Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e zelfbouw kweekast met 5 stekjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e zelfbouw kweekast met 5 stekjes

1-03spruit6.jpg5-03spruit1.jpg

de dames groeien goed , nog een paar dagen en dan gaat de knop naar 12/12

Comment

Mooie frisse plantjes

Comment

@polo tnx gaat lekker
        dames staan van vandaag in de bloei ... dat word aftellen !!!
        morgen zal ik ff foto's posten van het supercroppen of te wel 1x perongeluk knakken en 2 test knakken
        zijn weer mooi naar boven gegroeid ...

P3070180.jpgP3070179.jpg

Comment

P3070170.JPGP3070171.JPG
          foto 1 helaas niet gelukt ... te ver ...
          foto 2 prima , groeit naast de plant weer lekker omhoog
          knak 3 , geen verschil ... niet ver genoeg , moet je toch echt de feeling voor hebben

nog een vraagje , wil Big Devil voor buiten ... 3 a 4 plantjes (niet voor 15 mei ivm nachtvorst heb ik gelezen)
          heeft iemand hier ervaring mee ? en wanneer zal ik beginnen met ontkiemen (moet nog bestellen) maar dan kan ik alvast de planning gaan maken
          geloof dat ik het kweek virus te pakken heb ... en mijn 1e zijn nog niet eens klaar
          alvast bedankt

Comment

Plantjes zien er puik uit!

Big Devil van sweetseeds, heb eens vernomen dat sommige zaden totaal geen AF's zijn! heb het hier al een paar maal gelezen op het forum.

grtz
            Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

tnx Peterww doe mn best om er mooie dames van te maken ...

nee had het ook al een paar keer gelezen , maar had ook wel een paar positieve reacties gezien op het net ....
              ik ga me eigen nog ff verder inlezen...

Comment

9-03spruit1.jpg11-03spruit1.jpg

goedeavond allemaal , hier weer een kleine update van mn dames ...
                foto 1: 9 maart valt eigenlijk weinig over te zeggen ; alles gaat gewoon lekker
                foto 2: 11 maart ; dames hebben weer een lekkere douche gehad ... en dr staan nieuwe kleine dames bij ... 1tje van het knak verhaal (te ver) heb er een stekje van gemaakt
                wonder boven wonder zonder stekpoeder maar wel in stekgrond leeft deze nog steeds , heb gelijk maar een stekje gemaakt van mn beste plant en deze wel met stekpoeder en stekgrond ....
                nu maar hopen dat ze overleven (heb ik gelijk weer 2 mooie dames voor het buiten seizoen) of als stek donor voor mn volgende binnenkweek
                heb geen kastje voor mn stekjes ... zou het veel kwaad kunnen om deze 12 uur mee te draaien en nog wat uurtjes exstra per dag in mn serre , of zou dit te veel stress opleveren ???
                in mn serre heb ik ook maar 12 uur licht van 7.00 tot 19.00 en kan geen tl boven hangen (ivm rondlopende kindertjes)
                adviezen altijd welkom ( complimentjes ook)
                groetjes en tot zover een fijn weekend

Comment

die gaan lekkerstekjes gelijk op 12 gaan de bloei in en worden niet veel grooter

Comment

P3170215.jpgP3170216.jpgP3170223.jpgP3170224.jpgP3170225.jpg

stekjes heb ik appart staan 18/6 onder 2 spaarlampen 24 watt 2700 lu en 6500 lu , dus ik hoop dat ze goed gaan wortelen en groeien ...

de 5 dames doen het goed , ze beginnen nu te bloeien (denk ik ... korte blaadjes snel na elkaar groeiend)
                    voor de rest ziet volgens mij het er allemaal gezond uit .
                    groetjes

Comment

20-03spruit6.jpg20-03spruit1.jpg23-03spruit7.jpg
                      afgelopen maandag 3 weken op 12/12
                      weer een kleine update ....
                      dames staan in de bloei , vragen lekker veel water +/- 400ml water per dag (klopt dit ? want na een dag staan ze weer lekker droog)
                      ik heb alleen geen weegschaal om ze te wegen ...

groetjes
                      Attached Files

Comment

plantjez zien er mooi uit.dus het water geven zal je wel goed doen

Comment

Eyy mate, gekeken naar het formaat van de dames en de potten zullen ze zeker 400ml nodig hebben. Staan ze droog moet je ze geven heh, merk je dat ze de dag erna iets hangen moet je de giften gaan verhogen. Ik persoonlijk verhoog met 50-100ml. Hangen de dames de volgende dag niet meer: zit je perfect in je giften ; )

Greetzz

Comment

oke tnx ... ze gaan nog niet hangen de dames , dus ik zal vast iets goed doen ...
                            alleen de blaadjes worden wel iets lichter groen als in het begin ... dus ik denk dat de Bat-mix zn voeding al ver aan de dames heeft gegeven ...
                            dus zal kijken of ik nog iets van voeding kan regelen bij de buurtsuper in ijzendijke .
                            ik werk nog zonder ph en ec meter , maar ik merk wel als je betere resultaten wilt halen dat je bijna niet zonder kan ...
                            zeker als je de Max eruit wilt halen aan kwaliteit .
                            heb bij 1 plant de onderste bladeren (die geen licht krijgen ) al verwijderd en kijk vanavond of ze er stress van heeft gehad .
                            Maar ik denk het niet : zie hieronder .

onderste takken & bladeren verwijderen .
                            De lagere takken van planten , die delen van de plant waar geen licht bijkomt , vormen een belasting voor de plant omdat ze geen suikers produceren en moeten worden geholpen door de bladeren die wel licht krijgen en productief zijn .

Deze onverlichte bladeren kunnen worden weggehaald zonder dat de plant daar onder lijdt.
                            Het zal de plant een stuk minder energie kosten , de verdamping door bladtranspiratie verminderen en ruimte scheppen voor een beter lucht circulatie .

Je kunt de bladeren verwijderen met een draaiende beweging of met een scherp mes of schaar weghalen .
                            Doop de mes of schaar regelmatig in alcohol om besmetting te verkomen .

Citaat uit Highlife : tnx daarvoor , want weer wat geleerd ....

Comment

Ik zou hier nog wel aan willen bijvoegen dat het laten zitten van enkele fan leaves onderaan de plant uitstekend is om tekorten snel te kunnen opmerken, haal dus niet alles weg! Dieven doe ik de 2e week van de bloei, hierbij haal je het liefs de groeischeuten weg die geen licht vangen, de bladeren zijn de zonnecollectoren, denk hieraan. Later dieven zal meer stress geven.

Greetzz mate

Comment

@ Psycho ... tnx voor de aanvulling ...
                                gelijk een vraag , je hebt het antwoord eigenlijk al gegeven ...
                                dus niet meer in de 3e week van bloei ? want jij doet dit in de 2e week ...
                                zal vanavond mn dame bekijken of ze er stress van heeft gekregen ...
                                groetjes

Comment

Bezig...
                                X