Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e zelfbouw kweekast met 5 stekjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e zelfbouw kweekast met 5 stekjes

Korting op 420shop
    hallo medekwekers
    hierbij mn 1e kweekverslag van mn 5 stekjes .
    na uren en uren lezen hier op het forum , heb ik toch maar besloten om eens een kastje in elkaar te schroeven (en het is nog gelukt ook)

ik heb een kastje gebouwd van 1.40 bij 1.20 en 2.00 gips binnenkant en 8mm plaat buitenkant , rondom helemaal in de isolatie , deur 0.6 bij 2.00 , aanzuig 2,5x zo groot als afzuig(125mm)
    afzuiging met filter , fan controller , 400 watt hps met vsa en relais en timer ,
    temp en lv meter

kast4.jpgkast3.jpgkast6.jpgkast5.jpgkast2011-2.jpgkast 2011.jpg

ik weet het kastje is te groot voor maar 1 hps 400 watt (0.7m2) maar het is de voorbereiding om later 2 lampen 400watt op te hangen .
    eerst ff wat ervaring opdoen en daarna zien we wel weer verder
    tempr is mooi stabiel met de lamp aan tussen 26.5 en 25 gr met een lv van 70%
    na dit allemaal in orde is kan er begonnen worden aan de kweek

Re: 1e zelfbouw kweekast met 5 stekjes

17 febr
    Nou de stekjes zijn binnen , de wortels zijn goed en veel .... heb ze gelijk over gepot naar een grotere pot
    ik heb geen speciale grond gebruikt maar gewone potgrond , ph en ec controleer ik ook (nog) niet

17-02spruit2.jpg17-02spruit3.jpg

Comment

jammer dat je geen speciaale grond gebruikt heb.met voorgroeien in lightmix,en daarna overpotten naar 65 literkuipen met allmix heb je bijna geen extra voeding nodig,en kan er ook niks fout gaan.wel heb je een monster van een hok gemaaktlijkt wel een schuurtjeje binnenmaaten zijn ideaal voor een 600 wattert.die pakt 1 meeter bij 120 cm,dan heb je nog ruimte om een mooie zwenkfan neer te zetten.dan kan je als ze al een beetje in de bloei zij de lamp er lekker dichtop knallen.succes met je binnenschuur

Comment

23-02spruit8.jpg23-02spruit6.jpg23-02spruit1.jpg23-02-1.jpg23-02-2.jpg23-02spruit7.jpg23-02spruit2.jpg23-02spruit9.jpg23-02spruit5.jpg23-02spruit3.jpg23-02spruit4.jpg23-02-3.jpg

idd het is ook een schuurtje in een schuurtje , en voor de zwenkfan is plek zat .
        over 4 dagen gaan ze naar ronde 25 liter potten met all mix .
        ze zijn goed aangeslagen 1e dag een beetje slapjes maar met het zonnetje in huis kwam alles weer goed ...
        deze foto's zijn genomen tussen 17 en 23 febr vandaag waren ze weer al een beetje gegroeid

Comment

25-02spruit2.jpg25-02spruit3.jpg25-02spruit1.jpg25-02spruit4.jpg25-02spruit6.jpg25-02spruit5.jpg

hier nog foto's van de dames vandaag , staan nu 8 dagen onder 18/6 nog 6 dagen en dan gaan ze naar 12/12
          iemand nog tips .... let me know ...
          tnx

Comment

niet over 4 dagen maar morgen gaan ze al naar de 25 l potten ... en met plagron batmix
            net ff gehaald in de buurtsuper

Comment

dan heb ie een goede buurtsuper.hoe gaa je het verschil tussen dag en nachttemperatuur opvangen?

Comment

overdag zakt de tempr tot 19 gr ... dat is het voordeel van goede isolatie , weet alleen niet hoever het zakt als ik 12/12 ga draaien
                ga zo de dames verpotten naar de 25l potjes en daarna zal ik nog wat foto's plaatsen .
                grtzzzz

Comment

De dames vanochtend net voor dat ze naar hun nieuwe huisje gaan , ze waren weer lekker gegroeid

26-02spruit7.jpg26-02spruit9.jpg26-02spruit10.jpg26-02spruit8.jpg

de dames staan nu lekker in hun nieuwe huisje ... wortels zaten al goed door heel de pot heen gegroeid en hebben nu weer alle ruimte om door te groeien

26-02spruit17.jpg26-02spruit20.jpg26-02spruit19.jpg26-02spruit16.jpg26-02spruit15.jpg26-02spruit18.jpg

ze hebben weer goed water gehad in hun nieuwe grond (batmix)
                  dus hopen dat de dames nog ff lekker zullen groeien voor ze op 12/12 gaan
                  als jullie nog tips hebben graag .....

Comment

ziet er goed uit daar.je kan de potten op een kleine verhoging zetten.en dan de bak waar ze instaan vullen met 40 liter water.hierdoor zal je lv flink gaan stijgen en je plantjes sneller groeien.je kan ze ook als je er tyd voor heb een paar keer per dag besproeien.ik doe dat zelf met algamix van biobizz.maar gewoon water vinden ze ook fijn.dus de boel goed nathouden daar,behalve je aarde anders verzuipen ze

Comment

LV is nu 60 % als de lampen aan staan , tempr 27.4 en bij 27.5 gaat de afzuig aan .
                      sproeien doe ik alleen als de lamp uit is ivm verbranden blaadjes , druppels werken als een vergroot glas en heb je sneller kans op verbranding van de blaadjes .
                      maar tnx tumble trimmert voor het meedenken , want 2 weten meer als 1 ... hoop dat er nog meer volgen ....!!

P2260056.jpgP2260057.jpg

Comment

is een kleine moeite om je bak met water te vullen.six 017.jpgzet bv in een ruimte een colafles van 2 liter.of gooi in die ruimte 2 liter water op de bodem.zal je zie dat water op de bodem gooien ,je lv hoger doet stijgen.heb ook wel met luchtbevochtigers gewerkt.totdat iemand me uitlegde dat dat slecht voor je lampen is.is ook iets gevaarlijker voor je elektra.deze plant heb ik voorgegroeid gekregen en heb hem daarnaa 2 weken 24 uur licht gegeven.en daarnaa nog effe 3 dagen 18 uur.je ziet het kan snel gaan,als de lv maar hoog genoeg is en je planten niet te nat staan.

Comment

ja dat gaat idd hard ... zal er morgen nog eens wat water naast doen .... in de bak , kijken of het boven de 70% krijg
                          tnx

Comment

kleine update van vanmorgen , ze groeien goed maar blijft er 1tje achter ... helaas

28-02spruit1.jpg28-02spruit2.jpg

ff een vraagje ze hebben nu 11 dagen groei gehad en ik dacht zelf dat 14 dagen genoeg zou zijn ....
                            nu de vraag .... hoelang zal ik ze nog voor laten groeien ???
                            ik weet dat ze nog groeien ook al staat de klok op 12/12 maar ik wil mooie struiken ...

@tumble timmert werkt idd goed voor je lv ... tnx voor advies

Comment

als ze bijna net zo breed zijn als de pot,kan de knop op 12kan opeens snel gaan hoor.

Comment

Bezig...
                              X