Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Silver Haze - Mars Hydro TSW 2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 zaailing heeft zo goed als geen last.De andere 3 hebben blad punten die geel zijn met bruine vlekken.
    Zonet de hydrometer in de grond gestoken (maar ik voelde het al direct aan de potjes wanneer ik ze vast had), die ene zaailing staat opvallend droger.
    het lijkt er dus toch op dat de andere 3 te nat staan en dus ook meer thee hebben gedronken.
    Conclusie: of te nat of last van teveel thee

ik ga de 3 verpotten in hetzelfde potje, in de hoop dat er wat natte aarde onderuit uit komt en ik die kan vervangen met droge aarde.
    bon, we beginnen met 1 en dan zien we wel hoe dat gaat

Comment

Onder het moto plannen zijn er om te veranderen besluit ik om het nog even af te wachten.
      Van de 3 probleemgevallen ziet 1 nog wel ok uit en zelfs bij de andere 2 wil ik het toch nog een kans geven.
      wacht toch liever nog wat voordat ik ze extra stress bezorg
      Attached Files

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thee te vroeg zullen de bladpuntjes zijn, en geel is te nat dan . Gewoon dagje niks mss? Ze zullen er wel uitgroeien denk ik. Ik zou ze toch 2 weken geven alvorens thee te gebruiken , straf spul blijkbaar

• Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        Idd dat is het plan Mr Pipes. Even niets. Geef ze eigenlijk al niets meer sinds ze de thee hebben gekregen, dus zo’n 5 dagen

Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
      Zo jij zet de lamp gelijk op 45% ?
      niet eerst even laten wennen ?
      ik ben wel benieuwd hoe die lamp het gaat doen
      dus ik volg even
      ik begin nu net een kweekje met 2 Mars hydro TSL 2000
      Ik had de TSW op 100% op 75cm, terwijl ze letterlijk net bovenkwamen. Ze verbranden niet. Het allereerste licht is, blijkbaar, bepalend voor de plant.
      Ik kom erbij in dit kweekverslag, interessant omdat je dezelfde lamp als mij hebt!

MeanoPheno
      ~MeanoPheno

Comment

Alweer een week verder. De planten zijn nu 2 weken en 3 dagen oud.
        Ze zijn er alle 4 door gekomen en afgezien van de eerste blaadjes die last hadden van (de thee..?) zien de andere blaadjes er ok uit.
        image_416767.jpg image_416765.png

2 plantjes blijven wat achter.
        Die 2 hebben trouwens ook last van lichtgroene zones op een aantal bladeren (maar dat heeft er niets mee te maken gok ik).... geen idee wat het is.......
        image_416766.jpg

Ik heb een vangstrip opgehangen in de tent en daar hangen wel wat kleine vliegjes op, maar ik weet niet zeker of het een gevolg is van ongedierte....

Lamp hangt op 40cm, dimmer intussen op een kleine 50%

Overweeg om de 2 achterblijvers uit de tent te halen en verder te gaan met de 2 sterkste zodat die meer plaats hebben. Maar dat kan ik later beslissen uiteraard.

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Als de regel klopt, dan zou je verwachtte eind opbrengst hetzelfde moeten zijn. Of je nu 2of 4 planten zet.

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat lichtgroene heb ik ook vaker, niks aan het plantje. Dat is iets genetisch waarschijnlijk. Kan ook TMV zijn, een virus, maar vaak blijft het bij de eerste bladeren.

Die kleintjes worden vanzelf groot he. Ze zullen de hele groei wat achterblijven maar uiteindelijk wel gelijk trekken.

Vliegjes komen uit de potgrond, varenrouwmug. Irritant maar minst schadelijk van de meest voorkomende plagen.

Gewoon doorgaan!

• Bernelli
          Bernelli commented
          Editing a comment
          Zo had ik het ook begrepen Kunichika. Ik bekijk het nog even. Mogelijk ga ik verder met 3 of 2 planten, afhankelijk van hoeveel de kleintjes achter blijven.

Bedankt voor de geruststelling Takketoelli

Dames zijn vandaag precies 3 weken geleden boven de grond komen piepen.
        Heb de indruk dat ze eindelijk goed vertrokken zijn .

