Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce Banner vs Chiquita Banana

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bruce Banner vs Chiquita Banana

Korting op 420shop
    IMG_20210823_165012.jpgIMG_20210823_171230.jpg

In de zaailingfase en in de vroege vegetatieve fase groeide 'ChiBa' net wat harder dan 'Bruce'. Hier een kiekje van de twee na ongeveer vijf weken (voor staat Bruce, ChiBa staat daarachter) :
    IMG_20210823_172432.jpg

Ik heb de twee ongeveer een week later, rond 10 juli, op 12/12 gezet. Sindsdien heeft Bruce een mooie inhaalslag gemaakt. Ze zijn nu nagenoeg evengroot.

De twee meiden staan nu een kleine week of vier in de echte bloei, schat ik. Ze doen het beiden naar behoren tot goed tot nu toe en ik heb eigenlijk niets negatiefs te melden. Zo stonden Bruce (onder) en ChiBa (boven) er net in ieder geval bij:
    image_415192.jpg

Vanaf nu ga ik de volgende twee toppen van de meiden in de gaten houden. Hier die van ChiBa nu:
    IMG_20210823_173256.jpg
    En hier een top van Bruce:
    IMG_20210823_173107.jpg
    Ik ga de laatste fase van de bloeifase, mijn favoriete fase natuurlijk maar ook de meest spannende, nog wat meer op de voet volgen. Ik ben vooral benieuwd naar de smaak en het effect van beide strains, hoe mooi ze verder gaan bloeien en zeker ook naar hoe compact de wiet wordt. Ik vind de hoeveelheden wat minder belangrijk. Van die laatste fase doe ik ook hier af en toe verslag

Rustig aan!

Pafdaddy

​​​​​
    Attached Files
    Last edited by Pafdaddy; 23 August 2021, 18:02.

Bruce Banner jaren geleden al genoteerd tussen de
    'te kweken soortjes', benieuwd hoe het evolueert daarmee en eveneens interessant soortje die banaan.
    es kijken hoe die het doen bij jou

Veel succes Fapdaddy
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Thanks Rietslang

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Mijn zamnesia banner was wel een banger. Poeh! Erg stoned van geweest. Succes!

Subke , ziet er goed uit , succes !
    Ganja always does the trick.

Comment

Hallo luitjes,

Bruce Banner en Chiquita Banana staan nu zo'n 57 dagen op 12/12 en een kleine zes weken in bloei. De afgelopen twee weken ging het op zich goed, alleen heb ik ze wellicht iets te weinig drinken en ook teveel licht/warmte gegeven. Maar goed, hier eerste even een fotootje van de twee dames (Bruce onder en Chiba boven):
      IMG_20210906_100351.jpg
      Ik denk zelf dat de TSW2000 van Mars Hydro iets teveel van het goede was, op slechts 30 a 35 cm boven de grootste plant. Ik wilde de lamp wel hoger hangen, maar daar was geen ruimte meer voor. De warmte blijft ook door de kleinere ruimte (80x80x180) sneller hangen onder de lamp dan in een grotere tent als tent 1 (90x90x180). Met name Chiba heeft nu een aantal verdorde bladeren nabij de hoofdtoppen. Ik heb de problemen hopelijk gistermorgen al verholpen door ze wat meer water te geven per drinkbeurt en ik heb ook de FC3000, die door de vier balken met ledlampen veel luchtiger is dan de massieve TSW2000, inmiddels in tent 2 gehangen. Ik heb de ventilatie tevens verbeterd, denk ik, door nu een zwenkventilator continue rond te laten draaien.

Op de vorming van de toppen lijken die heatstressroblemen echter weinig vat te hebben. Sterker nog, de toppen zijn in deze fase zelfs beter ontwikkeld dan die in tent 1 (met de drie GFOG"s). De pistols zien er ook nog mooi wit uit. Zie hier bijvoorbeeld de door mij bijgehouden top van Chiba:
      IMG_20210906_100334.jpg
      En die van Bruce ziet er mijn inziens ook veelbelovend uit:
      IMG_20210906_100327.jpg

​​​​​​Ik hoop dat het mij lukt om de laatste fase goed af te maken. Ik houd sowieso een vinger aan de polsen van deze meiden

Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

• Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        ze gaan lekker he

Hallo luitjes,

Bruce Banner en Chiquita Banana staan nu beiden zo'n 68 dagen op 12/12 en ze staan mijns inziens nu net zeven weken in de echte bloei. En het gaat zeker de goede kant op ​​​​​ Zie ze hier vanmorgen staan 'shinen' (Bruce staat voor, ChiBa achter):

Het goede/beste nieuws is dat de eerdere heatstress-problemen zich niet hebben verergerd. Het was goed dat ik van lampen heb gewisseld (zie vorige post), de ventilatie heb verbeterd (idem) en ze wat meer te drinken heb gegeven.

