Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik ontdekte spint op de Uruzgan plant tot mijn grote spijt. Voor zover ik kon zien zijn de anderen (nog) niet besmet en doordat ik geen ventilators gebruik loopt het meestal niet zo'n vaart. Zeker weten doe je het niet maar uit voorzorg heb ik de besmette plant er toch maar uitgezet. Helaas is Uruzgan er dus weer niet bij!

    Wat wel positief is is dat ik nieuwe stekken heb gesneden - ondanks dat de plant al een week op 12/12 staat - en ik heb er nu 24 stuks. Dat is meer dan zat voor een complete Uruzgan kweek en aangezien ze snel wortelen normaliter zal die niet zo lang op zich laten wachten.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Spint is nix!
      Micro Mites (Google het maar) is de echte hel! Hoor dat het in Spanje een plaag is. Het is dus niet verstandig om zomaar wat materiaal aan te nemen.

      Dan hebben we nog dat HPlvd virus wat ook al een nachtmerrie is .

    Ik wou al een tijdje weer eens defoliatie toepassen, dus de ontdekking van wat spint leek me de ideale aangelegenheid.

    IMG_0131.jpg Geen rode stelen, dus geen stres!

    Als eerste heb ik gisteren de besmette Uruzgan van alle blad ontdaan en afgespoeld onder de douche. Daarna de planten die er tegenaan stonden en eveneens afgespoeld. Vanochtend heb ik ook de rest gedefolieerd en niet afgespoeld omdat deze planten niet in contact zijn geweest met de besmette.

    IMG_0133.jpg
    Een konijnenblad op hydro? Wtf?!

    IMG_0130.jpg IMG_0129.jpg
    In deze fase nog antispint gebruiken heb ik hele slechte ervaringen mee dus vandaar dat ik het nu eens probeer met defoliatie en een douche met lauwwarm kraanwater.

    IMG_0127.jpg
    Ze drinken goed, gemiddeld 20 liter om de dag maar ik vermoed dat ik ze over twee weken elke dag moet vloeden. De stipjes zijn losse deeltjes steenwol, kan geen kwaad.

    IMG_0134.jpg De dames hebben allemaal een goeie knipbeurt gehad en de Neesjes vooraan hebben wel wat stres. Maar geen reden tot stres voor mij.

    Ik groet u.
    Last edited by Hork; 3 June 2023, 10:23.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb de foto gunstig genomen want ik ben vrij rigoureus te werk gegaan. Maar wat je zegt: snoeien doet groeien!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      dus ze gaan nu de hoogte ingaan ??

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Als ik me goed herinner van de vorige keer niet meer dan ze doen met blad. Het meeste groeide overigens weer aan na een week zodat ik later niet weer defoliatie heb toegepast. Maar nu tegen het ongedierte en om goed te zien wat nog gesnoeid kon worden was het ideaal vind ik!

    Een paar dagen na de defoliatie begint er alweer wat blad te groeien. Verder heb ik het vat voor de helft aangevuld en ben begonnen met bloeivoeding toe te voegen. Nu krijgen ze dus 50/50 groei en bloei en extra Calmag tot week drie 12/12. Vandaag gevloed met Ec 1.7 en ph 5.6.

    IMG_0142.jpg En van de twaalf Sinaasappeltjes op steenwol bleef er een zodanig achter dat ik besloten heb de tien mooisten te verhuizen naar de Gorilla dr150 tent die iets kleiner is dan mijn hok. Het betekende wel twee verpotten naar 18liter potten.

    IMG_0140.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Hahah hoeveel tenten zijn het in totaal?

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Met die hittegolven leg jij een airco aan?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      SteamBoat het zijn 2 tenten.

      NewNoobie nee ik zet geen airco aan maar water wel wat vaker.

    De zaailingen doen het lekker. Van de defoliatie hebben ze ogenschijnlijk geen last gehad. De lamp brandt nu op 400 watt. Er kan nog 100 watt bij desgewenst maar ik denk dat ik er niet meer dan nog 65 watt bij doe.

