Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Mephisto in Autopots op 70x70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Groeien prima door. Morgen ga ik ze overpotten, zie worteltjes onderuit de gaatjes piepen. Hebben ze gelijk wat meer voeding tot hun beschikking.
    Links onderin vertoont wat gekke plekjes, lijkt calcium tekort? Heb maar calmag aan t water toegevoegd...
    20210824_171114.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die hebben nog geen calmag nodig.

      Effe de pot goed nat maken en tijdje laten staan, zodat de wortels zich goed ontwikkelen, zodat er een fatsoenlijke kluit met wortels komt, want die zit er nu echt niet
      in

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik zou zeker even geen voeding geven, ze zijn nog zeer klein.

    #17
    Van het weekend overgepot, zat al een aardige kluit wortels aan en waren ook wel erg kleine potjes waar ze in stonden. Nu in ieder geval in de 15L autopotten.
    Lamp wat omhoog getrokken en op 75% gezet. Kijken hoe ze verder gaan. Plan is om ze in ieder geval allemaal te toppen bij 5 naar 3 maar dat duurt nog wel een x aantal dagen, Mango Smile eventueel nog wat extra trainen om alles in het tentje te laten passen qua hoogte, maar dat zal de tijd wel leren.
    20210829_184345.jpg

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Maar ik zou afjes niet toppen, nuja elk zijn ding

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Als ik top, top ik zelf met een klein schaartje op de 4e node terug naar 4
      En dan de onderste node / 2 takken wegdieven tenzij ze veel licht opvangen
      Zodat k 4 dikke takken overhou

    #18
    Blijft bizar hoe snel het groeit, van dag tot dag denk je niets te zien totdat je dagelijkse foto's naast elkaar legt

    20210831_180548.jpg

    Comment


    • Ritagrasaf
      Ritagrasaf commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd hoe die autopots gaan bij u ze groeien alvast goed. Systeem staat nog uit? Veel succes!

    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Staan nog niet aan inderdaad. Vanmorgen nog een keer 400 ml per pot gegeven, over paar dagen nogmaals en daarna kunnen ze wel aan denk ik. Hopelijk wordt het vanaf dan echt een makkie

    • Ritagrasaf
      Ritagrasaf commented
      Editing a comment
      Ok zeker de aanbevolen 2weken wachten, zodat je wortels mooi ontwikkeld zijn. Heb niet te klagen tot nu toe

    #19
    Ja ze gaan goed snel zeker afjes onder 24u veel succes verder

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


      #20
      autoflowers moet je op 24/7 licht geven. ze groeien snel en hebben geen tijd om te herstellen. en voeding moet je ze amper iets geven. enkel in de bloei een week of 2-3 en dan laatste weken enkel flushen.
      en onmiddelijk op 100% op 60-70cm en dan in bloei op 50cm

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Die afstand van de lamp is volledig afhankelijk van fabrikant. Als je met een HPS kweekt mag je 10% per 100 watt nemen. Dus 25 cm op 250 watt. Als je led neemt zal je toegewezen zijn aan de specs vd fabriek, mijn afjes staan niet verder dan 25 cm van de lamp met een 300 watt led, die van remco staan er praktisch tegen in de bloei met zijn 400 watt led. Mars Hydro heeft zijn afstanden, G-Bars dan weer andere. Deze zijn uitvoerig getest geweest op gewassen. Dus al je met jou afmetingen en een 250 HPS lamp zit zullen je planten hopeloos strekken en uiteindelijk opnieuw mager zijn van opbrengst

      #21
      K zet ze zelf t liefst op 20-4, nacht heef zeker ook meerdere functies, ook voor t bodemleven

      Comment


        #22
        blawan

        Onzin. Voeding hangt er van af wat je zelf wilt. Ik zet een minder gevoede autoflower en een gevoede naast elkaar en zie toch opmerkelijk een verschil in Bud-size, plant-size
        Het paar uur donkere kunnen ze best wel om wat meer hars aan te maken.
        24/7 geeft niet altijd de beste resultaten. Wel gaan afjes onder 24 u veel sneller klaar zijn maar daarom niet beter. Licht is wel gewicht alhoewel.
        21/3 22/2, allemaal al succesvolle oogsten gehad. Ik reken op 11 of 12 weken van zaad tot oogst maar ook dat hangt weer af van zaadboer.

