Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

250 watt Plug and Grow dooskweekje 60x45x140

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Last edited by monty; 2 March 2011, 06:25. Reden: dooskweek

Comment

Re: 250 watt Plug and Grow dooskweekje 60x45x140

90x90x180 is ook een mooie maat, maar daar heb ik echt de ruimte niet voor helaas, anders had ik die wel besteld.
      tot nu toe gebruik ik alleen nog groeivoeding voor ice, en alleen maar bloeivoeding voor easy bud's.
      en ze groeien lekker hard.

2011-03-02 13.42.33.jpg 2011-03-02 13.42.49.jpg

@monty
      ik ben begonnen met een kleine doos, langzaam ben ik gaan uitbreiden en nu tog besloten om maar een tent te kopen vanwege de brandgevaar, en het inzakken door de luchtvochtigheid.

de doos is nog in gebruik, zodra me tent binnen is, gaat de doos natuurlijk bij de andere dozen en karton. in stukjes.

grz
      Last edited by Ditech; 2 March 2011, 13:46.

Comment

Hey Monty,

Mijn Rookie Kweek is ook een SJ van 60x60x140. Hier heb ik 5 WW in staan onder 250HPS. De planten zijn nu 125 hoog inclusief pot. Ik weet nou niet of deze maat een micro kweek is. Wel ben ik genoodzaakt om mijn afzuiger en filter buiten de tent te monteren. Ik denk dat je een mooie opbrengst kan hebben in deze tent. En of dit nou micro is zoals andere micro verslagen weet ik ook niet. Wanneer jij er anders over denkt ben je natuurlijk vrij mijn verslag te verplaatsen . En ja, klein is het wel. Eigelijk te klein voor mijn 5 planten. 4 is wel de max haha.

Over een week of 5 a 6 weten we wat de opbrengst is en dan laat ik het je wel weten.

@Ditechh
        Ik ben content met mijn tent. Werkt prima. Zoals je al leest heb ik er 5 WW in staan. Deze zijn wat aan de grote maat aangezien ik door te weinig ervaring te laat heb getopt. Pas bij de 5e internode. Hierdoor schoten ze nog 65 cm door toen ik ze in de bloei had gezet. Ze waren al 30 en met een pot van nog eens 26cm hoog werd het een beetje krap. Ice schijnt volgens Royal Seeds kleiner te blijven maar ik wil je wel behoeden voor het klein probleempje wat ik heb. Mijn filter en buisventilator hangen dus buiten de tent om de maximale hoogte te kunnen gebruiken. Afstand tot de lamp is nu 15 cm. Eigelijk iets te dicht op de toppen maar heb een ventilator tussen de lamp en toppen hangen om de temperatuur direct onder de lamp weg te blazen en af te zuigen. Temp is dan ook 28 graden.

De volgende WW zal ik toppen op de 3e internode. De ice die ik nu laat groeien ga ik scroggen.

Succes en ik blijf je volgen.

Grtz Quattro

Comment

daar was ik idd ook al bang voor,
          pot tot aarde is 22 cm
          lengte van ice is 38 cm
          afstand tussen lamp en plant is 15 cm
          lamp 20 cm

dat is al 95 cm, ik heb nu totaal nog 45 cm speling, en ze staat nog steeds in de groei.

Ik heb nu gelezen dat fleswater niet goed is voor je planten maar ik weet nog steeds niet waarom.
          en ik lees ook dat je in week 9 van de bloei altijd schoonwater moet geven. ik weet wel waarom maar wat is nou precies schoon water? kraanwater, of afgezuurd kraanwater.
          grz
          Last edited by Ditech; 3 March 2011, 14:03.

Comment

Hoi Ditech,

Als je plantjes te groot worden kun je nog altijd knakken of plooien...
            Plooien doe je met touwtjes die je aan de te hoog groeiende takken bind en dan naar beneden trekt en vast hangt aan bv je pot.
            Knakken lijkt misschien extreem maar is je te hoge takjes gewoon kraken zodat ze naar beneden hangen, die komen dan gewoon weer naar boven toe, maar minder hoog dan ervoor.
            Knakken doe je door met je duim en wijsvinger je stengel zacht te wrijven en dan over te plooien.

