Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars hydro sp3000, voorgroei ts1000, in kleine en grote Mars tent!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

tkomt uit, dien rare diesel is bevrucht.

20210818_143706.jpg tak weggesneden en zag dat het kleine zaadjes in wording zijn. het kwaad is nu al geschied en ik heb besloten ze te laten staan .
    Ongeveer de helft van de plant zal er zaad inzitten. Ik ga deze goed rijp laten worden, en hopelijk valt het mee. Zaad kan niet opnieuw bestuiven dus daar is er geen gevaar, maar zo teer .
    Ik gebruik dus nooit meer fans is toch overbodig, niet ?
    1 trosje en het is al prijs andere kant tent. Het waren er 3 in totaal juist.

Ik vergeet dat ik meer moet kijken begin bloei....

Andere genetica opzoeken ook . Lichtlek toch ?

Ach ja niks aan te doen he. Wat zouden jullie doen in mijn plaats ? Toch weghalen ?

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tjah, ze maakt geen stuifmeel aan he, ze was de ontvanger. Eigenlijk moest de runtz met bananen buiten maar ja die maakt mooie toppen aan. En de helft van de andere plant gaat mooie toppen opleveren.. ik twijfel.

• Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Fems komen van herma's dus de kans is veel groter, heb er zelf ook al 2 uitgehaald, wel steeds op tijd gelukkig.
      het kwaad is nu idd wel geschied, geen idee wat je nu best doet eigenlijk.
      Als de rest ook bevrucht is, kan je best opnieuw beginnen denk ik

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      In feite moet ze eruit he, maar ik twijfel omdat er ene buiten staat die niet wil bloeien nog, en zet ik de bloeiende buiten , gaat ze ook mss terug in groei ? Raar toch want alles bloeit nu toch al buiten ?

Dag 63 , 25 bloei

donkere foto , batterij bijna plat.

16294002226339017663090981080051.jpg

Morgen green sensation

Toppen zwellen aan , de een meer dan de ander.

16294003426865739928807942826189.jpg

Morgen mooier verslag en meer over de diesel !

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mjah, das kweken inderdaad.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Vervelend zeg! Wanneer je kweekt met geselecteerde stekken heb je deze ellende niet. Scheelt een kopzorg!

• Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Hork, je haalt heel vaak stekken uit maar niet iedereen Kweekt graag met stekken, uit het zaad is ook robuust en sterk. Idd met stekken weet je wat je kweekt omdat je de moeder dient te kennen. Maar er is echt niets veel mis met zaad. Hoe dat gebeurt is die bevruchting? Weet jij het? Grt

Dag 64 , dag 26 bloei.

6l met 24ml terra bloom, 6ml sugar en 6ml green sensation.

Besloten ze te laten staan . Ze zitten in een net , tgaat op niks meer trekken verwijder ik er 1 of 2 .

Vast ritueel wierook aan , tent open voor inspectie . Ik geef meestal rond 12u water wanneer de dag begint voor ze.

dit worden al mooie toppen vind ik
    16294887724032291792084540456765.jpg 16294888064879195477871109771813.jpg 16294888264518074576137521245688.jpg

7 van de 8 hebben dus mooie toppen hoor, ook geen trips meer te vinden ! Geen trossen banaantjes ook dus zeer krachtig materiaal was het ik denk van het eerste trosje dat al prijs was.

Wat zou jij doen QnQ , toch even de wijze raad van Alzheimer volgen...

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als ze zo vol zaad zitten als de foto van een paar berichten terug is het wel erg veel.
      Toppen die er zo uitzien gaan nauwelijks rookwaar opleveren als je eenmaal alle zaden en schilletjes er eindelijk uitgepield hebt.

Het is aan jou te bepalen hoe erg het is, of dat je tijd en kosten waard is, en eventueel wat het alternatief is, als je deze eruit gooit.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hork wil ik wel nog proberen, ik heb alleen heel veel zaad die ik nog wil uitproberen in de koelkast ook...