Binnen een paar dagen de eerste stap van mainlining voor de grootste 2. Benieuwd hoe dat zal gaan want het is de eerste keer
        We gaan voor 8 cola's per plant. Vermoed dat de tent (90x90cm) dan vol genoeg zal staan. Tenzij ik besluit de 2 kleinste te euthanaseren, in dat geval overweeg ik voor 16 cola's per plant te gaan.....ben er nog niet helemaal uit.

bij de grootste lijken een paar fanleaves wat te krullen aan de binnenkant. Mogelijk de dimmer van de lamp iets te enthousiast open gedraaid dus voor de veiligheid toch terug meer gedimd (nu een dikke 50% op 40cm)

en de kleinste lijkt wat geel uit te slaan. Voorlopig nog geen voeding gegeven want in de grond zit nog voldoende volgens mij. Ze hebben wel al thee gekregen met wormenhumus en kelp, root juice en een beetje cal/mag
        Attached Files

Comment

Zal vast wel goedkomen
          ik heb ook zo een eentje die wat achter blijft

Comment

plantjes vandaag 3 weken en 2 dagen oud.

de 2 oudste zonet getopt boven de 3e node. Dag of 2-3 op adem laten komen en dan verwijder ik alles onder de 3e node en bind ik de 2 nieuwe hoofdscheuten opzij.
            image_417510.jpg
            image_417513.jpg

Weet niet goed hoe ik het moet aanpakken met de 2 kleinste dames. Ze werken nu ook aan hun 5e node dus in theorie kan ik ze dit weekend een eerste keer toppen. Maar mss kan ik ze beter helemaal niet toppen in een poging om al de toppen van de 4 planten op gelijke hoogte te krijgen?
            Even afwachten maar. Tijd brengt raad
            image_417511.jpg
            Attached Files

Comment

Planten vandaag 4 weken en 4 dagen oud. De afgelopen 1,5 week heb ik ze een aantal keer getopt.
              De 2 grote hebben nu elk 8 toppen. De 2 kneusjes elk 4. Tenminste, 1 heeft er maar 3 want er is er 1 gesneuveld

Vandaag heb ik de toppen wat uit elkaar getrokken. Nu blijf ik er met mijn fikken af en laat ze rustig bekomen. Ze hebben voorlopig genoeg afgezien
              Ik denk dat ik de lamp iets te fel had staan en dat de bladeren er daardoor wat verfrommeld uitzien. De dimmer wat lager gezet en staat nu ongeveer op 38 DLI / 32000 LUX / 610 PAR.

Dames hebben afgelopen weken uitsluitend water gedronken met af en toe wat melasse.
              Binnen een 3-4 dagen krijgen ze opnieuw thee met wormenhumus en kelp.

Een paar kiekjes:
              image_418626.jpg image_418627.jpg image_418629.jpg image_418630.jpg image_418628.jpg
              Last edited by Bernelli; 3 October 2021, 09:03.

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Als je de plant had laten doorgroeien tot de 6de of 7de node en dan had getopt, had je ook 8 of 10 zijtakken gehad. Zoveel toppen en dan maar 8zijtakken hebben is water naar de zee dragen

donderdag 14.10 (dames toen 7 weken 2 dagen oud) de klok omgezet naar 12/12.
              Vandaag eerste keer voeding (Bio Grow 1ml/L) en halve dosis cal/mag (0,5ml/L).
              Plan beurtelings water met en zonder voeding te geven. Binnen 2 weken krijgen ze ook Bio Bloom.
              image_420268.jpg

Lamp hangt op 40cm:
              PPFD = 1225
              DLI = 50
              68K Lux
              Last edited by Bernelli; 17 October 2021, 21:35.

Comment

Die gaan de boel wel dicht groeien nou hoor
              lees ik dat goed 7 weken voorgroei ?
              heb zelf na 3 weken de klok al op 12/12 gezet en nou zit de hele tent stampvol hoor
              Attached Files

Comment

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Had mijn eersteronde 2,5 maand nodig . Lamp en zo , nu nog 23 dagen

• Bernelli
                Bernelli commented
                Editing a comment
                Idd 7 weken. De planten bleven in het begin wat achter. Maar hoofdreden is het meermaals toppen waarvan ze moesten herstellen.

