Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 watt Plug and Grow dooskweekje 60x45x140

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

250 watt Plug and Grow dooskweekje 60x45x140

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers
    2 jaar geleden ben ik begonnen met plantjes kweken op het balkon, eerst binnen op het venster in het zonnetje, en daarna in de zomer naar buiten toe.

1.jpg

5 zaatjes heb ik een keer gekocht voor 10 euro, en daarvan was er 1 niet uitgekomen, 3 vrouwtjes (linker 2 en rechter plant), en 1 mannetje (de rechter middelste om het zo maar even te zeggen).

ik wist niet eens dat er mannetjes en vrouwtjes waren, ik dacht een wietzaatje, daar komt uiteindelijk wiet uit.
    dus ik heb ze allemaal lekker bij elkaar laten staan.

En je raad het al, door al die stuif wat er uit het mannetje kwam viel op al die vrouwtjes. na een poos heb ik het mannetjes plant weggegooid en 2 vrouwtjes kort daarna ook(de rechter 3). dus ik hield alleen nog die linker over. die heeft uiteindelijk het hele jaar niks meer gedaan. leek wel alsof die dood was gegaan aan de boven kant. want echt alles was bruin.

die plant heb ik in de hoek gegooid en niet meer naar omgekeken. het werd herfs, winter, lente. en laat in de lente gebeurde er iets.
    dit zijn foto's van de zomer, bijna anderhalf jaar nadat ik hem gezaait had:

2.jpg3.jpg4.jpg

Opbrengst: 70 gram
    opbrengst 1.jpgopbrengst 2.jpg

Nu ben ik maar binnen gaan kweken omdat het veel en veel sneller gaat.
    en vooral met die autoflowers, 2 maanden na het onkiemen kun je oogst hebben.
    Afmetingen van de doos is lxbxh 60x45x140.

De grote plant is 53 dagen oud en is van Royal Queen seeds, Ice.
    de lamp staat nog steeds op 18/6 omdat de andere 2 plantjes later er in heb gezet, dat zijn de autoflowers van Royal Queen, Easy bud. Die zijn 20 dagen oud.

Ik wil eigenlijk de lamp op 12/12 zetten als die 2 klaar zijn.
    dus nog ongeveer 40 dagen, dan word me Ice dame mischien wel te groot, dan zou ik dr eventueel tog nog moeten toppen.

Bovenin de doos heb ik een computer ventilator gemonteerd. en een lucht inlaat onderop voor een goede luchtcirculatie.
    Lamp hangt ongeveer 15 cm boven de dames.

Hier een foto van de lamp (11 dagen terug)
    lamp 1.jpg

en hier een foto van hoe me dames er nu bij staan:
    dames 1.jpg
    Attached Files
    Last edited by Ditech; 28 February 2011, 12:23.

Re: 250 watt Plug and Grow dooskweekje 60x45x140

Dit zijn foto's van Ice als babytje
    1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg
    Last edited by Ditech; 28 February 2011, 12:29.

Comment

Kweken in een doos vind ik altijd een beetje, ik wil wel maar oe er de moeite niet voor om het fatsoenlijk te doen. Kweken in een doos gaat natuurlijk wel maar is nu niet bepaald de brandveiligste opstelling, gelukkig zie ik wel een brandblusser. Zelf een hokje timmeren of een bestaande kast ombouwen is toch niet zo heel moeilijk en het hoeft ook niet veel te kosten als je een beetje creatief denkt. Wandel eens een kringloopwinkel in en snuffel daar eens rond , weet zeker dat je er voor een habbekrats een vocht bestendiger en brandveiliger kastje vind dan een doos.
      Last edited by monty; 28 February 2011, 13:49.

Comment

Dank je wel Monty ik ga zeker verder kijken.
        ik had al een beetje gekeken bij kweektenten, ik heb een mooie tent gevonden van secret jardin Dr60 60x60x140
        mischien ga ik die kopen. maar een kast is ook een idee..
        gr

Comment

Hey Ditech,

Die Ice van je, hoe lang duurde het voordat ze ontkiemd waren. Ik heb ook Ice ter ontkieming gelegd van dezelfde zaadbank. Na 3 dagen niets te zien terwijl de whitewidow met 20 uur ontkiemd waren.

Voor de rest, de 60x60x140 is een aanrader om kleinschalig te kweken. Ik gebruik hem ook.

Gt Quattro

Comment

Sluit me volledig aan bij Monty, zo heb ik mijn (kweek)keukenkastje voor 2 euro bij de kringloop kunnen ophalen..
            Vind je verslagje van je winterplant wel grappig, was dit overigens binnen of heeft hij de vorst (op het balkon) overleefd?

@ Quattro:
            Ontkiemen kan 7 dagen duren, daarna is de kans klein dat er nog wat gebeurd..
            Je leest wel eens verhalen dat de zaden nog na 10 dagen ontkiemen maar meestal kan je na een week de hoop wel opgeven.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

@kroket, bedankt, ik weet dit ook wel maar ging me toch zorgen maken aangezien alle 5 WW met 20 uur een worteltje van 3 mm hadden. Maar nu net thuis gekomen is de eerste ontkiemd. Hoera!

