Hou je water in de gaten, ze lijken wat droog te staan
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Horks Fototopic 2.0
Collapse
X
-
Totdat de stekken goed zijn aangeslagen water ik ze dagelijks tweemaal langs boven.
IMG_0792.jpg IMG_0794.jpg Het merendeel is dat ondertussen. Alleen de SSK de derde rechts in het midden niet en de linker in de vijverpot staat er net bij. Heb de SSK zaailing toch maar verwijderd die bont zag van de spint en eigenlijk extra was.
IMG_0795.jpg
Makkelijker is het om te wachten zodat tweemaal langs boven inwateren helemaal niet nodig is, of hooguit een keer. Zoals bij deze Jack Herer die een bos wortels had en nu al met de wortels in het water zit.
IMG_0796.jpg En het klimaat is nu helemaal prima met de grotere afzuiger en grotere flensmaat en slangen. Dat scheelt dag en nacht.
IMG_0797.jpg De lamp is nog steeds maximaal gedimd, naar 200 watt en dat blijft voorlopig ook zo.
- Likes 2
Comment
-
Heb even terug gekeken maar die lv verschilde in de beginfase niet zo veel van nu. Maar de slangen waren vorige keer domweg te krap, had niet eens een andere afzuiger gehoeven moet je maar denken. Maar ja, was zo goedkoop dus had 'm er eigenlijk gratis bij.
Ja die beestjes zitten in de steenwol van vorige ronde, helaas is dat veel te duur om steeds nieuw te kopen. Maar het stelt weinig voor en de bladeren gaan er toch af waar ze op zitten.
-
Ik heb de middelste Sinaasappelstek vervangen met een SSK stek. Verder ben ik nu gestopt met wateren langs boven want ze zijn wel aangeslagen. Het meeste gebeurt nu nog in de steenwol dus er is weinig te zien behalve dat ze nu wel bij het water kunnen.
IMG_0804.jpg IMG_0803.jpg IMG_0802.jpg IMG_0805.jpg Het begin was even moeilijk maar nu knappen de stekken op en er is nieuwe groei te zien. Nu laat ik de potten ongemoeid te ze lichter worden en begin dan te vloeden.
Ik overweeg overigens een SSK only run te doen.
- Likes 3
Comment
-
Veel moeilijker om te overwateren op steenwol. Als op aarde overwaterd wacht maar paar weken en zeker als het wachter dlecht is (vb een slecht ph) je kan het er niet uit spoelen en met slechte pH blijft alles hangen en vocht ook veel te veel.
Ja als je oaar dagen slechte voeding geeft of verkeerde pH kan je het wel zien, maar je lost het wel sneller op. Lang leve hydro🥳
-
En elders op aarde draait het wattage nu op 400 watt als ik mij het goed herinner.
'Ik was nogal vaag in mijn hoofd edelachtbare beroepshalve.'
'Verklaar u nader?'
'Welk een wijnboer drinkt niet van zijn eigen oogst?'
'Maar u heeft geen wijn maar wiet!'
'Wiet is desastreus voor het korte termijn geheugen.'
Anyways, genoeg gelachen.
IMG_0811.jpg IMG_0812.jpg IMG_0808.jpg Jawel, ik heb breed ingezet op Amnees ditmaal, want ik ben eens benieuwd of die genetica nou echt op is, of dat we haar nog een doorkickstart kunnen geven met een hap lekkere kunstkak al is kak geen kunst, dus geen kunst aan! We gaan het zien dus komt dat zien wie dat wil zien!
- Likes 5
Comment
-
De Ec van het water + 1 en als die Ec oploopt (wat altijd gebeurt zeker in het begin) doe ik niks. Ik doe er de volgende keer dan alleen kraanwater bij en regel de pH naar 5.5-6.0. Wanneer de Ec dan weer bij 1.2 uitkomt en de metselkuip moet weer worden aangevuld, dan voeg ik de volgende keer weer de Ec van het kraanwater + 1 toe.
-
Hork - 'Wiet is desastreus voor het korte termijn geheugen.'
Daar zeg je zo iets , t'kan nooit ni erger zijn dan bij mij , shit - wa wou ik nu ook weer zeggen è🫠é
Nee nee is ni goe , as ge in een gesprek na 10 woorden al spoorloos bent is da erg è🤪é
Nu weet ik waarom mijne dokter zo lachte dat ik zei dak niks kan onthouden è😇é
Remco.
