Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x unknown strain onder Mars Hydro TS1000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: 3x unknown strain onder Mars Hydro TS1000

Korting op 420shop
    Goedendag iedereen!

Had me al even voorgesteld in het welkomst subje!
    Ik heb al wat ervaring met buiten kweken en binnen voor groeien.
    Gisteren kwam mijn Mars Hydro TS1000 binnen plus tentje van hetzelfde merk dus bij deze ga ik een verslag bijhouden.

Mijn setup:
    Mars Hydro 70x70x160
    Mars Hydro TS1000
    Prima klima 160mm(volgens mij)180mh3 afzuiging + filter
    Hygrometer
    Clip fan
    Passieve inlaat

In theorie moet de afzuiging genoeg zijn. Ik heb berekend dat de lucht in de tent om en nabij de 3,8 keer per minuut ververst wordt.
    Al is het zeker niet afdoende in een hitte golf want dan wordt het gewoon simpelweg te warm in de tent.
    De dames hebben eerst 1,5 week onder een TNEON 110 watt van Secret Jardin gestaan die ik altijd voor het voor groeien gebruik voor het buiten seizoen.
    Staan gewoon in bio moestuin grond, dit had ik toevallig nog over. Tot nog toe doen ze het er goed op.
    Ik gebruik nog geen voedingslijn al ben ik van plan om een starter pack van Sannie te halen en eventueel nog wat Bio Bizz producten.

De temperatuur in de tent is momenteel 30 graden met een luchtvochtigheid van 50%. Buiten de tent is de temp 25 graden.
    Na wat gekloot om de temp wat lager te krijgen en flink gegoogle heb ik ergens gelezen dat met led iets hogere temperaturen geen kwaad kan, in sommige gevallen zelfs beneficial.
    En tot nog toe lijken de dames er niet onder te lijden. De temp in de tent zal zeker zakken naar mate de buiten temperatuur weer daalt dus ik voorzie sowieso geen problemen straks in de bloei.
    De lamp heb ik op ongeveer 40 centimeter van de planten hangen op 75% vermogen.

Foto's :

PS voor de mods: Ik kon mijn foto's niet uploaden want ze waren te groot, ze resizen was ook niet echt makkelijk atm.
    Heb ze dus extern geupload vandaar het plaatje van het wietblaadje erbij aangezien ik anders niet kon posten. Hoop niet dat het erg is?

Greetz!

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Dames zien er strak uit man! Gaat goed komen deze.
    Veel Succes
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• OGHazeJs
      OGHazeJs commented
      Editing a comment
      Hey! Thanks! ☺️
      Ik hoop het maar wil nog niet te vroeg juichen. Er is nog genoeg tijd om de boel te verpesten haha! We gaan het zien!

Ik ga hier mee kijken. Ik zit zelf ook in overweging om dezelfde lamp te kopen, dus ben benieuwd hoe die het bij jou gaat doen. Je plantjes zien er nu in ieder geval lekker fris uit.

Succes met je kweek!

Comment

• OGHazeJs
      OGHazeJs commented
      Editing a comment
      Leuk! Ja ik ben zelf ook erg benieuwd. Heb zoveel KEI-goede resultaten gezien op o.a YouTube dat ik de gok wel moest nemen.

Thanks

Succes, ik schuif aan. Ben benieuwd naar de ts1000.

Comment

• OGHazeJs
      OGHazeJs commented
      Editing a comment
      Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de lamp zijn potentie!

Ik woon in een iets zuidelijker klimaat, en zit ook met 30+ graden buiten, en dezelfde luchtvochtigheid, alhoewel het in de tent continu 28 is. Ik heb zelf de tsw2000.

Succes man, ik kom af en toe kijken!
    ~MeanoPheno

Comment

• OGHazeJs
      OGHazeJs commented
      Editing a comment
      Ja het is zeker niet ideaal. Het scheelt dat ik alles op de bodemverdieping altijd open heb staan. Het probleem is dat ik in een oud huurhuis zit dus zit er weinig op om het op te lossen. Heb er al aan gedacht om misschien een oude stereotoren oid in het raam te zetten en dan de lucht afvoerslang vanaf voren door de kast heen op de achterplaat bevestigen zodat ik dan toch nog discreet direct uit het raam kan luchten.

• Beginner70
      Beginner70 commented
      Editing a comment
      Raam van melkachtige folie (die ze ook voor badkamer ramengebruiken) voorzien, kun je het iets openzetten en een plaat met luchtgat voor de slang in het kozijn, niemand die het ziet.

• MeanoPheno
      MeanoPheno commented
      Editing a comment
      Dat is iets om over na te denken inderdaad! Warmte gaat omhoog, koude lucht omlaag. Als er boven ook een raampje openkan krijg je misschien een goede luchtstroom door de woning?

Mijn droogkast staat ook bij een raam, wil dit ook nog gaan doen. Heb het geluk dat ik de oude pijp van de cv ketel kan gebruiken om de lucht uit huis te blazen.

Comment

Bezig...
    X