    IMG_0150_1.jpg IMG_0151.jpg IMG_0152.jpg Hoeveel watt precies? Geen idee, ik geef gewoon de standen door en betaal de rekening die ieder jaar behoorlijk hoog is. Maar in de shop is het duurder denk ik dan maar en is onze hobby sowieso niet onbetaalbaar?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Bijna onbetaalbaar is het....maar dat is de wiet ook

      Ik geef een vermogen uit elke maand, dus ik ga deze zomer niet kweken.
      Probleem is dan weer dat ik zelf geen wiet meer heb en bij de bakker moet kopen.

      Het zou Bijna de reden kunnen zijn om te stoppen met deze fantastische hobby!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      wa betaal je tegenwoordig voor 1 grammetje bij de beenhouwer ( broer van den bakker ) !!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Silas ja wiet is enorm duur en als je het puur rookt moet je een flinke portemonnee hebben om dat te kunnen bekostigen of anders zelf kweken! Ik zit op zo'n 3-5 gram per dag, dat zou neerkomen op zo'n 50 euro aan rookwaar x zeven dagen x 4 weken.. Dat zou neerkomen op 1400 euro per maand!! Zolang het maar bij bijna stoppen blijft anders moet ik me zorgen gaan maken over je.

      Remco gemiddeld 10 euro de gram volgens mij maar als zelfvoorzienend zijnde kom ik er nooit dus van zeker weten is geen sprake. Of bedoel je de vleesschouwer?

    Alles is mooi dichtgegroeid en ik ontkwam er niet aan om her en der een aantal uitschieters te knakken. Anders zou de lamp - die nu op 435 watt brandt - te ver vanaf de lager zittende toppen hangen. Er komt maximaal nog 30 watt bij maar misschien laat ik het ook wel gewoon zo omdat het nogal een gepriegel is die dimmer te bedienen met schroevendraaier.

    IMG_0159.jpg
    Het blijft natuurlijk jammer om waxinelichtjes te moeten maken van potentiële kaarsen, edoch zolang ze maar evenveel wegen gaat die zorg in rook op. En zo niet dan nog.

    IMG_0160.jpg
    En we zijn geheel overgegaan op bloeivoeding. Dat wil zeggen er wordt alleen nog bloeivoeding aan het vat toegevoegd dat bijna leeg was. En wateren geschiedt automatisch door de stekker even in het stopcontact te steken. Hier een timer tussen zetten kan ook als ik even een weekendje weg wil. Het enige dat ik hoef te doen is het vat een keer per week aan te vullen en te regelen. En wil ik langer weg neem ik een groter vat en langer vakantie.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Sodemieter Hork. Fantastisch!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      kelderkastje knakken is cool en knakworst lekker! Wel met een scheut mosterd en een triple!

      Vriendelijk dank @Spacende Hollander voor dat mooie compliment, ik zal het aan de dames doorgeven morgenochtend zodra ik ze begroet!

    • Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment

    Goedenavond.

    Ik heb voor de grap toch een tijdschakelaar tussen de aquariumpomp gezet. Elke ochtend om half tien wordt het water er een kwartier in gepompt.

    IMG_0163.jpg Naast het snoeien en knakken, de ledlamp verhangen en het wattage opvoeren e.d. hoef ik alleen het vat maar aan te vullen en de pH en de Ec te regelen. Wel regel ik de pH tussentijds wat vaker tot het vat weer aangevuld moet worden. Om de twee dagen ongeveer.

    IMG_0164.jpg Wanneer ik ben uitgeschoten met de pH min regel ik de pH een paar extra dagen niet omdat die toch oploopt.

    IMG_0166.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Jouw kweek zag er zeer veelbelovend uit, wat het extra zuur maakt dat je de keus moest maken om te stoppen.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ik weet het maar miss later komt er nog wel weer een kweekje k blijf in me huis wonen en de vrouw gaat weg dus huis weer voor mezelf alleen


      Maar ga sws wel wachten tot al die verbouwingen gedaan zijn

      En maar rekening houden met de periode waar ze jaarlijks vaak wat renovatsies doen het gewoon wat beter plannen van mijn kant zou zulke problemen moeten kunnen voorkomen

      Ja k heb bijna alle kinder ziektes dr uit en bijna elke probleem al getackelt en dus veel geleerd elke ronde zou toch wel stukken beter moeten gaan

