Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweekje op herwonnen medium, bescheiden 2de ronde.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Succes!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Thanks het gaat goed totnutoe deze vr 3 sep.
      Het valt vergeleken wel mee de strek vd meisjes op dag nr 9, morgen onder Kreeft (waterteken) krijgen ze een eerste gulle watergift met Bacto, waarna ze overmorgen verplant worden, en een grammetje Mychorriza dichtbij de hopelijk talrijke worteltjes

Enkel de buitenste plantjes strekken meer naar het center vd lamp, ik had reeds de buitenste al verwisseld met de middenste meisjes, deze beginnen stilletjesaan ook wat droogteverschijnsel te vertonen.
      Met de hps erop zullen ze wel goed tot hun recht komen
      Nog even uitzoeken hoe ik de overgang aanpak starten met de laagste 250stand en opbouwen 400, 600, ev 660 watt,
      indien niet teveel strek want het tentje is maar 1.80

20210903_150243.jpg
      Last edited by Rietslang; 3 September 2021, 15:49.
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Ziet er een beetje gestrekt, maar goed uit

Het valt best mee vergeleken met vorige keer GroteSmurf, ik zal der vnvnd (voor en bij het verpotten) een update nemen.

Om verdere strek te voorkomen was er enig twijfel welke overgangsafstand er toegepast word van tl naar hps maar ik denk te starten met 250watt, op 30cm en dit in een paar dagen te zakken tot 20cm en dan overschakelen naar 400watt op een 40 cm lampafstand, indien goed verloop 6(60)watt op 50-55cm.

Uit ervaring weet ik dat als je goed inwaterd, ze een hele tijd zonder water kunnen maar ze dan steeds (bij mij) weinig wortel maken waarna ze -na 10 dagen en een gulle watergift- wortelen als gekken.
      In dit geval is 1 dag wel kort want ze dienen verplant te worden deze periode, mss reeds iets vroeger water geven het is tenslotte een levende bodem dat niet al te droog mag worden.

Komt wel goed met little help van (forum)vriend(en)

Ego sum (resurrectio)
      I am (the resurrection)
      Ego=I

20210905_115303.jpg

Comment

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Ik heb geen flauw benul van hoe het uitpakt met hps, maar het klinkt als een weloverwogen plan..

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Als GroteSmurf EN JezusVanNazareth zeggen dat het goed is vooruit dan maar, alhoewel achteraf gezien zegende hij me vanmorgen met een blijkbaar sarcastische oogwenk

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Dan smurf je wel op de goede weg..

Plantjes staan eindelijk trots deze zo 5 sep.20210905_225025.jpg 20210905_225121.jpg 20210905_225305.jpg

Comment

• Ritagrasaf
        Ritagrasaf commented
        Editing a comment
        Joak ze stoan dr preus bie !

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Joas ze jeun undere

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Kiekenlekker stoan ze . Just uitgevonden wi .

Plantjes birthday nr. 13,
      onder tl 2x18w,
      temp. 20-24 lv 65-72

PowerPlant gaat het snelst, die maar in een hoek gezet:

20210907_230035.jpg 20210907_230149.jpg

OrangeBud is met de wortelvorming ferm opgeschoten maar daar kan nog een dagje bij, 14 dagen voorgroei wordt het dus, geen tijd meer dit rondjd men nieuw speelgoed uit testen
      20210907_230638.jpg
      20210907_230212.jpg

NorthernLight komt een paar dagen achter

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gaat lekker hiero

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Zo... die hebben al een leuke partij wortels ontwikkeld!

Aardig thuiskomen, slaapwel menne beste maat, dankbaar voor al die tijd samen!

20210909_181138.jpg

Comment

• GroteSmurf
        GroteSmurf commented
        Editing a comment
        Gecondoleerd met je verlies.. jullie verbondenheid zal altijd blijven bestaan.

• Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Sterkte

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dank je wel, apprecieer het ten volle !

