Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monster zkittelz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Monster zkittelz

Korting op 420shop
    Hallo, ik ga voor de eerste keer gewoon feminized kweken. Waarom? Mijn opbrengst is veel te weinig en mijn toppen waren nooit compact van auto's. Ik zal hier hier mijn volledig kweek op posten maar heb nog heel veel tips nodig van jullie...
    ik start deze kweek met:
    -2 monster zkittelz (1tje is net ontkiemt)
    -2 10l emmers
    -mars hydro ts 600
    -een ventilator op de plantjes (en 1tje die naar buiten blaast)
    -kweektent 60x60x160
    -Voeding van plagron (alga)
    mijn startvragen zijn:
    -hoevaak voeding geven in de eerste weken(groei)?
    -wanneer het beste omschakelen naar 12/12?
    -ongeveer de duur van zaad tot oogst?
    zo dat was het zo een beetje denk ik en voor alle duidelijkheid ik moet nog veel leren, HEEL veel. Hieronder een foto van het eerste plantje16304919624233789383831554481281.jpg

Ik zou de 2 grootste potten pakken die je in dat tentje kwijt kan qua maat, grotere pot en dus meer grond betekend ook meer buffer, zowel voor water als voeding En de wortels krijgen meer ruimte waardoor je minder bonsai-effect krijgt (klein wortelsysteem, kleine boom)

Voor autoflowers lees ik vaak "11L is ruim zat"
    ... ik zie een extreem duidelijk verschil in formaat v.d. plant en dus uiteindelijke opbrengst als ik ze in een 11L pot of een 25L pot zet
    Misschien als je er 16 op een vierkante meter zet dat t niet uitmaakt da weet ik niet

In principe is omschakeling afhankelijk van tent grootte en genetica, planten die lang doorschieten in de eerste fase/paar weken van de bloei zal je sneller omschakelen dan eentje die nauwelijks nog doorgroeit als die omschakeleld

Meestal tussen de 2 en 4 weken vanaf zaaien

Denk met een tent van 1.60 eerder 2 a 3 weken dan 4 maar als je topt en LST toepast scheelt dat ook weer
    Maar lange slungelige takken heb je niks aan, dus te lang wachten is nooit goed
    maar een half gevuld bladerdek is weer zonde
    Zelf ff leren aanvoelen afhankelijk van hoe de planten groeien, en ff vragen als t bijna zover is kan ook geen kwaad als je t zelf nog niet zo goed weet (hoewel n ander ook niet per se alles weet)

Een 100w (als ik me niet vergis?) Zal sowieso niet zo duper diep schijnen dus scroggen kan erg voordelig werken , goeie om ff op te zoeken
    SCROG
    Maar echt dikke compacte toppen zal je onder die hoeveelheid licht sowieso niet mogen verwachten denk ik eerlijk gezegd

Qua voeding kan je beter bij n ander zijn, ik maak mn eigen grondmix met een mix van organisch materiaal en compost, en lavameel en eierschalen etc. , stop bij t zaaien wat mychorizza bij t ontkiemende zaadje En geef de gehele kweek normaliteit dan nog enkel water

Comment

• MeanoPheno
      MeanoPheno commented
      Editing a comment
      Dat is interessant, BackYardPlant , heb je toevallig ergens een thread waar je jou "aarde-recepten" deelt? Of is dit classified information

Hoelang maak je je eigen aardemix al? Werkt het goed voor je? Organisch spreekt me erg aan!

~MeanoPheno

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      MeanoPheno ik heb wat foto's en tekst daarover gedeeld in m'n 2021 buitenkweek verslag
      Maar ik mix iedere keer wat bij elkaar uit de losse pols, met de juiste verhouding in t achterhoofd:

30% compost (mix van 10% kippenmest en 20% volledig gecomposteerd (bosgrond zwart kleurig) materiaal)

20% pumice / 0-6mm vulkaansteentjes & lavameel mix

20% oude potgrond (indien aanwezig, anders gewoon nieuwe pakken)
      20% nieuwe potgrond
      (Dus 40% potgrond waarvan de helft oud)

5% vermalen eierschalen

5% as (bong as, wierrook as, etc.)

Ik gooi er dan ook nog wat dingen bij zoals mn eigen haren , en ook nagels van na t knippen etc.
      Alles wat t menselijk lichaam produceert is nuttig voor planten :p maar word vaak nog een beetje als raar gezien
      Marja mooi voorbeeld, NPK waarde van sperma is 0-70-70
      Zonde om door t doucheputje te laten wegdrijven

Als je geen nieuwe potgrond wil gebruiken, 35% oud en 5% compost extra

• MeanoPheno
      MeanoPheno commented
      Editing a comment
      Thanks voor je gedetailleerde antwoord! Vind deze manier van kweken heel interessant.
      Over dat sperma, er zit alles in om een klein mensje te bouwen, chuckful of vitamines. Ik heb ooit, 10+ jaar geleden, is op het nieuws gehoord dat een of andere universiteit erachter kwam dat vrouwen die slikken, gezonder zijn en minder mentale stress hebben. Klinkt allemaal vrij logisch.

