Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HomeBox XXL - Cream Caramel & PP - Dimlux EVSA

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: HomeBox XXL - Cream Caramel & PP - Dimlux EVSA

Thanx allen weer voor jullie reacties!

@ Monty, jazeker kan ik je hier meer over vertellen

Ik werk met een dimbare verlichting. De ballast is een EVSA van het merk Dimlux in combinatie met een schakel tableau. Dit tableau kan max. 99 lampen schakelen zonder een magneetschakelaar ertussen te gebruiken. Tevens word dit tableau gebruikt voor alle instellingen, wat kan ik hier dan zoal instellen zal je jezelf afvragen... daarover dadelijk meer! Op dit schakeltableau kan ook een temperatuur voeler en een Co2 kachel op worden aangesloten.

wat stel ik zoal in : de tijden dat de verlichting aan en uit moeten gaan. Het aantal % vermogen dat de lamp geeft (35%-100%) Temperaturen, Co2 waardes, Max temp om gehele systeem te laten uitschakelen (bv het word 45 graden dan schakelt die de lampen uit vanwege brandgevaar). LummenBoost, en nog wat time settings.

De lamp is dus dimbaar..ik kan deze min vermogen van 35% laten draaien tot max 100% (680W). Ik stel dus in dat die aangaat op 35% en dat hij er een uur of 2 of 3 etc over doet om naar het vermogen te gaan wat ik heb ingesteld...1e week doe ik 40% (zo heb ik dus minder dan 1 lamp draaien qau vermogen, maar wel weer verdeeld over 2 lampen) Aan hand van temperaturen en het kijken naar mn plant gaat deze geleidelijk omhoog tot 100% met lummenBoost. Dit is dus de zonsopgang...ik kan op deze manier ook de zonsondergang instellen.

Stel mn afzuiger trekt het allemaal niet meer qau warmte dan geeft mn temp sensor een puls naar mn tableau en zegt eigenlijk het word te warm dus ipv 680W ga maar ff terug naar 500W, 400,300 etc ....dus eigenlijk werkt die op deze manier goed mee aan de klimaat beheersing. Ook is er een tempratuur aan te geven op je tableau om je lampen geheel uit te schakelen...stel je afzuiging is ermee gekapt om een of andere reden en het word zo heet binnen dan zal alles worden uitgeschakeld...dus top voor de veiligheid!!

De In-Rush stroom (hoge piekspanning) heb ik ook geen last meer van. De 1e keer dat ik de netspanning opga en mn verlichting aanzet zal ik een hoge piekspanning hebben. Als mn lampen worden uitgeschakeld zal er altijd 5Volt acherblijven in mn EVSA waardoor ik bij opstart dus geen piekspanning meer heb. Deze word ook opgeslagen in het geheugen van het tableau...dus mocht de stroom eraf gaan op een of andere manier...ook dan geen piekspanning meer.

Zeer gebruiksvriendelijk om Co2 mee te gebruiken ... erg makkelijk instelbaar en kan zo een Co2 kacheltje erop knallen..deze op aardgas of dmv flessen.

De vernieuwde EVSA van Dimlux zijn uitgebreid met een ledje op de ballas .. mocht er een prop met de lamp zijn dmv de kleur die de led aangeeft is er via een troubleshoot lijst af te lezen waar het prob zit.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het geen goedkope aanschaf is deze ballast en tableau, maar goed ik vind het het geld zeker waard!

Ik zal ongetwijveld nog wat vergeten zijn erover te vertellen...mss wat van de hak op de tak (echte ADHDer) dus mochten er meer vragen over zijn of onduidelijkheden...vraag!!

GreetZ
    Attached Files
    Last edited by Natures Finest; 18 March 2011, 18:47.
    sigpic

Comment

Wow Optimal Climate Control nice indeed, kan me er wel inplatsen dat het geen goedkope aanschaf is geweest idd maar wel vet.