QnQ ik heb geen vervanging ervoor, ik zou mss wel meer ruimte creeeren voor de rest. Met 7 doordoen en hopen dat geen andere bevrucht zijn ook. Dus zelfs de moeite niet meer om buiten te zetten ?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Die ene tak was wel de ergste , je kan de rest van de plant er eigenlijk niet mee vergelijken...

Pfffff het zit niet mee hoor. Ik zie een raar blaadje aan de hoofdtop van een runtz , het komt gemakkelijk los, verder zie ik zaadjes die gevormd worden . Duw ik de top uit elkaar vind ik een soort oranje brij, met zaadjes in .

sorry voor de slechte fotos

20210821_205559.jpg 20210821_205650.jpg 20210821_205643.jpg

1 van de mooiere toppen . Pfff wat nu , beetje ten eind raad....

Ik wil verbouwen en wil niet met een kweek zitten dan. Dsha potten vullen die kans wordt kleiner met de dag. Alles kan bevrucht zijn... 16295727296821697848226763450770.jpg

Deze drogen en kijken hoeveel zaad erin zit....

Comment

Kweenie of je dat een optie vind maar je kan er altijd nog ice-o-lator hasj van maken
      k zou de herma eruit halen als je er nog een boel andere in hebt staan, die alvast drogen of bevriezen, en dan van alles waar (veel) zaad in zit in hasj veranderen en dat waar geen/nauwelijks zaad in zit gewoon lekker zo op roken

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dat is wel een oplossing ja . En hopen op weinig zaad verder. Maar er zijn er nu al 2 met zaad en de wiet is nu nog niks waard . Enigste dat ik kan doen is uitrijden en tewerk gaan zoals je zegt. Thx !

Shit man das wel erg jammer
      heb zelf de laatste 3 kweken last gehad van zaad vorming en ook meeldauw
      ik heb dan ook vanaf dat de lamp
      om gaat een Ontvochtiger draaien in de
      ruimte waar de tent staat
      hopelijk valt het toch nog mee
      en ken je nog wat oogsten om de
      potten Te vullen

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja het was raar die plek , geen rot maar toch wel ofzo. Ik hoop het ook. Ga ik onthouden van die ontvochtiger, thx !

Dag 65, dag 27 bloei.

9 weken bloei rekenen tot 63 dagen , bijna helft bloei

De merendeel van de toppen geeft hoop hoor, alhoewel die laatste zaadvorming vondst de top zowat van binnen uit kapot aan het maken was?

Oranje zaadjesbrij, ga ik ook niet gauw vergeten . Mss door de hoge lv alweer. Ik denk er serieus over om de kamer boven in 2 te delen, en terug kamerkweek te doen , met een zee van ruimte. Wist eigenlijk al op voorhand dat ik een tent beu ging komen . Voor hetzelfde geld is er toch een lichtlek door vacuum getrokken te zijn en heb ik elke ronde herma , en rot . In een kamer kunnen ze meer ademen .

Maar hoe plak je velux af op een niet verdachte manier ?

20210822_134702.jpg 20210822_134629.jpg 20210822_134716.jpg 20210822_134730.jpg 20210822_134721.jpg 20210822_134453.jpg

De zaadtop ligt nu te drogen . Nog een extra deel weggesneden en de zaadbrij zat er ook lichtjes in, beginnend. Es checken hoeveel zaad er begon te groeien.

5l met 20 ml terra bloom , 5ml sugar en 5ml green sensation. 250ml gs zal wel opgeraken deze ronde, ik werk af met pk13-14 rest van de kweek, terug purezym bijvoegen dan.

De stekken doen het goed, ik heb ze wel buiten gezet. Ik weet niet wat ermee gedaan en om ze maanden in groei te houden onder de lamp denk ik wat is het nut daarvan...

Gras gezaaid, ik ga ze in een border zetten langs de graskant volle grond.

