Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Silver Haze - Mars Hydro TSW 2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Super Silver Haze - Mars Hydro TSW 2000

    Korting op 420shop
    Welkom guys & gals,

    De oogst van de buitenkweek is aan het curen, tijd voor een binnenkweek

    Setup:
    Tent 90x90x180 cm
    Lamp Mars Hydro TSW 2000
    Licht schema 18/6
    Afzuiging 600M3 per uur, naar buiten
    Lucht aanvoer Van binnen, passief, 1 inlaat, maar ik denk dat ik daar minstens nog 1 bij doe.
    Medium Voorkweek: Universele Zaai/Stekgrond
    Kweek: nog niet bepaald. Heb nog grond van buitenkweek maar daar zit veel voeding in dus mogelijk kies ik voor wat anders.
    Potten 12 liter
    Voeding BioBizz Root Juice - tot aan de bloei
    Biobizz Grow - tot aan de oogst (minus 1 week)
    BioBizz Bloom - vanaf de bloei tot aan de oogst (minus 1 week)

    De dames zullen ook thee krijgen met vleermuismest, wormenmest & kelp
    Strain Super Silver Haze
    Training Main-lining
    Eerste status:
    Gisteren hadden alle zaden een worteltje dus zijn ze geplant
    Vandaag komen er 3 zaadkopjes boven de grond en de laatste kom ook boven kruipen. Tot zover alles geslaagd

    Lamp - afstand 75cm; dimmer op 45% (of 100watt).
    Water - niet te veel . Aarde wordt regelmatig beneveld met de plantenspuit. Deze ochtend kregen ze 1ml water met root juice (4ml/L).

    We zen vertrokken !
    Attached Files

    #2
    Zo jij zet de lamp gelijk op 45% ?
    niet eerst even laten wennen ?
    ik ben wel benieuwd hoe die lamp het gaat doen
    dus ik volg even
    ik begin nu net een kweekje met 2 Mars hydro TSL 2000

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Volgens het stopcontact (= "slim" stopcontact met aanduiding gebruikte watt; zeker niet 100% correct maar indicatie) komt een dikke 45% op de dimmer overeen met 100 watt.
      Totale sterkte komt op 292watt.

      Denk je dat ze geen 100watt mogen hebben op 75cm afstand?
      Wil voorkomen dat ze gaan strekken. Maar verbranden mogen ze natuurlijk ook niet

      Hoe heb jij het gedaan de eerste dagen? Je lamp hangt een heel stuk lager zie ik, maar ik gok dan zeker minder dan 45%

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Lol gewoon blasten met licht die krengen t is wiet da kan wel wat hebben, ik begin indoor t liefst op 65cm van mn 600W hps zonder dimmen

    #3
    Ik heb een lichtmeter app op mijn gsm gezet ap was gratis maar om led te kunnen meten moest ik 6€ betalen ( Photone )
    aan de hand daarvan probeer ik dit schema aan te houden
    ondertussen heb ik de lamp op zo een 60 cm hangen en op +-35% vermogen
    Attached Files

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment

    #4
    Proficiat met de geboortes , subke gedaan , succes ermee !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Dank-u, dank-u, ik zal ze met veel liefde grootbrengen

    #5
    Jammer genoeg een valse start deze week.
    Nadat gisteren 3 meiden hun zaadlobjes lieten zie en deze ochtend de laatste, zou mijn lamp om 13u uit gaan.
    Dat is blijkbaar niet gebeurt door een euhm...technisch probleem met de mechanische tijdschakelaar. Het licht is uitgegaan om 16u en om 19u terug aan.
    De meiden hebben dus een korte nacht van 3uur gekregen....

    De bedoeling was/is 18/6. Hopelijk krijgen ze er geen stress van ....

    Ik heb ze doelbewust wat dieper geplant zodat ik wat aarde kan aanvullen als ze gaan strekken. Ze meten nu 3-4cm
    Lamp hangt nu op 45cm en dimmer staat op 30%
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zo klein hebben ze daar geen last van, no worries



    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      mooi. vermoedde het al maar de onzekerheid sloeg toch toe

    #6
    vanavond wormencompost thee gezet:
    3 liter water
    100gr wormenmest
    paar schepjes kelp
    paar schepjes basaltmeel
    morgen nog een paar schepjes melasse (komt morgen aan)

    dit weekend zet ik dan de meiden met hun voeten in de thee voor een uurtje en dan gok ik dat ik wel een aantal dagen geen water zal moeten geven

    Comment


    #7
    Ik heb ze doelbewust wat dieper geplant zodat ik wat aarde kan aanvullen als ze gaan strekken
    Je kan beter voorkomen dat ze gaan strekken.
    De enige oorzaak van strekken is te zwak / te weinig licht.

    Nu hebben ze een stuk minder wortelruimte.
    De penwortel zit na 1 dag al tegen de bodem van de pot.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Goed punt. Neem ik mee vr volgende keer

    #8
    Gisteren de meiden wat thee laten slurpen via onderkant potten. Daarna wat aarde aangevuld.
    ik had ze graag al wat groter gezien maar ze zien er gelukkig uit, en zijn tenslotte nog maar 4 dagen oud.
    Dimmer gaat elke dag wat meer open en staat nu op een dikke 40%. (DLI 18)

    A447D943-2231-4AB2-92FA-FAA932279567.png

    later vandaag of morgen maak ik de potten klaar waarin ik ze binnen een week of 2 overpot.
    Die zal ik vullen met aarde (DCM professionele kwekerspotgrond, npk 8-5-6 met 5kg/m3 voeding) gemengd met wormenhumus en wat basaltmeel (niet te veel want de grond bevat reeds lavameel) en al wat bewateren in een poging het bodemleven te activeren.
    Attached Files
    Last edited by Bernelli; 29 August 2021, 13:51.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Niet " wat bewateren ", gewoon goed doen, knijpvochtig, das paar druppels vocht uit een handvol grond die je aanknijpt.

