Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oorspronkelijk geplaatst door PH donner View Post
    Vind het wel noemenswaardig dat je elke keer voor jezelf het wiel opnieuw gaat uitvinden.

    Chapo 🫶
    Ik snap deze reactie wel na het gelazer met de nootjes maar ik experimenteer uitsluitend in mijn kleine tent. Bovendien is kokos niet nieuw voor me, alleen de bricks. Nu die nat zijn, is het net als kokos uit zakken. Bij benadering hetzelfde als steenwol. Heb beide media wel op dezelfde tafel gedraaid. De nootjes houden geen water vast en kokos wel. Beter nog dan steenwol.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      En hergebruikbaar voor 3 keer ofzo

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Het is ook niet negatief bedoeld, vind het echt knap 😂

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      NewNoobie wel vaker maar daar gaat het me niet om. Ik wou gewoon met nieuw medium beginnen i.v.m. beestjes en kwam dit tegen.
      PH donner heb al heel wat kokoskweekjes achter de kiezen maar dank!

    Mogge. Ik heb de stekken in steenwol startblokken met weinig wortels vervangen met Snow stekken. Die zijn al wat ouder. Heb ze behandeld tegen spint dus ik houd ze nog ff apart voor de zekerheid. De ssk in de kokos hadden m.u.v. een al flink wat wortels dus die kunnen de 230 lumen nog net hebben.

    IMG_20240216_101208.jpg IMG_20240216_101155.jpg IMG_20240216_101213.jpg IMG_20240216_101201.jpg De linker had de minste wortels en kan eventueel nog vervangen worden. Maar afwachten kan ook want de reserve staat erbij op een startblok.
    ​​​​​​ IMG_20240216_101217.jpg Deze Snow stekken hebben een bos wortels waardoor ze het aantal lumen makkelijk lusten. Ik inspecteer ze nog even goed op beestjes voordat ze ook in kokos geplant worden.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      De stekken op steenwol gaan de eindfase in.

      IMG_20240216_144043.jpg IMG_20240216_144040.jpg IMG_20240216_125527.jpg IMG_20240216_125521.jpg Ze drinken nog onverminderd veel en zolang blijven ze zeker staan.
      En de elf Ammies en twee Snow op aarde naderen 12/12.

      IMG_20240216_130058.jpg


      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Mogge.

        De meeste stekken op kokos lijken nu wel aangeslagen. Er wordt eenmaal daags gevloed.
        IMG_20240217_101305.jpg IMG_20240217_101301.jpg IMG_20240217_101254.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          De kokos blijft goed nat en lijkt niet anders te zijn dan wat je koopt in kant en klare zakken bij de growshop voor vier of vijf keer de prijs. Alleen zijn deze blokken natuurlijk veel meer stealth, 120 liter medium in een boodschappentas. Geen haan die er naar kraait.

          ssk op koko.jpg ssk op koko 2.jpg

          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Balkon of raamhangers niet vergeten dan.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Takketoelli 120 liter kokos in een enkele boodschappentas is zeker ideaal. Probeer anders eerst eens een plant om te zien hoe het bevalt.

            In de winter valt sjouwen met aarde op, maar ik zou de zakken wel ongezien in huis kunnen krijgen. Hydro is gewoon makkelijker om voor te bereiden dan aarde en ook om te wateren. En aangezien ik niet bepaald groene vingers heb is hydro voor mij de manier. Steenwol of kokos maakt niet zoveel uit. Aarde is lastiger om goed op te kweken daarom doe ik het weinig.

          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Ieder z'n ding Hork. Zolang het maar wiet oplevert

          Ik zie het nog een of twee dagen aan voordat ik definitief besluit of het Coco all the way wordt.
          IMG_20240218_104139.jpg
          IMG_20240218_104114.jpg IMG_20240218_104119.jpg IMG_20240218_104133.jpg IMG_20240218_104126.jpg
          Maar dat het merendeel is aangeslagen is duidelijk. Zoals ik eerder al schreef werkt kweken op kokos bij benadering hetzelfde als op steenwol.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          Vind het leuker dan die klotenootjes al lust ik het niet zo graag.

          kokosnoten.jpg

          Naar de groenteboer voor je medium is pas stealth, of naar Thailand. Maar ja, heb een hond dus wie moet daar dan op passen? Gelukkig is er zoiets als de Action, zodat ik zelf geen actie hoef te ondernemen.

