Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn ervarging met goedkope LED bouwlampen/schijnwerpers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Mijn ervarging met goedkope LED bouwlampen/schijnwerpers

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Tijdens mijn onderzoek naar de juiste licht soort voor het kweken kwam ik bijna geen kweek tegen die LED bouwlampen gebruikt als lichtbron.
    De lampen zijn 25-35 euro per stuk voor 100watt 3000K/6400K 8000lumen

    Ik ben nu 18 dagen in mijn kweek en ik ben erg tevreden over de kweek tot nu toe.

    awcXukV.jpeg
    Last edited by Nederhigh; 13 August 2021, 20:54. Reden: Foto in topic gezet.

    #2
    Zou leuk zijn als je hier een verslagje bijhoudt. Ook handig voor tips indien je ergens tegenaan loopt. Foto’s kun je hier op JD toevoegen.

    Comment


      #3
      Ja ben ook wel benieuwd naar een verslag !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Welkom bij JD.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Attached Files

          Comment


          • GroteSmurf
            GroteSmurf commented
            Editing a comment
            Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik de internodeafstand best wel netjes vind!
            Zou fijn zijn als je erbij zet hoeveel voeding je geeft. Kan een leuk referentiekader voor anderen zijn en des te specifieker je bent, des te meer ellende eventueel voorkomen kan worden.

          #6
          Tja, waar hoort zo'n topic dan thuis eh

          Ik heb 'm verplaatst naar Binnen kweekverslagen.
          Je kunt dit topic dus ook direct gebruiken om het vervolg van je kweekje hier te rapporteren
          Vragen over je kweekje etc kun je hier ook allemaal kwijt!


          Ik heb oprecht erg benieuwd, leuk om weer eens wat nieuws te zien! Subbed!

          Heb je toevallig een linkje van de bouwlampen die je gebruikt?
          Ben erg benieuwd hoe die dingen precies in elkaar steken, en hoe ze verhouden tot een gemiddelde kweeklamp.
          De dames zien er in elk geval top uit!

          Ohja, vermoedelijk heb je hier ook wat aan. Howto: Meerdere foto's uploaden en tussen je berichten plaatsen.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • Sam99
            Sam99 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor je comment!

            Fijn dat je mijn bericht hebt verplaatst naar de juiste categorie.
            Is het handig dat ik met elke log een nieuw topic begin of gewoon dit bericht blijven uitbreiden?

            Link bouwlamp 6400k: https://www.bol.com/nl/nl/p/v-tac-vt...94381123/?s2a=

            Link bouwlamp 3000k: https://www.bol.com/nl/nl/p/v-tac-sa...94381061/?s2a=

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Meestal per kweek een appart topic. Dus als je geoogst hebt zometeen kun je een nieuwe beginnen.
            Voor nu gewoon lekker blijven updaten in dit topic. kijk ff wat andere Kweekverslagen door om te zien hoe dat normaal gaat hier.

          • GroteSmurf
            GroteSmurf commented
            Editing a comment
            Toevallig al gekeken naar de specificaties van de bouwlampen? Ben ook benieuwd..

          #7
          Voor de voedings log heb ik een pastebin gemaakt omdat de inhoud nogal veel ruimte in beslag neemt.

          Link: https://pastebin.com/MJPPJGd2

          Comment


            #8
            Dit is je tweede kweek las ik? Wat heb je er van afgehaald bij je eerste kweek?
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Sam99
              Sam99 commented
              Editing a comment
              Mijn eerste echte kweek, mijn eerste 'kweek' was een autoflower van een paar weken die ik kreeg van een vriend, de plant stond onder een paar lampen (15watt +-) in mijn kast en stierf toen ik hem op de balkon zetten in de zon (het wordt echt heel heet daar en de plant stond altijd binnen, had hier niet aan gedacht aangezien in nieuw ben in het algemeen met planten etc.).

              Eind oogst was 1,1 gram Gorrila Girl auto (van Barney's Farm geloof ik).

              De kweek die ik nu doe en je hier ziet noem ik mijn eerste echte kweek omdat ik zelf de zaden hebt ontkiemt etc. en een kweek tent + spullen heb aangeschaft om te beginnen.

