Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Heb de besmette stekken drie dagen na de eerste keer nogmaals in pyrethrum gedompeld. Nu weer 24u in het donker.
IMG_20240209_105923.jpg
En de stekken op steenwol? Ze worden gehaat door dure zaadboeren en hun gevolg. Maar no sweat, dit was ooit ook genetica van Sensi gabbers, alvorens ik het gapte! π€£
@Repel ja de verkeerde kant op. Ik zit zo'n beetje op het drie provinciepunt met Friesland Overijssel en Drenthe. Dus alles is dichtbij maar toch ver weg zegmaar
Groningen stad is een uur rijden, zeker met de toestanden Julianaplein.
@norseman
Inderdaad tegenwoordig zijn er niet zo veel meer en ze zijn beperkt open
Of hebben beperkt aan spullen
De groene tulp Zwolle heeft daarin tegen wel alles
En als je van te voren belt
Wil niels nog wel een keer een tijd buiten de officiΓ«le tijd afspreken
Mocht je een aantal dingen nodig hebben
Ik rij naar Groningen die is zaterdag tot 17:00uur open
Hobbygrow daar zijn de zakken 6euro
Maar ze zijn weer beperkt in amder materiaal
Bobledsgrow ik ga meestal naar Greensell. Ligt voor mij aan de goede kant van Zwolle Ze hebben het meeste altijd wel op voorraad, ik bestel er ook regelmatig online maar voor grote of zware dingen rij ik er soms naartoe.
En dat biedt perspectief dus heb ik de drain gemeten die ec 0,2 meet dus die blokken zijn gewoon inert. Weer een kwekersmythe naar het rijk der fabelen verwezen. π€£
Oh dan heb ik voor Jan met de korte achternaam zitten kneden in een vergiet .
1,5 cm boven de grond hier, testrun in de mgb is van start. Hij begint straks, als het goed is haha.
Dat is alleen de eerste keer bij het inwateren zo, daarna niet meer anders zou ik er zeker niet mee gewerkt hebben. Ja dit is een volledige Actionkweek, zelfs de kratten komen er vandaan.
Vreemd, ik heb daar nooit geen last van gehad na het inwateren en ik heb wel op kokos gekweekt in 18literpotten die ik via boven met het gietertje bewaterde. Maar dat vind ik wel een nadeel t.o.v. steenwol. Wat kokos zo ideaal maakt is dat het nat blijft van boven tot onder, waar bij aarde en zeker steenwol het water meer naar onder zakt. Hierdoor kan je in hele kleine potjes kweken. Ik heb de planten op 5 liter kokos per plant ditmaal en er wordt 1 keer daags gevloed.Mogelijk mag dat later in de kweek wat vaker
Ik heb nog nooit uit stekken gekweekt, maar als ik zie hoe het hier gaat dan ga ik dat toch ooit eens proberen. Ik weet dat er sites zijn waar je ze kan bestellen, maar dat betrouw ik voor 0%. Te veel pakkans.
Zal er wel eens ergens op de kop tikken.
Stekken en beestjes valt reuze mee, zolang je ze zelf snijdt is het zelfs te verwaarlozen. Mijn tweede kweek binnen ooit deed ik met stekken die ik sneed van mijn eerste zaadronde. Gewoon snijden een dag voordat je de klok op 12/12 zet en dan zijn ze mooi door geworteld tegen de tijd dat je aan je volgende ronde toe bent.
De stekken op kokos gaan wel oke maar 200 watt ledpower blijft veel. na deze ronde toch de drivers maar vervangen met normale dimbare. Nu dim ik de lamp met een schroevendraaier maar dat kan maximaal naar 200 watt.
ββββββ IMG_20240215_092420.jpgIMG_20240215_093055.jpgIMG_20240215_092416.jpg βββ
ββDe linker heeft het moeilijk, het wattage is te heftig. Of ik had nog 2 weken moeten wachten.
Hahaha norseman ja hoor, graag als dat zou kennen! π€£
Het gaat de goeie kant op en elders ben ik van start met mijn laatste aarderondje in dit hokje. IMG_20240215_140844.jpgIMG_20240215_134639.jpg
Deze lamp ga ik drie stuks van maken zodat ik mijn eb en vloed kweek in drie fasen op 12/12 kan draaien
Comment