Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Even een kiekje van de S.O.G. met de lamp uit. Het nieuwe blad is wel goed van kleur. Deze soort heeft nooit hele dikke aaneengeregen toppen, het worden kleine compacte golfballetjes. Het gewicht zit hem in de ongeëvenaarde compactheid.
IMG_20240501_123220.jpg
Bij de laatst geplaatste stekken zijn de bloeiverschijnselen ook al goed zichtbaar. De voeding is overigens GHE Floranova bloom.
Nog gauw even wat kiekjes van mijn doorlopend kweekje. Bijna tijd voor de volgende batch stekjes, waarna het derde armatuur ook ingeschakeld wordt en de tafel gevuld is. Vanaf dan draait het systeem voluit. IMG_20240504_150104.jpgIMG_20240504_150024.jpgIMG_20240504_150020.jpg
Nee, valt enorm mee hoor. De voorbereidingen vergen wat meer werk maar dat is 30-40 stekken snijden, in de blokjes doen, inwateren en dan 2-3 weken wachten.
Ik heb wel eens gezegd dat je wietplanten niet zo gauw kunt verzuipen (wat wel kan gebeuren is dat het medium inklinkt door teveel water en daardoor de wortels verstikken maar dat ligt aan het medium) daarom vond ik deze boom wel een leuke anekdote.
Heb vandaag de SSK stekken op Action kokos ook geoogst. Er waren twee die een knoei hebben gehad en nauwelijks wat hebben opgebracht maar de rest ziet er prima uit. De volgende ronde wordt weer op dezelfde kokos.
Ik doe maar geen toezeggingen meer over verslagen want ik kom er niet meer aan toe/ heb er geen zin meer in.
De Ammies zijn droog en het was net geen kilo. Niet mijn beste ronde met 700 watt er boven maar ik heb er ook nauwelijks naar omgekeken. Zelfs het meten heb ik achterwege gelaten en gewoon steeds een paar emmers voedingswater in de lekbak gekiept als de vloer weer droog was. Ik heb wel wat anders te doen dan steeds met mijn planten bezig te zijn en die maakt dat bovendien niks uit want ze groeien prima zonder mij. Kweken is voor mij ondertussen een beetje routine geworden zoals je boterham beleggen. Een leuke bezigheid, maar het consumeren is leuker!
Wel heb ik steeds een maatbeker gebruikt en na zoveel jaar kweekervaring op de teller weet ik wel dat er niet meer dan 2 maatbekertjes voeding op zoveel liter water gaan natuurlijk. Dus er is niet gemeten maar wel is er gewogen. Super handig want je kan op deze wijze zelfs kweken op de achterbank van je oude Mercedes. De voering van de stoelen bevat een soort van mapito dat zeer goed water vasthoudt. Handig in tijden van schaarste.
parakweker dit waren eigen stekken die ik onder 8 watt cool led tl een paar weken heb laten voorgroeien in steenwol startblokken. In mijn stekkenkast stond een emmer met voedingswater (Ec 1.3 pH 5.0) waar ik de blokjes wanneer nodig in doopte met de achterkant. Meestal een keer per week. Zodra er een flinke bos wortels aan de onderkant uit groeide en ze begonnen te drinken heb ik de stekken in 18literpotten geplant en in de kweekast gezet. Dus dat was dag één min of meer, in elk geval de dag vanaf wanneer ik tel. Toen hebben ze 1 week voorgegroeid in 18literpotten twaalf stuks op 140 x 160 en net geen 9 weken gebloeid. Dus 1 kilo wiet in 10 weken tijd.
1 kilo in 10 weken tijd, en dat van 10 planten las ik hierboven, de tering zeg dat is wel netjes.
Ik ga volgende ronde denk ik maar nog een keer proberen met stekken te kloten. Vorige keer gingen ze allemaal dood.
Goedemorgen, het hoge aantal kleine stekken direct op 12/12 bevalt me niet. Ze blijven te klein en 10 gram per stek is geen garantie. Vanaf nu zal ik met grotere stekken op slabs gaan werken direct op 12/12.
Geen verslag meer, maar je weet van de hoed en de rand met af en toe een update.
Ik had er 4 per slab
5 slabs op 1m2
Als ik er meer per meter zette
Koste dat mijn eindgewicht en de kwaliteit
Omdat ze elkaar het licht te veel.ontnamen
De stekjes die ik kocht
Kon ik vaak toppen na een dag of 5a7
Indicas liet ik 3dagen na het toppen voorgroeien
Sativas gingen direct de bloei in na het toppen ivm de stretch
En dan worden ze vaak nog +/-70cm
Met slechts 4 per slab had je ze dan direct op 12/12 Bobledsgrow en zo ja, hoe groot waren die stekken? Ik twijfel over slabs louter vanwege de slechte beschikbaarheid. Men moet er altijd voor naar de growshop als particulier. Om dat te voorkomen kies ik steeds vaker voor kokos bricks. Edoch blijft steenwol favoriet.
Ik had eerder altijd cocosslabs
Maar ik wil de winterronde met steenwolslabs proberen
Hydro kan je de grootste oogsten mee draaien
Maar dan moet het wel goed gaan
Want verneuken doe je zo,was mij altijd verteld
En ik was afhankelijk van derden
Dus dan kies je voor zekerheid
Als ik er 4 per slab heb van 1m1
Dan staan ze een paar dagen
tot ik ze kan toppen
Haze gaat daarna gelijk op 12/12
Wat lagere soortjes laat ik max een dag of 3 nog in de groei staan
En dan gaan ze op 12/12
Gemiddeld worden ze dan nog 70cm op hps
Op led ga ik het nu uitproberen
De laatste x had ik er 2 als test bij gezet
Om zo vroeg in de bloei te gaan
Deze waren 45a50cm
Wel zette ik er niet meer dan 20 op 1m2
Met 25 ontnemen ze elkaar te veel licht
Het toppen zoals ik het het liefst doe
Zo snel mogelijk
Ik wacht tot ze allemaal minimaal 4nodes en de groeischeut hebben
Sommigen hebben dan ook 2 nodes meer
Dat is niet erg
De kleintjes gaat alleen het groeischeutje eruit
En de groteren top ik na4of 5
Ik zat op librabakken
Afzuiger eronder
Filter er natuurlijk boven
En de verse lucht en verwarming van onder
Zodat het door het bladerdek heen moet
1 librabak op de kop om het water van de bakken naar 1 centraal punt te leiden met een ton om het op te vangen
Watersysteem met drukventielen 8L/p/uur en spinners erop
Dat was tot nu toe mijn beste opstelling
Ruimte tussen librabak en max hoogte van de lamp
Had ik op min 110cm op hps
De nieuwe Ammies hebben de blaadjes fier overeind en twaalf van hun jonge moeders zullen spoedig naar hun eindpotten verhuizen. Ze zijn preventief behandeld met pyrethrum tweemaal met intervallen.
Comment