Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Mephisto in Autopots op 70x70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Hoofdtakken van de mango smile beginnen aardig hoogte te krijgen. Deze dus maar weer even omlaag gebonden om het bladerdak wat gelijker te trekken. De ruimte die ik gereserveerd had voor de Mango Smile was ook zeker niet te weinig. Pinot noir is duidelijk het kleinst en laat langzaamaan echt bloeiknoppen zien.
    komende paar dagen ben ik weg, schoonzusje let op de planten al zal het weinig zijn aangezien ze automatisch water krijgen. Hooguit checken of de lamp niet te dicht op het bladerdak staat maar dat moet wel goed komen

    de dames staan er ondertussen zo bij;

    20210917_105231.jpg 20210917_105243.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je kan ook gewoon wat weg knippen, onder moet sowieso nog wat gebeuren.

    #32
    Ze groeien goed zeg, flinke struik al

    Comment


      #33
      Schoonzusje heeft even een update gegeven:
      Freebie begint ineens goed te strekken waar mango smile t al gehad lijkt te hebben. Tijd voor mooie knoppen.
      Pinot noir blijft een kleinere dame.
      over een week ben ik thuis en zal ik alle dames eens goed ontdoen van blad
      IMG-20210921-WA0006.jpg

      Comment


        #34
        Gebruik je alleen biotabs als voeding?

        Comment


        • Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Ja dat is het plan, zou volgens de breeder voldoende moeten zijn. Mochten tekorten tevoorschijn komen zal ik ze extra bij gaan voeden.

        • Beginner70
          Beginner70 commented
          Editing a comment
          Ben benieuwd, ik ken ze niet maar is dan een vrij goedkope en gemakkelijke voeding.

        #35
        Volle bak... Wat een mega verschil in 4 dagen weer
        Over 4 dagen ben ik thuis en moeten ze echt grondig aangepakt worden. Ergens laag heb ik iig een ventilator draaien voor luchtbeweging tussen de bladeren, dus komt goed tot dan.

        IMG-20210925-WA0004.jpg

        Comment


          #36
          Sinds vannacht thuis van vakantie, gelijk even wezen checken en wow. Ze hebben in 11 dagen tijd zo'n 40 liter water gedronken. Zojuist maar een stevige knipbeurt gegeven wat hoog nodig was. Heb naast blad ook wat kleine ondergroei weggehaald hierbij die toch niets bijzonders gaan opleveren.

          De Freebie heeft in ieder geval een flinke groeispurt gehad, de Pinot Noir blijft de kleinste van de groep maar lijkt mooie topjes te vormen.

          Ondanks dat de Freebie onzettend dicht op de lamp stond leek ze daar weinig last van te hebben, iets gebleekt en een paar vlekjes op het bovenste blad bij de Freebie en de Mango Smile van calcium tekort. Calmag toegevoegd aan het reservoir en dat zal wel weer goed moeten komen zo.

          Over een weekje nog eens kijken of er nog wat van dat kleine spul weg te halen valt.
          Ik hoop dat de dames het niet erg vinden dat ik ze stevig onder handen genomen heb maar daar leer ik anders ook alleen maar van.

          Samenvattend wat ik allemaal gedaan heb vandaag; flink blad weggehaald, wat kleine ondergroei weggehaald. Potten voor het eerst omgedraaid, de Pinot Noir paar cm hoger gezet, lamp omhoog geplaatst.

          Lap tekst deze update, nu maar ff genieten van mn vorige kweek.

          20210929_153943.jpg 20210929_180618.jpg
          20210929_170130.jpg

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Dus zonder toezicht 11 dagen? Mooi hoor ! Ze gaan goed!

          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Beetje extra ruimte voor lucht in dit dikke bladerdak gaat geen kwaad kunnen. Ook gaat nu de energie naar de grote toppen ipv al dat kleine prul onderin waar toch amper nog licht kwam.

            De dames zijn onder het toeziend oog van mijn zwager en schoonzusje geweest deze 11 dagen, maar ze hebben enkel de lamp 1x een stukje omhoog getrokken

          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Tof zo , ook voor hen, met die autopots .

          #37
          Volgens mijn berekeningen zitten we nu op een dag of 50. Maar misschien ben ik nu te stoned om te rekenen.
          Maar die 65-70 dagen gaan er zeker niet inzitten voor die Freebie en Pinot Noir, de Mango smile met voorspelde 85 dagen moet ik ook nog maar gaan zien. Ik ben benieuwd hoeveel het gaat worden voor elke dame.

          De dames gaan verder in ieder geval wel prima denk ik. Temperatuur misschien wat koud met circa 20 graden. RLV zit met een waarde van rond de 70%, soms richting 80% misschien weer te hoog. Zou ik daar het best iets mee moeten?

          Ik heb in ieder geval de lamp zojuist naar mijn maximaal haalbare hoogte gezet... Kan er geen millimeter meer bij krijgen. De Freebie begon op haar hoogste bladeren echt wel te verbleken. Ook de Pinot Noir maar weer een stuk omhoog gezet omdat deze nu wel erg laag zat ten opzichte van de lamp.