16296343404797971522258748146425.jpg

Het is wat het is . Ik hoop op weinig zaad maar voorlopig kan ik niet veel ervan maken zolang ik geen toppen openkraak om te kijken.

Na deze ronde alles eruit behalve filter. Hoogste stand, tent toe. Had ik voordien kunnen doen ook. Vacuum en lichtlek is nu toch mijn gedacht...

Comment

• Ritagrasaf
        Ritagrasaf commented
        Editing a comment
        Rolgordijn van velux zelf laat niets door en niets verdachts aan.
        Voor afvoer heb ik al eens gekeken naar zo’n raam kit voor airco maar heb ik geen ervaring mee.
        Mooi vol tentje

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ah tof wist ik niet. Bedankt voor de tip Ritagrasaf , toffe naam trouwens , familie van Anouk Vantoog ? , thx ook !

• Ritagrasaf
        Ritagrasaf commented
        Editing a comment
        Kon op niets beter komen op da moment

Of er sprake is van een lichtlek kan je gauw uitsluiten door in het donker te kijken of je iets ziet bij de tent. Het voordeel van een tent is dat er minder gauw beestjes bij kunnen.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Licht lek daar heb ik mijn twijfels over , hen twee rondes gedraaid met nen serieuze licht lek en niks raar van onder vonden !!

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Dan blijft er nog genetica en stress over... had es gekeken hoor en het was nagenoeg niks maar ik twijfel toch nog. In de aarde zoals je voorheen zei, zitten er wel veel beestjes. Zelfs wormen hebben overleefd. Bij watergeven zie je soms beweging. Valt goed mee die beestjes, er zitten denk ik geen schadelijke bij. Rot en bewegingsvrijheid plus bereikbaarheid zijn toch 3 grote minpunten voor mij. Nu rot voorlopig nog niet echt he. Nu tis ook de runtz van zamnesia he van jou Remco ? Ofni? Ik 3 trossen jij gene. Hmmmm kwetet niet wat het besluit zou zijn

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Je kan ook regulier zaad nemen, de fems hebben veel meer kans om herma te zijn.

Wesley pipes je kan rot goed ondervangen door dauwpunt te voorkomen tijdens de bloei. Er zijn legio mensen met veel meer verstand daarvan dan ik die daar over hebben geschreven. Heb je geen zin of tijd om daar in te duiken komt het er op neer dat dag- en nachttemperatuur niet te ver uit elkaar moeten liggen. Niet meer dan 8 graden maximaal. Hierin zijn allerlei nuances aan te brengen en hoe beter je het concept begrijpt, hoe beter die zijn toe te passen.

En wat hermafrodieten betreft blijf ik er bij dat je beter stekken kan nemen. En als je afwisseling wilt neem je er twee. Met zaad werken levert gewoon risico's op die je ook kan minimaliseren door selecties in het klein te maken en daarna met stekken te werken. In mijn topic heb ik laten zien hoe makkelijk het is om een stekkenhokje te maken. En hoe goedkoop het kan.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Tja iedereen heeft zo zijn eigen manier he. Ik probeer liever nieuwe dingen uit ook . Voor stekken heb je goede moeders nodig en aaneensluitende kweken, heb ik beide niet voorlopig. Heb al veel stekken gemaakt hoor, het concept is me niet onbekend. De komende jaren gebruik ik mijn zaadjes eerst op

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wellicht lijkt het alsof ik liever met stekken kweek dan met zaad, want dat is ook zo! Maar ik ben geen dictator hoor en wens je veel succes met je zaad en hoop dat je volgende keer meer geluk hebt!

Wesley pipes Niet opgeven idd, en rot in deze periode met dit kutweer is volgens mij niet uit te sluiten. Je kan de LV verlagen door te stoken met een raam open, maar dan betaal je daar weer voor. Het dauwpunt onderdrukken deed ik op Mijn libertys met een klein kacheltje die 2 uur aanging bij lamp uit en visa versa. Vooral bij koude nachten. Nuja als we de gazetten moeten geloven zal eleciteitsprijs verdubbelen dus betalen gaan we zowiezo

Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

Dag 66, en 28 bloei.

