Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 4x Auto Skywalker Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hey die grote smurf, ik ga je ook even volgen, 2 dagen geleden gezaaid, nog aan het voorbereiden en wachten tot opkomst hopelijk

Wat je voorkeur betreft van lage lv met de start en hoog op het eind zul je daar gauw op terugkomen.
    Jonge plantjes floreren op lekker wat vochtige lucht waar dikke toppen zullen rotten.
    Met droge lucht worden zaailingen en jonge plantjes eerder preuts maar ganja wordt dan weer lekker krakend en ideaal om af te rijpen.

Best je aarde wat inwateren zoals ze zeiden maar zie het wel goedkomen,
    veel succes gewenst smurfenbaas
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Leuk dat je mijn topic ook smurft! Dat een lage luchtvochtigheid tijdens het begin van de kweek mogelijk een negatief effect heeft op de latere groei en bloei, daar wil ik wel aan. Heb je daar zelf ervaring mee of..? Op zich zouden toppen volgens mij niet moeten gaan rotten indien het klimaat verder goed wordt geregeld me dunkt. Het risico is natuurlijk wel groter.

Volgens mij zit grootste probleem in het dauwpunt en opstarten na de nacht, niet zozeer de luchtvochtigheid an sich. Wanneer de hut eerst een paar graden wordt opgewarmd en de luchtvochtgheid wordt verlaagd voordat de lampen aan gaan zouden er niet snel problemen moeten ontstaan denk ik. Als je dit niet doet condenseert het vocht op de toppen en dat is vragen om problemen. Het is op overigens toekomstmuziek daar ik niet dergelijke apparatuur heb en ik ga niet over een nacht ijs.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ja dat is te zien in men verslag, de jonge plantjes zagen er veel beter uit en gingen lekkerder met een lv percentage van 55% vergeleken bij ene waarde van 35%.
      Daar heb je wel gelijk met dat dauwpunt, maakt het er wel niet makkelijker op maar je kunt het es tonen hoe je dat doet en met welk resultaat.
      Succes alvast

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Daar heb ik dan overheen gelezen denk ik Wil eerlijk gezegd wel geloven dat ze niet lekker gingen bij 35%. Mijn interpretatie van een lage luchtvochtigheid tijdens de groei is zo"n 50% en van een hoge tijdens de bloei zo'n 75%. Het zal (bij nader inzien) nog wel even duren voordat ik daar aan ga beginnen, wil eerst een fatsoenlijke kweekruimte regelen (lees een kast met achter iedere deur een plant met eigen licht, afzuiging et cetera).

Reneeeeeeetje
    ik wou je vraag even via pm beantwoorden om dit topic niet te “vervuilen “
    maar jou pm staan uit dus dan toch maar hier
    ik heb zelf de Blue mat digitale tensio meters
    die werden toen het meest gebruikt hier op het forum en ik heb er toen 5 kunnen overkopen van iemand hier op het forum maar online kun je die vast nog wel vinden

Comment

• Reneeeeeeetje
      Reneeeeeeetje commented
      Editing a comment
      Bedankt Haze, ik ga eens even Google en kijken of ik die kan scoren

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      OTG eens effe checken

image_415810.jpg image_415809.jpg image_415812.jpg
    EB4911F2-05DB-4B6C-B0F0-D1B8FCDF5CE0.jpeg

Lucille haar ontwikkeling blijft helaas verder achter dan gehoopt. Ik heb besloten om haar later deze week over te zetten naar een kleine(re) pot en een extra plant te kweken. Dan mag zij tussen haar grote zussen staan en heb ik vijf planten in plaats van vier Zo staat ze er nu bij..

AFFA95F5-0385-4981-AB9A-BC4A3B01B3D0.jpeg

Verder krijgen ze nog steeds aangezuurd water, wat vandaag op 6.2 uitkwam omdat ik gisteren wat te lui was. Ook hangen de cobs nog onveranderd op zo’n op 30cm..

Zodra hun nieuwe zusje de grond in gaat komt er weer een update!
    Last edited by GroteSmurf; 1 September 2021, 17:22.

Comment

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Takketoelli Haha.. er wordt geregeld gesmurfd inderdaad! Ik zal om klungel denken, maar heb zelf ook mijn momentjes

• Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Ik had ook een achterblijvertje toen heb ik haar heel tegendraads als eerste over geplaatst naar een grotere pot, nu is ze 1 van de grootste.

