Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BYP's indoor avontuur: KillingFields F7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: BYP's indoor avontuur: KillingFields F7

    Korting op 420shop
    2177.jpg 2177 (4).jpg 2177 (3).jpg 2177 (2).jpg


    Oh en ps...
    Die variegated plant die ik In mn tuin heb, die wilde ik ook graag in stand houden, right?
    Dusseh
    Jah
    Stekkie gemaakt
    Staat bij mn beste vriendin erbij
    2177 (5).jpg 2177 (1).jpg

    Hopen op een mooie ronde, maar vooral!!! Hopen op een geschikte mama Killingfields F7 om met DSCZ F2 te kruisen
    Last edited by BackYardPlant; 11 September 2021, 13:43.

    #2
    Allright ! BYP in actie .. deze ga ik zeker volgen man

    Succes !

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Dankjewel c:

    #3
    Ik schuif me stoel er ook bij

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Welkom iets te drinken?

    #4
    Leuk! Ik kijk ook mee..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    #5
    Nice. Ben erg benieuwd, ik ga het zeker volgen!

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Dankjewel! Hopelijk word het wat leuks

    #6
    Ik schuif aan maar die eerste foto's gaan niet erg goed geen 5vingerig aanmaak. En die laatste foto's met die witte weedplant. Je kunt beter overnieuw starten, klopt niks van

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment


      Die zijn zoals in de tekst staat getopt en gestekt..


      En zoals daar bij staat die is variegated, anders ff het andere verslag lezen

    #7
    Haha, mooi verhaal over die vriendin en jouw kweeklust Ik moest aan een liedje denken van Placebo, ik ga hem even posten in Naar Wat Luister Je Nu.

    Succes toegewenst met de kweek!

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Ghehe dankjewel
      Oh ben benieuwd!! Probeer er later vanavond even naar te luisteren!

      Thanks!!
      Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, onder led

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Nou anders ik wel, we gaan het beleven

    #8
    2181.jpg 2181 (5).jpg
    Vanaf zaaien 100% op 25cm afstand v.d. planten, ik vind het namelijk belangrijk dat ik een sterke stevig doorgroeiende plant krijg. Vind ze ook zeker niet mis voor nog geen 2 weken oud

    Ik weet van meerdere onderzoeken verricht door agrarische bedrijven (naja, door mn pa, in dienst van die bedrijven) die hun winst wilde optimaliseren, dat als je een snijbloem plant stek pakt uit een van de bedrijfskassen uit zuid Afrika en een uit die uit Nederland, precies genetisch identiek en dezelfde lengte/aantal internodes, en die naast elkaar zet in een Nederlandse kas om ze verder op te kweken dat na enkele maanden de gene uit Zuid Afrika bijna dubbel zo groot is!!! puur omdat die in de eerste fase van zn leven meer licht heeft gehad dan de even grote genetisch identieke stek die onder Nederlandse zon is opgegroeid
    dus ik geef standaard vanaf ontkieming zoveel mogelijk licht dat er veel naast valt wat dan zonde is, is dan maar ff zonde. Is de reden dat ik aan t begin vaak andere plantjes erbij heb staan :p


    2181 (2).jpg
    Zo heb ik nu een tomaat die uit zichzelf opkwam laten staan
    Wellicht komt er nog een zaadje uit die pot boven piepen dan gaat de tomaat eruit maar heb die hoop tbh wel al een beetje opgegeven
    Maar wie weet



    2181 (3).jpg

    Plantjes zijn nu op de 13e dag Getopt op de 11e dag (eergister)

    2181 (1).jpg

    Even voor Kunichika nog, ze zijn al getopt en dit is al gestekt, ze gaan juist geweldig goed
    Inclusief stekje van de KF die in mijn tuin buiten staat (die iets grotere achterin)
    en wat betere foto van t feit dat die ander niet puur wit/geel maar variegated oftewel bont is

    ​​​​​​ 2182.jpg ​​​​​​
    2180 (2).jpg 2180 (1).jpg
    Ze groeien sneller dan ik gewend ben van onder mn 600w hps ..


