpower in de bloej al op 15 cm hoogte boven de toppen gezeten zonder light bleach

Dus k kan met 480 watt dr ook erg dicht op
          Das dan weer een voordeel van de quantumboards durf het zelf ook wel op 10 cm te hangen hoogte

Wel in de bloei dan in de groei niet

Kweken op steenwol is ontzettend eenvoudig en door de hoge capillariteit heb je geen groot vat nodig om hoog genoeg te kunnen vloeden.

IMG_9983.jpg

De achterblijvende stek heeft zich nu goed hersteld zoals te zien is aan de stand van het blad.

IMG_9981.jpg

Ook Uruzgan gaat nu eindelijk goed mee en dat zou eens tijd worden ook! Als ze binnenkort gesnoeid wordt zal ik stekken maken.

IMG_9979.jpg

Máár ze is nu wel vrij van beestjes!
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Staan er mooi & fris bij
      Bezig...
      X