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Tijdens vegetatieve fase laat ik ze in ieder geval 24/0 staan, in bloei ga ik ze misschien op 20/4 zetten of ik laat het wel zo. Scheelt geemmer met een tijdschakelaar en in kader van experimenteren. Ik zie wel want 24/0 is wel zo makkelijk

          Qua voeding eens hoor, ze hebben misschien minder nodig dan fotoperiodieke, maar voeden heeft zeker z'n plaats

        • blawan
          blawan commented
          Editing a comment
          dan zet je ze beter in bloei op 24uur en veg 20/04 omdat ze dan nog wat jong zijn.

          hoe meer licht in bloei hoe meer opbrengst maar dan meer water en voeding en kans op overwatering enz enz.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          blawan , dat is ook weer onzin, vergeet niet dat de vegetatieve fase de belangrijkste is om het ontwik. van je plant. Als Afjes of Fems de eerste weken niet genoeg licht krijgen gaan ze strekken en heb je maar magere plantjes. In de bloei is het van belang om je toppen goed te belichten maar ze je zal geen 100gram meer hebben als je kiest voor 20 of 24 u in de bloei. De vegetatieve fase bepaald volledig je oogst.

        #23
        Dag 18 vandaag, vanmorgen gelijk maar even een knipbeurtje gegeven aangezien ze gezond zijn en erg goed groeien en allemaal erg gelijk op gaan.
        ze waren allen bij de 5e en heb teruggesnoeid naar de 3e knoop. Kijken hoe ze hierop gaan reageren.
        links onder lijkt wel klein beetje wat gebleekte bladeren te hebben door het licht. Paar centimeter omhoog getrokken. 20210901_065926.jpg

        Comment


        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          De Mango Smile overweeg ik om dubbel te toppen beetje zoals manifolden, omdat deze een wat langere doorlooptijd heeft en hele grote planten kunnen worden. Dus dan vooral voor size management.
          Die andere twee enkel nog LST om de toppen te spreiden.

          Zo veel mogelijk oogsten is ook niet mijn primaire doel, zoveel gebruik ik niet en beetje oefenen/klooien met plantjes is leuk

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Veel plezier met prutsen!

          Had anders ook wel graag gezien wat dat plantje zonder stressen doet. Vooral om te zien of de breeder de poeha die ze verkopen op hun website ook waarmaken.

        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Een beetje googlen op Mango Smile geeft wel wat beeld van wat de plant kan worden.

        #24
        Nieuwe toppen beginnen nu zichtbaar te vergroten. Hebben eventjes stil gestaan, zie bij de Freebie dat ik perongeluk ook de puntjes van t blad van de nieuwe top iets heb meegesnoeid

        De Mango Smile ontwikkelt ook sterk in de breedte, de zijtakken vanaf de onderste knoop schieten naar buiten. Moet ik deze dieven voor formaat controle?



        20210903_091248.jpg

        20210903_091210.jpg

        Comment


          #25
          Ze gaan wel mooi en staan gezond, interessant zo een automatische potten

          Een goeie keuze wat betreft het toppen, is een must bij autoflower als je het mij vraagt.
          Niet enkel met een grotere opbrengst als gevolg, tegelijk een veel betere topverdeling (toprot waar ze toch wel erg gevoelig voor zijn) en het oog wilt ook wat, eerlijk is het mooier dan een kerstboomvorm.
          Ze gaan gewoon lekkerder als je die Rude dames es flink hard aanpak maar dat is mijn 'pers' mening en 10 jarige bevindingen.

          Strak plan, vooruitdenken en de meer uitbundige groeier 2x toppen, fim kon ook en is (tegelijk met het afjossen vd onderste scheuten) wat mij betrefd idealiter om het meeste uit de autoflower dames te halen!