    Then again, Sannie waarschuwt dat je de KF echt slechts 2 weken groei moet geven omdat t echte door groeiers zijn. Ben benieuwd!! Wil sowieso de boel goed opvullen want waarschijnlijk hou ik maar 2 vrouwtjes over, dus ik laat ze toch ff wat langer gaan. Kunnen de stekjes mooi wortelen ook

    Ben heel benieuwd wat die sterke groei v.d. KF gaat doen als die aan mn Autoflower lijn is toegevoegd

    Licht schema 17/7, als je mij verteld dat ik al voorzichtig moet zijn met hoe lang ik ze laat groeien, krijgen ze zekers niet volledig 18u lol, scheelt weer een tikkie
    2181 (4).jpg
    Ben benieuwd hoe de rest vd kweek bevalt, maar als deze 250w daadwerkelijk vergelijkbaar is met mijn 600w hps ben ik vanaf nu klaar met hps

    Wel een nadeel, lamp moet er dicht op ... Schijnt blijkbaar niet super diep
    Vooral een nadeel omdat de ophang katrollen niet passen in dat tentje, buizen zijn te dik
    Dus de lamp hangt momenteel aan een touwtje ipv een ophangsysteem, waardoor hoogte veranderen echt super kut is, terwijl dat vrijwel dagelijks moet, met mn hps maar 1-2x per week
    maargoed vooral door die te dikke buizen en dus met touw werken irritant

    Grond mix is weer m'n eigen mix, ik weet niet eens meer zeker wat ik er dit keer precies in geduwd heb, gewoon n boel organisch materiaal waar mooie planten uit zullen komen en weer wat mychorizza om alles snel(ler) om te zetten in bruikbare/opneembare voeding voor de planten

    Komen hier en daar wat zaden op van verschillende planten, maar die trek ik er gewoon weer uit
    Waarschijnlijk niet verteerd zaad uit de kippen mest ofzo
    image_416744.jpg

    Het Stikt al van de beestjes, maar we kijken het ff aan, tot nu toe enkel nuttige diertjes gezien die goed zijn voor t bodemleven, en wat varenrouwmuggen maar daar maak ik me geen zorgen om, die hebben voorkeur aan dood organisch materiaal en gaan pas over op planten wortels als dat op is
    Mijn potten zitten zo vol organisch materiaal, planten zijn al lang klaar voordat die beesten over gaan op de wortels, oftewel ze zullen me niet echt tot last zijn
    biervalletje gezet mochten er slakken oid aanwezig zijn, maar merk dat veel van de vliegjes ook zichzelf erin verdrinken

    Zit er aan te denken de plantjes toch ff in te spuiten met neem olie en dan toch maar wat diachotomeus earth rond de planten te strooien, maar we kijken het eerst ff aan, t staat in elk geval klaar mocht het nodig zijn, maat van me had beide gekocht maar slechts een beetje nodig
    ​​​​​​Heb een deel DE overgekocht en de neem er bij gekregen
    Heb beide nog nooit gebruikt
    geen idee wat t normaal allemaal kost maar ik was €8 kwijt voor een kg DE + gratis half flesje neem

    Volgens mij ben ik zo niks vergeten... Hoop ik..

    Last edited by BackYardPlant; 11 September 2021, 20:15.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      die heb ik maar past dus niet aan de buizen van de tent :p

      Denk dat dat te zwaar word :p als ik er een boel grind aan toe ga voegen zakken ze door

      Misschien dat ik er wat pumice overheen leg als ze echt te irritant worden, sluit beter aan en voegt gelijk een boel mineralen toe per waterbeurt
      Maar ik denk dat ik t gewoon zo laat

      Nouja t is vooral ff wennen
      Binnen is scrog sowieso t beste ^^
      Kan geen geschikt scrognet vinden online voor deze tent, maar als ik t zo bekijk zijn de roostertjes waar ze nu op staan ideaal om mee te scroggen, dus zit dat te overwegen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ketting bevestigen met een tiewrapp, voor scroggen kan je dat groene tuingaas nemen, 10 cm gaten, stevig maar flexibel en knutsel vriendelijk.

      Dat grind is niet zwaar, dun laagje doen.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Bedankt voor het specificeren, over migro hen ik al veel goeie dingen gehoord. Je bent goed bezig

    #9
    !! Heul goed filmpje, even in z'n geheel afkijken met volle aandacht aub

     

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Klinkt goed, maar je moet er wel de ruimte voor hebben. Misschien dat ik die kan maken. Het is wel een hobby op zich, die grond maken/mengen als ik het zo hoor

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Whahaha naja vooral aan t begin ff als het nieuw is, als je t eenmaal onder de knie hebt is t meer een nieuwe manier van met je afval om gaan :p

    #10
    Lekker wietje. Ook al gezet van Sannie.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Had je daar toevallig een verslag of fotos oid van? Ben heel benieuwd :o

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ja 3x3x3 heet het verslag. In een 3 literpotje. Kwam pas als reserve in beeld op pagina 2.