Zaad tot oogst afhankelijk van wanneer jij ze switched en wat de genetica is

Sommige 8 weken bloei sommige 14 weken bloei
    Switch je na 2 weken of na 4 weken?

10 weken of 18 weken?

Hoewel, die van 8 weken bloei laat je meestal 4 weken groeien en die van 14 weken bloei laat je meestal maar 2 weken groeien
    Dus dan ist eerder 12 weken of 16 weken

Maar ook niet per se altijd

Oftewel

Das niet te zeggen, zelf ff kijken wat voor genetics je hebt en vooral naar de bloemen leren kijken ipv de tijd/datum
    Last edited by BackYardPlant; 1 September 2021, 22:16.

Comment

Voeding hangt af van de aarde die je gebruikt ...

hoelang is die voorbemest?

Anders voorzichtig beginnen na 2-3 weken.

Comment

Ik heb aarde genomen zonder mest

Comment

Even een kleine update: ik ben van een 10 liter pot naar een 25l pot gegaan. Ik ga er maar 1tje zetten want de andere is helaas niet uitgekomen. Ik heb me ook verdiept in het scroggen en zou dit willen proberen met 1 keer toppen maar dit lijkt me nogal moeilijk. Ik zou ook gewoon 1 keer willen toppen maar denk dat de opbrengst minder is als bij het scroggen. Iemand tips of een makkelijk goede methode voor 1 plant met een 90w led lamp in een 60x60x160 tentje en een 25 liter pot. Er zit geen voeding in mijn potgrond. Moet ik nu al starten met voeding geven? En hoeveel?

Comment

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bij scroggen moet je ook toppen!

Oke hier een foto16307896193668266535242757701212.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Hoe zwaar is die emmer?

Zet er een emmer met droge grond naast, om te voelen wat licht is.

Weer eentje die Mars Hydro gebruikt! Kom hier af en toe eventjes kijken!

Die van mij zijn even groot, onder de tsw2000.
          ~MeanoPheno

Comment

Het dingetje gaat wel lekker met je ongeleerde kunde, plantjes nooit IN de luchtstroom plaatsen.
            Omschakeling naar 12 nrml na een dag of 20 groeien op 18/6 als alles redelijk gaat, dat hangt van jou af en moet je in de gaten houden, bij twijfel een foto delen
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Moet ik nu starten met voeding? En de emmer is wel zwaar tegenover 1tje mer droge aarde.

Comment

Aarde zonder mest : Dat lijkt me niet oke. Zaai/stekgrond is niet geschikt voor de hele cyclus, alleen voor de eerste week.
                Tijdsduur zaad-oogst : gemiddeld 4 maanden.
                Voeding : tijdstip en soort voeding zijn afhankelijk van welke grond je precies hebt.
                Als de emmer zwaar is, of je twijfelt, dat je het niet zeker weet : De emmer is dus zwaar. Komende 3-4-5-6-7-8 dagen niets geven, tot je geen twijfel meer hebt of die licht is.
                Geen fans op de plantjes richten.
                Omschakeling naar 12/12 kun je doen vanaf het moment dat de bladeren van de plant de hele pot bedekken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Goed water geven is volgens mij het eigenlijk moeilijkste aan het kweken. Als je aarde weer droger is mag je dan voorzichtig met je algagrow beginnen.

Comment

Blumat Digitale Tensiometer

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Welja ev wel in een luchtstroom maar geen fans erop what they said
                      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Leuk, ik ben gesubbed! Die Monster skittles is van Zamnesia toch? Ben benieuwd.

Goed water geven is volgens mij het eigenlijk moeilijkste aan het kweken

Zo vaak mogelijk de pot optillen om een idee te krijgen van het gewicht, dan ga je vanzelf het verschil tussen te droog en nat merken.

In totaal ben je waarschijnlijk ruim 4 maand verder voordat je wat kan roken.
                        Ga je scroggen? Daar ga je met dit lampje het beste resultaat mee behalen.
                        1x toppen, en de onderste node eraf knippen en je kan scroggen.
                        Verder ff een scrognetje of rekje regelen. Ga je geen spijt van hebben.
                        Op youtube staan ook aardig wat filmpjes van hoe dat te werk gaat. (Al hoewel ik zelf geen witfilmpjes meer kan kijken op yt zonder mijn id te uploaden...)

Als je niet bemeste grond gebruikt moet je sowieso vroeg beginnen met voeding. Geen ervaring met alga helaas.

Succes!
                        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Rreppellsteeltjam
                          Editing a comment
                          Groen tuingaas werkt het best.

• Voor het eerst
                          Voor het eerst commented
                          Editing a comment
                          jep.. die werken fantastisch (gaaspaneel noemen ze die bij de praxis, gamma en karwei). Persoonlijk vind ik 5cm mazen het fijnst maar sommigen vinden die te klein.
                      Bezig...
                      X