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Italbri Dat zal ik in gedachten houden mocht ik nog eens een kleine plant hebben. Voor Lucille komt het helaas te laat. Ze stond al in een grote pot

Zou juist prima moeten zijn hoor Zo vroeg mogelijk toppen zodat je 4 a 6 takken (indien 6 eigk liefst onderste 2 verwijderen zodat de plant er in elke richting 1 over houdt totaal 4) is normaal de norm voor vroeg toppen en dan snel over op bloei
    Langer Is zonde van de ruimte en dus tijd/geldverspilling, gemiddeld gesproken dan

Comment

• GroteSmurf
      GroteSmurf commented
      Editing a comment
      Dat is zo ongeveer wat ik dacht

20210901_142345075_iOS.jpg 20210901_142238602_iOS.jpg

De overige dames heb ik gisteren nog even wat verder ingestopt, mede ter voorbereiding op vandaag.
    Vanmorgen ben ik namelijk alvast begonnen met wat LST. Het ziet er een beetje zielig uit moet ik bekennen.
    De nieuwe toppen komen eraan!

20210902_040148103_iOS.jpg 20210902_040142136_iOS.jpg 20210902_040153037_iOS.jpg

Attached Files

Comment

Comment

• blawan
        blawan commented
        Editing a comment
        wachten man

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Het kan 3-4 dagen duren voor een zaadje smurft. Goed de grond vochtig houden dan komt het bijna altijd wel goed. Nog ff smurf hebben

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Bedankt voor jullie advies. Ik geef haar vandaag nog, anders smurf ik een nieuwe de grond in

Comment

Gratis zaadjes smurfen steeds het lekkerst met de meest voortreffelijkste weed vind ik.
      Ideaal bij dalende maan is het niet (meer een verpot, snoei- en bodembewerking of samenstellingstijd)
      Ik zou drm wat smurfengeduld uitoefenen, iets waar Grote Smurf zeker geen gebrek aan heeft, die moet het voorbeeld tonen maar snap je onzekerheid.
      Zelf zaai ik der altijd een paar meer, dan heb je alsnog een hartverscheurende smurfenkeuze.

Veel succes bij de ontkieming en het verdere verloop
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Het is een interessant en nauwgezette leidraad die de twijfels welke de beste tijd voor bepaalde (basis)handelingen wegneemt als je daar in de eerste plaats al belang aan hecht, je kan ook je gevoel volgen, als dat 3de oog niet al te stevig vastgekalkt zit

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Het is wel iets wat ik in de toekomst eens bestuderen wil. De maan zorgt (ook) voor eb en vloed, dus ik geloof ook wel dat de maan invloed heeft op de waterhuishouding en daarmee tevens groei van een plant en het vermogen om met “high stress training” om te gaan.

20210904_230532799_iOS.jpg20210904_063356134_iOS.jpg20210904_230034342_iOS.jpg 20210904_230240237_iOS.jpg 20210904_230250977_iOS.jpg

Tot slot heb ik het slechte nieuws dat ik niet goed heb getopt, maar dat ik ergens tussen toppen en fimmen in ben gaan zitten volgens mij.
      Wat er precies staat te gebeuren is mij onduidelijk, maar als de nieuwe groeipunten rondom de oude top ook toppen worden krijg ik er heel wat!

20210904_230115923_iOS.jpg

Verder hebben de dames toen ik zojuist thuis kwam weer een ruime hoeveelheid aangezuurd (pH 6.3) sap gekregen,
      Ze kunnen weer een weekje vooruit dus. Zodra ik weer nieuws heb smurf ik het met jullie!

Comment

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tips. Ik zal mezelf nog eens gaan verdiepen in lichtsterkte e.d. Op moment vrees ik dat er veel verloren zal gaan aan de wand.
        Voor wat betreft mijn meter geef ik je gelijk.. de volgende kweek komen er andere en accurate meters!

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Een klein beetje te nat daar die 1ne? hoelang moeten die afjes volgens de zaadboer en welk schema draai je nu

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment

20210908_190619858_iOS.jpg 20210908_190835916_iOS.jpg 20210908_190937723_iOS.jpg 20210908_191007221_iOS.jpg 20210908_191011257_iOS.jpg

Helaas hebben de oudste dames trips gehad, wat ik te lijf ben gegaan met een (hoogst waarschijnlijk) te hoge concentratie neemolie. Hiernaast hebben de onderste bladeren schade ondervonden van teveel (stralings)warmte. Volgens mij komen hier de gele vlekken op de bladeren vandaan.

Verder groeien ze in mijn beleving lekker compact en breed, vooral gezien de sativagenen. Ik heb zo geen foto van de stam, maar van de twee grootste planten is de stam denk ik wel een centimeter dik. Zoals te zien help ik ze ook een handje bij de vormgeving van het bladerdek.