      En daarbij als k het begin van de dames laten voorgroeien met kleinere potjes

      Dan heb ik ook niet de tijdverlies van het lange voorgroeien met grote potten omdat zr zo moeilijk bii het water komen in het begin das het laaste probleem.wat ik heb

      Het zijn veel dure lessen geweest maat niet voor niks zo gaat het steeds beter

      Water gift en toprot met hoge lv is meest voorkomrndr ptobleem en als je het weet uiteindelijk heb je dr veel aan

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Goed nieuws dat je in je woning kunt blijven maat en ik zou zeker weer gaan kweken. Hier aan de muur zou een tegeltje kunnen hangen met de tekst:

      Het gebrek aan wiet duurt langer dan de angst er uit geknikkerd te worden.

    Goedemorgen.

    De timer tussen de aquariumpomp zetten is ideaal, ik hoefde vanochtend alleen de lamp een schakel hoger te hangen en daarna kon de tent alweer dicht.

    IMG_0174.jpg IMG_0172.jpg IMG_0174.jpg En ik heb ook bijna 20 gewortelde Uruzgan stekken. Ditmaal heb ik eens root riots geprobeerd en daarin wortelen ze uitstekend.

    IMG_0175.jpg IMG_0176.jpg Ik spoel ze elke ochtend gedurende tien dagen onder de kraan af om van het ongedierte af te komen. Eens zien of dat ook zoden aan de dijk zet.

    En steenwol wortelt ook nog altijd prima, nagenoeg geen een uitvaller van de stekken die ik van de zaailingen genomen heb.

    IMG_0177.jpg
    Attached Files
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja heel raar inderdaad want vrouwelijk zaad mag wel, wat na ontkiemen een stek is in wezen. Dat de belastingdienst boeven zijn is een feit, getuige o.a. de toeslagenaffaire.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ik dacht dat je altijd zelf eigen baas was over je spullen hehehe

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zolang ze je spullen niet zien!

    Pffttt lekker veldje is het ook

    Comment


      Goedenavond.

      Het 90 liter vat was weer half leeg, een teken dat de dames goed drinken en niet droog hebben gestaan! De planten zijn nog maar een beetje gegroeid, hoefde slechts een topje te knakken.

      IMG_0182.jpg Ben opgehouden met extra calmag te geven nu de planten goed aan het bloeien zijn. Heb het vat aangevuld met kraanwater en de Ec naar 1.9 gebracht. Dat lijkt hoog maar die is nog biased vanwege het restant calmag dat in het vat zit. Overigens zijn er ook ledkwekers die dit nog laag vinden en van mening zijn Ec kraanwater + 2. Dat kamp behoor ik niet toe, ik vind dit al hoog zat. De pH heb ik als laatste geregeld met Dutch Pro pH min en die zit nu op pH 5.7.

      Dat de planten automatisch water krijgen bevalt me uitstekend!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Dat ziet er toch wel relaxed uit! Mooi

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        perfecto 👍🏼👍🏼

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Yes hoge EC is nergens voor nodig!
        Enkel tijdens de groeispurt geef ik tot ongeveer EC 2 maar in de echte bloei ist kijken: EC op 1.7 en als die stijgt gaan we lager, als die daalt nog een beetje omhoog. Gezien ze dan al goed drinken, kan je aan de EC waardes over tijd zien of het nodig is om meer of minder voeding te gebruiken

      De dames bouwen lekker door en ruiken heerlijk! Vooral die Marmalade planten van Delicious seeds doen het ontzettend goed. Het is de eerste keer dat ik iets van deze breeder heb te staan, maar de planten lopen voor op de Afghani Home van Sensi en de drie stekken op de voorste rij blijven achter op beide.

      IMG_0190.jpg IMG_0191.jpg IMG_0189.jpg

      Zo zie je maar dat vanaf 12/12 zaad sneller bloeien gaat dan stekken!

      Gisteravond heb ik het vat tot de rand toe gevuld en kijk eens hoeveel ze vanochtend alweer gedronken hebben.

