Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn ervarging met goedkope LED bouwlampen/schijnwerpers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Hallo Heren,

    Ik heb een paar foto's die ik graag met jullie wil delen omdat ik wil weten wat er gaande is.

    Foto 1: calyxen komen tevoorschijn (correct me if im wrong)
    20210830_192758.jpg

    Foto 2: Enkel dit blad verkleurt lichtelijk, is aan het afsterven volgens mij, mogelijk zelfde verhaal als bij foto 4.
    20210830_192712.jpg

    Foto 3: Deze kleuren heb ik verder niet gezien bij deze groei, is dit een teken dat ik teveel voedingsstoffen geef?
    20210830_191618.jpg

    Foto 4: Blad is zo goed als dood, zie foto 5 voor vervolg
    20210830_192833.jpg

    Foto 5: De tak bij foto 4 ging er met heel veel gemak van af, hier een foto van waar de stam van de tak eerst vast zat, het lijkt alsof alle planten wat takken beginnen weg te duwen/los te laten.
    Iemand die dit herkent en mij hier meer over kan vertellen? Elke dag heb ik meedere van zulke stammen die los laten.
    20210830_192846.jpg

    Morgen een nieuwe tent van 120x120x200 ipv de huidige 80x80x180, in deze grotere tent komen 4x 100watt 3000k lampen.

    Graag hoor ik van jullie.

    Fijne avond heren!
    Attached Files

    Comment


    • GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Volgens mij zit Wesley op het juiste spoor, heb ik zelf ook gehad toen ik veel voeding gaf.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zit het blad die afvalt altijd in de schaduw of krijgen ze overal licht ? Als t afvallig blad in de zon zat , zal ze voeding nodig hebben dan, denk ik toch .Gaf je al bij ?

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Begin van Calcium Magnesium Defiency

    #32
    Hallo heren,

    Vandaag de nieuwe tent opgehaald en neergezet met 4, 100watt 3000k bouwlampen zodat de meiden meer ruimte hebben en elkaar niet in de weg zitten waardoor de takken buigen enzovoort.

    Hier een video van de setup: https://drive.google.com/file/d/1Clg...ew?usp=sharing
    (NOTE VOOR MODS: De video is geupload naar een account waarop mijn naam niet traceerbaar is, dus link kan blijven staan. )

    Groeten,

    Sam

    Comment


      #33
      Ze zien er goed uit ben benieuwd hoe de bloei gaat verlopen suc6

      Comment


        #34
        Sam99 Hoe staat het ervoor met de planten??? Heb je nog actie ondernomen n.a.v. de afgevallen bladeren? Hoe gaat het daar nu mee? Willen de dames een beetje in bloei?

        Comment


        #35

        Wat grote smurf heeft gesmurfd.

        Van wat ik tot nu toe heb opgedaan aan de hand van je berichten en fotos lijkt het erop dat ze ondervoed zijn. Stikstof en fosfor tekorten, daarnaast staan ze te nat (?)

        Wat meer info mbt watergiften, voeding, grond etc etc zou handig wezen.
        Last edited by ganjagast; 5 September 2021, 04:36.
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Woodiewood
          Woodiewood commented
          Editing a comment
          Op basis van je foto's in post #31 en foto #4 denk ik dat je blad zich laat leegtrekken omdat het te weinig licht krijgt of een stikstof tekort heeft.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          De bladen onderaan waar licht maar moeilijk doorkomt kunnen er ook voor zorgen dat ze vergelen, echter gaat dat niet rap. Is dat wel het geval dan kan je er vanuit gaan dat ze meer stikstof nodig hebben. Overvoeding lijkt me niet, ook zie ik geen verbrande bladpunten en klauw vorming. Je geeft aan dat je geen groeivoeding meer meegeeft maar nu bloom en pk booster. Hoe lang staan ze nu in de bloei? Denk dat ze net een dag of 10 op 12/12 staan. Dan is het nog te vroeg om te stoppen met groeivoeding. Ik zou pas stoppen met groevoeding zodra ze echt beginnen met bloeien, week 1 van echte bloei bv. Tegelijk geef je beetje bloei voeding mee en pk booster moet je pas meegeven zodra de toppen vormen. Ook hangen de bladen maar de stelen niet, dus denk dat je ook wat teveel water meegeeft.
          Met organische voeding moet je vooruitkijken aangezien de voeding pas met een dag of 7(plus/minus) opneembaar is voor de plant.

          Heb zelf ook met BAC voeding gekweekt. Er zijn een aantal verslagen te vinden hier op JD. De laatste keren kweekte ik met minerale poeder voeding waar ik ook zeer te spreken over ben.

          Amnesia Lemonator Ben nu op dit moment 4x amnesia lemonator zaden aan het ontkiemen. Heb het vermoeden dat de stekjes het niet gaan worden. "Waarom denk je

        • Sam99
          Sam99 commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je comment ganjagast, de planten staan nu zn 15 dagen in de bloei, de laatste paar dagen is er al wel erg veel voorgroei, is het dan alsnog handig om groei te gebruiken over bloei?

          Ik zou wel gaan kijken wat meer voeding doet bij de planten, bedankt voor de tip!

        #36
        Hallo heren,

        Hier weer een update van de planten (Dag 33-42)
        Voorgroei van de wiet begint de laatste paar dagen erg goed te ontwikkelen, je kan het een beetje zien op foto 42 als je inzoomd.

        Ondertussen zijn de blad stelen die eraf vallen al redelijk wat verminderd.