- Likes 2
Comment
-
Goedemiddag.
IMG_0837.jpg
IMG_0838.jpg Als gezegd is het begin onder de cobs altijd lastig maar sinds vandaag staat mijn Gorilla shorty 150 tent op 12/12. De 9 cobs branden sinds gisteren op 600 watt i.p.v. 400 watt en dat kan ik nog opvoeren tot maximaal 900 watt, maar meestal ga ik niet verder dan 750 watt om de stralingswarmte binnen de perken te houden.
IMG_0836.jpg
Vloeden geschiedt automatisch een keer per dag een kwartier. Heb de metselkuip afgedekt zodat het licht niet op het water schijnt en er ondanks dat er een pomp in hangt alg op het water groeit. Op de plek waar een heel klein beetje water blijft staan gebeurt dat wel, maar dat is niet zo'n probleem.
IMG_0834.jpg IMG_0835.jpg Defoliatie pas ik nog toe als het wat is afgekoeld, nu is het daar veel te warm voor!
En elders op aarde in mijn hok nadert het schakelmoment ook gestaag. Ik denk nog maximaal 5 dagen.
IMG_0839.jpg De lamp brandt hier nu op 400 watt volgens mij, dat wordt stapsgewijs opgevoerd naar 800 watt. Tot op heden heb ik steeds aangezuurd kraanwater langs boven gegeven, niet te scheutig wat op gevoel. Het overtollige water loopt naar rechtsonder, die plant groeit het hardst. En vanaf de volgende keer pomp ik het water hier langs onder in en zal dat tot de oogst doen om de 2 dagen. Anders loop je kans dat ze een keer droog komen te staan en dat willen we echt niet.
- Likes 7
Comment
-
ik vraag mij af waarom die stokken in het midden staan.....zijn toch geen klimplanten?
Succes met deze ronde onder de cobs
Waarom toch weer cobs ipv led?
- Likes 1
Comment
-
Heb de cobs opgeschroefd naar 750 watt in totaal. Een van de drie armaturen weigert af en toe dienst potdorie, dat zal een nieuwe driver moeten worden vrees ik. Zonet alle bedrading nog eens nagelopen en toen ging ie weer aan.
IMG_0845.jpg IMG_0842.jpg IMG_0844.jpg IMG_0843.jpg Binnenkort maar even ontbladeren die handel.
- Likes 3
Comment
-
Vanwege de terechte adviezen dat ik beter wat minder stroom kan verbruiken, heb ik de planten in mijn kweekkast sinds gisteren 15 september 2023 ook maar op 12/12 gezet. Dat scheelt toch weer een paar uur per dag dat die lamp niet hoeft te branden! Zo bespaar ik terwijl er toch wiet is! 😂😂😂
IMG_8652.jpg IMG_8651.jpg IMG_8650.jpg Er wordt om de dag gevloed. Dat doe ik hier door 65 liter water in de lekbak te gieten met emmers en het restant er vervolgens na een half uur weer uit te pompen. Om de dag om te voorkomen dat ze droog komen te staan. Heb al te vaak meegemaakt dat ik dacht 'die kunnen nog wel een dagje zonder' waarna ze de volgende dag toch kurkdroog stonden met alle ellende van dien. Dan liever een keer te vaak wateren want het wordt er toch weer uitgepompt.
En in mijn tent hebben ze zowat een week 12/12 er op zitten.
IMG_8654.jpg
Er was alweer 40 liter water opgedronken dus dat heb ik aangevuld, daarna de Ec gemeten, die was nog 1.3 dus hoefde nog geen voeding in het vat en de pH aangezuurd naar 5.5. Defoliatie ben ik nog niet aan toegekomen, het is me daar ook nog steeds te warm voor.
IMG_8653.jpg IMG_8655.jpg Nou, ik mag niet klagen denk ik, tja er zitten wat beestjes op maar dat is ook wel zo gezellig!
- Likes 5
Comment
-
Blaffende honden, irritante buren, parkeerplaats bezet, misschien wel allemaal tegelijk?
Wie weet?
waarschijnlijk met benthe aan de wandel, genieten van het weer
"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
"Ajeto" - Buurman en Buurman
Comment
Comment