      IMG_0185.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ziet er weer groen en gezond uit op naar een top oogst met deze temp moet dat wel goed komen

      • SteamBoat
        SteamBoat commented
        Editing a comment
        Die opmerking over valsspelen ben ik wel mee eens.. ik heb geen groene handen en kon op grond die dingen niet eens in leven houden tot het einde! Maar nu ik op hydro draai lijkt het opeens heel wat

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja ze hebben geen hinder van de warmte Tijnie82 en elke dag om 10u gaat het pompje een kwartier aan dus staan ze nooit droog.

        SteamBoat ik denk dat vele hydrokwekers op aarde zijn begonnen en dat lastig vonden. Ik kreeg de watergift maar niet onder de knie.

      Goedemorgen.

      We zijn drie dagen verder en het 90litervat raakt aardig leeg.

      IMG_0211.jpg IMG_0210.jpg IMG_0208.jpg IMG_0212.jpg De planten drinken naar behoefte en hebben nog nooit echte droogte ervaren. Hydro resulteert in meer bladgroei zoals Corleone1933 in zijn buitentopic ook laat zien en ik heb ook wel meegemaakt dat er weinig bloemvorming te bespeuren was. Toen kweekte ik zeiknat en groeide niet zo lang voor. Anyway, meer bladgroei kan ook resulteren in evenredige topgroei. Deze kweek gaat mooi, waar ik echter wel nog vrees voor heb is dat herman mijn feestje komt vergallen. Is deze top verdacht?

      IMG_0213.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank u vrienden jaloezie is niet nodig want er is wiet genoeg!

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Alle planten buiten hebben meer blad dan dezelfde planten binnen gekweekt. Is mijn ervaring.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Bij de binnenteelt heb ik de indruk dat nat kweken in de groei resulteert in meer bladgroei. Volgende ronde wil ik een weektimer installeren zodat de planten om de dag gewaterd worden. Of is dat met 11liters niet vaak genoeg?

      Even voor de volledigheid.

      Ik heb het vat terug aangevuld maar aangezien de drain altijd biased is ga ik als volgt te werk.

      Een extra regenton vullen met kraanwater en in diezelfde ton eerst de Ec en daarna de pH regelen. Ik voeg geen extra calmag meer toe maar alleen Floranova bloei (Ec 1.6) en daarna zuur ik aan naar pH 5.7 (Dutch pro pH min). Dan giet ik het in het vat en vul dat tot de rand en regel indien nodig de pH nogmaals naar 5.7 en de Ec meet ik niet.

      Nu hoef ik weer 3-4 dagen helemaal niks aan de planten te doen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Ik vind het ook top! Een kopzorg minder is altijd meegenomen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja toch?

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Jazeker

      Sommige Amerikaanse kwekers hanteren een extreme methode om spint op je stekken te bestrijden. Verwijder alle bladeren behalve de groeispurt. Zet de stek daarna een half uur op de kop in een glas water om eventuele overlevende op de takken te verzuipen. Het proberen waard wat mij betreft.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        IMG_0224.jpg
        IMG_0225.jpg
        IMG_0223.jpg Ons opa zei altijd: als je niet zonder buitenwiet kunt, moet je er binnen maar buiten.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          De binnenplanten maken het goed, het recent aangevulde 90liter vat raakt alweer halverwege leeg. Morgen of overmorgen maar weer even aanvullen. Dat op tijd doen en elke dag een kwartier vloeden, voorkomt dat de planten droog komen te staan in de bloei en het is te zien dat ze me dat in dank afnemen.

          IMG_0230.jpg Doordat het water terugstroomt dat de steenwol niet opneemt, kan ik precies zien wat de dames per etmaal opdrinken in volle bloei. En dat is zo'n 10-15 liter wat dus neerkomt op gemiddeld 1,2 liter per plant per dag ongeveer.

          IMG_0228.jpg IMG_0229.jpg
          Heb de lamp niet verder van het gewas dan strict nodig, hetgeen ondanks het betere knakwerk toch in een paar verbrande topjes bovenin heeft geleid. Liever dat dan de lamp hoger hangen.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank u Don!

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Yes gaat lekker!
            die uitschieters heb je altijd, lamp idd zo dicht alst gaat zonder dat ze gaan foxtailen.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Thanks Elkwazizi dit ligt me veel beter dan kweken op nootjes!
        Bezig...
        X