          Mango Smile ook wat bleker? Paar Calcium tekort vlektjes te zien ook.
          20211002_214549.jpg

          Pinot Noir, rechts is een stuk groener dan de Freebie die aardig verbleekt lijkt.
          20211002_214541.jpg
          20211002_212531.jpg

          Comment


            #38
            Als je 8 van deze haakjes en 4 stukken ketting haalt bij de gamma of praxis kan je hem zo hoog hangen als je zelf wilt

            123 (1).jpeg 123.jpeg
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Ik heb hier de hangers en musketonhaken ertussenuit gehaald bij de mars. Dat scheelt toch al gauw 28cm, en ja zo'n mars kan niet lager als een cm of 30. En met de tent hoogte van 170cm zou je dat wel eens nodig kunnen hebben.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik adviseer altijd ketting.

              Ze leren het vanzelf af.

            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Ik zit nu op precies 30 centimeter vanaf de Freebie en heb de katrollen er inderdaad al tussenuit. Nu alleen nog de hangers waarvoor ik op 20 centimeter van de bovenkant zit. Tot dusver was het genoeg, maar met de tip van Corleone kan ik nog wel een paar centimeter winnen gelukkig! Dankjewel hiervoor

            #39
            De toppen groeien langzaam maar gestaag verder. Vooral pinot noir is al aardig aan het bezaaien met trichromen.

            Wel heerlijk hoe low maintenance t nu is met die autopotten en biotabs. Waterreservoir checken, planten 3 seconde bekijken. Misschien een blad hier of daar wegstoppen en done.


            20211005_173335.jpg
            20211005_173325.jpg

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dat lichte blad is lightbleach.

              Hoelang nog tot oogst?

            • Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Klopt inderdaad wat dat light bleach betreft. Lijkt nu stabiel, zal dit weekend ff kijken of ik bovengenoemde haakjes kan scoren bij de bouwmarkt. Tot dan zullen ze t er maar mee moeten doen

              Over de duur tot oogst durf ik niet eens na te denken, gaat nog wel ff duren als ik ze zo zie

            #40
            Zo even naar de bouwmarkt voor de haakjes, eerder geen tijd gehad. Verder doen de dames het goed, al heeft de Freebie wel last van het licht maar dat is zometeen opgelost, lamp nu op 90% gezet om het een beetje te sparen..

            Morgen ook maar de Mango Smile achterin wat omhoog zetten aangezien die wat lager valt.

            20211009_164446.jpg

            Comment


              #41
              Hoe gaat het met je plantjes?


              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Hij ging naar de bouwmarkt ...

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Daar istie blijven hangen.

              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Aan de haakjes.....hellup

              #42
              20211102_171114.jpg Is allemaal gelukt bij de bouwmarkt hoor haha. Maar heb niet erger kunnen voorkomen voor de Freebie. Aardig verbleekt en verbrand maar de toppen groeien prima door. Voor volgende keer houd ik het op 1, max 2 planten zodat ik ze beter kan trainen ivm beperkte hoogte.

              Drukke tijd voor mij op het moment, dus die hele autopots, biotabs etc komen ideaal uit. Elke dag even 3 seconde tentje open 's morgens en alles checken, oke en door.

              Alleen van de week 's nachts stroomstoring gehad in de buurt. 2 uur lang zonder stroom gezeten terwijl ik sliep, werd wakker omdat weer spanning op de deurbel kwam, dan gaat deze af.
              Luchtvochtigheid was 97% geworden. Gisteren een top moeten afknippen van de pinot noir omdat deze vreemd begon te doen, buiten even ontleed en zoals verwacht zat er toprot in, wss door het vocht van de storing. Rest van de toppen zien er goed uit maar ik houd ze strak in de gaten...

              Ik denk Pinot Noir nog 1 week, de Freebie 1.5 week en Mango Smile 2 weken.


              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Das wel rap voor schimmel. Dan heb je hopelijk niet nog meer. Goed checken.

              • Ritagrasaf
                Ritagrasaf commented
                Editing a comment
                Is inderdaad een gemak
                Laten we hopen dat het bij die ene top blijft.
                Mooi mooi, zal smaken binnenkort !

              • Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Zo snel zal dat niet gaan rotten ik 2 uur. Dan moet je al eerder problemen hebben gehad.

              #43
              Freebie en Pinot Noir geoogst gisteren.

              Freebie paar mooie toppen en verder erg veel luchtige toppen. Geur is echt pure stank, ontzettend sterk maar zeker geen lekkere geur. Niet echt kapot van deze plant maat wie weet smaakt ie wel fantastisch

              Pinot Noir daarentegen, wow. Heerlijke zoete geur, fruitig, gassig en bijna alleen maar dikke volle plakkerige toppen. Helaas nog een dikke top weg moeten gooien in verband met wat rot. Maar wow.

              De Mango Smile staat nu nog alleen in de tent, denk met een weekje kan die ook om. De geur van deze dame komt nu goed tot haar recht. Eerder rook je eigenlijk alleen de stinkende Freebie. Als ik nu de tent open maak ruik het onzettend naar tropisch fruitcocktail.

              Volgende keer zet ik 1 plant in de tent, zodat ik de volledige potentie kan zien van of de Mango Smile of de Pinot Noir. Nu toch erg verdrukt gegroeid.

              Comment


                #44
                De grootste stinkerd is meestal de wiet met de meest complexe werking.
                Als de smaak tegenvalt kun je het in de verdamper proberen. Daarin smaakt elke wiet compleet anders.
                Maarre..best gelopen dus.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X