Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Mephisto in Autopots op 70x70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 3x Mephisto in Autopots op 70x70

    Korting op 420shop

    Breeder: Mephisto Genetics
    Soorten: 1x Mango Smile, 1x #44 Pinot noir, 1x Freebie #11 (Creme-de-la-Chem x 3 Bears OG) x Forum Stomper
    Tent: 70x70x160 cm
    Lamp: Mars Hydro TS1000
    Lichtcyclus: 24/0
    Medium: Voorkweek in 100% Biobizz lightmix, in grote pot 70% Biobizz allmix + 30% perliet
    Voeding: Biotabs, 2 tabs onder de wortelmassa bij het overpotten.

    Na mijn eerste kweekje die half binnen onder paar CFLs, half buiten en vervolgens in een kweektentje uitgevoerd werd nog een poging wagen, waarbij ik het een stuk beter aan ga pakken. Ondanks deze matige start had deze plant wel een ruime 80 gram opgeleverd die goed werkt. Kijken of ik het met een beter aanpak verder kan schoppen in de opbrengst.

    Voor deze kweek wil ik zo veel mogelijk hands-off gaan, behalve voor het noodzakelijke trainen natuurlijk om ze in de ruimte te laten passen. De planten worden overgepot in 15 liter autopots welke ik met zo'n 10-12 liter wil gaan vullen, rijke aarde van Biobizz en een paar biotabs om zo bijvoeden te minimaliseren.

    Maandagochtend de zaden in bekertjes water gegooid, gisteravond waren de wortels bij alle drie zo'n 1-1,5 centimeter lang en heb ik ze in kleine potjes met Biobizz light mix geplaatst, ben benieuwd wanneer ze boven de grond poppen. Licht staat alvast aan op 25%, verder weinig bijzonders te melden.

    Peace

    20210811_183731.jpg
    Last edited by Sinaasappel; 12 August 2021, 14:09.

    #2
    Succes, subke gedaan .
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Set up ziet er goed uit, dat wordt wel wat.

      Suc6
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #4
        Succes !
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Wat doen die witte bekertjes ?
          Als je het licht op 25% hebt, dan heb je de lamp ook wel een heel eind laten zakken zeker ?
          Waarom wil je die auto;pots halfvol gaan doen ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Witte bekertjes staat de naam nog op gescheven, heb geen tape in huis waar ik de potjes mee kan markeren
            Licht staat volgens voorschrift vanuit MarsHydro, zodra ze boven de grond komen houd ik het streng in de gaten qua strekken en zal aan de hand daarvan bijregelen in hoogte en/of intensiteit.
            Vooral die Mango Smile kan een flinke plant worden, door iets te limiteren in wortelruimte hoop ik het formaat wat onder controle te kunnen houden

          #6
          Ze laten alledrie hun kopje zien, de Mango gaat achterin nog even als Calimero door het leven. Zal af en toe druppeltje water erop gooien om los te weken.

          20210813_165025.jpg

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Volgende x iets dieper zaaien dan schuurt het helmpje eraf als ze zich oprichten. Laat het hoesje niet te lang zitten, als de eerste bladeren zijn aangemaakt dienen ze zsm licht te krijgen.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Effe frutselen met pincet of lange nagels, soms blijft het vliesje zitten, die kan je voorzichtig verwijderen met een nat wattenstaafje.

          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Had al ff zitten friemelen met pincet, maar zat nog vast. Na 3x een druppeltje water om de paar minuten heb ik het eraf gepeuterd met een pincet.

          #7
          Dus.

          Autopots.

          Zijn er kweekverslagen met autopots, die goed afgerond zijn?
          Niet echt op gelet hoor!

          Comment


          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Hier op het forum geen idee, op andere fora zijn ze er wisselend over. Maar zeker veel mensen die er heel enthousiast over zijn.

            We gaan het wel zien

          #8
          Op Wietforum zijn er wel wat verslagen van. Heb zelf ook autopots gehad maar weer verkocht.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Niet tevreden over dus?

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Nee, maar er zijn ook genoeg kwekers wel tevreden over dus het beste is gewoon maar proberen hoe het jou bevalt.

          #9
          Heb net een kweekje afgerond deze week ( woensdag ) met 4 autopots xl smartpots, en met airdomes die ik heb geupgradet door de tubes te vervangen door luchtstenen.
          Ben er tevreden mee, had mooie compacte harde toppen maar door hoge lv die opliep tot wel 92% had ik last van toprot, en van de 4 planten de hoofdtoppen eraf moeten halen.
          Nogmaals ik ben tevreden met de autopots.

          Wil de volgende ronde ook biotabs gebruiken ( icm met biotabs pk 5-8, ) en zal ik daar ook een kweekverslag van maken, alvast succes.

          Comment


          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Dat geeft goede hoop betreft de potten, wel heel erg balen voor je van van de toprot man. Nog wel genoeg goed spul vanaf gehaald? Hopelijk blijft mij dat gespaard. Voordeel is met AFjes kan ik de lamp 24 uur aan houden en dus ook geen RH% piek.

          #10
          Ben benieuwd even een subke aangemaakt, suc6
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #11
            Leuk al deze interesse! Welkom iedereen.

            Lamp verder omlaag gehangen en intensiteit nu op 50%. Vond het erg weinig licht ondanks dat het volgens voorschrift is. Ik wijk graag af van de standaard. Ongeveer 40 ml water per potje gegeven, stonden wat droog.

            Mango Smile was vanmorgen nog niet open geklapt, zat blijkbaar nog een vliesje over. Nat gemaakt en eraf gepeuterd.

            Peace
            20210814_165902.jpg

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Benieuwd naar de vaak uitverkochte zaadjes.

            #12
            VRM gespot en gedood, gelijk maar even een gele sticky trap opgezet. Even op jacht geweest en maar 1 andere gevonden en geplet...

            Verder gebeurt er nog weinig, check even 2x per dag hoe droog ze staan. Vanmorgen alledrie ~20 ml gegeven.

            Peace, nu van het weer genieten

            20210815_122154.jpg

            Comment


              #13
              Zitten 3 varenrouwmugjes op de plakstrip vast. Zie verder niets meer vliegen. Eerste gekartelde blaadjes worden zichtbaar groter. Weer elk zo'n 20 ml water gegeven.
              20210816_174920.jpg

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ze zijn denkelijk nu bezig in de grond met larven aan te maken . Daar kan je aaltjes tegen inzetten maar het zijn er maar een paar he voorlopig . Bij zware infestatie vond ik er over de gehele potgrond terug bij ff aarde te verduwen. Kleine beestjes, grote zorgen soms.... ik zit nu met trips . Voor vrm heb ik granules, al een zorg minder. Nu enkel trips en spint meer om voor uit te kijken

              • Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Ik hoop datik er tijdig bij was en het een beetje de kop in kan drukken. Zie verder niets meer gelukkig... Tijd zal het leren.

              #14
              Zijn we weer, weinig bijzonder. Ze groeien langzaam door... Ze zijn nu een weekje boven de grond geloof ik. In de loop van komende week zal ik ze gaan overpotten naar de autopots met rijkere grond.



              20210820_170204.jpg

              Comment


                #15
                Kijk eens daar eindelijk iemand die zich waagt aan Amerikaanse veredelaars. Ik ben er van overtuigt dat het. Iet meer lang duurt voor vele zijn over gegaan naar de super rare naampjes(dis xtreem doorgefckte super lekker ruikende planten) die lopen jaren voor dan de veredelaars hier in de buurt. Succes
                Last edited by Kunichika; 20 August 2021, 23:13.

                Comment

                Bezig...
                X