Maar is het niet zo dan dat als je opstart op 40% ofzo dat je lamp niet op zijn optimale werkt temp komt maw een verstoord lichtbeeld ze gaan anders wel goed bij jou ghehehe

Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Yo Paff de electronische specificaties enz weet ik ook nie...kijk puur naar de praktijk resultaten en daar ben ik nie ontevree mee tot nu toe
        sigpic

Comment

Daar heb je een goed punt! lol
          Heb namelijk al een aantal leden hier over gehoord maar als het goed werkt

Comment

@NF Mijn CC is nog in de begin stadia en nog niet te vergelijken met jouw planten. Die 10%haze zie je echt niet hoor.

Dat brengt mij bij een punt dat ik al langer wilde aanhangen. Denkwijze:

Amnesia Haze is een sativa, dus alle sativa's (meer dan 60%) zijn Haze.

WW,K2,Santa Maria enz... zijn wit soorten die tussen de 40 en 60 % sativa/indica.

CC is een echte indica, maar veel shop's maken van een indica een haze. Dus hoe moeten we deze groep noemen anders dan inidca??

Voor de leek is het duidelijk, daar gaat het om. Maar voor mij als strainfreak kan ik het niet rijmen.

shout
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

@ Silas, ik ben zelf geen strain freak.. ik kijk puur naar kwaliteit, smaak en opbrengst. Ik zet dit soort toch in de Indica hoek want er word aangegeven dat die 8 a 8,5 week bloeiperiode heeft...een sativa en een haze hebben bijde langere bloeiperiodes.

Dit is wat ik oa heb gevonden over de CC,
              sigpic

Comment

HighHigh allen,

weer ff een Update

Vandaag 50L water gegeven met als toevoeging : Aptus Regulator, P-Boost enTop-Boost een A&B voeding van Atami EC 1,4 PH 6.0
                Dames staan er goed bij, wel een paar vage PPtjes ertussen waarvan 1 met vreemd blad..denk dat die zeker een mongol gaat worden dus hou dr in de gaten..anders hoppa de tent uit en de asbak in!
                Lichtpercentage is opgeschroefd naar max. 75% de temperaturen zijn tot nu toe ook goed 21,8-28.0 graden.
                De Cream Caramels staan er ook zeer puik bij! Dus tot nu toe gaat alles weer naar tevredenheid!

Bij de wat picca`s zodat jullie zelf kunnen oordelen hoe of wat!

Peace!
                Attached Files
                sigpic

Comment

Comment

cc is mooi

Comment

Beste Natures Finest,
                      Wat een topverslag mate, had nog niet gehoord van die dimlux EVSA, maar klinkt allemaal bijna te mooi om waar te zijn met de controle functie voor je temp door lichtpercentage regeling en het immiteren van de zonsopkomst! Zelf probeer ik ook altijd naar perfectie toe te werken, maar dit is toch wel geniaal hoor! Ben benieuwd wat de ronde je gaat brengen met dit prachtige systeem! Wordt het een succes ben ik misschien ook wel om! Op de derde foto van je verslag zie ik dat de dames ligt aan het strekken zijn, hou dit in de gaten, eventueel de lamp lager hangen/lichtpercentage opvoeren binnen de marge van de temp natuurlijk. De strekking van de dames kan ook liggen aan te grote giften.
                      Ik blijf je volgen!

Greetzz mate

Comment

@ Paffer, jah leuk om te zien he die mongol is idd nie best maar goe boeit me ook nie zo hoor als ze maar de tent verlaat haha

@ TT, vinne ikke ook

@ Psycho, YupZ PPs zijn idd aant strekken en heeft ook met ut licht te maken, die hangen nu nmlk nog net ff te hoog...dit weekend is mn planning om de lampen te laten zakken naar 60cm.
                        wat betreft het Dimlux verhaal..check anders mn vorige verslag even ook die ronde is met deze Set-Up gedraaid! Thanx voor je info mate!

Thanx weer gasten voor de interesse in mn verlsag!!

GreetZ
                        sigpic

Comment

toppie

Comment

Yo NF, hoe staan ze er nu bij ?? al een weekje niets gehoord

Comment

ik zal deze week mijn CC op de pic zetten en plaatsen.

schrik niet, ze is al 10 cm. maar ozo moooii
                              420Shop.NL

Comment

Zoals gezegd hier mijn CC:

420Shop.NL

Comment

Bezig...
                                X