Toch lijkt de iets zwaarder door mij verdorde ChiBa wat minder vette toppen te ontwikkelen dan Bruce. Wellicht hebben die minder groene (lees half vergeelde en verbruinde) bladeren daarop negatieve invloed gehad, maar zeker ben ik daar niet van. Niet dat ChiBa er verder slecht uit ziet hoor. Kijk maar:.
      IMG_20210916_091031.jpg
      Wat de 'battle of the THC-bommen' betreft ligt Bruce inmiddels wel op punten voor. Wat een mooie cola's heeft deze 'powerwoman' al:
      IMG_20210916_091004.jpg
      Last edited by Pafdaddy; 16 September 2021, 17:12.

Comment

Hallo luitjes,

Op dag 79 van 12/12 en ongeveer dag 60 van de echte bloei van de battle tussen Bruce Banner vs Chiquita Banana, gisteren, was de tijd daar: harvest time! ​​​​​​

Hier eerst nog even een fotootje van de twee meiden voordat ik ze op de kappersstoel zette:
        IMG_20210927_201532_edit_545865868388061.jpg

Met name Chiquita Banana was rijp om te oogsten. De bladeren waren veelal geel en begonnen hier en daar al te verdorren. De haartjes waren veelal oranje of zelfs bruin. De trichomen overwegend melkachtig. Langer laten staan had mijn inziens weinig zin. Kijk maar hoe ChiBa er gisteravond bij stond:
        IMG_20210927_201425_edit_545931779068259.jpg

Bruce Banner heeft veel minder last gehad van de heatstress die ik ze in eerste paar weken heb gegeven, zo lijkt het. De toppen zijn ook nog net wat vetter dan ChiBa en de trichomen zijn een stuk talrijker. Check:

IMG_20210927_201403_edit_545963651126588.jpg

Ik heb deze twee bewuste toppen wat getrimd en ze daarna opnieuw op de gevoelige plaat gezet.

Hier ChiBa:
        IMG_20210927_202338.jpg
        En hier Bruce:
        IMG_20210927_203244.jpg

En zie ze hier even later in mijn droogkastje hangen (Bruce links, Chiba rechts):

IMG_20210927_203420.jpgIMG_20210927_210001_edit_546897130834778.jpg
        In de battle tussen de twee 'THC-bommen' Bruce Banner en Chiquita Banana neig ik op dit moment naar Bruce als winnaar.

De 'smoketest' moet echter nog komen.

Over een week of twee, na een ruime week drogen en wat curen, maak ik de balans definitief op

Rustig aan!

Pafdaddy
        Last edited by Pafdaddy; 29 September 2021, 10:02.

Comment

Hallo luitjes,

Na ruim twee weken kuren in de wreckpotten was gisteravond het moment daar: de smoketest van Bruce Banner en Chiquita Banana.

Kijk de toppen hier ongeduldig voor de ramen van de potten zitten te wachten op old dirty Pafster (links Bruce en rechts ChiBa) :
        IMG_20211014_103817.jpg
        En hier de twee geselecteerde topjes van beide dames, ten eerste Bruce Banner:
        IMG_20211017_173247.jpg En bij deze een toppie van ChiBa:
        IMG_20211017_173346.jpg

Dan hier de review: Met beide strains van Weed Seeds Express ben ik blij.

Bruce Banner neigt meer naar de Indica-zijde. De smaak is wel zoet, maar je proeft ook echt een beetje die aardse smaken, een beetje diesel en wat peper. Als je een trekje neemt van een paffie dan moet je niet een te zware hijs nemen anders ga je onherroepelijk hoesten, ik ten minste wel. Het zijn verder supercompacte toppen, nog compacter dam ChiBa. Het effect is wel high, maar vooral knetterstoned. Deze strain blijft dus absoluut in mijn top drie staan van favo strains.

ChiBa is iets meer Sativa-dominant. De smaak is nog wat zoeter, de smoke minder stram en het effect is meer high. Om te roken is deze strain mijn inziens wat lekkerder en vriendellijker. Ik heb ook wat meer zin om dingen te ondernemen. Wel is deze strain wat gevoeliger voor bijvoorbeeld hitte. De toppen waren ook ietsje minder compact. Verder een prima strain (zie ook mijn Revanche of the balkonwiet' draad.) hoor. Wat THC gehaltes betreft denk ik dat ze weinig voor elkaar onder doen.

Beide strains zijn kortom echt de moeite waard om te kweken, maar mijn persoonlijke favoriet is Bruce Banner

Ik wilde jullie bij deze nog even bedanken voor het volgen van deze 'battle der THC-bommen.

Voordat ik zo een Bruceje opsteek

Rustig aan!

Pafdaddy

Comment

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Geniet ervan ze zien er heerlijk uit

• Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Thanks Corleone1933 Ze smaken zoals ze eruit zien

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Was een genot om te volgen, geniet van je lekkere oogst !
      Bezig...
      X