    #9
    Meisjes zijn nu 7 dagen oud.
    Sinds een dag of 2 merk ik dat de tippen van hun eerste 2 blaadjes geel/bruin zijn.... geen idee wat de oorzaak is. Ze hebben niets gekregen buiten de thee (wormenhumus van plagron, schepje kelp, schepje basaltmeel)..... maar ik dacht dat je daar niet mee kon overvoeden.... Mogelijk heb ik de thee onvoldoende verdund?? hopelijk komen ze er goed door......
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Teveel water dan!?

    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      Denk niet dat ze teveel water kregen.
      Had de potjes niet ingewaterd en bij het planten van het zaadje het kuiltje en daarrond wat vochtig gemaakt en gehouden met plantenspuit.
      Na een dag of 5 heb ik ze dan langs onder de thee laten opslurpen gedurende een dikke 10 minuten maar toen was de aarde nog niet helemaal vochtig. Het voelde eerder alsof de onderste helft nat was... moeilijk in te schatten natuurlijk...

    #10
    Zaailingen overpotten naar de eindpotten en inwateren met Ec 1.1 en pH 6.0.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ze hebben nu tekort aan voeding aangezien de blaadjes al geel worden. Zolang je de plant niet vernield maakt het niet uit dat de kluit uiteenvalt. Heb wel eens alleen zaailing overgepot waar de grond helemaal van af viel. Dat werd later de grootste brenger.

    • Bernelli
      Bernelli commented
      Editing a comment
      een tekort aan voeding terwijl ze 1 week oud zijn? Ik lees overal dat zaailingen net helemaal geen voeding nodig hadden?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      In de meeste potgrond zit ook voeding en er zijn genoeg kwekers die ontkiemen in de eindpotten. Dat zaailingen helemaal geen voeding nodig zouden hebben lijkt me sterk, ze zullen toch moeten groeien.

    #11
    Wormen humus aan zaailingen ??
    das ook al best sterk spul hoor
    ik heb hier 5 Handen Batmix
    gemengd met potgrond ongeveer 20l
    en dat ligt op de bodem van 45 l bakken
    ik heb overgeplant nadat ze een week oud waren
    en toen kwamen bij 2 de wortels al 3 cm uit een 1 l pot ( na 1 week )
    dus ik zag hier ook dat in de periode na overplanten
    mijn jonge planten last hadden van overvoeding

    Comment


      #12
      Haze smoker
      Last edited by Bernelli; 1 September 2021, 15:00.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Eventueel kan je wat light mix ingraven in het midden, zodat de zaailingen even kunnen acclimatiseren.

      • Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        idd geen slecht idee....
        Tips voor het overpotten van zo'n jonge zaailing zodat ik de penwortel niet beschadig? een lepel gebruiken mss ?

      #13
      Tja je kan even bij mijn topic kijken
      maar na een week in de zaai en stekgrond ( die erg arm is ) stonden ze er prima bij dus lijkt me gek dat ze te weinig voeding krijgen
      ik heb nog niet snel gezien dat ze al in week 1 voeding krijgen
      is niet voor niks dat ik nu 45 l bakken heb zodat ik de eerste weken niet moet voeden

      Comment


      • Bernelli
        Bernelli commented
        Editing a comment
        yup, volg je topic en ze staan er mooi bij.
        Probleem hier zit natuurlijk in de aarde waar ze nu in staan (tenminste dat gok ik) dus daar zou ik niet te veel van mogen meenemen naar hun finale pot.....

        Neem aan dat na 1 week de grond nog niet goed doorworteld is dus nu overpotten lijkt me niet eenvoudig....

      #14
      Dat zaailingen geen voeding nodig hebben lijkt me sterk, zelfs stekken hebben dat nodig en die zijn in het begin zwakker dan zaailingen
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Aangezien de plantjes de voeding nog niet op kunnen hebben die in de zaai- en stekgrond zit, is mijn idee dat ze te droog staan. Dat gebeurt sowieso heel snel bij kleine potjes. Om dat te voorkomen zet je kleine potjes in een kweekbakje o.i.d. waar je steeds een cm water in laat staan, wat de kleintjes via de onderkant opdrinken. De inhoud van het potje moet wel voldoende vochtig zijn voor de wortels om te kunnen groeien. Want waar geen water is, kan niks groeien.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Bij laatste ronde dus begonnen in stekgrond , dag 3 al teŕra grow halve dosis gegeven. Snelste groei ooit van mij...thee kan wel zeer sterk zijn voor een plant heb ik al gelezen, maar nog nooit geprobeerd.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        En idd je hebt gelijk. Zaailingen hebben voeding nodig. Al kunnen we zeggen dat dag 0 en dag 1 ze mss niks nodig hebben . Bv bij gebruik van root cubez ?

      #15
      Gewone zaai en stekgrond, beerpong cups , week laten wortelen, verpotten bij mooie wortelgroei, en vanaf dan geef ik voeding...maar nu twijfel ik of ik toch ni vroeger voed lol. Zaailing geel is te nat , niet?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Een zuigeling krijgt ook melk in het begin en niet water alleen. En zaai- en stekgrond zit ook voeding in.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ja maar een percentje van wat ze normaal bevat, niet ?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Inderdaad, doch als gezegd, deze zaailingen staan zeer vermoedelijk te droog. Dan loopt de Ec immers ook op.
    Bezig...
    X