          Veel succes sinappel, ik loer even mee

          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #26
            Zaterdag de onderste scheuten eraf gehaald bij alledrie en even een foto gemaakt ter vergelijk. Raad maar welke van mango smile zijn, wat een bizar verschil

            20210904_094749.jpg

            Gisterochtend allen weer 400 ml bovenlangs gegeven en ga denk ik morgen het autopot systeem aanslingeren.
            groeien mooi door, als de nieuwe toppen wat langer zijn geworden zal ik ze met LST naar de zijkanten gaan trekken.

            20210905_174353.jpg

            Comment


            • Ritagrasaf
              Ritagrasaf commented
              Editing a comment
              Bij het opzoeken achter info deze fout meermaals tegen gekomen. Enige reden waarom ik het vermeld

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment

            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Was inderdaad al bekend met de problemen. Had ze al even kort getest maar voor de zekerheid dubbelcheck ik alles 4x voordat alles nat staat in de kamer.

            #27
            Alle dames even flink stevig aanpakken en vastbinden kostte best wat tijd zo. Even kijken hoe de dames verder ontwikkelen en dan beslui. Alle dames laten duidelijk hun bloeihaartjes zien en je begint ze al goed te ruiken in de tent.

            Autopotten zijn ook aangezet.

            Het trio samen:20210907_181436.jpg

            Mango Smile:
            20210907_181447.jpg

            Chemmy Cookie Bear (links) en Pinot Noir (rechts):
            20210907_181452.jpg

            Comment


            • blawan
              blawan commented
              Editing a comment
              400ml water is veel te veel? hoeveel PH en voeding heeft auto niet echt nodig.

            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              400 ml op 3 dagen is echt niet veel hoor en ze zien er ook niet ongelukkig uit. Met de autopots aan nu kunnen ze pakken wat ze willen. Mijn vorige AFje dronk in de bloei richting 2L per dag.

            #28
            Goed bezig hier sinaasappel!

            Mooie soortjes ook.
            Ik had de cream cookies staan. Ze hangen sinds gisteren allemaal met de beentjes ondersteboven

            Ruikt naar haribo snoepjes
            Plantjes zien er mooi uit. Toppie!
            Veel plezier nog met het kweken
            "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

            Comment


            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Dankjewel hoor, ik hoop ook tot de oogst te komen. Genietse van jouw oogst in ieder geval, nog andere soortjes in het verschiet?

            • Krisdc
              Krisdc commented
              Editing a comment
              Ik denk dat men volgende ronde white widow, bubblegum, strawberry pie, gorilla glue en cream cookies gaat worden.

              Die laatste 3 soorten hangen nu te drogen.
              Had van het knippen 3g schaarhash.
              Zeer sterk spul ook

              Handschoentjes opgevuld met water en de vriezer in voor een paar uren, dan komt alles wat er daar op plakt goed los.

              Doe zo verder zou ik zeggen

            #29
            Alles stond binnen paar uurtjes alweer recht naar de lamp toe en weer lekker gegroeid in een dag.
            Mango Smile wat gebleekte puntjes op nieuw blad terwijl deze niet eens de hoogste dame is. Lamp maar weer klein stukje omhoog gezet en staat nogsteeds maar op ~70%.

            20210908_173344.jpg

            Comment


            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Ja daar zit ik ook nog over in dubio, hoe ik de hoogte beperkt kan houden. Dacht zelf juist dat toppen de hoogtegroei zou moeten beperken?

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Toppen stopt de hoofdtop waardoor de energie naar andere toppen gaat.

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Je kunt ze makkelijk met draad aan de pot vinden, zelf ga ik het met haringen doen denk ik.

            #30
            De lamp van de week een stuk omhoog getrokken en voluit gezet en de dames GENIETEN hier duidelijk van. Ze groeien als onkruid. Mango Smile blijft wat gele puntjes geven die ik niet echt kan plaatsten. Autopots doen het tot dusver ook fantastisch, tentje groeit al lekker vol. Morgen even kijken of er wat te dieven valt, eventueel wat laagste bladeren weghalen en andere blad wegstoppen om toppen vrij te maken.


            20210914_173856.jpg

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Beginnend visgraatje?

            • Ritagrasaf
              Ritagrasaf commented
              Editing a comment
              Had gehoopt om wat meer te zien of een bladpuntje
          Bezig...
          X