Comment

Het lijkt er op dat je planten snakken naar water, je kweek ziet er een beetje uit.... als een woestijn.

Maar niet getreurd, want als je mijn advies opvolgt komt het goed!

brainy-smurf-icegif.gif

Vul een metselkuip o.i.d. met water en zuur af naar pH 5.5 en breng de Ec naar 1.2 met groeivoeding. Houd de potten er om de beurt met de achterkant in tot het medium zich volgezogen heeft en het water er uit zeikt als je ze optilt. Kweek je bio laat dan de voeding achterwege.

Er wordt vaak gewaarschuwd voor te nat kweken, maar de ervaring leert mij dat de planten veel gauwer te droog staan.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          blawan

• blawan
          blawan commented
          Editing a comment
          1liter water? das toch teveel?

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          GroteSmurf ik weet niet wat beter is maar wat ik wel weet is dat de pH oploopt en niet afloopt en dat elke pH waarde een compromis is. Daarom geef ik in de groei een pH van 5.5 en in de bloei 5.8. Bekijk mijn fotoverslag maar, ik hoor graag waar je tekorten ziet!

Aah, GroteSmurf heeft geen blauwe, maar groene vingers! Ik volg!
        ~MeanoPheno

Comment

• GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          Leuk gevonden! Ze zijn onder invloed van dit forum inderdaad aan het verkleuren

Gisteren, op dag 26 voor de grootste dames, vond ik het alweer tijd voor een update. Helaas kon ik er geen tijd voor vinden. Daarentegen heb ik de ze gelukkig nog wel even onderhanden kunnen nemen.

Inmiddels ben ik begonnen met het geven van groeivoeding, BAC organic grow om precies te zijn. Ik heb het water weer aangezuurd tot pH 6.3 en het water had een EC van 0.7.
        Hiernaast ben ik aan het snoeien en LST'en geslagen, want er waren inmiddels bladeren welke naar mijn idee te weinig licht vingen/meer verbruikten dan opleverden. Mogelijk werd ook het licht op toekomstige toppen geblokkeerd. Voor mensen wie inzitten over een hoge luchtvochtigheid; snoeien brengt de luchtvochtigheid ook naar beneden Hierbij wat foto's van de vorderingen.

Vooraf:
        20210912_181804691_iOS.jpg 20210912_181809927_iOS.jpg 20210912_181815163_iOS.jpg 20210912_181823468_iOS.jpg

Snoei & LST:
        20210912_183001108_iOS.jpg 20210912_185002945_iOS.jpg20210912_201622073_iOS.jpg

En klaar is Klara!
        20210912_201250831_iOS.jpg 20210912_201303999_iOS.jpg 20210912_201326071_iOS.jpg
        20210912_193440407_iOS.jpg
        Attached Files

Comment

• blawan
          blawan commented
          Editing a comment

• GroteSmurf
          GroteSmurf commented
          Editing a comment
          Klopt ja.. ik hoop dat ik een beetje de juiste keuzes heb gemaakt

Tja daar zijn de meningen over verdeelt he
        de een snoeit er lustig op los en zweert er meer opbrengst en minder lv van de hebben
        de andere wil elk blaadje er aan houden want dat zijn de zonnepanelen van de plant
        denk dat er voor beide manieren wel goede punten zijn

Comment

Goedenavond medeforummers,

Het snoeien is inmiddels twee dagen geleden en gisteren zijn de drie oudste dames 4 weken geworden.
          Bekomen van de stress heb ik ze nog een laatste keer onder handen genomen voor de bloeifase.
          Stiekem ben ik wel een beetje bang dat ze nu veranderen in herma's

Het valt me nu helaas pas op dat er een foto is mislukt, dus vandaag doe ik het even met twee foto's.
          De voeding voor morgen heb ik al klaar staan, ditmaal met een ec van 0.8 en waarschijnlijk een pH van 6.2.
          Komende week ga ik de pH wat verlagen naar aanleiding van de feedback van Hork.
          De volgende keer zal ik even een uitgebreidere post plaatsen met meer foto's om een goede indruk te geven van hoe het erbij staat.

20210915_080010656_iOS.jpg 20210915_080428684_iOS.jpg

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Gaat lekker hiero, ze zien er goed uit GroteSmurf

• GroteSmurf
            GroteSmurf commented
            Editing a comment
            Corleone1933 Thnx! Eerlijk gezegd vond ik ze er wat zielig uitzien met de geknakte stelen Maar dat kan aan mij liggen, mogelijk kan ik er niet zo goed doorheen kijken Ze zijn verder wel goed gegroeid en gezond..
        Bezig...
        X