            #9
            Ik ben vooral benieuwd naar de G/W van deze lampen
            of dat vergelijkbaar is met HPS, of beter
            Of minder

            Comment


            • Sam99
              Sam99 commented
              Editing a comment
              Daar ben ik ook heel benieuwd naar, voor de prijs van de lampen lijkt het bijna te goed om waar te zijn IMO maar tot nu toe ben ik erg tevreden.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Voor de groei is het al gauw goed genoeg maar in de bloei zullen de lampen tekort schieten. Wat je nodig hebt is ongeveer 800 umol/ m2 en dat geven die lampen vast niet.

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Dat zou je kunnen oplossen door meerdere lampen te plaatsen, want zo groot zijn die bouwlampen niet. Het nadeel is natuurlijk dat de g/w waarde daarvan omlaag zal gaan.

            #10
            Heb subke aangemaakt, ben ook benieuwd wat deze lampen gaan doen, maar in ieder geval suc6 met je kweek.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

            Comment


              #11
              Heb je heel toevallig gecheckt of die dingen echt daadwerkelijk 100W trekken?
              Staat overal wel op de websites die ze verkopen.. Dus het zal wel kloppen..
              Maar toch is 25 euro voor 100W led wel heel goedkoop..
              In kweeklampen wordt er aardig wat gesjoemeld met de wattage's in de advertenties etc..
              Maybe met bouwlampen ook?
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #12
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  GroteSmurf exact. Een watt van een hps lamp kost evenveel als een watt van een ledlamp.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Nederhigh wil je dat ik het voor je google? Geen zin in, dan geloof je me maar niet.

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Nou, het is meer dat als ik zelf google ik altijd over de 50 euro zit voor een hps setje . En dan heb je vgm, de lage kwaliteit zooi ook. Bij shops als greensell hoef je het voor minder dan 100 niet te proberen vgm.. Is geen battle ofzo eh, ben gwn oprecht benieuwd. Mis ik iets? Weet nogmaals vrij weinig van hps.. Maar wat LED betreft heb ik inmiddels een aardige studie achter de rug.. Ja prijs/W wordt voor hps gunsitger als je naar 600 watters gaat ezno. Maar voor een 60x60 setup rond de 200/250W zou dit wel een interessant en goedkoop hps alternatief kunnen zijn.
                  Last edited by Nederhigh; 15 August 2021, 11:44.

                #13
                Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
                Heb je heel toevallig gecheckt of die dingen echt daadwerkelijk 100W trekken?
                Oorspronkelijk geplaatst door Sam99 View Post
                De bouwlampen heb ik getest met een watt meter en trekken inderdaad 100watt, de lumeri lampen trekken blijkbaar 22 watt per stuk want het totaal gebruik was 344,4 watt.
                ​​​​​​​

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Hoe heb ik dat gemist.. Thx.

                • GroteSmurf
                  GroteSmurf commented
                  Editing a comment
                  Waarschijnlijk gewoon overheen gelezen, zoals ik ook wel eens doe.
                  Toch beter dan missen dat de vrouw naar de kapper is geweest..

                #14
                Ik volg ook maar vrees voor de bloei met die lampen ook. Ledstrips ofzo voor bloei erbij?is mss al gezegd ... Succes!
                Ganja always does the trick.

                Comment


                • Sam99
                  Sam99 commented
                  Editing a comment
                  Wat missen deze lampen mogelijk volgens jou?

                  Wat voor soort led strips heb je in gedachten?

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Ik weet zelf weinig van led strips . Was het kelderkastje die er had? Maar het rode spectrum voor de bloei zal tekort doen, denk ik. Meer blauw spectrum voor de groei maar dat vind je in alle lampen, dacht ik . Maar weinig tot geen rood spectrum in gewone lampen . Maar ik ben geen tecnicus erin , en voor hetzelfde geld werkt het wel . Samsung strips met dezelfde leds dan als in kweeklampen, enkel rood spectrum om zo als aanvulling te dienen op je lampen. Weet ook geen prijs of voorbeeld maar je vind er wel terug hier in verslagen ook.

                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Cosmorrow led bars van secret jardin. Een bloeibar van 20w erbij kan zeker geen kwaad.

                #15
                Planten hebben een bepaald spectrum nodig om optimaal te groeien, en met name in de bloei. Ik heb gekeken, maar kan daar voor jouw lamp niets over vinden.

                Er is een redelijk grote kans dat jouw lampen (lang) niet het spectrum bieden wat je planten nodig hebben om een goede opbrengt te genereren. Maar goed, dat is en blijft een gok gezien er geen informatie beschikbaar is.

                Comment

                Bezig...
                X