        Fotos:
        Heb helaas redelijk wat dagen gemist met foto's maken, het kan zijn dat de dagen niet meer helemaal kloppen (mogelijk 1-2 dagen achter)

        Dag 35:
        Dag 35.jpg

        Dag 36 Cryogenic
        Dag 36 Cryogenic.jpg

        Dag 36 Peter r d Vries
        Dag 36 Peter r de Vries.jpg

        Dag 36 Biggie Smoll
        Dag 36 Biggie Smoll.jpg

        Dag 36 Gorrila Glue
        Dag 36 GG.jpg

        Dag 39 Peter r de Vries
        Dag 39 Peter r de vries (_).jpg

        Dag 39 Cryogenic
        Dag 39 Cryogenic.jpg

        Dag 39 familie foto
        Dag 39.jpg

        Dag 41
        Dag 41.jpg

        Dag 42:
        Dag 42.jpg

        Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag.

        Fijne avond!
        Attached Files

        Comment


        • BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          Ik zou zelf gezien ze niet getopt zijn heel heel heel voorzichtig die hoofdcolas supercroppen/ heel lang masseren tot ze een beetje ombuigen
          Zodat je een relatief egaal bladerdek krijgt
          Dan kan de lamp een stuk lager en krijg je een hogere opbrengst doordat de toppenzee/planten in totaal meer licht krijgen

          Krijgen dan wel mogelijk ondersteuning nodig

        • GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          Allemachtig.. dat zijn inderdaad hele struiken geworden.
          Op deze foto zie ik de strek inderdaad zeker ook.
          Helaas is het te laat om daar nog echt wat aan te doen.
          Ben benieuwd hoe het met de ontwikkeling van de toppen zal gaan..

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of lesgeld betalen en die doorgroeiers eruit knippen, volgende keer beter.

        #37
        Hallo Heren,

        Hierbij een verzoek om advies/kennis.

        Net bij het water geven zag ik dat 2 bladeren aan het verkleuren zijn, misschien dat dit het begin is dat de bladerstelen er af gaan vallen?
        De blad steel zit al wel iets losser dan ik gewend bent van de planten.

        Wat voor conclusie kunnen we hieruit trekken?
        Begin van Calcium Magnesium tekort zoals Waterfall420 zei?

        Ik heb gekeken op de voedings label van de organic bac lijn maar daar zit geen mangesium in, iemand een aanrader voor magnesium? (mocht magnesium de oorzaak zijn)

        20210907_194556.jpg
        20210907_194500.jpg

        Om het nog een beetje positief te houden heb ik nog wat foto's van de ontwikkeling van de plant
        Foto' s zijn van vandaag

        20210907_120831.jpg
        20210907_120812.jpg
        20210907_192056.jpg
        Als ik dit zo zie wordt ik toch wel een beetje vrolijk, wat vinden jullie ervan? Dit is z'n 2,5 weken nadat de planten in bloei zijn gezet, en sinds z'n 5+- dagen geleden is de voorbloei begonnen.

        Planten groeien alleen nog wel 5-9cm per dag, hopen dat ze snel stoppen voordat het niet meer past, anders misschien supercroppen zoals BackYardPlant adviseerde.

        Alvast bedankt voor je tijd.

        Fijne avond!

        Comment


        • Sam99
          Sam99 commented
          Editing a comment
          Goed idee, bedankt voor de suggestie Nederhigh

        • GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          Klopt het dat het de onderste bladeren zijn die verkleuren?
          Ik zou sowieso stoppen met pk booster, dat is volgens mij pas voor tijdens de vierde week bloei.
          Teveel k(alium) zorgt overigens voor een lagere opname van calcium en magnesium.
          Zo lang de plant duidelijk groeit heeft ze bij mijn weten groeivoeding nodig, ook voor tijdens de spurt voorafgaand aan de bloei.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Teveel water, de bladeren hangen.

          En pk 1314 pas 4 weken voor de oogst mee beginnen.

          Je kan inderdaad langer groeivoeding geven op aarde, en onder led extra calmag, ik heb dutchpro omdat daar meer stoffen bij zitten.

        #38
        Leuk verslag dit. Ik volg vol interesse ivm de keuze voor de lampen. Recent een paar 240W LM301H panelen besteld en die waren toch wel iets duurder (€84 per paneel). Dus als dit werk is dat een zeer prettig alternatief
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb ze nog niet binnen (18e verwacht) en schrok behoorlijk van de verzendkosten. Dan komt er vrijwel zeker nog invoerkosten overheen en dan zijn ze niet zo heel goedkoop meer. Dit was allemaal van te voren bekend maar soms moet je een klein gokje nemen.

        • GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          AliExpress of...?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Was dat maar waar Dan was het wel goedgekomen met de verzendkosten en invoerrechten. Rechtstreeks bij de fabrikant besteld (Meiju Shenzen Lightning)

        #39
        Leuk kweekverslag. Ik ga hem volgen!

        Comment


          #40
          Hey jongens,

          Hier een korte update van de planten in vorm van een video.


          Zoals je kan zien begint de wiet erg goed te ontwikkelen.

          De planten zijn momenteel halverwege bloei week 3 (van de 7-9).

          Fijn weekend!

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Post 37 is een week geleden, dus je begint aan week 2 ( twee )!!

          • Sam99
            Sam99 commented
            Editing a comment
            @rreppellsteeltjam over 1-2, dagen 2 weken (een week gemist) dus toch wel halverwege week 3

          #41
          En hoe gaat het met de planten
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

          Comment


            #42
            Ja ben ook benieuwt

            Comment


              #43
              Week 7.

              Comment


                #44
                Beginnen de trichomen al milky te worden?
                ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Vanaf hier is alles wazig.
                  Week 8?

                #45

                Hopelijk horen we er nog wat van

                Comment

                Bezig...
                X