Grtz Quattro

Comment

Hey Quattro,

idd bij mij duurde het ook lang, 3 - 4 dagen.
                ik wou het zaatje eigenlijk bijna al gaan opgraven, gelukkig heb ik dat niet gedaan

60x60x140 is perfect voor het kweken van 3 planten, als ik alleen autoflowers zou kweken kunnen er 5 planten in.
                ik denk dat ik dat ga doen met m'n volgende kweekje

@ Kroket
                die plant heeft binnen gestaan in de winter, in de hoek van de venster. ik denk niet dat het buiten in de winter te overleven valt in nederland voor die arme plantjes.

ik heb tog maar besloten om die tent van 60x60x140 te kopen, en nog een koolstof filtertje voor als ze echt gaan bloeien straks.

Thnx 4 de reacties
                gr Ditech
                Last edited by Ditech; 1 March 2011, 00:25.

Comment

Cool ben benieuwd..
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

het gaat wel goed zo.
                    ik heb de onderste 6 blaadjes er af gehaald van de ice lady, want die werden lelijk.
                    ik denk door het morsen van voedingswater.

2011-03-01 11.39.48.jpg2011-03-01 11.40.35.jpg
                    2011-03-01 11.41.35.jpg2011-03-01 11.41.55.jpg

Ik heb bij ice gele puntjes ondekt boven in bij de nieuwe blaadjes.
                    omdat ik ook paarse vertakking heb, is de kans groot dat ze zwafel te kort heeft, en te veel kalk binnen krijgt.
                    nu krijgt ze alleen nog maar flesvoeding.

is het algemeen bekend dat je met fleswater de juiste pH en ec moeilijker te behalen is?
                    want als ik een beetje voeding bij kraanwater doe is de pH en ec al bijna gelijk goed, als ik dat doe bij fleswater, dan moet ik ook nog afzuren met pH- grow of bloom.

grz

Comment

Oke. Ik heb net gezocht op het forum maar ik kan het niet vinden.
                      Het zou opzich wel handig zijn om er bij te melden de volgdende keer.

Er is zo veel informatie te vinden over kweken, ik kijk al weken rond op het forum maar ik heb nog nooit gelezen dat flesvoeding slecht is voor de plantjes
                      Grz

Comment

Wat staat er op de fles, met andere woorden, kijk eens wat je geeft en vertel het hier.

Even tent kopen of kast in elkaar timmeren of voor 2 euro kopen, veel steviger en vooral veiliger en mag mag het ook nog een beetje vochtig zijn worden binnenin, wit folie is ook niet duur, denk ook aan wat extra voor de bodem mocht dat nodig zijn, vijver folie.
                        Als ze in de groeifase zitten moet je groeivoeding meegeven.
                        Veel plezxier en succes met de binnekweek.

Comment

Ik zag dat je een mooie spaarlamp hebt!
                          Spaarlampen interesseren me wel, dus zou je alsjeblieft wat kunnen vertellen over deze lamp?
                          En waar je hem hebt gekocht enzovoort?

CL
                          If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

indoorgarden.eu is een goeie online shop
                            je hebt de spaarlampen met 125 watt, 200, en 250.
                            die 250 watt is 47 euro.
                            bij passende reflector met E40 vitting is 30 euro

@heaven
                            Samenstelling in mg/l
                            Ca2+ 70
                            Mg2+ 8,1
                            Na+ 3,8
                            K+ 1,5
                            Cl- <5
                            HCO3- 242
                            NH4+ <0,05
                            NO2- <0,01
                            NO3- <0,5
                            F- 0,19
                            droogrest 300
                            pH 7,4

Rhizotonic voor de Babytjes
                            RHIZOTONIC%20500ML.jpg

Voor de groei:
                            1-Component%20Aarde%20-%201%20L.jpg

Voor de bloei:
                            Bloei%20Complex%201L.jpg

Deze gebruik ik om de pH mee af te zuren:
                            canna-pro-ph-bloom-down-1ltr-796-p.jpgcanna-ph-down-grow-1ltr-114-p.jpg

Ik hou zelf altijd 5,8 - 6,2 aan en ik laat de ec nooit hoger gaan dan 1,6

Ik heb een tent besteld van secret jardin dr 60, deze vind ik groot genoeg.
                            kan niet wachten om hem in elkaar te gaan zetten.
                            eu-growshop-kweektenten-secret-jardin-kweektent-secret-jardin-dr60-60x60x140cm.jpg
                            thnx voor de reacties
                            grz
                            Last edited by Ditech; 2 March 2011, 02:28.

Comment

Maatje groter was ook niet slecht geweest hoor, die is ook maar 160 cm hoog, maar ik weet het soms kan 60 cm al groot zijn.

Die waarden die je geeft zijn dus voor de groeivoeding neem ik aan?
                              Werkt dat goed die combinatie van verschillende voeding?

Comment

Bezig...
                              X