    #11
    Tja, het blijven natuurlijk wel plantjes he Daar is niet zo heul veel aan te melden

    Dag 17
    gister wat LST toegepast, staan er vandaag al gelijk weer vrolijk bij (had ook niet anders verwacht)

    De stek van de KF buiten is ondertussen geworteld, die staat al weer 2 dagen in grote pot erbij

    Maar denk dat ik deze nogmaals ga toppen en die top dan ook stek, want volgensmij ga ik deze in bloei zetten nog voor ik buiten kan zien of t een man of vrouw is (man betekend dat ie overal weggaat) want die buiten laat, nu half september, nog geen voorbloei zien. (Net nog ff gecheckt) Heb die misschien iet wat te laat gezaaid das waar maar had toch al wel wat van bloei verwacht nu
    Maargoed komt vanzelf wel, lijkt me
    in ieder geval wel zo handig dat ik daar een stek van heb die ik mee kan nemen naar huis voor onder de lamp, als dat een vrouw met roze toppen blijkt te zijn


    Fototjes

    Dag 17

    2202 (2).jpg 2202.jpg ​​​​​​


    2203 (3).jpg ​​​​​^kf stek van buiten

    2203.jpg ​​​​​​
    2203 (2).jpg ​​​​​​
    2202 (3).jpg 2203 (1).jpg ​​​​​​

    ​​​
    Last edited by BackYardPlant; 16 September 2021, 11:57.

    Comment


      #12
      Oja De blaadjes doen wel een beetje gek qua kleur, maar ik denk dat dat komt door t gebrek aan een afzuiger, t is telkens het nieuwe blad en als het wat ouder is ziet het er normaal mooi groen uit

      Toch eens ff zeggen dat er zsm een afzuiger bij moet gaan komen


      Ik heb zelf altijd naar de goedkoopste gezocht, lol, maar mn beste vriendin heeft liever eentje die vooral stil is.. iemand een suggestie toevallig?

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Vents quietline buisventilator 125 volgens mij iets van 35 euro.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hoe warm is het in je tent?

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Oh nice klinkt niet verkeerd


        Uuuu

        Geen idee hoe warm t in die tent is :-p

      #13
      Fotos van gister Dag 19 dus

      Groeit goed door
      Krijg nou dan toch de neiging op korte termijn de lamp om te gooien..
      Even uitvogelen hoe we dat gaan doen icm de stekjes

      2218 (2).jpg 2218.jpg ​​​​​​



      Oja, de stek van buiten was klaar om getopt te worden en dat is weer gestekt

      2218 (1).jpg 2219.jpg ​​​​​​

      Tot de volgende

      Ps: blaadjes doen idd normaal als ze wat ouder zijn en maak me er weer geen zorgen meer om​

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Oppervlakte halfvol is op 12/12.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou nu omgooien.


        Tijdklok, niet de planten. Dat zou zonde zijn

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Jah nogal whahaha

      #14
      Oppervlakte is nu pas net halfvol hoor :-p

      2227 (2).jpg 2227 (5).jpg

      pluuussszzzzz, 50% zou mannelijk moeten zijn en zal nog verdwijnen..

      Ik denk dat het wat leeg gaat zijn, maar we gooien m om, 12/12 vanaf dag 21 (vandaag)

      we gaan t beleven T zal uiteindelijk waarschijnlijk wel goed komen hoor, gezien de Killingfields sowieso een flinke groeier zou moeten zijn, ook tijdens de bloei nog.
      Overigens, de stek die van buiten komt, blijkt een vrouw te zijn! Heb de eerste voorbloei gespot in die in eigen tuin

      Dus sowieso 1 vrouwtje, benieuwd wat de andere 4 gaan zijn!
      heb ze ff iets anders neer gezet, dit was na de 2e keer toppen/stekken afnemen wat handiger qua vulling v.d. ruimte a.d.h.v. de verwachtte groei

      Oja!!

      2228.jpg ​​​​​​




      Nou nog ophangen, lol


      Oja ik zei net iets over stekken
      Had ik benoemd dat ik de planten​ verdunde urine had gegeven als stikstof boost?
      K had dat misschien iets meer moeten verdunnen
      Whoops

      2227 (4).jpg 2226 (2).jpg 2226.jpg 2226 (1).jpg

      Ach, drie scheuten en bladeren per node is ook wel geinig


      Dusja paar stekkies erbij, hopen dat er een paar willen aanslaan. Zodra herkenbaar is welke planten Mannelijk zijn gaan die en diens stekken er gelijk uit, (dus alle mannen op de composthoop)
      Ik wil namelijk enkel een roze kleurige vrouwelijke killingfields stek overhouden (alle andere vrouwelijke stekken zullen dus ook op de composthoop gaan) en enkel dames onder de lamp
      2227.jpg
      Attached Files

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Sterke pies
    Bezig...
    X