Veel sterkte met het verlies van je maatje
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

Dank je
        Dank je voor jouw houden van
        Zoals alleen een dier dat kan
        Nooit meer jouw pootjes om mij heen
        Geen lieve kopjes tegen mijn been
        Dank je wel lief kattenkind
        Dat je mij zo hebt bemind.

Veel sterkte Rietslang ❤️

Comment

Heel veel sterkte!!!

Comment

Sterkte Rietslang
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

Comment

Sterte met je verlies Rietslang

The-legend-of-the-Rainbow-Bridge-the-sky-of-animals.png

Comment

Dit zijn de minderen dingen in het leventje man.
                Gecondoleerd en veel sterkte!
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

za 18 sep.

-23 dagen groei
                  (waarvan 14 d voorgroei onder tl 2x18w,
                  paar dagen voor verplanting hps 250w gestart op 30 cm lamp zakken na een paar dagen 20cm waarna 400watt op 40cm)
                  -eerste dag20210918_100901.jpg
                  Tsjak!
                  20210918_101035.jpg

De groei is eerder ongelijkmatig deze keer, der zit dan ook wat Sativa bij maar het is zeker nog niet op punt, de manier van doen. Beslist om maar over te schakelen sinds ze laatst door het dak groeiden na 27 dagen, met de bedoeling onder 400, ev 600w af te bloeien ipv 250.

ExodusCheese:
                  20210918_100934.jpg

Paar plantjes ook met rare verschijnselen, lijkt wel verbranding (door ev de lamp te dichtbij) maar tegelijk zijn de nerven ook in kleur verschillend,
                  vooral bij Shaman te zien, dit plantje lijkt wel gestagneerd en maakt geen internodesdus werd de top bij deze als enige (vrlpg) niet verwijderd.
                  20210918_100949.jpg

OrangeBud heeft er ook van maar die lijkt er wel doorgegroeid, mss toch lichtschade, ik focus op de toppen wat kelderkastje aanraadt maar de oorzaak weten is ook fijn, mss het medium want de aarde word dan ook ecologisch hergebruikt, nochtans kwam dit nooit eerder voor bij buitenkweekje, dit wordt afwachten:
                  20210918_100917.jpg

Ze kregen elk een dosis stress drank (Bacto) en binnen een paar dagen onder volle maan een lichte dosis wormenpercolaat, een goede start bij de omschakeling, ondertussen doen de buffertabs reeds hun werk.

Hartelijk bedankt het moois en troostende woorden
                  Last edited by Rietslang; 12 October 2021, 23:20.

Comment

Een dag later...

De grootste plantjes langs achteren, waarvan ik de onderste toppen liet zitten als doelgericht dieven, (groeihormoon ding) maar vnvnd (inademing vd aarde) bij de middenste ExodusCheese plant worden ze verwijderd omdat GirlScoutCookies (centraal) haar inhaalt, mss laat ik ze der wel aan bij onze Sativa dame PowerPlant rechts.
                    20210919_100504.jpg
                    20210919_100509.jpg

Cheese en WhiteWidow met eerder lichte verkleuringen:
                    20210919_100515.jpg
                    20210919_100533.jpg

Hier is links duidelijk te zien met de lamp aan bij OrangeBud hoe ze der zich doorheen heeft getrokken dus heb der wel goeie moed in,
                    bio plantjes kunnen wel tegen een stoot
                    20210919_095811.jpg
                    20210919_100521.jpg

Plantjes gaan verder redelijk bij 23 d groei + 2 d 12/12.
                    20210919_100602.jpg

Fijne zonovergoten zondag allemaal, smoor ze

Comment

• GroteSmurf
                      GroteSmurf commented
                      Editing a comment
                      Ze komen er wel Graag gedaan..

• Ritagrasaf
                      Ritagrasaf commented
                      Editing a comment
                      Zoals Waterfall420 zegt , kzie da diepgroen veldje al voor me!

• Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Hopelijk!

Zit ik mezelf al afvragend (wachtend om een foto te nemen) wrm het zo lang duurt, gelukkig bemerk ik op die manier dat de klok niet op 12/12 maar 12uur en 1 kwartier licht voorziening staatkwam het te weten doordat ik gisteren foto's wou nemen en een beetje voor 10 de lamp reeds brandend.

En dit voor een week, weet niet hoeveel kwaad dit kan tijden instellen en van die dingen zijn niet echt aanbevolen wnr gerookt maar wnr anders

Hopelijk niet te veel miserie door alweer zo een scheve onoplettendheid

Dan bij de plantenplaatjes aanbeland, sommigen gaan meer een trein dan anderen wat ook te verwachten was met een Sativa godin als PowerPlant
                    20210926_100129.jpgondertussen 2 x getopt + reeds onderste scheuten eruit

Gestrekte OrangeBud wordt ook groot, denk eraan wat te gaan buigen en de plaats innemen vd futloze plantjes, tenminste als ze lekker blijft gaan want ook op de nieuwere blaadjes blijkt opnieuw spoor van teveel zouten?
                    20210926_100114.jpg

Vind het vreemd dat sommig plantjes erdoor stagneren, anderen tekenen hebben en dan nog ander plantjes gezond ogend.
                    Twijfel dan ook het medium opnieuw te gebruiken..

Het kan door het percolaat komen (overdaad aan
                    zouten)

GroteSmurf zijn theorie (wat ik zeker mogelijk acht), maar mss en al dan niet in combi doordat langs onder niet word bewaterd wat dan ook weer voor zoutophoping zou kunnen zorgen
                    Door ondoordacht werd een laag argex in de pot !!
                    Ofwel dus door teveel voeding nog aanwezig in het medium en/of een overdaad aan compostlaag(bij wegzetten)

GirlScoutCookies centraal gaat ook lekker:
                    20210926_100121.jpg

Met erachter ExodusCheese, ook geen klagen, wel erg donker, heeft minder voeding nodig dan de rest ofwel kan ze de zouten als overvoeding net nog aanscherpen? Geen flauw benul eig..
                    20210926_100125.jpg

De preutse plantjes welke wss de 2 minste eruit worden gezet om de andere grote low stress ruimte te geven, vraag me af hoe het er zal uitzien halverwege bloei met zoveel tekorten
                    en wat ik der bij een volgend kweekje met het medium moet..

20210926_100135.jpg

Als de bloei is uitgesteld door 12uur en 1 kwartier te belichten zal de plaats al helemaal v pas komen...

20210926_100145.jpg
                    Loopt (vrlpg) al bij al verder wel lekker, nice klimaat ook, GirlScoutCookies in het midden wel iets te veel waterEn Cheese ernaast blijft lekker compact.

Saluutjes

fijne zondag

Comment

• Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      400 watt HPS lamp op 42cm afstand vd centrale plant, ik hang liever in een keer iets hoger en laat ze dan rustig groeien tot zolang een aangename omgeving, daar ik las dat de planten ook strekken als je dagelijks of regelmatig gaat (de lamphoogte) bijstellen.
                      Mijn ervaring is dat eens te weinig licht gehad uit zaad, blijvend strekken de gehele cyclus en het medium was natuurlijk niet top zoals te lezen.

• Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Ik kan ev wel de 600 watt stand opzetten als je denkt ze er deugd v zouden hebben Kunichika maar ik dacht plantjes in moeilijkheden is sterker licht nefast, of was het de lamp te dicht?
                      Vorig rondje gingen ze uitstekend onder 400w toen was de lamp nieuw, waren ze ook gezonder ogend. Vind het ook een risico op verhoogde kosten als de oogst niets word door ev voorgaande voedingsstofblokkades.

• GroteSmurf
                      GroteSmurf commented
                      Editing a comment
                  Bezig...
                  X