Word langzaam tijd voor de klok om te zetten

Comment

• Bernelli
                Bernelli commented
                Editing a comment
                Idd, sinds vorige week op 12/12

Alweer een tijd geleden dat ik een update gaf.
              de dames staan nu 4,5 weken in bloei.
              lamp staat al een tijd op 100% en hangt op 35-40cm.
              rlv is te hoog (60%) en krijg ik moeilijk lager…
              Een paar kiekjes:

1D25E9B9-1029-4F85-ACBB-922BDF70D52E.jpg
              CB534261-D0E6-46C7-91D4-38F30DE568C5.jpg
              1 plant heeft een rare kleur op het blad. Het wordt iig niet erger sinds een paar dagen.
              De bladeren van de andere planten zijn wat geel dus zal wat meer voeding geven. Momenteel krijgen ze een halve dosis BioBizz Grow & Bloom. Dat wordt een hele.
              Attached Files

Comment

• Kunichika
                Kunichika commented
                Editing a comment
                Zie dat er spelfoutjes in staan, ik bedoelde inderdaad wat je voor lst had toegepast. Maar ik zie het op je eerdere foto's. Maar raar ik moet kan zien of lezen is wanneer en welke takken je hebt getopt. Heb je ze na de 4de node getopt en de eerste nodes ook verwijdert? De 2de keer toppen kan ik wel zien hoe je dat gedaan hebt. Maar ze zien er echt goed uit!!!

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Groene vingertjes, die Bernelli

• Bernelli
                Bernelli commented
                Editing a comment
                We gaan het zien Takketoelli
                Mr it ain’t over till the fat lady sings.
                Na afgelopen zomer 1,5 plant te moeten wegsmijten door toprot en meeldauw temper ik mijn enthousiasme.
                Al helemaal met de hoge luchtvochtigheid in de tent…. :-/
                Idd Kunichika, na het toppen heb ik zo goed als alles onderaan weg gehaald. Uitzondering bij 1 plant waar bij het toppen 1 van de 4 toppen onhandig is geamputeerd door ondergetekende. Deze staan links van voor in de groepsfoto en heeft dus 3 grote toppen en nog wat kleinere toppen

Mooie lange toppen, goed bezig!
              Horks Fototopic 2.0

Comment

• Bernelli
                Bernelli commented
                Editing a comment
                Thanks Hork!

Heb de indruk dat 1 vd 4 dames toch een tekort heeft. Het ging wat beter mr het ziet er nu opnieuw slechter uit.
              0B3C903D-A29C-4D96-846C-A616F0128A9F.jpg
              heb ze eergisteren allemaal cal/mag gegeven. Mr mogelijk zie ik dat effect nog niet?
              alle dames hebben onderin trouwens best veel gele bladeren ondanks dat ze nu elke keer voeding krijgen. Ze zijn nog lang niet klaar dus wat moet ik er mee
              93CFB7CA-73F4-4722-BCE2-DB0BBBE04C0A.jpg
              09458F1A-73E9-4E94-9DC7-D3D01B47B66E.jpg

Comment

• Bernelli
                Bernelli commented
                Editing a comment
                Nee, tenminste niet dat ik weet.
                Ze moeten nog wel een week of 4 dus hopelijk redden ze het…

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Groene vingertjes, die Bernelli

Dat is misschien het enigste waar ik mij druk om zou maken, evt rot. 50 en 55 is perfect.

• Freedom1984
                Freedom1984 commented
                Editing a comment
                Mooi mooi! Op 1 of andere manier u verslagje gemist.
                Mooie grote toppen . Net gelijk kaarsen

Nice man staan ze niet te droog ?
              1,5 l om de dag kan wat weinig zijn
              Extra verwarmen kan helpen om
              de Lv te laten zakken ook harder afzuigen kan helpen

Comment

• Bernelli
                Bernelli commented
                Editing a comment
                Bedankt!
                Tegen dat ik ze water geef hebben ze inderdaad wel dorst. Maar na 1 dag lijkt het dat ze nog voldoende te drinken hebben.
                Overwoog eerder al om elke dag maar dan wat minder te geven, maar las al een aantal keer dat je beter meer water geeft en minder frequent ipv omgekeerd.
            Bezig...
            X