Zoek anders even via de zoekmachine

Succes met je kweekje

Comment

Heel erg handige informatie, bedankt prutster ik zal zeker 1 van de methodes uitproberen bij ice.
              nu ben ik zeker dat het wel goed komt, ik was bang dat ik dr nu nog moest gaan toppen want dat wil ik eigenlijk niet.
              eigenlijk wou ik 1 dikke top hebben uiteindelijk, en nog wat andere topjes natuurlijk. daarom heb ik dr vanaf het begin niet getopt

hier een foto van hoe ze er nu bij staan:
              2011-03-05 11.47.49.jpg

grz

Comment

Wanneer je topt krijg je 2 dikke toppen. Ik heb er 4 getopt en 1 niet. Die vier hebben allemaal 2 dikke toppen terwijl die andere er maar 1 heeft. En die ene is echt niet groter.

Ice blijft wel kleiner dan de White Widow, dus ik denk dat je nog wel genoeg ruimte hebt.

Grtz Quattro

Comment

oke, ook heel erg handig om te weten.
                  Is het wel verstandig om nog bijv. me ice te toppen op de 10 of 11 internode? ze staat nog steeds in de groei.

en ik zit eigenlijk met een vraag
                  Fleswater Samenstelling in mg/l
                  Ca2+ 70
                  Mg2+ 8,1
                  Na+ 3,8
                  K+ 1,5
                  Cl- <5
                  HCO3- 242
                  NH4+ <0,05
                  NO2- <0,01
                  NO3- <0,5
                  F- 0,19
                  droogrest 300
                  pH 7,4

voeding en afgezuurd naar 5,8 - 6,0 en ec waarde van 1,4 - 1,6
                  kan ik dit aan mijn plantjes geven? of is kraanwater met voeding afgezuurd naar 5,8 - 6,0 en ec 1,4 - 1,6 tog beter?

en ik lees ook dat je in week 9 van de bloei altijd schoonwater moet geven. ik weet wel waarom maar wat is nou precies schoon water? kraan of fleswater, of afgezuurd kraan of fles water?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

grzz Ditech
                  Last edited by Ditech; 6 March 2011, 17:20.

Comment

ja, je gaat toch moeten zien om ze onder controle te krijgen... eventueel plooien (supercropping)... mijn ice is ook 80cm geworden. wel met drie weken voorgroei, maar heb nu wel 200cm in de hoogte.
                    Ge neemt maar eens een piepeke in mijn verslag om de ice te zien opgroeien...

nog veel succes verder!!!

de lange

Comment

ik zit eerst met een ander probleem, me tent is nog steeds niet binnen 11 dagen nadat ik hem besteld heb. en er word ook niet meer gereageert op mijn belletjes en emails.

maar me plantjes gaan nog steeds hard, hier nog wat foto's van vandaag:
                      2011-03-12 09.16.01.jpg2011-03-12 09.17.21.jpg2011-03-12 09.17.34.jpg2011-03-12 09.17.52.jpg2011-03-12 09.18.25.jpg
                      easy bud's zijn al lekker aan het bloeien en ice groeit lekker door.

mvg ditech
                      Last edited by Ditech; 12 March 2011, 14:01.

Comment

Nog steeds geen tent binnen.

Easy bud's gaat echt kei hard!
                        2011-03-15 13.06.49.jpg2011-03-15 13.04.33.jpg2011-03-15 13.03.01.jpg2011-03-15 13.06.00.jpg2011-03-15 13.06.26.jpg2011-03-15 13.03.57.jpg

Comment

Planten zien er gezond uit en de bloei gaat goed. Hoe hoog zijn ze nu?
                          Grtz Quattro

Comment

2 weken geleden:
                            pot tot aarde is 22 cm
                            lengte van ice is 38 cm
                            afstand tussen lamp en plant is 15 cm
                            lamp 20 cm
                            dat is al 95 cm, ik heb nu totaal nog 45 cm speling, en ze staat nog steeds in de groei.

Nu:
                            Ice is 60 cm vanaf de aarde, en de easy bud's zijn 35 cm en 50 cm.
                            nu heb ik nog 25 cm speling, word spannend
                            alleen ice heeft bij dr hoofdtop gele puntjes op de blaadjes.

Kan iemand mij vertellen wat er bedoeld word met schoon water?
                            Afgezuurd kraanwater of zonder?
                            grz Ditech
                            Last edited by Ditech; 16 March 2011, 12:56.

Comment

Gezien de reacties en jou hoogte ga ik vandaag toppen. Dit op de 4e internode. Heb maar 83 cm hoogte inclusief pot.

Wat betreft het water ik heb geen idee. Laten we hopen dat ze bij jou niet verder de hoogte ingaan.

Grtz Quattro

Comment

83 cm is niet veel.. mischien als je de lamp na 2 weken al omgooit naar 12/12 blijven ze wat kleiner, dan moet het wel lukken.

Comment

Bezig...
                                X