          Niks ten nadele van aarde, maar het medium dat het meest stealth is is nou eenmaal kokos.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            DWC.

          • SteamBoat
            SteamBoat commented
            Editing a comment
            Ik gok dat dwc meer stealth is hahaha.. 20 liter water per 3 dagen en gues what da komt gewoon uit de kraan xd

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Zolang mensen niet door een big shopper kunnen zien zou ik niet weten waarom dwc meer stealth is. De materialen om het werkend te krijgen komen niet uit de kraan.

          Nou ik moest wat dames ondersteunen die het zwaar hebben. Het vat is weer aangevuld, vermoedelijk voor de laatste keer.
          IMG_20240218_142712.jpg IMG_20240218_142709.jpg IMG_20240218_142728.jpg
          IMG_20240218_142718.jpg
          En de nieuwe lichting Ammies krijgt 400 watt op de koppies. Nog een paar dagen en dan schakelen
          IMG_20240218_141808.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Bovenstaande medium is een mix van wederom hergebruikte aarde, steenwol, nootjes en de tweede van links beneden staat op 50/50 kokos/steenwol. Dit is feitelijk ook een hydrokweek. In de gebruikte aarde zit in principe niks meer, behalve restanten van de vorige ronde.

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Wat een Dames mooi tuin 👌

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Thanks!

          Het ziet er naar uit dat de SSK stekken zijn aangeslagen in de kokos. Zag nog wat verdachts op de behandelde Snow stekken dus die zijn terug in quarantaine.
          IMG_20240219_155150.jpg IMG_20240219_155331.jpg IMG_20240219_155359.jpg IMG_20240219_155200.jpg IMG_20240219_155313.jpg
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            Ik heb genoeg gezien om morgen ook de laatste twee kratten met kokos te vullen en vier SSK stekken die er al naast staan er in te zetten.
            IMG_20240220_214239.jpg IMG_20240220_214247.jpg IMG_20240220_214258.jpg Ik ga de Ec wat verhogen.

            En de stekken op steenwol drinken nog onverminderd een tot anderhalve liter per plant per dag. Die blijven dus nog ff staan

            IMG_20240220_122140.jpg IMG_20240220_122133.jpg
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              Ben bezig de laatste twee kratten met kokos te vullen. Ook heb ik een filter tussen de slang gezet om te voorkomen dat er beetjes kokos in het vat komen. Eens zien of dat gaat werken

              IMG_20240221_150954.jpg IMG_20240221_151042.jpg Calmag tekort door kokos? Stieren stront dus, want ik zie geen verschil.

              IMG_20240221_145137.jpg Dit was alweer net zo duur zowat als nieuwe steenwol maar soit....

              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Tekorten heb je niet in een week toch!?

              Toen ik stellig verklaarde geen verslagen meer te posten, had ik nog geen smartphone. Nu is het peanuts een kiekje of twee te maken!
              IMG_20240221_165519.jpg
              Dit zou de eindopstelling worden, maar er passen nog wel twee kratten bij en ik heb de stekken dus bouw ik de tafel maar vol. De reserve troepen staan paraat!
              IMG_20240221_170002.jpg IMG_20240221_165513.jpg
              Dagelijks wordt er eenmaal 15 minuten gevloed. Later verhoog ik dat mogelijk naar tweemaal, aangezien er maar 10 liter kokos per krat in zit.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Ben te slim voor een dumbphone Highrider en voorlopig nog te jong voor een seniorengsm!

                Zabuza dank je en met die zelfcontrole zit het wel goed hoor, ik was al verslaafd aan internet!

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                mooi man , en hoe lang nog voor dat je gaat oogsten , en op kokos gaat lekker , als ik ooit nog een rondje draai gaat het ook kokos worden 👍🏼👍🏼👍🏼

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Remco leuk dat je weer eens wat post maat, je wordt gemist! Binnenkort hoop ik weer een kweekje van je te zien! En kokos is ideaal, 120 liter in je big shopper het trapje op! Oogsten doe ik niet lang nadat de dames minderen met drinken, hetgeen voorlopig nog niet zo is, eerder het tegendeel.