Het is weeral de ronde hoor ten huize van kannogveellerenenmeemaken .

de diesel die vol zaad zat heb ik gediefd en de hoofdtoppen mogen buiten verder hun ding doen. Ik kon er moeilijk nog naar kijken in de tent, maar toch wil ik ze nog een kans geven daar. Foto volgt . Had een bakje vol takken en geeneen waar geen zaad inzat. Nuja minder miserie want buiten heb je er geen rooi mee he.

Noodlot 2 is gekomen. Blue dream had een mooie hoofdtop. Ik zeg wel had , want vol rot he, weggesneden . Mijn besluit is nu al gemaakt om de volgende keer 4-5 x te toppen , want als je dan zo een top kweekt, heb je 80 % kans op rot. Risico spreiden met meerdere kleine toppen dan, niet ?

Vergeten te zeggen dat de diesel ook rot had. Beide verkozen ze de niet geziene kant te nemen van de tent. Typisch, denk ik toch lol.

20210823_214733.jpg tschijnt bij watercuren dat je 100% van de rot wegkrijgt? Ik probeer dit even omdat er een maat erbij zweerde. Waarschijnlijk zeker werp ik het toch weg hoor maar ik wil toch veel meermaals uittesten ook. 20210823_214830.jpg

We leren bij he. Ik kom al veel minder slecht bij een tegenslag en snij zelfs al es een tak weg die gewoon niet wil rechtstaan uit zichzelf. Foert, knip en weg !

vandaag drooglegging ook. Ze zien er wel dorstig uit. Een dagje kan geen kwaad he, ik wil ze ook niets meer geven s'avonds, als ik te laat was voor een ontbijt.

Als ik in de tent kijk heb ik er wel nog een goed gevoel bij, maar wat kan deze plant alles zo goed verbergen. Je moet echt letten op kleine nuances . Voorlopig altijd te laat met herkennen . Die diesel deed raar, gevoel zat juist.

Die 2 omschakelvoorbloeiweken vergeet ik te kijken. met regulieer zaad zou je daar op letten he. Ga ik verder inkijken ook Elkwazizi

Kan je eigenlijk hermas hebben bij afjes ?

Dan is er inderdaad nog de stekoptie ook. In mijn eerste kweek had ik een goeie diesel maar tmv virus zat er op. 2 e ronde vol bananen. Als je dan stekt hebben de stekken ervan de volle kans om zoals moeder te bloeien, niet ? Hork . Dan is toch een optie te reveggen van stekken die van een bloeiende moederplant komen die op alle vlakken goed scoort? Want ik zie het zo gebeuren dat ik stek van een later uitkomende herma ofzo. Jij neemt stekken van stekken , maar weet dat de genetica zeer goed zit dan, niet ?

jammer dat ik een verbouwpauze ga moeten inlassen, want ik wil eigenlijk zeer veel proberen. Ik ga wel tijd hebben om het uit te pluizen hoe of wat .

De perfecte moederplant komt wel es langs , die zowat glinstert in de ooghoeken waarvan je zegt, deze wordt het.

0l met 0ml van niks lol. Tot morgen !

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx , perfecte uitleg. Kga nog es jouw verslag(en) doorlezen ook want na 3 rondes trial and error is het vanuit zaad niet alles, bij mij toch. Ik hou alle opties open . Stekken maken is nog es leuk ook daarbij toe vind ik ook

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Je kan altijd herma's krijgen, de fems komen daarvan en hebben daarom meer kans dan reguliere zaadjes om ook herma te vertonen

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Toprot is geen schimmel die je zo even wegspoelt!!!

