Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik zal ze ook aanschaffen, lijkt me een aardig systeem een keer je wat van voeding afweet. Ik leer ook nog bij maar qua de juiste hoeveelheid water, ook al is je voeding juist likt mij dit pure luxe! De reden dat ik niet meer wou sgroggen was mede door het feit dat in mijn nieuwe kast de planten per 2 achter elkaar staan en ik dit niet zag zitten om met een gieter te kloten onder een net. Met dit systeem zie ik het weer volledig zitten! Ik lees en leer verder!
Temperaturen zijn nog steeds wat aan de lage kant maar daar lijken ze geen last van te hebben.
stil aan word de verwarming wel aangezet naar bloei toe. (20-22graden)
Wow gaat ie lekker hier, een erg mooi voorbeeld voor een toekomstig scrogje, met ong dezelfde afmetingen tent kijk ik maar al te graag mee (af)
Erg nice leerrijk verslag tothiertoe, met interessante comments.
Ik probeer het wat bij te houden je werkwijze
Veel succes ermee Nirvana, je gezonde plantjes
Everything is nothing and nothing is everything.
Tis me wat die NL!! Wat groeit die goed door man op 12/12.
Dat heb ik mijn vorige soorten nog niet ondervonden. Ook staan de internodes ver van elkaar ?? Lamp staat lager dan mars hydro aanraad. A67F1DBD-D96C-4E1F-A41F-C8CD1A2B1B0C.jpeg
Dat scroggen kunnen we wel vergeten !
Heb geprobeerd van de tips op te volgen, maar de ene knakte achter de andere.
In mijn hoofd was het alleen maar van “stoppen met klooien”
dus hebben we het maar zo gelaten met alle gevolgen vandien.
2de Net kan maar dan zou ik niet scroggen. Heb ik eens bij iemand anders gedaan, die had hetzelfde probleem. Door de scrog kwam er geen licht tussen de netten en werd het fluf. Hebben we nieteens geknipt, was de moeite niet waard. Zou dan voor de ondersteuning een net plaatsen.
Waarom ben je niet gewoon doorgegaan met scroggen ?
Nu zit je met die uitschieters inderdaad.
Ik zou ze alsnog allemaal plat gaan leggen.
Als ze knakken moet je ze eerst kneuzen.
Tussen duim/wijsvinger in de stam knijpen, en dan leg je ze zonder probleem plat.
** oh ik zie nu dat je ook geen scrognet hebt maar een steunnet, dat is te flexibel om te scroggen.
Hmm..ja, dan misschien nog zo'n netje erboven hangen voor steun.
Of lekker afwachten en niet zeuren. Straks de toppen die om dreigen te vallen daar werp je een elastiekje omheen, en daaraan een touwtje zodat je dat ergens bovenin kunt vastbinden.
Gaat alleen niet zo goed zijn voor alles dat lager zit, want die gaan een stuk verder van het licht af zitten.
vandaag 16 dagen op 12/12.
Ja, elke ronde en soort is anders en dat valt goed op! Deze northern light word groot .. een vroege omschakeling was dus zeker beter uitgedraaid. 71D8955D-0DC3-47C2-91C6-7C80A38FC9AD.jpeg
het is nu zo, we gaan verder !
De lamp kan niet meer hoger, tenzij ik de katrolletjes er af haal. Dan kan ik nog zo’n 5cm hoger.
Zoals je kan zien heb ik 3-4 uitschieters “geknakt”
Zo staat alles toch nog een beetje gelijk.. min of meer 75C3D7A3-85C6-4CA0-8331-BC06366D50A4.jpeg
grote snoeibeurt onder het net was nodig.
De takken dat nu niet boven het net uitkwamen heb ik allemaal verwijderd.
Nice man
die groeien je straks door de lamp als je niet oplet
merk dat er een bak licht van die mars af komt
hier heb ik de lamp al bijna tegen de filter hangen aan het dak
Vandaag 24 dagen op 12/12.
Ik merk op dat ze eindelijk gestopt zijn met groeien.
Zonder zever , de hoogste zijn wel 1,75meter de kleinste 1,50 meter. 6F1DB484-8AEF-44E5-9854-7AF35F123298.jpeg
Heb de lamp nu op het hoogste punt hangen, heb een paar dagen gewacht tot ik brandschade zag.
Alles onder het net hebben we vandaag verwijderd, daar schijnt zeker geen licht meer.
Temperaturen zijn gunstig
22-24 graden
Lv : 45% - 61% 07518C17-CD87-4AC2-9E5B-A54055B80889.jpeg
De hoogste uitschieters zou ik graag nog eens knakken op een andere plaats in de tak maar ik heb mijn twijfels of dat wel een goed idee is ?
Teveel stress ?? Herma ? 30B3C5C9-6E1A-4E2A-AC9C-8D69A538114B.jpeg
Vanaf woensdag begint de bloei.
Het is een beetje jammer dat ze zo groot zijn geworden, anders zijde kunnen wel eens kijken hoe dicht de lamp er op kan, zonder schade.
Benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Gaat lekker man
ik begin te denken dat ik me lampen te hoog heb gehangen
heb ze nou bijna 30 cm
van de toppen aangezien ik best wel wat licht burn kreeg
vandaag staan ze 31 dagen op 12/12.
6 dagen bloei. 3958EB5A-A562-4964-B6BD-9D0F8AE469E0.jpeg
jaa, de dames zijn goed de bloei ingegaan, nog geen tekorten of overvoeding te bespeuren.
Met bloeivoeding zal ik beginnen in week 2 bloei.
Calmag geven we tweewekelijks. (0,3ml/L) 7AA37E97-9AD5-4E5D-B1A7-69F15CAEADC4.jpeg
Eindelijk ! Zijn ze volledig gestopt met groeien.
laat de toppen maar vormen nu zonder al teveel lichtschade, ik ben benieuwd.
8cm kortste afstand,20-25cm gemiddeld.
temperaturen zijn gunstig- 22-24 graden
luchtvochtigheid: 43%- 60% 99594D81-2F84-42D5-931B-FD64A7B20C01.jpeg
in week 3 bloei staat er nog goede snoeibeurt op de planning.
Comment