              Het filter om restanten kokos uit de metselkuip te houden werkt goed. Heb het vat momenteel maar iets meer dan een kwart gevuld. Meer is nu niet nodig.

              IMG_20240222_121057.jpg IMG_20240222_121451.jpg

              En de stekken gaan de goeie kant op. Dezelfden in steenwol startblokken slaan wel het beste aan, maar mogelijk hadden die meer wortels
              IMG_20240222_120747.jpg IMG_20240222_120909.jpg IMG_20240222_120825.jpg
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Dat bio wiet volgens menigeen de shit is is me bekend. Het is ook letterlijk op shit geteeld en die smaak is men kennelijk gek op. Echter zit bio aarde vol opgehoopte ijzers (zeker als je die aarde steeds hergebruikt) die opgenomen worden door de cannabisplant, wat schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Het is maar net wat je liever rookt, ik kies altijd voor mineraal geteelde wiet want ik houd niet van een poepsmaak.

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ah, kijk. Voeding en medium doen dus wel degelijk wat met de smaak he
                😀
                Maar hier ook lekker mineraal hoor. Al wil ik het ooit wel eens proberen in de volle grond, zo'n enorme boom kweken als op youtube

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Als ik degenen mag geloven die de wetenschap achter de materie kennen doen voeding en medium helemaal niets voor de smaak, want het maakt de plant niet uit. Mijn eigen testen met dezelfde stekken van dezelfde moeders laat ik gemakshalve maar even buiten beschouwing.

              Dit is de eindopstelling van mijn laatste kokos kweek. Eigenlijk is het een steenwol kweek met kokos want er zijn maar twee stuks direct in de kokos geplant. Dit zijn tevens de twee kleinsten. Kortom, dankzij de steenwol startblokken gedijen ze het beste in kokos dus beter alles maar steenwol dan.
              IMG_20240223_164824.jpg
              Van de spint ben ik wel af zo lijkt het, dus dat is sowieso winst. De reserve stekken maak ik later nieuwe stekken van net voor 12/12.
              IMG_20240223_164839.jpg IMG_20240223_164852.jpg Zonder die steenwol startblokken weet ik nog niet of het ook zo was gegaan. Heb het vloeden op 2 x daags gezet. Kokos droogt eerder uit
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                wa gade gij doen als je een dikke maand verder zijt dan moet je 10 x per dag voeden met zo nen kleine buffer ??

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Valt mee denk ik, want steenwol matten zijn van gelijke hoogte. Maar ik kan altijd nog wat kokos toevoegen indien nodig.

              De SSK stekken beginnen nu bij te trekken. Ik heb wel de indruk dat het in steenwol makkelijker gaat, maar volgens mij hoef ik de kokos niet weg te flikkeren

              IMG_20240224_112626.jpg IMG_20240224_112640.jpg
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Even tien minuten stilte! Wel even slikken anders komt er gezeik van!

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Hahahaha
                Elk nadeel heb zijn voordeel he. Ik moet er niet aan denken om stekken op cocos te kweken. Allemaal nadelen
                Dat is juist het mooie; er is voor ieder de perfecte kweek, allemaal anders

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Ik heb liever steenwol maar toen ik nieuwe wou kopen - wat vrij duur is - liep ik tegen de blokken kokos aan. Het nadeel beestjes heb ik weggenomen door met nieuw medium te beginnen, het nadeel van meekomende kokos door een filter tussen de slang te plaatsen, dus ik zie alleen maar voordelen. Een groot nadeel aan grond - wat ik overigens een prachtig medium vind - zijn meekomend ongedierte. Daarom moet je grond altijd duur betalen wil je dat voorkomen. Nog een nadeel is dat het gauw opvalt als je met zakken sleept en ook lastig te dumpen is. Het is geen wedstrijdje verpissen met jou of andere collega's maar wel een wedstrijdje kat en muis met ome agent.
            Bezig...
            X