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Nee, niet doen, toprot is smerig. Gewoon wegsmijten, heb je al eens LV thv de het bladerdek gemeten? Als het daar is constant 60% is , is dat vanzelfspekend. Ik heb nog geen afjes gehad die herma zijn geworden. Of het kan of niet kan spreek ik me niet over uit.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Hmmm. Vuilbak inderdaad. Wel een positief kantje , topjes die goed waren , zonder zaad of rot , waren zeer lekker van smaak en ik voel me opliftend high en zin om dingen te doen . Alsof ik nu al kan oogsten

Sensor hangt idd tss het bladerdek... nu 67.

Die lv moet dringend minder man
      een beetje goede Ontvochtiger kost al snel
      paar honderd € maar dan kan je wel
      zelf De lv bepalen
      hou er ook rekening mee dat de koolstoffilter slechter gaat werken bij hoge lv
      Hopelijk valt het nog goed mee en vind je geen andere verassingen meer

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Trotec zien passeren , ervaring iemand ermee?

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Ja greyvol en vele anderen, neem een met overcapaciteit en grote opvangbak/afvoerslang, en heen en weer dinges.

• Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ik heb een trotec staan, heb 'm ongeveer een half jaar denk ik en ik ben er blij mee, er zit zo'n slangetje bij, niet super lang (30cm ongeveer) maar genoeg voor mij in alle geval. Enige wat ik wel heb gedaan is alle leds afgeplakt want die geven best veel licht af, en dat wil je niet in je tent 's nachts.
        Verder doet die het heel goed, ik kan hem ofwel aan de pigrow hangen die hem dan aan en uit zet obv van de sensor ofwel stel ik op de ontvochtiger zelf een waarde in en gaat ie zelf aan en uit. Als hij volcontinue draait komt er per dag een 9l uit, ik heb de TTK 53 E maar die is nu precies een pak duurder geworden, in maart heb ik die 140€ betaald

Watercuren helpt (dacht ik) alleen tegen beestjes en meeldauw, botrytis in je top is alleen nog goed voor de kliko.
      wel kan je preventief er voor zorgen door de lv% te verlagen door een luchtontvochtiger te gebruiken, of door een "speciaal" UV lamp ontwikkeld voor o.a. tuinbouw.
      Cleanlight realiseert een gezonder, sterker en weerbaarder gewas door het lichtmenu compleet te maken.

Heb zelf (veels te laat) een luchtontvochtiger aangeschaft, ( fral flipperdry 300 )en tijdens het drogen van m'n toppen in de schuur gebruikt, lv% ging van 89% naar 43% en dat voor €40 van MP.
      Dus die gaat voor m'n volgende kweek zeker gebruikt worden, hopelijk dan gevrijwaard van schimmels.

​​​​​​​

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Jammer die fral kost 400 en die uv lichten 260 tstuk. Heb 300 voor mijn lamp betaald en wil eigenlijk een 2e . Ah knoppen doorhakken he. Ziet er wel degelijk uit!

Hey Wesley,

Ik had 6 afjes waarvan er 1 gorilla glue die herma geworden is 2e week in de bloei.

De eerste maand heb ik 20/4 gedraaid.
      De lv liep hier in de kelder op tot 85% wanneer het donker was.

Heb dan de beslissing genomen om de lamp op 24/0 te zetten en heb nu een constante lv van 65%(wat ook nog niet al te goed is ) en temp van 27gr.

Denk dat ze er weinig last van ondervonden hebben aangezien ik steenharde toppen heb.

Heb ook niets van rot of schimmel tegen gekomen.

Weet niet of dit een oplossing is voor je fems maar voor mij is het wel een oplossing geweest
      aangezien ik volgende week ga oogsten.

Oja.. Ontvochtiger heeft bij mij niets geholpen.

Succes kerel... het is je gegund
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx voor de info . Onthoud ik ook! Was de ontvochtiger krachtig genoeg? Ja die eerste weken bloei zo belangrijk om te checken he. Vergeet ik omdat alles zo goed gaat op dat moment . Fems kun je wel geen ander lichtschema geven denk ik.. Mercikes, heb goeie hoop. Zelfs mislukt rr veel is het een ervaring rijker.!
    Bezig...
    X