Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik denk dat ik de ene plant rechtsvoor wat hoger zal plaatsen zodat het "maaiveld" wat gelijk is.
Ik bekijk het vanavond en kom dan met een nieuwe update.
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Toch nog enige cropjes en wat gedieft. Er waren al enige toppen weer de kop aan het uitsteken van de vorige copbeurt dus heb ik ze nog maar eens een knakje gegeven. Kon het even niet laten
Nu staat alles toch wel een beetje op dezelfde hoogte dus heb ik de lamp weer even kunnen zakken wat de lagere toppen weer ten goede komt.
Ook wat gedieft omdat er nu vanonder toch niet veel licht meer doorkomt. Kleine beginnende pruikjes ben je vanaf nu niet veel mee denk ik.
Ook wat ontbladerd, zo staan ze fris om de "echte" bloei in te gaan en blijf ik er vanaf nu af
...ook de 2 planten op de voorgrond gewijzigd van plaats, leek me beter na het mishandelen
This gallery has 6 photos.
Max temp: 22 min 18 (het weer is me goedgezind blijkbaar)
Max LV 82 min 53
Vandaag elk een halve liter water, zelfde recept als vorige dagen.
Gisteren nog wat mishandeld...nu enkel nog wachten en hopen dat de toppen keihard en dik worden
This gallery has 2 photos.
Merci! Heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met beestjes, rot, enz...al zijn de temperaturen en LV niet altijd optimaal. Ik ben wel van plan om een nieuwe kast te maken maar ben nogal afhankelijk van het weer buiten aangezien de kast in een onverwarmde ruimte staat, dus ben ik aan het nadenken hoe ik de toekomstige kast kan verwarmen op een degelijke manier en zonder veel stroom verbruik. Deze kast is in een namiddag of 2 samengeflanst dus trekt het op nie veel.... dauwvorming nog nooit last van gehad, vorige kast stond ook ik deze ruimte, 108 grammetjes orange bud van gehaald toen met 3 planten...ik denk eerlijk gezegd dat de LV er niet zo om doet zolang de luchtcirculatie optimaal is.
Wat betreft die circulatie kan je wel eens gelijk hebben. Maar als je de nieuw te bouwen kast nou eens voorziet van 180mm steen- of glaswol tussen gipsplaten.. dan komt er geen kou in en gaat er geen warmte uit tenzij je dat zelf wil. En het kost de kop niet. Als je dan een deur bouwt die je tussen 2 u-profielen zet en kan verwijderen door hem eruit te tillen heb je ook geen lichtlekken.
Even de meter ergens anders geplaatst, stond tegen de potten wat wel geen slechte temperatuur is daar uiteraard maar ik wil even ergens anders meten...ben van plan om een nieuwe kast te maken dus moet er nog 1 en ander uitgeklaard worden...
Nu, orde van de dag
Vandaag geen water, potten even getilt en ze zijn nog zwaar genoeg.
De ene plant linksvoor haar "verband" afgedaan, na het iets wat te geweldig croppen, en het ziet er goed uigoe
This gallery has 6 photos.
Elk een halve liter water. Die halve liter is een standaard aan het worden blijkbaar want heb nog altijd geen tekorten of andere symptomen. Zijn eerlijk gezegd de gezondste planten dat ik ooit gehad heb.
EC 2 PH 6,2
Morgen weer een dagje vasten.
This gallery has 2 photos.
Wat moet ik nog zeggen? Dat ik enkel even de deur open en dicht gedaan heb? Want zo is het wel
Nu, ik ben blij dat ik bijgeleerd heb en het nu voorlopig althans, gewoon zijn gangetje kan laten gaan
Volgende kweek word terug iets gelijkaardigs maar dan wel weer met verschillende soortjes
This gallery has 1 photos.
Vandaag elk weer een halve liter water met Bloom.
EC 2 ph6
Dus 8 a 9 weken bloei is ong. nog 49 dagen te gaan! denk ik...
probleem is wel dat het nu al wat kouder begint te worden in de donkere periode.
Kan ik voorlopig niks aan doen, ik wacht tot ik een nieuwe kast gemaakt heb om iets van verwarming te voorzien.
Ik zit met het idee(tje) (5w) om eventueel een warmtekabel te installeren maar die niet enkel op de bodem ligt maar ook aan de zijwanden omhoog gaat.
Al veel gelezen dat soms, ofwel de potten te warm worden of enkel de potten warm genoeg krijgen en de rest van de kast niet...ik denk verder na tot ik de ideale oplossing vind. Zowel qua prijs als doeltreffendheid.
Nog even een vraagje...ik zie dat velen onder jullie de foto's direct in het bericht zetten. Iets wat wel aangenamer leest en kijkt. Dan moet je niet telkens op iedere foto appart klikken om ze te zien wat ik wel handig vind.
dus mijn vraag, hoe doe je dat? Is dat dan "attachments uploaden"?
This gallery has 5 photos.
Nee, maar kweet dat ik het met een davin wel zou kunnen oplossen maar dat is weer een investering van 100 of meer eurotjes en dit zit er helaas niet in voor de moment. Sowieso schaf ik dit in de toekomst nog aan, een degelijke temperatuur gestuurde dimmer. Eerst kastje bouwen die op zichzelf al degelijk werkt en afgewerkt is. Deze nu werkt wel maar het is wat snel in elkaar geflanst en niet optimaal. Eerst deftige kast bouwen en dan verder investeren
Het begint stil aan kouder te worden in de kast.(min 14) Mss moet ik mijn ventilator ook op een tijdklok zetten zodat deze in de donkere periode stil valt...
Nu de planten, deze gaan heerlijk, geen water vandaag enkel wat foto's. Toppen beginnen te groeien. Planten zien er gezond uit. Met nog zo'n 6-7 of 8 weken te gaan zal dit wel dik worden denk ik
Op deze foto ziet het er goed uit. Het is van HPS bekend dat op verschillende plaatsen het licht beter wordt opgenomen.
Dat merk ik aan mijn planten waar de ene plant sneller droger wordt dan de andere en beter bloeit. En daar kom je vanzelf achter
Comment